Skocz do zawartości

[E34] Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów - manual


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ponieważ przy zimniejszych dniach, na zimnym silniku, biegi wchodzą mi z lekkim oporem, postanowiłem spradzic poziom oleju w skrzynce. Czy jest jakiś korek lub cos w tym stylu dzieki któremu dowiem się czy oleju jest wystarczająco dużo????

I czy wymiana oleju wymaga jakis specjalnych pompek czy narzędzi??? Jak zrobie to sam to będę spokojniejszy

 

Ponieważ nie ma pewności jaki jest tam olej chyba go wymienie. Wiem że miesci sie go 1,1l ale tu pytanie bo poczytałem na forum i zalecają Mobila ATF 220, a ja własnie taki olej uzywałem do automata. Czy oby napewno taki olej do manuala można wlać???????

 

U castrola piszą

Ręczne skrzynie przekładniowe: zespoły z pomarańczową wywieszką z napisem 'ATF Oil', TQ DEXRON III / Transmax J; zespoły z zielona wywieszką z napisem 'Special Oil', SMX-B. Wywieszki są umieszczone obok korka wlewu oleju

h

Ręczne skrzynie biegów. Zespoły z żółtą wywieszką z napisem 'MTF-LT-1' : BMW Part No. 83 22 9 408 942; Zespoły bez wywieszki : TAF-X / EP 80W / SMX-S. Wywieszki znajdują się obok korka wlewowego oleju

.

 

Wg vinu mam skrzynke S5D 250G/B+.

Jezeli ktos posiada pewną informacje jaki olej najlepiej wlać to prasze o wskazówki

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

1. Powinien być (musi) korek (śruba) z boku skrzyni, tak "pi razy drzwi" w około 1/3 wysokości skrzyni, która słuzy do kontroli poziomu oleju (powinno być "po korek"), oraz jego dolewania/wymiany.

2. Olej najprawdopodobnie taki własnie wchodzi - typ ATF, miałem kiedyś też wątpliwości, ale forumowicz(e) mnie "oświecił" i faktycznie sprawdziłem i stosuje się w nowszych manualach dość często olej typu ATF. Jak będziesz pod samochodem, to na skrzyni biegów powinna być taka tabliczka, jakie oleje należy stosować - to rozwieje wątpliwości.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Korek do kontroli stanu oleju znajduje się po prawej stronie skrzyni biegów (śruba). Oleju powinno być tyle, żeby się nie wylewał i był odrobinę (1-2mm) poniżej otworu (jak wsadzisz palec to poczujesz :) ) - jeżeli auto stoi na płaskiej powierzchni.

Jaki olej wlewać? Każdy przekładniowy DOBREJ FIRMY.

Z tego, co pamiętam, to chyba wymiany oleju w skrzyni (jak i w dyfrze) BMW nie przewiduje, są jedynie kontrole.

 

Jeżeli się mylę, to mnie poprawcie!

Kai
Opublikowano
Korek do kontroli stanu oleju znajduje się po prawej stronie skrzyni biegów (śruba). Oleju powinno być tyle, żeby się nie wylewał i był odrobinę (1-2mm) poniżej otworu (jak wsadzisz palec to poczujesz :) ) - jeżeli auto stoi na płaskiej powierzchni.

Dokładnie

Jaki olej wlewać? Każdy przekładniowy DOBREJ FIRMY.

Z tego, co pamiętam, to chyba wymiany oleju w skrzyni (jak i w dyfrze) BMW nie przewiduje, są jedynie kontrole.

 

Jeżeli się mylę, to mnie poprawcie!

Raczej powinien być ten, który jest zalecany ...

Wymiany oleju w skrzyni i w moście zależą od modelu, rocznika, a nawet rodzaju skrzyni biegów (lub mostu) jaki zastosowano w danym modelu, a jeszcze dokładniej, z tego co mi wiadomo, to jaki olej jest zastosowany. Oleje syntetyczne w kolorze jasnozółtym, teoretycznie ... się nie wymienia. Pozostałe oleje są ciemniejsze (np. ATF - koloru czerwonego). Nie mam jedynie wiarygodnej informacji, czy zamiennie mozna stosować "zwykłe" oleje ATF (czerwone - zgodne z Dextron) z olejami "lifetime".

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Witam!

 

Ja w e30 miałem napisane żeby wymieniać w dyfrze i skrzyni co 60 kkm. Teraz w e36 nie wymienia się tylko sprawdza. Jaki olej? Najlepiej zadzwoń do ASO i po numerze nadwozia powiedzą Ci jaki olej do Twojego auta. Mi przynajmniej powiedzieli, ale i tak nie wymieniłem (gościu w ASO też powiedział, że się nie wymienia) tylko sprawdziłem poziom (jak pisali koledzy wcześniej).

