Skocz do zawartości

Duze cisnienie w ukl chlodzenia-twarde przewody


caporeira

Rekomendowane odpowiedzi

mam 316i z silnikiem m43

 

to zaczne od tego ze mam nowy termostat,uklad odpowietrzony,korek juz zmienialem od chlodnicy(wlewu) i jak sie przejade jakis odcinek drogi to robi mi sie cisnienie w tym uladzie i co za tym idzie przewody sa bardzo trwarde i to nie ma roznicy czy zaraz jak sprawdze czy na drugi dzien dalej jest to samo :( , odkrecajac korek wlewu slychac jak cisnienie uchodzi.

Pierwsze co zauwazylem ze jak juz wylacze silnik to slysze jak uchodzi cisnienie kolo korka (czy to normalne?) to teraz dokrecam na full i nie uchodzi a po zmianie na inny dalej uchodzi kolo korka.

co jakis czas musze dolewac wody do ukladu a jak nie kiedy zapomne to gotuje mi wode jak stoje w korkach :(

jak temu zaradzic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapowietrzony układ! proponuję kupic płyn zamiast wody. potrzebujesz około 6-6.5 litra. spuść wszystko z chłodnicy oraz z bloku silnika. na silniku jest śruba nie pamiętam teraz dokładnie w którym miejscu ale nie pomylisz jej z inną bo jest w oczywistym miejscu. wcześniej przed spuszczeniem możesz sprawdzić czy gdzieś nie ma jakiejś nieszczelności ponieważ twierdzisz że Ci ubywa, jak ubywa to wtedy się zapowietrza i dlatego gotuje. jak juz spuścisz to odkręć termostat i zobacz w jakim stanie jest oring gumowy na nim być może to on powoduje drobną nieszczelność. ok to teraz zalewamy: włącz temperature grzania wnętrza pojazdu na maksimum, dmuchawe na jakiś 2-3 bieg. wlewaj przez duża dziure na chłodnicy płyn aż dojdzie ci lustro płynu do gwintu w chłodnicy, wtedy odkręć monetą 2pln odpowietrznik na chłodnicy i czekaj aż płyn zleci do układu, czynność tą powtarzaj aż przestanie się tak robić. teraz odpal autko i pozwól mu sie troszkę rozgrzać. obserwuj co się dzieje z płynem. jak go ubędzie dolej do gwintu i znowu odkręc odpowietrznik. jak będziesz juz pewien że wlałeś ze 6 litrów płynu to rób przegazówki od obrotów biegu jałowego do tak 2800 i odkręcaj co jakiś czas odpowietrznik i obserwuj co się dzieje z płynem, dolej wrazie jego ubywania. dobrze odpowietrzony układ poznasz po tym że jak zajrzysz we wlew wody do chłodnicy to w nim od strony chlodnicy jest taka mała prostokątna dziurka i z niej powinien wydobywać się płyn ciągłym strumieniem. przy dodawaniu gazu strumień powinien rosnąć. zakreć korek fest mocno. zgaś auto i po sprawie. szukaj nieszczelności. dobrym sposobem jest połozenie gazety pod auto na czas postoju w ten sposób zobaczysz czy ci gdzieś kapie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o dziwo dzis rano po wymianie tego korka wlewu (ale wtedy syczalo kolo niego) weze sa miekkie ale wczoraj zaraz po jezdzie byly twarde i nie wiem czy cos wycieklo czy nie bo moglo zaraz wyparowac to co wycieklo na kostke...ale wydawalo mi sie moze ze cos robi cisnienie i uklad szuka ujscia w postaci wlasnie tych wyciekow wody ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy wiatrak chłodnicy działa jak nalezy?

tak , caly czas sie kreci

 

rozkrecalem juz cala chlodnice , przeczyscilem wszystkie o-ringi posprawdzalem weze - mam nadzieje ze teraz nie bedzie lalo , korek zmienilem ale cisnienie dalej sie robi i ono ciagle bedzie szukac jakies ujscia bo weze zbyt twarde sie robia od cisnienia.

