Skocz do zawartości

Który model BMW najbardziej awaryjny?


fieman1

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniajcie konkretne modele i wady!!! (A nie kłutnia ja mam taki i jest super a ty mowisz że nie) :duh:

Po prostu wymieniajcie wady swoich modeli a użytkownicy tych modeli niech ich nie negują!!!!

 

no wiec wlasnie dlaczego uzytkownicy 1.6 czy 1.8 wypowiadaja sie na temat 2.5 diesel skoro jak widac nie bardzo wiedza co pisza.

 

jesli nikt temu nie zaprzeczy to oczytasz sie głupot i pozniej bedziesz szerzył tą niewiedze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

no wiec wlasnie dlaczego uzytkownicy 1.6 czy 1.8 wypowiadaja sie na temat 2.5 diesel skoro jak widac nie bardzo wiedza co pisza.

 

jesli nikt temu nie zaprzeczy to oczytasz sie głupot i pozniej bedziesz szerzył tą niewiedze

 

Napisałem,że mam znajomych którzy jeżdżą BMW z silnikami wysokoprężnymi więc od nich mi wiadomo,że na te silniki trzeba wyjątkowo uważać...Mój stały mechanik u którego byłem też odradza silniki diesla...A skoro ktoś jeździ dieslem i nic mu nie dolega to nie świadczy że ten silnik jest idealny...Skoro ja jeżdżę 1.8, a podobno to dość awaryjny silnik (często pęka pasek rozrządu), ale nic się nie dzieje (odpukać) to nie znaczy, że od razu mam go chwalić :!: Zresztą każdy piszący o wyborze diesla w BMW zwraca uwagę na dobrą kondycję wtrysków oraz turbiny,więc chyba jest coś na rzeczy,że te silniki nie są najlepsze...ale nie twierdzę,żeby takiego nie kupować. To są stare samochody,więc ma prawo już coś się psuć...

Freude am fahren...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomect

 

Właśnie zasadniczą różnicą jest IC "robi to", że silnik ma więcej koni. Komputer to tylko sterownik silnika, który wie, że silnik ma IC, więc "każe" pompie podawać odpowiednią ilość paliwa do ilości powietrza w cylindrze, na którą właśnie ma wpływ IC.

 

Zauważyłem, że na każdym kroku umniejszasz znaczenie IC, a to on jest PODSTAWOWĄ różnicą między td i tds.

 

Komputer to tylko sterownik. I jest dostosowany do możliwości silnika.

"... Jednością Silni, Rozumni Szałem... "
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomect

 

Właśnie zasadniczą różnicą jest IC "robi to", że silnik ma więcej koni. Komputer to tylko sterownik silnika, który wie, że silnik ma IC, więc "każe" pompie podawać odpowiednią ilość paliwa do ilości powietrza w cylindrze, na którą właśnie ma wpływ IC.

 

Zauważyłem, że na każdym kroku umniejszasz znaczenie IC, a to on jest PODSTAWOWĄ różnicą między td i tds.

 

Komputer to tylko sterownik. I jest dostosowany do możliwości silnika.

Kolega chyba pomylił wątki.

Jeszcze raz prośba o wpisywanie wad swoich modeli ( niech ludzie którzy mają e36 nie wypowiadają się o nich a nie o e 46 i jeszcze jeśli ktoś ma benzynke niech nie pisze jakie wady ma diesel bo znając życie nie ma o tym zielonego pojęcia to taka moja gorąca prośba)Pozdrawiam wszystkich BMW maniaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając dyskusję na dany temat zobaczyłem stwierdzenie, z którym się nie zgadzam, więc odpisałem moim zdaniem sprostowanie.

 

Co do awaryjnego modelu, wydaje mi się, że BMW nie miało jakiejś wpadki w postaci bubla. Trzymają poziom. W każdym aucie zdarzają się awarie, ale żeby szczególnie jakiś model to chyba nie.

 

Uważam, że nawet jeśli ktoś nie ma BMW to jeśli coś wie to może, a wręcz powinien się udzielać. Oczywiście jeśli coś wie. Nie ograniczajmy wypowiedzi :)

"... Jednością Silni, Rozumni Szałem... "
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do awaryjności to może też się wypowiem odnośnie modeli, które były eksploatowane w rodzince:

- E-36 318i 1993r. - kupiona w salonie i eksploatowana w rodzince do dziś - w sumie większych awarii nie było, z tego co sam pamiętam to raz współpracy odmówił akumulator, ale to po 5 latach, naprawiany niedawno był alternator, raz posłuszęństwa odmówił nawiew (po ok. 9 latach eksploatacji), jakieś 3 lata temu padł czujnik ABS, na początku nie wiedzieć czemu świeciła lampka informująca o awarii hamulców (nie mogli sobie nawet w serwisie poradzić) - zaznaczam, że hamulce były OK - po wymianie chuba bębnów już jest OK. Jakieś 2 lata temu szalał też centralny zamek.