 

PZDR

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano
W piatek wymieniam, sam jestem ciekawy, ale skoro na ciepłym silniku skrzynka chodzi bardzo lekko i precyzyjnie a na zimnym ciezko wchodzą i wychodzą biegi zwłaszcza 1 i 3 a zwłaszcza jak zostawie na biegu i po nocy probuje dać luz to dość ciezko wychodzi, podczas jazdy jest mniej wyczuwalny opor i jak sie zatrzymam to ciezko 1 wchodzi , ale jak sie tocze to o wiele lzej. to chyba można to podciągnąć pod olej, zobacze przedewszyskim jaki olej był wlany.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
To może być coś ze sterowaniem, może trzeba coś podregulować, albo przesmarować przy drążku mechanizm - możesz rozebrać w kabinie (zdjąć osłonę) i przesmarować, może coś pomoże.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
W piatek wymieniam, sam jestem ciekawy, ale skoro na ciepłym silniku skrzynka chodzi bardzo lekko i precyzyjnie a na zimnym ciezko wchodzą i wychodzą biegi zwłaszcza 1 i 3 a zwłaszcza jak zostawie na biegu i po nocy probuje dać luz to dość ciezko wychodzi, podczas jazdy jest mniej wyczuwalny opor i jak sie zatrzymam to ciezko 1 wchodzi , ale jak sie tocze to o wiele lzej. to chyba można to podciągnąć pod olej, zobacze przedewszyskim jaki olej był wlany.

Wraca ten temat olejów w skrzyni. Jak sobie przypomnę ile pytałem żeby nie wlać złego oleju to aż mnie trzepie. W ASO (W-wa) też nie byli pewni !

Naklejki na mojej skrzyni nie było (może gdzieś w środku?) - więc opcja 3 została. Wyszło że ma być Dextron II D (pomarańczowy).

 

Ciekawe, że niedługo PO wymianie właśnie bieg 3 i 1 czasem przycinało. 3 się uspokoiła. 1 rzadko, ale czasem nie chce wejść. Nigdy nie wpycham na wcisk. Przegazowanie wystarcza najczęściej.

Może się mylę, ale po zimnej nocy chyba w każdym aucie jeszcze jak skrzynia jest zimna - biegi ciężej chodzą ???

Opublikowano

Jaki jest olej, to można sprawdzić, minimalnie upuszczając - przynajmniej tak można stwierdzić, czy ma się ten niewymienialny (jasnożółty), czy "zwykły" ATF (rzadki, pomarańczowy, czerwony to już odczucie koloru ...), czy też normalny olej przekładniowy (gęstszy - jak typowy olej i ciemniejszy, podobny do silnikowego po nieiwelkim przebiegu).

ASO (czy inny serwis) też często nie wie, bo to nie jest takie proste - jak wspomniałem zależy to od modelu, slinika, rocznika (czasami jest istotny miesiąc), cześto jest ważne nawet na jaki rynek był sprzedany dany egzemplarz i jeszcze nie mozna byc pewny, bo czasem montowano np. 2 rodzaje skrzyni - teoretycznie najpewniej można wizualnie stwierdzić jaki jest olej (jedynie jest problem z Dextron II, czy też III), ale jak ma się pewność, że nie był wymieniany (bo mogli się pomylić przy wymianie), lub po naklejce/tabliczce na skrzyni (jeżeli taka jest).

Przeważnie (w zasadzie zawsze) biegi w zimie ciężej wchodzą (z wyjątekiem automatów ;-) ), ale kwestia tego o ile ciężej - jak są dość spore problemy z włączeniem biegu, to już raczej cos nie jest tak.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

osobiscie wydaje mi sie ze nie ma czegos takiego jak olej niewymienny (jeszcze nikt nie wymysli perpetum), olej jest po to aby samarowac i pod wplywem pracy mechanizmow, nagrzewa sie rozszerza itd, wiec w jakis tam sposob traci swoje wlasciwosci, byc moze w instrukcji jest napisane ze jest nie wymienny, ale juz gdzies czytalem na forum ze on faktycznie jest nie wymienny ALE przez okres gwarancji na samochod, a pozniej to juz nie jest problem bmw ze ktos nie wymienil olej i ma problemy ze skrzynia lub mostem,

ja jestem swiezo po wymianie oleju w automacie wraz z filtrem - weszlo 4.5l oraz wymianie simeringu na dyferencjale (od strony walu) i tam weszlo 1,5l i skoro w moscie olej jest nie wymienny to mechanik powienien zlac to pojemnika stary olej, wymienic simering i zalac go z powrotem? albo dolac troche swiezego? przeciaz jak ubywa olej, to wiadomo ze trzeba dolac lub wymienic, ja wole wymienic niz mieszac stary z nowym

