Skocz do zawartości

słabe ciśnienie na jednym cylindrze w V8 Remont?????????


JasonBMW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W bmw (730 i , silnik V8) ktore niedawno kupilem mam problem,ma nieregularna prace silnika na wolnych obrotach buja calym samochodem. bylem na kompie i gosc powiedzial ze lewe cylindry biora lewe powietrze (najprawdopodobniej uszczelka pod kolektorem dolotowym, napiszcie co o tym myslicie) podobno tez moj przeplywomierz to szmelc i jest przerwa na cewce na 4 cylindrze.

 

Poniewaz padlo mi ostatnio sprzeglo dalem przy okazji do sprawdzenia cisnienie sprezania na cylindrach, wynik mnie troche zmartwil a jest on następujący:

 

cylinder 1: 10,5 kG/cm3

2: ok 9,3 kG/cm3

3:7,5 kG/cm3(moze troszke wiecej ale minimalnie, słabo widać)

4:8 kG/cm3

5: ok 10 kG/cm3

6:9 kG/cm3

7:8 kG/cm3

8:8 kG/cm3

 

Teraz moje pytanie czy mnie czeka remont silnika powiedzcie co o tym myslicie bede wdzieczny za wszelkie rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega wyżej napisał,

 

próba olejowa była wykonana?

 

Moim zdaniem ogólnie masz za małe ciśnienie na wszystkich cylindrach...

oczywiście różnice między cylindrami też są bardzo istotne...

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy próbie mierzenia kompresji z olejem wyklucza się nieszczelności zaworów. Jak z olejem kompresja jest b/z to nieszczelne są zawory. Jak wzrasta to pierścienie do wymiany. Możliwe że masz również wyciągnięty łańcuch rozrządu dlatego go buja i nie pali na wszystkie gary
Oleje i płyny Pentosin 0694679252 Maciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Maciejek powiedz mi dostalem ostatnio informacje ze moze byc to ze z tylu pod sciana grodziowa jest koniec kolektora ssacego i jest tam płytka do wymiany nie wiem jak to sie dokładnie nazywa może bedziesz widział, w każdym badz razie podobno objawem tego jest tez gwizdzacy silnik na wolnych obrotach, a moj silnik na wolnych to jeden wielki gwizd. Acha wymienilem przeplywomierz pomogło na falujace obroty na wolnych ale silnikiem nadal buja.

 

Pozdrawiam i prosze o pomysły

 

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do bujania silnika jak mówiłem należy sprawdzić rozrząd - przepraktykowałem to na własnej dupie, tydzień poszukiwań i okazało się że rozrząd do wymiany. Wiem o co Ci chodzi, masz może wakuometr? (urządzenie do sprawdzania podciśnienia) posprawdzaj czy nie łapie lewego powietrza. Czeka Cię sporo pracy z rozbiórką góry silnika, ale wydaje mi się że warto. I tak na koniec spytam się zmierzyłeś ciśnienie w cylindrach z wlanym olejem?
Oleje i płyny Pentosin 0694679252 Maciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mierzylem. gosc mi powiedzial ze narazie nie ma sensu. Prawda jest taka ze jak zobaczyl v8 to zaczal marudzic. niestety to czesta reakcja a ja nie mam kontaktu do dobrego mechanika w toruniu który nie ucieknie na widok mojego silnika

 

narazie chce wymienic membrane i prawdopodobnie uszczelke pod kolektor dolotowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mierzylem. gosc mi powiedzial ze narazie nie ma sensu. Prawda jest taka ze jak zobaczyl v8 to zaczal marudzic. niestety to czesta reakcja a ja nie mam kontaktu do dobrego mechanika w toruniu który nie ucieknie na widok mojego silnika

 

narazie chce wymienic membrane i prawdopodobnie uszczelke pod kolektor dolotowy

Matko bosko beemkowskie V8 to jakaś sperma szatana???
Oleje i płyny Pentosin 0694679252 Maciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam po dluzszej przewie

 

Spiesze do was z informacjami co sie dalej dzieje.

 

samochod moj trafil do mechanika ktory stwierdzil ze ma lozny sworzen tloka. Nie jestem mechanikiem ale troche sie znam stwierdzilem ze to bzdura gosc mial 2 tygodnie (bo ukradli mi tablice rejstracyjne , ciag dalszy klatwy) na sprawdzenie mojego samochodu nic nie zrobil i zaczal wymyslac. :mad2: :duh: Zabralem od niego moja bemke bo chcial mi silnik rozbierac. Skorzystalem oczywiscie z opini w ybralem sie do polecanego przez wielu ludzi na forum warsztatu AUTO-RAFMAR w sasiedniej Bydgoszczy.

 

Gość magik nie z tej ziemi.

 

Na dziendobry znalazl mi ze jakiejs zaslepki nie ma w kolektorze dolotowym i ciagnie lewe powietrze. trzepal samochod chyba z 4 godziny.

