Jeżeli ktoś z szanownych forumowiczów "z tego co pamięta" opisuje sposób kontroli poziomu ATF i nie jest pewny obecności sprzęgła hydrokinetycznego/konwertera niech zapyta o sposób jego sprawdzenia forumowiczów, którzy są pewni tego co piszą :roll: Wg.danych serwisowych dotyczących ZF; 3HP22 4HP22 4HP24 i bliżniaczych - po wykonaniu jazdy próbnej na każdym dostępnym biegu i nagrzaniu oleju w skrzyni biegów do normalnej temperatury pracy czyli ok.80`C ustawić pojazd na płaskim stanowisku pomiarowym. (Zgodnie z wymogami bezpieczeństwa unieruchomić pojazd) Ustawiać wybierakiem kolejno wszystkie pozycje przekładni z przerwami ok.5sek. Wybrać położenie P(ark) lub N(eutral). Wyjąć i oczyścić pręt pomiarowy po czym wsunąć go do oporu do rurki kontrolnej. Wysunąć i odczytać stan. Poziom powinien zawierać się pomiędzy min a max. W razie niedoboru uzupełnić. W razie nadmiaru zatrzymać silnik i odessać. Pomiędzy min a max obj.ok. 0,3L. Zatrzymać silnik. Odczekać ok.5min.-skontrolować ponownie-przy niepracującym silniku stan powinien być ok.max, ponad max. Tyle fabryka. Kontrola nagrzanej skrzyni po przejechaniu odpowiedniego odcinka jest bezcelowa jeżeli uruchomimy D,R lub którykolwiek z biegów blokowanych(1 2 3 4 ) i w tym czasie odczytujemy poziom. Skutkować to będzie działaniem większego ciśnienia na sekwencje odpowiednich sprzęgieł,hamulców i ukł.planetarnych co zaowocuje podaniem większej ilości oleju do tych zespołów i obniży realnie poziom lustra oleju. Sprzęgło hydrokinetyczne napełnia się olejem już po przejechaniu minimalnego odcinka drogi i utrzymuje go do momentu zatrzymania silnika. Tyle ja.