Skocz do zawartości

[E38] Kontrolka oleju,pompa oleju,czujnik, brak cisnienia


Rafal_W_wa

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy to pech ... wczoraj podjałem decyzje że sprzedaje swoje e38... co i jak jest w dziale samochody... tam mam ogłoszenie...

A dziś moja mała zrobiła mi psikusa i to bardzo brzydkiego... niedawno wymieniałem uszczelki pokrywy zaworów, ( kilka dni temu ) zrobiłem od tamtej pory z 300km, jeździłem też dziś rano.. i wszystko ok... postanowiłem przemyć silnik bo był zakurzony i troszke spocony od poprzednich uszczelek zaworów...

wszystko ok przejchałem jakieś 20km zaczeła mi się palić kontrolka od oleju...

zgasiłem auto..mówie ja pier... zapaliłem to samo, mówie może czujnik, słucham co i jak..auto chodzi normalnie...

spieszyłem się bardzo na ważne spotkanie więc mówie trudno... jade do domu... kontrolka zgasła... zarzyła się lekko zgasła... przejechałem tak z 5km zapaliła się, żarzyła zgasła... i tak pod dom gdzie w pobliżu znów się zapaliła...

( nie było tak że sie paliła a po dodaniu gazu gasła lub na odwrót) ... poczytalem na forum... mówie czujnik zamoczony i pewnie to to... jednak sprawdzam a tam sucho...auto wystygło i znów się pali... żarzy ... i już nic nie kombinuje bo zatre , chociąz jesli to wina cisnienia to moze juz za pozno...

czytałem dużo... jedni piszą o akumulatorze ze wymienili i się nie swieci, drudzy o czujniku.. inni o panewkach... już sam nie wiem... może to pompa , moze smok sie przytyka jakimis resztkami po uszczelkach które wymieniłem a może czujnik... jak myslicie co to moze byc... jak się tak pali.. ( bo pompa to chyba cały czas, panewki na zimnym i naw olnych obrotach ) ? ? ?

 

CO to u mnie może być ... chce to zrobić... sprzedaje autko, całoś jest w bardzo dobrym stanie... i chce żeby było wszystko ok... tip i top żeby nikt do mnie nie miał pretensji...dla jej samej chce abyt była sprawna w 100%

 

Czekam na wszelkie sugestie... w czwartek zabieram się za kombinacje...

Edytowane przez Rafal_W_wa
http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij mise olejową i sprawdz czy pompa oleju sie nie odkreca . Masz M60 - to czesta przypadłosc tych silników...ja np miałem na dnie misy 4 śrubki luzem...na szczescie zajrzałem tam w pore,zanim doszło do jakiejs tragedii...

 

Jesli to nastąpiło po myciu to moze jednak tylko czujnik cisnienia w obudowie filtra ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem pod wrażeniem ,to sie nazywa uczciwy sprzedawca :D

 

no wiesz ja sie nie wzbogace jak coś ukryje...a komus może to przysporzyć problemu...wiem że wiekszośc wciska kit... ale wyjatek potiwerdza regule...(zła) w tym przypadku

 

Bmw jest takim autem... że jak ktoś kupi odemnie to chce żeby się zakochał tak jak ja w swojej pierwszej kilka lat temu... a nie żeby narzekał i nie był zadowolony

Edytowane przez Rafal_W_wa
http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij mise olejową i sprawdz czy pompa oleju sie nie odkreca . Masz M60 - to czesta przypadłosc tych silników...ja np miałem na dnie misy 4 śrubki luzem...na szczescie zajrzałem tam w pore,zanim doszło do jakiejs tragedii...

 

Jesli to nastąpiło po myciu to moze jednak tylko czujnik cisnienia w obudowie filtra ...

 

kurcze może to i ten czujnik... ale jest tam sucho niby wszystko ok...nie chce odpalać auta jak nie zdjagnozuje.. chetnie bym sprawdził cisnienie manometrem...ale jak to zrobić samemu...? bo nie pojade do mechanika... jak ma coś rozpierd...

 

Bmw... zawsze mówiłem że ma dusze... nie potrzebnie jej tłumaczyłem że musze sprzedac :duh: hehehe ( z deka jestem podłamany ) ;(

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ta sie jakoś sprawdzić ten czujnik cisnienia oleju... miernikiem? można go wymienić nie spuszczając oleju... Czy ktoś ma jeszcze jakeis sugestie... moża coś wpadło z tych uszczelek i gdzies tarasuje kanał... Co w takim przypadku?
http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że mało sugestii co to może być, wiec zadam kilka konkretnych pytań :

 

1 Czy da się jakoś sprawdzić ten czujnik ciśnienia oleju ( miernikiem itp), czy wymiana jest trudna i czy trzeba pozbyć się oleju?