powiedzcie mi ile mniej wiecej by mnie kosztowala naprawa tego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jesteś pewien w 100% termostatu. czy wąż patrząc od przodu auta wychodzący z chłodnicy po lewej stronie jest gorący czy nie w momencie jak chce wywalić wode z chłodnicy. może termostat jest uszkodzony. co do kwesti tego że wiatrak chłodnicy chodzi nonstop to nasówa mi myśl że nie masz M43 tylko M40, które ma visko i tam faktycznie wiatrak chodzi cały czas. w M43 wiatrak jest elektryczny. możesz spróbować zagotować termostat w garnku z wodą w domu na gazie. otwarcie termostatu we wrzątku powinno być znacze coś ponad 5mm do nawet 8mm. jezeli jest mniej niż 5mm to może być wadliwy termostat. co do wiatraka z visko jeżeli taki masz (napędzany silnikiem) to może visko jest popsute i kręci się ale słabo i dlatego ci gotuje. sprawe visko przy dużym obciążeniu cieplnym silnika daje dzwięk jak silnik odrzytowy, a pod maską jest wichura.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jesteś pewien w 100% termostatu. czy wąż patrząc od przodu auta wychodzący z chłodnicy po lewej stronie jest gorący czy nie w momencie jak chce wywalić wode z chłodnicy. może termostat jest uszkodzony. co do kwesti tego że wiatrak chłodnicy chodzi nonstop to nasówa mi myśl że nie masz M43 tylko M40, które ma visko i tam faktycznie wiatrak chodzi cały czas. w M43 wiatrak jest elektryczny. możesz spróbować zagotować termostat w garnku z wodą w domu na gazie. otwarcie termostatu we wrzątku powinno być znacze coś ponad 5mm do nawet 8mm. jezeli jest mniej niż 5mm to może być wadliwy termostat. co do wiatraka z visko jeżeli taki masz (napędzany silnikiem) to może visko jest popsute i kręci się ale słabo i dlatego ci gotuje. sprawe visko przy dużym obciążeniu cieplnym silnika daje dzwięk jak silnik odrzytowy, a pod maską jest wichura.

 

termostat jest otwarty gdyz weze maja jednakowa temerature przez blokiem jak i za termostatem

to jest 94 rocznik i zawsze wdziemi mi wychodzi ze to wlasnie M43 - wiatrak sie kreci ale oczywiscie mozna go reka zatrzymac

a kiedy powiniem wchodzi na pelne obroty i czy on ma cos wspolnego ze robi sie duze cisnienie w tym ze ukladzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M40: http://www.autopower.se/begagnatguiden/e36/bilder/m40.jpg

M43: http://users.belgacom.net/ddddv/engines/1800_gr.jpg

 

wiatrak mógłby być odpowiedzialny za wywalanie wody z układu z powodu za duzego ciśnienia w nim które jest nastepstwem sa słabego chłodzenia cieczy ale twierdzisz że wiatrak jest sprawny.

 

a co z olejem nie przybywa, nie pieni się? auto nie kopci może w jakis dziwny sposób z rury wydchowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M40: http://www.autopower.se/begagnatguiden/e36/bilder/m40.jpg

M43: http://users.belgacom.net/ddddv/engines/1800_gr.jpg

 

wiatrak mógłby być odpowiedzialny za wywalanie wody z układu z powodu za duzego ciśnienia w nim które jest nastepstwem sa słabego chłodzenia cieczy ale twierdzisz że wiatrak jest sprawny.

 

a co z olejem nie przybywa, nie pieni się? auto nie kopci może w jakis dziwny sposób z rury wydchowej.

 

Zdecydowanie mam M43 !

olej jest w normie - czyli tyle ile bylo

nie kopci

 

a co do wiatraka to kiedy powinien wejsc na takie obroty duze ? bo moze nie wchodzi na te obroty , kiedys wyczytalem ze zwiazuje sie wiatrak z jakims elementem nitka i kiedy nitka sie zerwie to znaczy ze visco dobrze dziala :) tylko kiedy mam wiedziec ze to juz jest ten moment ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ty nie masz visko. twój wiatrak jest elektryczny 2 biegowy. 1 bieg działa w temeraturze jakoś do 110' drugi odpala się jak ciecz osiągnie jakąś tam dużą temperature coś w stylu 125' wtedy odpala na 2 biegu i przechodzi w bieg 1 jak troche schłodzi. musisz zobaczyć czy masz czujnik, ktory załacza wentylator sprawny. może nie załacza 2 biegu. czyjnik znajduje się stojąc twarzą do auta po lewej stronie chłodnicy. może masz tam wszystko zaśniedziałe. musisz sie też zorientować czy masz korek na chłodnicy od swojego auta. zobacz czy jest na nim jakieś siedmio cyfrowe oznaczenie po czym wjedz na www.realoem.com i zobacz od czego jest ten korek. korek powinien mieć chyba od środka wytłoczone jakoś 2.2 bara tyle chyba powinno być w M43b16/18. moze sam korek jest niesprawny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm powinienem się spytać na początku czy ma klime. tdsmaniak a ty masz klime? faktycznie oznaczenie to 200. żadko patrzę na korek ale jak mi przypomniałeś to sobie skojarzyłem:)

 

w sumię to teraz troszke zgłupiałem. czytając o tych silnikach miałem wiadomości że właśnie oprócz innych rzeczy właśnie się różniły wiskiem i wentyaltorem elektycznym. być może to źródło też nie było dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ty nie masz visko. twój wiatrak jest elektryczny 2 biegowy. 1 bieg działa w temeraturze jakoś do 110' drugi odpala się jak ciecz osiągnie jakąś tam dużą temperature coś w stylu 125' wtedy odpala na 2 biegu i przechodzi w bieg 1 jak troche schłodzi. musisz zobaczyć czy masz czujnik, ktory załacza wentylator sprawny. może nie załacza 2 biegu. czyjnik znajduje się stojąc twarzą do auta po lewej stronie chłodnicy. może masz tam wszystko zaśniedziałe. musisz sie też zorientować czy masz korek na chłodnicy od swojego auta. zobacz czy jest na nim jakieś siedmio cyfrowe oznaczenie po czym wjedz na www.realoem.com i zobacz od czego jest ten korek. korek powinien mieć chyba od środka wytłoczone jakoś 2.2 bara tyle chyba powinno być w M43b16/18. moze sam korek jest niesprawny.

