Skocz do zawartości

szum toczenia opon,pracy wału, mostu itp.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , jakis czas temu przyprowadzilem E46 coupe 328ci i juz przy kupnie martwila mnie jedna rzecz, mianowicie dzwiny szum we wnetrzu auta , cos jak odglosy toczenia sie opon ( 225/45/17) lub zbyt glosna praca mostu, wału, moze jakis łożysk itd. itp.

 

Czy ma ktos z Was jakies doswiadczenia np. z przekladka opon z 205 16 cali na 225 17 cali ? czy komfort , a konretnie szum toczenia sie jest duzo wiekszy ? CO moze byc jeszcze ew. przyczyną takei dziwnego szumu ? Auto ma oryginalny przebieg 78 tys. km , dlatego zuzycie mostu czy tez jakis łożysk na wale raczej nie wchodzi w rachube, tym bardziej , ze nie ma nigdzie luzow , wwszystko prawie jak nowe. Ale no k.. szumi i nie wiadomo co jest :-(

Podnosilem tyl na lewarku , aby wyeleminowac opony no i szumi . Tak wiec opony nie sa do konca winne, mimo chcilabym sie dowiedziec jakie macie odczucia po zmianie felg/opon z 16 cali na 17 cali , bo to tez ma na pewno wplyw na odglosy toczenia sie opon

 

Ponad 60 km/h jzu prawie nie slychac, wiatr oplywajacy karoserie , ogolny hałas zagłusza ten szum , jednak w momencie hamowania znowu sie nasila , i jest to takie łułułułu , jakby lekko pulsacyjne

 

Bylem w BMW Olszowiec , ale szkoda gadac ...przeszkoleni chyba tylko w wystawianiu faktur (do tego z bledami) , wiec nie ma tematu . Sam wiec probuje dochodzic co jest i pytac sie co to moze byc . Reasumujac jak sie podniesie tyle auta , czy to lewa czy prawa strona , zapala auto , daje na D ( automat) puszczam hamulec, opona dosyc szybko sie kreci i jzu dobiega szum . Rozchodzi sie po calym nadwoziu , ale w 99 % stawiam na : albo wał, łoyska na wale , ew. most ( odnosnie mostu , jesli ktos sluchal jak pracuje na wolnych obrotach to niech da znac bo jest takie w nim terkotanie cos jak wiertarka na korbke i nie wiem czy tak ma byc ) dalej , moze jakies łożyska na półosiach , no ale nei ma nigdzie luzow i ten przebieg... Czyzby skrzynia ? ale to raczej niemozliwe

 

NIe wiem co robic z tym fantem

 

Pomozcie:-)

Opublikowano
:doh: jeżeli to jest takie jak to napisałeś łuuuu to moim zdaniem są padnięte łożyska i przy tym przebiegu to jest najbardziej prawdopodobne
Opublikowano

Witam,

Miałem ostatnio podobny problem:

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=52130&sid=d8f0090bbc85e0c585ab9782140f396f

W diagnozowaniu źródła hałasu pomaga doświadczenie. Jeżeli przejeżdżasz czasami przez Lubin, polecam gościa, Tomka Nowaka, który o podwoziach wie naprawdę dużo. Wrzucę info do działu polecane warsztaty.

Opublikowano

najciekawsze jest to , ze jak wejde pod spod auta to szumu nie ma , a jak wejde do srodku to jest ...

 

Odnosnie lozysk, to jezeli nie ma luzow na kolach wszytsko jest ok to moga byc zuzyte ?

Opublikowano

Raczej to łożyska jesli mowisz ze po podniesieniu auta szum dalej jest.

Przy zmianie felg/opon rozmar ma niewielkie znaczenie a raczej wzór bieżnika ewentualnie jego zuzycie. Jesli bieznik bedzie zeschodkowany (idzie to wyczuc jezdząc ręką wzdluz opony) to opona bedzie szumiec, a czy to 14 czy 18 - to nie ma znaczenia. Ale w twoim wypadku raczej stawiałbym na łożyska- chociaz po tak małym przebiegu... :worried: no ale moze akurat.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Odnośnie opon ja zmieniłem z 225/45/17 na 205/50/17 komfort jazdy zmienił się zdecydowanie m.in. mniejsze opory toczenia /cichsze/ i przede wszystkim w trasie przestałem odczuwać koleiny.
Opublikowano
Odnośnie opon ja zmieniłem z 225/45/17 na 205/50/17 komfort jazdy zmienił się zdecydowanie m.in. mniejsze opory toczenia /cichsze/ i przede wszystkim w trasie przestałem odczuwać koleiny.

 

a masz jakies foto tych felg i opon , jak auto sie prezentuje na 205/50/17 ? BO przeliczajac profil to i chyba bedzie wyzszy niz w 225/45/17 chociaz...

Opublikowano

na kazdej stacji diagnostycznej maja urzadzenie (przyzad) do rozpedzania kol i sprawdzanaia stanu lozysk, podjedz, zaplacisz 20-30 zl i ci sprawdzi lozyska i przy okazji wytrzepie cale auto i powie co masz do zrobienia.

 

(podnosi auto na lewarku, przyklada przyzad rozpedza kolo ( w moim przypadku do 100km/h ) i odsuwa przyzad, szum lozysk i tarcz slychac golym uchem)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.