Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Właściwie to nie wiem czy mam problem dlatego proszę was o pomoc. Chodzi mi o to czy w waszych tdsach przy obecnie panujących upałach włącza sie elektryczny wentylator. Chodzi mi o moment kiedy jest wyłączona klimatyzacja.U mnie praktycznie cały czas pracuje wisco a do tego regularnie załącza sie wentylator elektryczny najpierw na wysoki bieg a potem schodzi na niski. Wskaźnik wskazuje środek zakresu i w zasadzie nic nie wskazuje na przegrzewanie sie silnika.
Opublikowano
To jest normalne zjawisco . sterownik widzi duze obciazenie ukladu i wspomaga chlodzenie wentylatorem od klimy . jest jeszcze 3 bieg tego wentylatora awaryjny , wlacza sie jak juz jest stan krytyczny !
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Opublikowano
a do tego jak odkręcę kurek od chłodnicy to wywala wódę i zaczyna sie gotować

toś sobie znalazł zabawę a za tydzień będziesz pisał że uszczelka pod głowicą do wymiany , no ale wkońcu to Twoje auto

Opublikowano
jak masz wszystko sprawne to NIE ODKRĘCAJ KORKA NA GORĄCYM SILNIKU jazdzij , lej paliwo i nie szukaj dziury w całym ! Pozdrawiam
Opublikowano
a do tego jak odkręcę kurek od chłodnicy to wywala wódę i zaczyna sie gotować

 

To wcale nie jest tak prawidłowo. Mi nie wywala wody przez korek - no tylko w jednej sytuacji wcześniej jak był zapowierzony i sie gotował, a to nie jest normalna sytacja. Jak temperatura rośnie to układ się ratuje jak może i włącza visco, pozniej wentylator elektryczny. gdy to nie wystarczy to sie gotuje :lol:

 

Moja rada dla Ciebie to zapal silnik zimny bądz lekko ciepły, odkręć korek w zbiorniczku wyrównawczym i zobacz czy z tej cieńkiej rurki co dochodzi do zbiorniczka wylatyje strużka płynu. Jeżeli nie to uciskaj górny wąz do chłodnicy - dalej nie leci strużka.

 

Wtedy gdy ten wężyk jest zatkany układ się nie odpowietrzy i wcześniej czy pożniej doprowadzi do małej tragedii finansowej twojego silnika. Wystarczy go przeczysćić z kamienia jakis drucikiem i dobrze odpowietrzyć układ, a następnie obserwuj dalej.

 

Jeżeli to nie pomogło musisz szukać dalej -termostat, uszczelka, visco itd.

e46 318d M47N
Opublikowano
Jezeli wywalilo wode przez korek to cos jest nie tak . Jak wszystko jest sprawne to nie ma prawa wyrzucic wody . Poszukaj tu postów o grzaniu sie TDSa tam napisałem juz komus jak powinna wygladacała procedura sprawdzenia czy nie ma przedmuchów . Sporo pisania a znajdziesz w moment . Ten temat sie powtarza czesto
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Opublikowano
Mi wodę wywalało przez korek jak miałem walnięty termostat

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Opublikowano

Witam.

 

Czego chłopa straszycie :duh: Jak odkręcił korek na gorącym silniku to normalne że płynu trochę wywali(układ ciśnieniowy i takie tam prawa fizyki czy coś takiego :lol: ).Jest gorąco to musi się grzać,u mnie wisko(wentylator)cały czas aż chuczy,węże twarde a jak zgasze motor to aż "strzela" jak stygnie i wszytko :cool2: Acz kolwiek trzeba byc czujnym nigdy nic nie wiadomo... Ale jeżeli czujnik temp. jest ok i stoi jak należy to bym alarmu nie wsczynał :hand:

 

Pozdrowienia

Opublikowano
nie no nasłuchałem sie już ze to wisco walnięte ze czujnik temperatury i inne dlatego pytam. A właściwie to raz tylko odkręciłem kurek i w ty momencie zaczęło wodę wyrzucać i słychać było ze woda zaczyna wrzeć. A drugi raz bałbym sie powtarzać taki zabieg bo wiem czym to grozi. A z tego wężyka leje sie płyn nawet po lekkim odkręceniu kurka.
Opublikowano

jeśli przy normalnie nagrzanym silniku odkręcisz to odprężysz układ i musi zagotować

dolej płynu , poodpowietrzej i jeśli temperatura po zagrzaniu nie waha się tylko zawsze wskazówka stoi w tym samym miejscu nie ważne czy w korku czy na trasie to masz wszystko OK. szczególnie że masz oba wentylatory sprawne

Opublikowano
Dejan nie moge sie z toba zgodzic . Jezdząc po Krakowie 2 godziny w korku w upalne dni weze od chłodnicy mam miekkie , na koniec wycieczki pod domem na pracujacym silniku odkręcam korek od zbiorniczka wyrównawczego słychac delikatne sykniecie i nic poza tym strumien w przelewie jest mocny i jednostajny , nic nie wyrzuca ani nie gotuje . Wydaje mi sie ze tak jak jest , jest dobrze . Inne zachowania tych silników sa oznakami jakiejs niesprawnosci . Złożyłem kilka tych silników od podstaw i pare głowic i wiem jak powinny sie zachowywać
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Opublikowano

Czyli według niektórych gdy rozpręzy sie układ to woda sie powinna gotowac :lol: dobre ktos chyba z fizyki nie byl dobry.

 

Woda sie bedzie gotowac po rozpręzeniu gdy wczesniej miała ponad 100 stopni celsjusza, a to ze sie nie gotowala na zamkniętym układzie było spowodowane podwyzszonym cisnieniem (wraz z cisnieniem wzrasta temp. potrzebna do wrzenia wody). Czyli co normalne jest to ze w woda/plyn ma podczas eksploatacji ponad 100 stopni?

 

Bo według mnie nie, a napewno nie w tym silniku. w dzisiejszych upałach (35stopni) specjalnie sprawdziłem. nawet mocniej nie sykło po odkręceniu korka. I dalej twierdze ze nie jest normalne jak sie woda gotuje w tych okolicznosciach.

e46 318d M47N
Opublikowano
dziś rozwiązał sie mój problem :) okazało się że kurtyna na chłodnicy zamiast otwierać sie na ciepłym silniku zamykała się:duh: prawdopodobnie uszkodzony jest ten patent od podciśnienia. Wszyscy ci którzy mówili ze to normalne mylili się Udało się dzięki pomocy Bartek1981 (JESZCZE RAZ DZIĘKI ZA CHWILE POŚWIĘCONA DLA MNIE) :duh:
Opublikowano
Nie ma problemu Arturro . Trzeba sobie pomagać . Po to to forum między innymi zostało stworzone . Moja prośba wez dzisiaj pojeżdzij troche po mieśćie i sprawdz twardość węży i możesz pokusić sie o odkręcenie korka i sprawdz czy przelewa ładnie i daj mi znać . Cześć
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.