 

Jego diagnoza brzmiala prawdopodobnie rozciagniety lancuch rozrzadu.

 

Dzis dzwonilem faktycznie byl rozciagniety, rozrzad poprzestawiany wiec jak zwykle maciejek miales racje :modlitwa: . Już jest wszystko zrobione i mowi ze wszystko jest ok ale na zimnym silniku

 

Gdy sie rozgrzeje gubi zaplony na jednym cylindrze, ma sie teraz zajac wtryskiwaczami i cewkami.

Magik mowil ze do konca tygodnia sie upora z problemami :lol:

 

Wiec jak bede wiedzial wiecej znowu napisze

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Ponownie

 

Wiec tak. Silnik mial luzny lancuch rozrzadu co za ty, idzie poprzeskaiwaly walki. Wymieniono tez jedna cewke( o dziwo inna niż na poczatku mi prognozowano) i zalozono mi jedna zaslepke w kolektorze dolotowym.

 

Efekt o niebo lepiej chodzacy silnik ale jeszcze nadal lekko nim trzesie ale juz minimalnie. Dostaje troche drgan przy okolo 1,5 tys obrotow, i sie zastanawiam co to jest. Macie pomysły. ???? i doradzcie jaki olej do niej wlac mam 236 000 km zastanawiam sie czy nadal lac polsyntetyk czy mineralny

 

Pozdrawiam

 

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Ponownie

 

Wiec tak. Silnik mial luzny lancuch rozrzadu co za ty, idzie poprzeskaiwaly walki. Wymieniono tez jedna cewke( o dziwo inna niż na poczatku mi prognozowano) i zalozono mi jedna zaslepke w kolektorze dolotowym.

 

Efekt o niebo lepiej chodzacy silnik ale jeszcze nadal lekko nim trzesie ale juz minimalnie. Dostaje troche drgan przy okolo 1,5 tys obrotow, i sie zastanawiam co to jest. Macie pomysły. ???? i doradzcie jaki olej do niej wlac mam 236 000 km zastanawiam sie czy nadal lac polsyntetyk czy mineralny Jacek

 

236kkm to żaden przebieg. Ten silnik ma więcej skoro łańcuch się rozciągnał, raczej jakies 436 albo 536 kkm... ale to i tak nie aż tak dużo jak wymieniłeś trochę częsci. A olej: półsyntetyk.

 

A jeśli chodzi o łańcuchy rozrządu w BMW to słyszałem że jest tak:

- diesel wymiana co 300 kkm,

- benzyna wymiana co remont

 

więc na pewno masz większy przebieg.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name="Michael236kkm to żaden przebieg. Ten silnik ma więcej skoro łańcuch się rozciągnał' date=' raczej jakies 436 albo 536 kkm... ale to i tak nie aż tak dużo jak wymieniłeś trochę częsci. A olej: półsyntetyk.

 

A jeśli chodzi o łańcuchy rozrządu w BMW to słyszałem że jest tak:

- diesel wymiana co 300 kkm,

- benzyna wymiana co remont

 

więc na pewno masz większy przebieg.

 

 

Pozdrawiam[/quote]

 

Może i masz troche racji ale nie do konca mam pelna dokumentacje tego samochodu do roku wstecz z niemieckich serwisow z przebiegiem 213 tys. km. Gość od którego go kupilem mial dwa samochody w domu wiec raczej 200 - 300 tys w rok nie natrzaskal. Niestety bardzo byl zafascynowany wyscigami nielegalnymi nocnymi na 1/4 mili i mysle ze tam regularnie pałował bemke (swoja droga 7 na wyscigi trzeba być idiotą :mad2: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie - bo jezeli przestawia sie rozrzad - to walek otwiera zawory w innym momencie - ale otwieta w innym momencie dla wszystkich zaworow a nie tylko na 1 cylindrze - jezeli silnik jest sprawny a ma przestawiony rorzad to cisnienie moze byc nizsze ale na wszystkich cylindrach !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi (maciejek magiku ciebie szczegolnie prosze o rade) czy te rozne cisnienia mogly byc tez z winy przestawionego rozrzadu????? Bo podobno rozrzad byl przestawiony dosc znacznie
Przestawiony rozrząd wpływa na pracę silnika a nie na kompresję, chociaż różne cuda się zdarzają... Możesz sprawdzić kompresję "na sucho" i po kapnięciu oleju do cylindra. Jak po kapnięciu oleju kompresja bez zmian to do roboty głowica - zawory popuszczają,. Jak wzrośnie to dół do roboty - mogą być tylko pierścienie do wymiany. Ktoś mógł ją przegrzać i pierścienie się rozsypały. A tak do kompletu wiadomości rzuca siną chmurą? Z rana i po odpuszczeniu gazu siny dym oznacza uszczelniacze zaworowe. Przy dodawaniu gazu sina chmura oznacza pierścienie. I na koniec jak komprecha po remontach? Wróciła do normy?
Oleje i płyny Pentosin 0694679252 Maciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.