Skocz do zawartości

JAKIE AMORTYZATORY DO E34 KOMBI-NA TYL


wiktor3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wymieniłem przednie amory w mojej e34 na Kayaba, a po dwóch tygodniach zaczął tańcować mi tył.

Z moich obserwacji wynika, że siadł prawy tył. Chcę jak najszybciej wymienić tylko nie wiem jaki typ bo posiadam wersję kombi z regulacją poziomu. Na Allegro są tylko do zwykłej wersji bez regulacji poziomu.

I jeszcze jedno jak dojść do górnej śruby od amortyzatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz na dziendobry poziom CHF w ukladzie NIVO i czy nie masz wycieków...jezeli w.w elementy beda wporzadku czeka Ciebie wymiana amorków lub ich regeneracja a amorki do NIVO do tanich nie należa cena za sztuke to jakies 1100-1300zł...z regeneracją różnie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

wiktor3 jak masz regulacje wysokości - prześwitu to za pomoc czego? korbki? układ NIVO

 

polecam google i poczytać sobie trochę....

na forum w szukaj wpisz NIVO a znajdziesz opis jak sprawdzić czy je masz... chodzi o wyjecie koła zapasowego i sprawdzenie czy pod nim nie znajduje się jego część....

 

Proszę kolegów o dokładny opis aby wiktor3 wiedział jak ma to sprawdzić... skoro zanim napisze nie poszuka na forum co to nivo... chodź zapewne za raz napisze że wie ale skąd my wiemy że on je ma lub że przecież nie pisał że je ma...

 

Pozdrawiam

Darek

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu licznych wątków i waszych wypowiedzi-za które dziękuję wiem o co chodzi z układem nivo. Sprawdzałem miejsce pod kołem zapasowym i nic tam nie ma. Zbiornik do płynu hydraulicznego różni się od standardowych i jest wspólny do wspomagania idą przewody, a na dole wychodzi przewód do układu nivo. Wydaje mi się mocno, że amory tylne i nivo są dobre tylko mam wybitą tuleję metalowo-gumową tylnej belki i od tego mi się kasta buja. Sprawdzałem łyżką i z lewej strony jest dobrze, a z prawej mocny luz na belce. Już widzę ile roboty mnie czeka aby wymienić tą gumę.

Powiedzcie belkę muszę zdjąć czy da się wymienić bez ściągania belki?

 

wszystkim dziękuję za wcześniejsze wypowiedzi i proszę o dalsze wskazówki

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tulei to u mnie było 0.5 godz pracy koncepcyjnej 0.5 godz dochodzenia do tego że tak się nie da i 1.5 godziny wymiany dwóch tulei bez odkręcania tylnej belki. Największy problem jest z wyciśnięciem starej trzeba ją troche zgnieść a wtedy podkładając od góry jakiegoś szpeja i naciskając windą od dołu belke powinna się wycisnąć. Włożenie nowej już jest wtedy banałem niezapomnij namydlić gumy. Pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

pierwszą tuleję robiłem 3.5godz i już myślałem, że nie dam rady. Byłem zmuszony użyć ognia tzn. podgrzałem łeb belki i wtedy chwila moment.

Drugą tuleję wymieniałem 0.5 godz oczywiście przy użyciu palnika (palnik gazowy propan-butan do lutowania rur CO)

Jest to niebezpieczny sposób, ale skuteczny. Lepiej zaopatrzyć się w wodę i mokrą szmatę-szczególna ostrożność!!!!!!

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeronimo miałem na myśli podgrzanie łba belki gdzie znajduje się tuleja. W moim przypadku podgrzałem ten łeb i tuleja wyszła bardzo szybko. Może nie dodałem, że użyłem jeszcze lewarka hydraulicznego do wyciśnięcia tej tulei.

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.