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano
Zgadzam się. W zasadzie, wg mnie, jednak powinno się wymienić (tak na mój gust). Z tym, że "normalny" olej wymienia się przeważnie co ok. 60 tys., a ten niewymienny myślę, że gdzieś przy 100-150 tys. może jednak należałoby wymienić. Ja przy 150 tys.km robiłem II inspekcję i pytałem się o wymianę oleju (w ASO) i powiedziano mi, że się nie wymienia, czyli trzmają się wytycznych i już) ... Po za tym w ASO lepiej nie wymieniać - ten "nieywmienny" olej mają po ok. 80-100zł za 1l ! (zwykły 35-45zł/l). Aha, przy wymianach elementów (uszczelki itp.) olej się zlewa, a potem wlewa spowrotem + ewentualnie uzupełnienie.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Ciekawy, ciekawy temat nie powiem... :P

Tyle sie czyta o tych olejach to chyba bede sie pomalu przymierzal i ja :wink:

 

Most+skrzynia (manual)...narazie nie pytam, wole najpierw sprawdzic co tam u mnie jest napisane na tych elementach.

Jak sobie pomysle, ze jeszcze nikt tam nawet nie zagladal, to az mnie trzesie :mad2: O dziwo wszystko chodzi idealnie, no ale zobaczymy... :P

 

Pozdrowienia z Koszalina dla wszystkich forumowiczow... :wink:

SPRZEDAM:

Zmieniarkę Pioneer CDX-P650

Cały komplet, nowa!

Wszelkie informacje tylko na "PW"

Tanio!

Opublikowano

W Twoim napewno się wymienia - skrzynia 1.15 l i most 0.9l.

Olej jest zwykły przekładniowy nie typu ATF. problem zaczyna się w BMW od ok. '92 (ewentualnie '91, a w niekótrych modelach dopiero ok. '95), gdzie zaczęto stosować w manualnej skrzyni biegów olej ATF. W okolicach '93 zaczęto stosować oleje "lifetime" (chyba pierwszymi były V8 ).

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

no wymieniłem, faktycznie był tam czerwony olej, ale chyba nigdy nie zmieniany bo juz był mocno ciemny i widać przepracowany, a te oleje lubią chłonąc wode, takze zobaczymy jak z rana skrzynka bedzie pracować. Jescze musze tylko przesmarować to miejsce gdzie jest taka kulka za pośrednicwem ktorej machania drążkiem przekazywane są na skrzynie, podobno dość mocno pomaga bo szwagier juz to masmarował i chodzi jak po maśle. Musze to znaleść i tez nasmarować.

acha wlałem Mobila ATF 220, tylko ze gość nie mogł mi powiedziec czy to dextron II czy III, nie jest to napisane na butelce, w automacie moze to miec znaczenie bo II jest chyba gestrza niż III, ale w manualu to chyba nie ma znaczenia az tak wielkiego, mam nadzieje :?

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Na butelce powino pisać (prawie napewno) - jak nie pisze wyraźnie z "przodu" butelki, to trzeba czytać z tyłu, gdzieś na dole butelki gdzie są wymienione zgodności, specyfikacje itp.. Jak dobrze pamiętam to ATF 220 jest zgodny z Dextron III - jak nie znajdziesz to daj znać, poszukam Ci jaki to jest odpowiednik.

Tak jak pisałem : do tego aby lekko chodziły biegi to przede wszystkim jest odpowiedzialny mechanizm po lewarkiem - przesmarować go i powinno lepiej chodzić.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Na butelce nie znalazłem czy to destron II czy III, a ponieważ jest troche cieplej to cieżko mi powiedziec czy sie polepszyło, pewnie bede musiał nasmarować te mechanizmy pod lewarkiem. Zauważyłem tak jak pisałem wcześniej że biegi podczas jazdy wchodzą lekko, tylko jak jest zimno i stoje to cieżko wbić jedynke, ale wystarczy dwojke dac i troszke ruszyć i juz lekko jedynka wchodzi. Ponieważ to pierwsza zima mojej 520 - ki to zobaczymy jak bedzie przy -25oC mrozu, bo w poprzedniej 525 tez cieżej chodziły ale nieco inaczej. najwżniejsze zebym w mrozy nie musiał walczyć z lewarkiem :?

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Poszukałem : jednak Mobil ATF 220 odpowiada specyfikacji Dextron II.

Posmaruj sobie mechanizm - myślę, że wystarczy nawet WD-40, tym bardziej, że dostanie się we wszystkie zakamarki ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.