Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tak wiem ze to jest duzo roboty ale pytam bo moj maz jest mechanikiem ale nie mial stycznosci jeszcze z taka skrzynia.Chce sie sam podjac naprawy i dlatego zasiegamy informacji gdzie sie da :D Kazda informacja jest dla nas na wage zlota.Tak wiec stad te moje pytania :D
Opublikowano
jeżeli mąż twój jest mechanikiem to powinien sobie poradzić.w miwrę możliwośi pomogę.tarczki można wymienić bez zdejmowania miski olejowej o ile olej w ASB jest czysty, bez zapachu spalenizny i bez opiłków metalu i nie musisz wymieniać filtra oleju.wymontuj ASB koniecznie razem ze sprzęgłem hydrokinetycznym (konwertorem).zacznij demontarz od strony tego sprzęgła zsuwając go delikatnie z frezów.odkręć wszystkie śruby mocujące obudowę sprzęgła hydrokinetycznego kluczem 17mm.zdejmij obudowę sprzęgła razem z pompą oleju i jak bieg wsteczny był dobry to możesz do niej nie zaglądać.możesz otworzyć ASB.zgodnie z rysunkiem przykładowym budowy skrzyni hydrokinetycznej na stronie www.automat.pl/budowa/asb01.htm wymontuj cały kosz sprzęgła do jazdy w przód (na rysunku -element nr.4.) aby kosz dał się odłączyć musisz odgiąć blaszaną podkładkę cabezpieczającą i rozciągnąć pierścień zabezpieczjący.po zdjęciu pierścienia sprężystego można swobodnie wyjąć kosz sprzęgła do jazdy w przód. demontarz tego kosza jest bardzo prosty. zdejmujesz duży pierścień i wyjmujesz wszystko zkosza układając w kolejności wyjmowania. w tym momencie przyczyna naszego uszkodzeni powinna być już znana. życzę powodzenia!!! :dance:
Opublikowano
namawiam do poznawaia i naprawiania ASB we własnym zakresie ponieważ z niewielką pomocą klubowiczów i dięki internetowi jesteśmy w stanie poznać tajemniczą magię ASB i samodzielnie wymienić uszkodzone elementy tej skrzyni. w kieszeni zostają tysiące PLN , a zdobyte doświadczenie ,wiedza i satysfakcja jest bezcenna. oczywiście namawiam osoby lubiące i znające się na mechanice i posiadające odpowiednie warunki takie jak garaż najlepiej z kanałem. :doh: :doh: :doh:
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Dzięki m.in. Wam zrobiłem podobne uszkodzenie w swojej ASB. Chcę dodać, iż skrzynie ZF 4HP22 (i bliźniacze 3HP22) mają różne ilości tarczek i "separatorów"przekładek stalowych(4 lub 5) oraz w zależności od tego różne ich grubości. Tarcze cierne sprzęgła do jazdy w przód można zamieniać między skrzyniami 3hp33 i 4hp22. Jeżeli ktokolwiek z was ma rysy na separatorach powstałe po zużyciu/spaleniu/ do zera tarczek ciernych polecam ich bezwarunkową wymianę gdyż powodują prawie natychmiastowe zużycie tarczek ciernych. Koszt cierna ok 13pln,separator ok. 9pln.

Niektórzy mogą się spotkać także z nietypową grubością jednej z tarczek-lepiej ją zachować na miejscu gdzie była gdyż inna jej grubość zmieni charakterystykę zasprzęglania skrzyni.

Przykładowa strona; http://www.samko.pl/sklep/index.php?cPath=25 .

Zainteresowanym polecam przefiltrowanie googla wpisując zf 4hp22 i w zaawansowanych ustawienie wyświetlania jedynie plików PDF-myślę, że każdy znajdzie schemat skrzynki jaki go zadowoli :roll:

 

Dodatkowe info; w skrzyni zf4hp22 w sprzęgle A(fwd) można zastosować dowolne grubości elemen. tarczka/przekładka oby zmieścić sie w luzie od 0,4 do 0,7mm. zazwyczaj jest stosowany układ 5 tarcz ciernych i 6 tarcz stalowych.

Edytowane przez ZABmwUJANY
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Co do sprawdzania poziomu oleju, to z tego co pamiętam gdy skrzynia posiada sprzęgło hydro kinetyczne , to olej sprawdzamy na "D" przy włączonym silniku , podieważ wtedy sprzęgło jest wypełnione olejem, a reszta oleju smaruje skrzynię

 

--- nie znam akurat tej skrzyni zbyt dokładnie, (niewiem czy sprzęgło jest hydrokinetyczne ---

Opublikowano
Co do sprawdzania poziomu oleju, to z tego co pamiętam gdy skrzynia posiada sprzęgło hydro kinetyczne , to olej sprawdzamy na "D" przy włączonym silniku , podieważ wtedy sprzęgło jest wypełnione olejem, a reszta oleju smaruje skrzynię

 

--- nie znam akurat tej skrzyni zbyt dokładnie, (niewiem czy sprzęgło jest hydrokinetyczne ---

 

Dokładnie tak się sprawdzać, można też na "R".