 

nie jestem dobry w tym temacie dlatego nie jestem pewny czy ma visco czy nie , ale na pewno nie mam klimy a na korku pisze 200 :)

teraz zauwam ze cisnienie znajduje sobie uscie dalej przy tym nowym korku(slychac syczenie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem na korku powinno byc syczenie bo korek ma za zadanie odpowietrzyc uklad i wywalic nadmiar plynu.tam sa takie male dziurki ze jak jest zbyt duze cisnienie to podnosi korek i nadmiar uchodzi.moj kumpel ma to samo w audi b4
Kocham moja Czarnulkę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem na korku powinno byc syczenie bo korek ma za zadanie odpowietrzyc uklad i wywalic nadmiar plynu.tam sa takie male dziurki ze jak jest zbyt duze cisnienie to podnosi korek i nadmiar uchodzi.moj kumpel ma to samo w audi b4

 

no tak , zgodze sie ... ale to cisnienie jest za duze , porownywalem z innymi 320 i taka sama 316 i w odroznieniu od mojej tamte maja mieciutkie weze :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno sie zmieni. Ja pisalem na forum juz o dziwnym znikaniu wody z ukladu chlodzenia, o duzym cisnieniu. Znikalo mi ok 1 szklanka wody tygodniowo (300km) czyli dosc sporo. Mechanicy mowili ze uszczelka, sprawdzilem all szczeglne. I w koncu wpadlem na pomysl wymienic na plyn ten czerwony powyzej 130 stopni dopiero wrze i teraz WSZYSTKO GIT:) Zrobilem jzu 2 tys km i nadal taki sam poziom plynu w ukladzie. Wiec zanim zaczniesz szukac usterek poprostu zmien na plyn. Powinno byc ok. BTW cisnienie nadal mam w ukladzie. Wydaje mi sie ze taka jest zasada dzialania w tych ukladach chlodzenia. Dzieki duzemu cisnieniu ciecz wrze przy wyzszej temperaturze dlatego chyab jest to zaprojektowane celowo.

Pozdro daj znac czy pomoglo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno sie zmieni. Ja pisalem na forum juz o dziwnym znikaniu wody z ukladu chlodzenia, o duzym cisnieniu. Znikalo mi ok 1 szklanka wody tygodniowo (300km) czyli dosc sporo. Mechanicy mowili ze uszczelka, sprawdzilem all szczeglne. I w koncu wpadlem na pomysl wymienic na plyn ten czerwony powyzej 130 stopni dopiero wrze i teraz WSZYSTKO GIT:) Zrobilem jzu 2 tys km i nadal taki sam poziom plynu w ukladzie. Wiec zanim zaczniesz szukac usterek poprostu zmien na plyn. Powinno byc ok. BTW cisnienie nadal mam w ukladzie. Wydaje mi sie ze taka jest zasada dzialania w tych ukladach chlodzenia. Dzieki duzemu cisnieniu ciecz wrze przy wyzszej temperaturze dlatego chyab jest to zaprojektowane celowo.

Pozdro daj znac czy pomoglo :P

Jak sama nazwa wskazuje jest to uklad cisnieniowy...jak jest wszystko szczelne to tak powinno byc...jesli weze bylyby bardzo miekkie znaczylo by to, ze pompa nie domaga...jesli oprocz twardych wezy nic sie nie dzieje to nie ma czym sie przejmowac :cool2:

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno sie zmieni. Ja pisalem na forum juz o dziwnym znikaniu wody z ukladu chlodzenia, o duzym cisnieniu. Znikalo mi ok 1 szklanka wody tygodniowo (300km) czyli dosc sporo. Mechanicy mowili ze uszczelka, sprawdzilem all szczeglne. I w koncu wpadlem na pomysl wymienic na plyn ten czerwony powyzej 130 stopni dopiero wrze i teraz WSZYSTKO GIT:) Zrobilem jzu 2 tys km i nadal taki sam poziom plynu w ukladzie. Wiec zanim zaczniesz szukac usterek poprostu zmien na plyn. Powinno byc ok. BTW cisnienie nadal mam w ukladzie. Wydaje mi sie ze taka jest zasada dzialania w tych ukladach chlodzenia. Dzieki duzemu cisnieniu ciecz wrze przy wyzszej temperaturze dlatego chyab jest to zaprojektowane celowo.

Pozdro daj znac czy pomoglo :P

 

niestety ale mi nie pomoglo :(

kupilem 10 literkow plynu , poparzylem sie , wywalilo mi kilka razy plyn i silnik dalej gotuje plyn a cisnienie jak bylo duze tak dalej jest :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.