Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich bumowiczów. Mam pewien problem odkąd zmieniłem koła:

przez pewien czas jeździłem na 15 calowych stalowych felgach. W tym czasie zawieszenie mojej furki było tak niskie, ze prawie leżała na asfalcie. W zeszłym tygodniu zmieniłem sprężyny na seryjne oraz wstawiłem felgi alu 18" i gumy 225mm. Od tego czasu przy maksymalnym skręceniu kół z przodu auta dobywa się bardzo głośne "chrobotanie" ( przeważnie podczas nawrotów). Nic nie ociera o nadkola, pasek od wspomagania był dociągany. Nie mam zielonego pojęcia, gdzie mam szukać przyczyny usterki. Ah, i jeszcze drastycznie wzrosło mi spalanie. Bardzo proszę o pomoc każdego, kto może coś wiedzieć na ten temat i jakoś pomóc. Moja beemka to 318is z 92 roku. Pozdrawiam.

Opublikowano

To twoje "chrobotanie" to najprawdopodobniej pompa wspomagania.

A odnośnie spalania zmieniając koła z 15 na 18 z takim "papciem" na pewno odczujesz różnice, ale co dla Ciebie znaczy "drastycznie wzrosło spalanie" ?

Opublikowano
hee, na 10 litrach zrobiłem 37 km po mieście na zwykłej jeździe. A odnośnie pompy: to samo wstawienie takich rondli mogło aż tak obciążyć pompę? Na stalowych było wszystko ok.
Opublikowano

Ja swoją też sprowadziłem na stalkach i było wszystko ok wrzuciłem 17 pojeździłem chwile i mam to samo. Też strasznie hałasuje i piszczy przy maxymalnym skręcie. Tak że możesz już mieć po prostu pompe na wykończeniu ale może jeszcze ktoś inny powie coś innego bo nie jestem 100% pewny.

No a z tym spalaniem to przesada :) to na pewno nie od kół :)

Opublikowano
Witam wszystkich bumowiczów. Mam pewien problem odkąd zmieniłem koła:

przez pewien czas jeździłem na 15 calowych stalowych felgach. W tym czasie zawieszenie mojej furki było tak niskie, ze prawie leżała na asfalcie. W zeszłym tygodniu zmieniłem sprężyny na seryjne oraz wstawiłem felgi alu 18" i gumy 225mm. Od tego czasu przy maksymalnym skręceniu kół z przodu auta dobywa się bardzo głośne "chrobotanie" ( przeważnie podczas nawrotów). Nic nie ociera o nadkola, pasek od wspomagania był dociągany. Nie mam zielonego pojęcia, gdzie mam szukać przyczyny usterki. Ah, i jeszcze drastycznie wzrosło mi spalanie. Bardzo proszę o pomoc każdego, kto może coś wiedzieć na ten temat i jakoś pomóc. Moja beemka to 318is z 92 roku. Pozdrawiam.

 

jesli chodzi o chrobotanie to sprawdz wewnetrzne ranty felg i zobacz czy nie sa porysowane byc moze szerokosc felgi jest za duza i nie odpowiednie ET. mialem tak kiedys co prawda nie w bmw.

przy maxymalnym skrecie w lewo felga obcierala o sforzen od wahacza

Opublikowano
sprawdziłem ranty. Są ok. To jest takie "rżnięcie" jakby tarły o siebie zębatki. Dźwięk prawie identyczny z takim, jaki wydaje skrzynia biegów, gdy na wysokich obrotach nie wejdzie bieg.
Opublikowano
muszę ze wstydem przyznać, że sprawdziłem olej we wspomaganiu i jest troszkę czarnawy. Wymienię jak szybko się da.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.