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Gdzie Wy widzicie ile jest oleju w skrzyni??? Tez chce sprawdzic ale gdzie mam patrzec :?:
Magia trzech liter - BMW
Opublikowano

Jeżeli ktoś z szanownych forumowiczów "z tego co pamięta" opisuje sposób kontroli poziomu ATF i nie jest pewny obecności sprzęgła hydrokinetycznego/konwertera niech zapyta o sposób jego sprawdzenia forumowiczów, którzy są pewni tego co piszą :roll:

Wg.danych serwisowych dotyczących ZF; 3HP22 4HP22 4HP24 i bliżniaczych -

po wykonaniu jazdy próbnej na każdym dostępnym biegu i nagrzaniu oleju w skrzyni biegów do normalnej temperatury pracy czyli ok.80`C ustawić pojazd na płaskim stanowisku pomiarowym. (Zgodnie z wymogami bezpieczeństwa unieruchomić pojazd) Ustawiać wybierakiem kolejno wszystkie pozycje przekładni z przerwami ok.5sek. Wybrać położenie P(ark) lub N(eutral).

Wyjąć i oczyścić pręt pomiarowy po czym wsunąć go do oporu do rurki kontrolnej. Wysunąć i odczytać stan.

Poziom powinien zawierać się pomiędzy min a max.

W razie niedoboru uzupełnić.

W razie nadmiaru zatrzymać silnik i odessać.

Pomiędzy min a max obj.ok. 0,3L.

Zatrzymać silnik. Odczekać ok.5min.-skontrolować ponownie-przy niepracującym silniku stan powinien być ok.max, ponad max.

Tyle fabryka.

 

Kontrola nagrzanej skrzyni po przejechaniu odpowiedniego odcinka jest bezcelowa jeżeli uruchomimy D,R lub którykolwiek z biegów blokowanych(1 2 3 4 ) i w tym czasie odczytujemy poziom. Skutkować to będzie działaniem większego ciśnienia na sekwencje odpowiednich sprzęgieł,hamulców i ukł.planetarnych co zaowocuje podaniem większej ilości oleju do tych zespołów i obniży realnie poziom lustra oleju.

Sprzęgło hydrokinetyczne napełnia się olejem już po przejechaniu minimalnego odcinka drogi i utrzymuje go do momentu zatrzymania silnika.

Tyle ja.

  • 3 lata później...
Opublikowano
Witam.Mam taki sam problem.Bmw e30 m20b20.Jedzie tylko do tyłu.Mam pytanko.Załatwiłem sobie drugą skrzynię tylko ze ona się różni.Moja skrzynka 4hp-22 ma linkę do przepustnicy a tamta nie ma linki(czyli elektroniczna).Czy jest możliwość zamontowania jej?I jeszcze jedno.Czy mógłbym prosić o schemat tej skrzyni.Bo prawdopodobnie wezmę się za naprawę tej mojej skrzyni.Pozdrawiam
Opublikowano
Witam. Myślę że raczej naprawiać oryginalną. Co do schematu to popatrzę, myślę że mam taką skrzynię. Dzisiaj popatrzę. Pozdrawiam.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam po dłuższej przerwie. Nie chce zaśmiecać dlatego odgrzeje tego kotleta. W mojej bmw posypał się automat czyli biegi w przód wsteczny ok. pytanie moje jakie mam kupić tarczki bo tu widzę http://midparts.com.pl/pl/c/4HP224HP24/97 ze są rożne rodzaje. i Ile ich jest w skrzyni do wymiany. Pytam bo nie znam tego automatu a chce się wziąć za niego bo stoi od sierpnia '11 i czas w końcu to zrobić. Nie wyzywajcie o stary temat tylko kto wie niech będzie łaskaw pomoc :) z automatem nigdy się nie bawiłem ale dam sobie z gadziną rade. dzięki z góry za info. ewentualnie proszę o jakieś inne rady co przy okazji zdjęcia skrzyni można naprawić i wymienić. Skrzynia moja to 4hp22.
Opublikowano
Witam. Przed zakupem tarczek proponuję rozebrać skrzynię i zrobić weryfikację wszystkich tarczek, ślizgów i innych elementów naprzykład można zauważyć pękniętą sprężynę powrotną tłoka w koszu z tarczkami. Ja tak miałem w jednej skrzyni jeżdżącej tylko do tyłu. Tarczki były idealne. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.