Skocz do zawartości

Tunning silnika M40 1.8 -> chiptuning


SickBoy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 302
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

...spoko...wpadaj...forumowicze mają pomiary za 50zł. :D

....a różnice w pomiarach wychodzą tylko przy pierwszym pomiarze....jeśli zrobi się odpowiednią rozgrzewkę ...każdy następny pomiar wychodzi identycznie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ja tam z wiatrakami nie walczę...wrzucam autka na rolki i mam całą prawdę :8)

..a tu wykresy po założeniu różnych wersji "chipów"

Nie wiem od kogo masz te chipy, ale ta osoba nie ma pojęcia, jak powinien wyglądać poprawnie zrobiony chiptuning silnika wolnossącego :) Silniki turbodoładowane potrafi stuningować średnio rozgarnięty elektronik (kwestia jakości modyfikacji), do silników wolnossących potrzeba już więcej wiedzy. Poprawna modyfikacja softu wolnossącego benzyniaka jest o wiele bardziej skomplikowana niż tuning np. 330d. Przykładowo dla BMW 330d ze sterownikiem DDE4.0 jest kilkanaście ważnych map: boost pressure, bosst pressure limiter via PAtm, rail pressure, rail pressure limiter, smoke limiter, injector opening time, drivers wish, rail pressure limiter via temperature, max rail pressure, injection via atmospheric pressure, torque limiter, speed limiter via temperature. Oczywiście wszystkich się nie zmienia jak małpa.

 

Śmieszą mnie też polscy tunerzy, którzy uważają się za profesjonalnych, a myślą, że istnieje mapa "overboost" i jeszcze opisują jej działanie :lol:

 

Załączam wykres także E30 318iS, ale po chipie ode mnie. Jest to wykres użytkownika forum E30, nick "szalwi".

http://img195.imageshack.us/img195/147/123aac.th.jpg

Jak widać przyrost jest spory, w niektórych miejscach sięga około 15Nm i 10Km. Samochód niestety nie był do końca sprawny (prawdopodobnie sonda lambda), widać to po tych "dołach" w momencie i dlatego jest za szybki spadek przy końcowych obrotach.

 

Ludzie odczuwają przyrost mocy po chipach ode mnie. Zmienia się elastyczność i przyśpieszenie jest dużo lepsze. Po prostu trzeba wiedzieć, co się robi, wtedy można uzyskać przyrost i z wolnossącego silnika :)

 

Dla mnie nie ma problemu z wywaleniem z softu DPF/FAP, zmianą odcinki w dowolne miejsce, zdjęciem blokady V-max, modyfikacją nowoczesnych sterowników BMW (np. MSV70/MSS70, MSV80, MSD8x, EDC17, MED17, MEV946). Ludzie, którzy mają ode mnie chipy, dostają profesjonalną robotę. Nie korzystam z pomocy file supplierów, jak większość dzisiejszych tunerów. Preferuję robić modyfikację na oryginalnej mapie, ale w przypadku starszych modeli BMW każdy soft jest identyczny... :D Przykładowo każde E36 325TDS ze sterownikiem 0281001380 i softem 1037355081/1037355081 jest sterowane identycznie (nawet checksum jest ten sam). Z ilu takich aut byś nie sczytał map, to każda będzie taka sama. Inna sprawa, że począwszy od sterowników EDC16 podmiana chipa jest niemożliwa :) Pozostaje BDM lub interfejs (np. CMD).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem od kogo masz te chipy, ale ta osoba nie ma pojęcia, jak powinien wyglądać poprawnie zrobiony chiptuning silnika wolnossącego :)

 

Inna sprawa, że począwszy od sterowników EDC16 podmiana chipa jest niemożliwa :) Pozostaje BDM lub interfejs (np. CMD).

...nie wiem od kogo były te gotowe epromy...ale koledzy którzy przyjechali na próby twierdzili że od kogoś doświadczonego i b. dobrze znanego na forach BMW....pominę już że wiele starszych autek które przyjeżdżają są po prostu niesprawne...zazwyczaj problemy z sondą i przepływką..ale właśnie bez diagnostyki, hamowni i pomiarów AFR tuning ssaków jest względnie "trudny"...na szczęście te "mądrzejsze" bronią się przed wcześniejszym zapłonem i słabym paliwem...przesuwanie limit. pręd. obr. w seryjnych silnikach zazwyczaj nie daje nic...bo i tak wcześniej "puchną"...co innego po modyfikacjach mechanicznych...

