Skocz do zawartości

[E34] Brak podświetlenia deski.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, to jest mój pierwszy post i nie odsyłajcie mnie do magicznego przycisku SZUKAJ, bo już dokładnie poczytałem sobie wszystkie temat związane z moim problemem.

Sytuacja jest taka: nagle zgasło mi podświetlenie deski rozdzielczej i wskaźników regulacji nawiewu pod radiem. Komputer obok radia i w desce rozdzielczej działa OK. Wszystkie kontrolki w desce też, brak jedynie podświetlania.Bezpieczniki sprawdzałem i są ok, włącznik świateł też jest ok, bo zamieniałem go do samochodu kumpla i działał tak jak trzeba. Zauważyłem natomiast, że jak włączam światła, to na chwilę mrugnie podświetlenie i gaśnie.

Nie mam już pomysłów co może być nie tak.

Czekam na ciekawe porady.

Z góry wielkie dzięki.

Opublikowano
Miałem ten sam problem. Podczas jazdy potrafiło się 5 razy włączyć i wyłączyć. Myślałem, że coś zaśniedziało, aż nagle zgasło wszystko prócz komputerka. Po prostu tzw dimmer czyli ściemniacz. Sprawdź
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
aaa, myslalem ze jeszcze cos gdzies jest :) przyzwyczajony spora ilosci elektroniki, spodziewalem sie czegos wiecej :oops:
było... E30 320, E30 325ix, E34 535iA, E46 330xd
Opublikowano
Wyciągnąłem DIMMER, według zalecenia jednego z członków tego forum, wypłukałem go w WD-40 i dalej nic. Mam prośbę do kogoś kto troszkę zna sie na elektryce. Ten czujnik ma trzy styki. Moim zdaniem powinien działać na zasadzie potencjometru. Na jednym styku jest masa, na drugim dochodzi 12V, a według logiki na trzecim powinno być regulowane napięcie z zakresu 0-12V, niestety u mnie jest tam cały czas 0V. Myślałem że wystarczy zewrzeć te dwa styki gdzie jest +12V i ten z regulacją i wtedy cały czas na deskę pójdzie 12V i deska będzie świeciła z maksymalną intensywnością, niestety przy próbie takiej kombinacji przy zwarciu tych dwóch styków pali mi bezpiecznik nr 5. Czy taki obja świadczy o uszkodzonym DIMMERku, czy gdzieś dalej na desce jest zwarcie i ono mi pali bezpiecznik. Pytanie kolejne, czy może ktoś sprawdzić miernikiem czy jest płynna regulacja napięcia na tym trzecim styku, czy nie ma? Jak można ominąć ten DIMMER?
Opublikowano

zrób tak. ten co jest niby na nim masa to zewrzyj z tym co ma 12v i bedzie swiecic. zapomniałes o tym ze to wszystko jeszcze jest podwietlane i to ten trzeci kabel a masa prwdopodobnie jest przez zarówki. czym mierzyles?? bo jak miernikiem to nic z tego nie bedzie.

pozdro.

e39 3.0D
Opublikowano

Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem, to według Ciebie tam gdzie mam masę to powinienem podłączyć 12V i będzie świeciło podświetlenie cały czas.

To jaki sygnał powinien być na tym trzecim kablu?

Po wyjęciu DIMMERka patrząc od góry styków mam Masę, +12V i ten trzeci. Czyli mam zewrzeć pierwszy z drugim i będzie OK ?

Zwierałem drugi z trzecim i leciały bezpieczniki. Rano zaryzykuję, a co mi tam, najwyżej coś sie spali :)

To tylko BMW, jak ktoś zepsuje to i ktoś naprawi.

Opublikowano

juz sprawdzilem u siebie.

siwy z niebieskim paskiem +12

siwy z czerwonym paskiem do zegarów po sciemniaczu

brazowy masa.

dwa siwe(szare:) zwirasz zegary sie swieca

pozdro.

e39 3.0D
Opublikowano
juz sprawdzilem u siebie.

siwy z niebieskim paskiem +12

siwy z czerwonym paskiem do zegarów po sciemniaczu

brazowy masa.

dwa siwe(szare:) zwirasz zegary sie swieca

pozdro.

 

a ja mam tak, ze gasna albo sie swieca i nie jest to dimmer ;)

 

Musze puknac z boku , i sie zapala .. przelaczam pokretlo od wiatraka , i jak przelaczam , to gasnie ;) pukam, zapala sie ;)

 

I co robic w takiej syt ? ;)

Wejdź i nakarm głodne dziecko ! => http://www.pajacyk.pl/

E-mail => http://tinyurl.com/6qvjz

Skype => callto://santex997/

tel.kom.: +48 880 445 818

--

http://ot.mklub.net - Ciemna Strona Forum BMW Klubu Polska :-]

Opublikowano

Niestety, a możen na szczęście to nie DIMMER. Wkładałem od zanjomego i identyczny objaw, czyli nie ma podświetlenia, a jego jest na 100% OK. PO zwarciu tych dwóch przewodów które opisałeś, ciągle pali sie bezpiecznik NR5. Muszę mieć gdzieś zwarcie i to ostre, tylko nie wiem gdzie. Gdzie idzie zasilanie podświetlenia od tego regulatora? Deska, przełączniki, regulacja nawiewów, gdzie jeszcze? Będę wszystko po kolei wyłączał, aż znajdę :)

Dzięki wszystkim za pomoc.

 

W końcu doszedłem na drodze eliminacji. Wymiana całej instalacji radiowej, a w szczególności doprowadzenie zasilania pomogło. Gdzieś musiało być zwarcie, ale gdzie to już nikt nie dojdzie.

Grunt że już mi wszystko działa ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.