Z silnikiem jako tekim zero problemu (mimo że jest to tez z paskiem a nie łańuchem) - choć jeden remont przechodził - jednak była to ewidentnie WINA OLEJU (mimo że renomowanej marki).Poza tym jak to bywa - amortyzatory, akieś duperele w zawieszeniu itp.

 

- E-39 - też używana od nowości (w zasadzie od przebiegu 5000 km ;)) - tutaj jedyną udręką jest padający regularnie jeden z czujników ABS - średnio raz do roku. Poza tym nic a nic - tylko przeglądy.

 

- E-87 - używana od przebiegu 7000km - w tej chwili ok. 12000km - jak narazie nic :)

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW nie należy do czołówki samochodów bezawaryjnych ale wszystkie samochody się psują. Stare - bo są stare, nowe bo mają nawciskane dużo elektroniki a jakość z lat '85-'95 to tylko miłe wspomnienie. Do tego dochodzą bardzo duże przebiegi wyższych modeli i "wspaniały serwis" (zwłaszcza ASO). Generalnie wszystko w normie. Moja E39 psuje się średnio o 50% bardziej niż poprzednia E34 ale chociaż o skrzynie jestem spokojny bo mam manuala.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory mialem 2 x E36, 1 x E30, 1 x E32, 1 x E34, 1 x E23.

Zadne nie bylo awaryjne. Podstawa bylo:

- kupienie samochodu w dobrym stanie technicznym,

- nie oszczedzanie na materialach eksploatacyjnych i przegladach.

 

To samo moim zdaniem tyczy sie np. Alfy - zadbane egzemplarze jezdza bezproblemowo z duzymi przebiegami, no, ale jezeli ktos z czynnosci serwisowych chce co najwyzej od czasu do czasu zatankowac, to niech kupi Toyote. Sa to chyba jedyne samochody, ktore takie traktowanie w miare wytrzymuja, chociaz tez do czasu.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Moim zdaniem najbardziej awaryjny model BMW to oczywiście motor 1.8 tds w E36 oraz 2.5td nie pomylić z 2.5tds bo ten jest bajka.Ale bardzie podobno 2.5td ten sam co jest w omegach.Do tego dużo pali i cienko pyrka.Pozdrawiam

 

nie masz pojecia na temat bmw wiec nie zabieraj głosu i nie zasmiecaj forum swoimi beznadziejnymi odpowiedziami

 

popieram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Z tematów na forum widzę że jest to e 36 ale mogę się mylić!

 

najbardziej awaryjne sa te najbardziej skatowane. :lol:

 

Dokładnie zadbane auto to podstawa, a wszyscy sie na e36 skupiliscie, ale opiszcie tez inne modele.

 

Ja mam E28 524td

przebieg 741321km

drugi właściciel kipiona przy ok 230000km

wymienione tylko pierścienie (koszt 180zł komplet)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

a jak wyglada sprawa w przypadku e46? Jakie sa charakterystyczne usterki dla tego modelu? Moze znajdzie wlasciciel, ktory negatywnie wypowie sie na temat swojego auta? ;) Oczywiscie, mile widziane jest porownanie do poprzednich furek, ktorymi mialo sie przyjemnosc jezdzic.

 

Nie rozdrabniam sie, bo wiem, ze trudno bedzie uzyskac informacje w przypadku konkretnej konfiguracji. Zatem, kazde info jest cenne.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ksiazce o e-36 napisali ze najbardziej awaryjnym silnikiem w E36 jest m43 (niestety taki mam i zeczywiscie bez rewelacji), za to chwala silniki 6-cio cylindrowe, z uwaga ze maja tendencje do przegrzewania sie (okolice cylindra najblizej szyby) za to napisali ze najlepszym i praktycznie bezawaryjnym silnikiem w 3-kach e36 jest silnik m42 czyli ten z 318is. Jak to wyglada w praktyce to nie mam pojecia. Co do diesla to napisali ze z wyjatkiem viska i pomp wodnych to nic sie nie psuje, tylko zeby czesto zmieniac olej zeby turbo mialo latwiejsze zycie :mrgreen: Oczywiscie jesli kupi sie zkatowane auto to nic mu juz nie pomoze...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.