...co do nowocześniejszych t. diesli to oczywiście uzyskanie "efektów mocy" jest znacznie prostsze...ale wielu tunerów grzebie w niezliczonej ilości map co może skutkować sporymi kłopotami...np. wydłużanie czasów wtrysku bez zmian kątów skutkuje zbliżeniem się płomienia do denka tłoka, a to niesie za sobą tragiczne skutki, jeśli jeszcze dołożyć podniesienie wszelkich limiterów... :duh:

...wracając do Twoich chipsów, nie widzę problemów aby ich skuteczność sprawdzić, bo cena jest zachęcająca, ale same odczucia z "dupohamowni" często są subiektywne ...

...co do edc15...16..17 i siemensy ogarniam je po kablu CMD i alientechem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...
dzisiaj trochę przycisnąłem na jedynce na suchej nawierzchni, dużo łatwiej auto weszło w poślizg i dużo dłużej się w nim utrzymało, po prostu nie poznaję swojego auta, cały czas mam ochotę gdzieś pojechać dla samej przejażdżki, w życiu bym nie pomyślał, że będzie aż taka różnica. Efekt jest MEGA za śmieszne pieniądze. W moim odczuciu nawet wydech lepiej brzmi, ale pomijając ten fakt, który może zaraz ktoś skrytykuję. Muszę dodać, że jak teraz stoję na światłach nie rzuca tak autem jak wcześniej, silnik równiej pracuje, to pierwsza rzecz jaką zauważyłem po włożeniu chipa od Bagora. Chyba nic lepszego nie mogłem zafundować dla mojej Betki. Teraz nawet ruszanie z pod świateł jest dużo przyjemniejsze:-) Serdecznie polecam każdemu:-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Cześć, mam kilka pytań niezwiązanych z chipem bo niewiem w jakim temacie je zamieścić :mad2: Generalnie chodzi mi o komputer pokładowy którego niemam :( jest jedynie wyświetlacz godziny nic poza tym... I o to zwracam się do was w celu zaczerpnięcia info na temat czy mogę podłączyć kompa takiego duzego, tzn, takiego jak np.w sedanie. ???? czy wgl opłaca się zakładać bo ponoć trzeba przeciągać kabelki do wszystkiego co komp ma pokazywać. Z góry dzięki za jakie kolwiek odp i sorki, że akurat nie na tym dziale ale jestem świeżak i nieogarniam systemu :shock: Pozdrawiam :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam! Jest to mój pierwszy post na forum i od razu mam pytanie :)

2 tygodnie temu kupiłem BMW E36 320 1993 r. i chce "włożyć" w nią "parę" złotych, m. in. sportowy filtr, świece, kolektor dolotowy, układ wydechowy. I o to moje pytanie, czy ten chip od Bagora lepiej założyć po tych modyfikacjach, czy to bez różnicy??

I jak ktoś mógł by mi poradzić w sprawie tych ww. części (tzn. jakie firmy są dobre) :)

 

Z góry dziękuję za odpowiedź!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

odnośnie polecenia Ci jakiś dobrych zamieników to Ci niestety nie pomogę, ponieważ ten temat jeszcze przede mną, ale mogę Ci napisać abyś brał chip od Bagora teraz, jeśli masz oczywiśnie pieniądze. To czy zamontujesz go teraz czy później niewiele zmieni. Program będzie ten sam, zmienią się tylko możliwości Twojej BEATY :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no o ile ten chip bedzie pasowal do twojej bety , bo nie do kazdego silnika czy sterownika pasuje. ja niestety mam tego pecha i nie moge zamowic tego chipa od bagora :( a tez mam 2.0 silniczek jak ty...

Moje Coupe------------------> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=160279


Potrzebujesz nowych części ? Dobrych znanych marek ?lub tańszych zamienników? pisz na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
Witam, również i ja dołączam do grona MEGA SZCZĘŚLIWYCH posiadaczy przeprogramowanego sterownika w moim BMW E46 320d M47. Auto ogólnie charakteryzowało się słabym "dołem" i było odczuwalne, że bardzo się męczy przy tej masie. Wczoraj osobiście spotkałem się w stolicy z Kolegą Bagorem, który okazał się być bardzo miłym i sympatycznym człowiekiem z OGROMNĄ wiedzą z zakresu chiptuningu. Po Jego pracy w tych wszystkich mapkach, wykresach, liczbach, kodach itp naprawdę widać że jest pewny swoich umiejętności i wie co robi. Autko po przeprogramowaniu jest bardzo silne! czuć że ma moc i aż wyrywa się do przodu! Doskonale przyspiesza z miejsca, nie ma zasłony dymnej za sobą. Jednym zdaniem z pełną świadomością SZCZERZE POLECAM niezdecydowanym wykonywanie chiptuningu u Kolegi Bagor :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.