 

2 Czy mogę sam sprawdzić cisnienie , co kupić itp ( nie chce odpalać auta i jechać do mechanika jak coś jest nie tak )

 

3 Czy jeśli to pompa oleju , jakie koszty pompy i czy dużo roboty aby ją wymienić?

 

4 Czy może to być wina oleju, leje castrola gtx 7 syntetyk( przejechałem na nim z 1000 km i zgasły mi dwie zielone diody)

 

5 Jeżeli to jakieś pozostałości uszczelek pokrywy zaworów ... to co teraz rozbieranie całego silnika ?

 

6 Jak paliła się ta kontrolka słuchałem silnika i wszystko chodziło ok... jeśłi nie było by smarowania to np góra chodziła by głośno...? tak mi się wydaje

 

7 najgorsze - brak cisnienia silnik zwalony co wtedy ? remont czy wstawka drugiego ?

 

Przeczytajce pierwszy post...może coś sie nasunie po objawach ....

 

Czytałem troche na te tematy ale każdy miał troche inny przypadek ... na forum jest dużo osób które się na tym znaja, mechaników , specjalistów i miłośników...

 

Pomożecie ? ? ? :modlitwa: :roll2:

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mój sposób postępowania wyglądał by tak---

=zaholował bym autko do mechanika który może sprawdzić ciśnienie oleju w silniku(a nie czy sprawdzi czujnik)

=jeśli ciśnienie by było za słabe to mamy problem !!!(przyczyn może być parę)

-tak jak pisali poprzednicy,jednoznacznej odpowiedzi nie ma a należy zacząć od najmniej inwazyjnych i kosztownych......

myślę że o tym porozmawiamy po teście ciśnienia (który wiele wyjaśni)

 

Natomiast jeśli ciśnienie jest OK (czego Ci życzę) to wyglądało by na to że to tylko czujnik "padł" <(niektóre czujniki można wyczyścić ,przemywając je w benzynie po wykręceniu z autka )jednak to nie zawsze przynosi oczekiwany efekt

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że zainwestujesz 2 dychy w czujnik ciśnienia oleju, wymienisz go i zobaczysz czy lampka zgasła.

 

Nie mam teraz czasu na zabawe z autkiem... kupie czujnik w poniedziałek ( dzwoniłem wczoraj coś ok 90zł ) i sie wyjasni... nie mam w poblizu dobrego mechanika... a jak mam brać lawete to lipa... a w h otwarcia innych warsztatów nie mam możliwości holu ( busem ) bo do żadnej osobówki się nie do czepie...

 

Zastanawiam się tylko nad kupieniem odrazu uszczelki miski, filtra oleju... i zdjeciu miski i sprawdzenie pompy ...tak profilaktcznie jak to zalecał kolega...

Nie wiem czy z tym olejem jest wszystko ok skoro po ok 1200km zgasły mi juz dwie zielone diody... to coś za szybko

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobniej była to wina czujnika... wcozraj odpliłem auto... i wszystko ok... dziś przejechałem i też...

 

Prosiłbym jednak odpowiedziec na moje wczesniejsze pytania... chciałbym te informacje poprostu uzyskac...

plus nowe...

na jakiej zasadzie działa ten czujnik ciśnienia... czy jeśli dostała się woda w przewody to mógł swiecić... bo jeśli odłacze go całkowicie to nic sie nie dzieje...

 

mam nadzieje że problem wiecej mi się nie pojawi... przynajmniej nie ze wzgledu braku ciśnienia...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że mało sugestii co to może być, wiec zadam kilka konkretnych pytań :

 

1 Czy da się jakoś sprawdzić ten czujnik ciśnienia oleju ( miernikiem itp), czy wymiana jest trudna i czy trzeba pozbyć się oleju?

 

2 Czy mogę sam sprawdzić cisnienie , co kupić itp ( nie chce odpalać auta i jechać do mechanika jak coś jest nie tak )

 

3 Czy jeśli to pompa oleju , jakie koszty pompy i czy dużo roboty aby ją wymienić?

 

4 Czy może to być wina oleju, leje castrola gtx 7 syntetyk( przejechałem na nim z 1000 km i zgasły mi dwie zielone diody)

 

5 Jeżeli to jakieś pozostałości uszczelek pokrywy zaworów ... to co teraz rozbieranie całego silnika ?

 

6 Jak paliła się ta kontrolka słuchałem silnika i wszystko chodziło ok... jeśłi nie było by smarowania to np góra chodziła by głośno...? tak mi się wydaje

 

7 najgorsze - brak cisnienia silnik zwalony co wtedy ? remont czy wstawka drugiego ?

 

Przeczytajce pierwszy post...może coś sie nasunie po objawach ....

 

Czytałem troche na te tematy ale każdy miał troche inny przypadek ... na forum jest dużo osób które się na tym znaja, mechaników , specjalistów i miłośników...

 

Pomożecie ? ? ? :modlitwa: :roll2:

 

 

chodzi o wyzej wymienione pytania... moze ktoś postara się odpowiedziec...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.