Skocz do zawartości

Jak przerobić 118d na 120d?


Greniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pytanie dotyczące możliwości przerobienia BMW 118d na 120d. Jak wiadomo samochody te posiadają ten sam silnik, różniący się na pewno komputerem sterujacym pracą silnika. Pytanie jest, czy jest to jedyna różnica miedzy tymi silnikami. Jeśli tak, znaczy to, że wystarczy wsadzić w 118d komputer od 120d i moc wzrosnie z 122km do 163km. Wiem, że auta różnią się jeszcze np tym, że model 120d ma wentylowane tarcze z przodu i z tyłu, a modeł 118d, tylko z przodu. Jeśli chodzi jednak o silnik nie mam pewności, czy modele nie różnią się, oprócz komputera,np: także wstryskiwaczami, albo czymś innym. Zależy mi na fachowej poradzie, ponieważ chciałbym przerobić moją 118d. Może, ktoś zna namiary firmy, która się tym zajmuje?

 

Z góry dziękuję za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Gdyby to była kwestia komputera to wszyscy przerabialiby na 120d. Komputer to najprostsz rzecz. dajesz do przeprogramowania i masz w granicach 140 -150 KM.

Ale w 120d masz inne wtryskiwacze i turbo - tu jest podstawowa przyczyna w różnicy osiągów.

Blok silnika i sprzęgło jest identyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Rufio pisze,sam komputer to nie wszystko,ale jak chcesz mieć więcej HP,to zainwestuj w dobre zawirusowanie,do tego lekkie podkręcenie turbiny i będziesz miał więcej niż seryjne 120d :wink:
http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

ani komputer, ani silnik (blok), ani głowica, ani wtryskiwacze i ani cała masa innych rzeczy nie są zamienne pomiędzy 118d i 120d. 120d ma wzmocniony blok silnika, inne oprogramowanie sterownika, hamulce itp. Opowiadanie że jest inaczej to kompletna nieprawda.

Taniej Ci będzie sprzedać swoją 118d i zakupić 120d lub zawirusować swoją 118d.

Pozdrawiam

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Może lepiej sprawdź w katalogu części.

Np wtryskiwacz jest identyczny w

120d,320d,520d, i co ciekawe też w 530d

Ale 118 d ma inny wtryskiwcz

Ale np listwa wysokiego ciśnienia jest już identyczna.

Turbo jest inne.

Hamulce są inne.

Silnik jest ten sam. Tzn blok, tłoki, wał korbowy,głowica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

hey zanalazłem coś na necie o zasadzie działania i budowie filtra cząstek stałych o to fragment:

 

Filtr ten jest częścią układu wydechowego. W momencie, gdy ilość niebezpiecznej substancji (cząstek stałych) zgromadzonych w filtrze osiągnie wysoki poziom rozpoczyna się automatyczny cykl jego regeneracji. Poprzez odpowiedni wzrost temperatury w filtrze następuje utlenienie sadzy oraz jej samoczynne usunięcie, co zapobiega zatkaniu się filtra. Procedura ta jest wykonywana cyklicznie, co kilkaset kilometrów.

 

 

Więc niewiem czy wzrost temperatury jest bardzo szkodliwy dla tego filtra, z tego co wiem to to silniki 118d i 120d różnią się wtryskami i turbo więc raczej filtr jest ten sam 120d ma więcej KM to i z tego co piszecie powinien mieć większą temp. spalania.

 

Myślę że jak się zawirusuje delikatnie i jezdzi się z głową to nie powinnio być problemów wkońcu to BMW:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.