Skocz do zawartości

brak mocy e39


Andrzej.s

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie po wymianie czujnika położenia wałka samochód osłabł na niskich obrotach . Mechanik powiedział ,że mogły się przestawic fazy rozrządu czy tak może byc ? To skomplikowana i długa operacja ?

Dodam ,że komputer nie pokazuje ,żadnych błędów dotyczących silnika.

 

Świece wymieniane na zimę ,filtr paliwa też ,auto przed wymianą czujnika było "ostre" i wystarczyło musnąc lekko pedał gazu ,żeby wyrywało ,a podczas ruszania ma niskie obroty ,ale do 3000 nie ma mocy i np. w mieście czuje się mułowatosc . Niby przyspiesza jak powinien np. do 100 i 200 km/h ,czyli odpowiednio 7.6-8.0 i 30.5-33.5 s. Dół jednak jest słaby ,a zdarza się że przy ruszaniu ze skrzyżowania samochód się "waha".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialempodobny problem, aleu mnie komputer od razu pokazal blad! Jak padnie czujnik polozenia walu glownego, auto sie zamula, i nie mazadnej przyjemnosci z jazdy! O ile na zimnym silniku bylo jako tako, to jak sie nagrzal, to tracil polowe mocy! Czyjnuk ten znajduje sie pod termostatem, zaraz przy tym kole z zabkami. Liczy obroty walu korbowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem podobny problem jak jezdzilem po niemczech.tam lalem u95 bo taniej ale auto zamulone jak cholera przy 120 deptalem i ledwo szlo.w polsce zalalem u98 i odrazu poczulem roznice auto rwalo az miska sie cieszyla.lepiej zalac 98 i ostro pojezdzic zeby przepalil caly syf z baku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

mam to samo,

a mialem problemy z wolnymi obrotami, wymienili mi cos tam z membrana i przewody do tego bo ssalo lewe powietrze, chodzil nie rowno i sie zacinal jak dostal w palnik,

teraz chodzi jak zloto rowniotko,ale mocy do 2500 brak,

 

a przy szybkim nacisnieciu pedala gazu, tak krotki zdecydowany kop

pojawia sie pustka przez pol sekundy a potem sie juz wkreca ladnie na obroty

 

nie wiem co to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie są dwa czujniki położenia wałka . Czy komputer wykaże który padł ?

Czy jak się jeden wymieni ,a drugi (teoretycznie sprawny - komp nie wykazuje błędów) to mogą "nie współpracowac ze sobą" ?

 

Tomek01 : co to znaczy "przepływomierz z obudową" ? Możesz to pokazac na rysunku z realoem.com lub bmwfans.info ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesienia ubiegłego roku walczyłem jak inni z brakiem mocy w e39 523 wymieniłem cewki,świece,przepływo,komputer nie wykazywał błedów a przy ruszaniu do 4000 obrotów na zimnym jako tako na ciepłym muł aż wstyd obroty falują na biegu jałowym szarpania podczas jazdy i inne opisane przez innych przypadki i wreszczie :mad2: okazało sie co było powodem skrzynia zakończyła swój zywot narazie brak wstecznego nadmienie że tiptronic :duh: w poniedziałek jade z nią do naprawy postram sie odpowiedzieć czy miało to jakies powiazanie ale odkąd padł wsteczny samochód się odmulił
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było tak:

 

na zimnym jeszcze jakos tam jeździła, ale jak sie nagrzała to

tak jakby miała połowę mocy, dławiła sie po gwałtownym dodaniu gazu i

czasem gasła ale tylko na wolnych obrotach.

 

Pierwszy raz jak podłączyłem ją pod kompa pokazało:

 

1. Czujnik położenia wałka rozrządu

2. Czujnik położenia wału korbowego

3. Sonda I

 

Skasowałem błędy podłączyłem znowu i wyszła już tylko Sonda I

Po sprawdzeniu okazało się że faktycznie padła.

Wymieniłem, pojechałem na skasowanie błędów, bo poprawa była chwilowa.

 

Za drugim razem komputer pokazał już tylko

 

Czujnik położenia wału korbowego.

 

Po wymianie sondy ustało jedynie niekontrolowane gaśnięcie.

Muł pozostał więc teraz czeka mnie wymiana tego czujnika.

Mam nadzieję że to pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe wiem jak jest w 5-er (nie zaglądałem, uczynię to jutro) ale w 3-er przepływomierz składał się z rury łączącej filtr powietrza z przepustnicą i czujnika na 2 śrubki w środku. (nie wiem jak zamieścić obrazek z real.oem) I takich nowych czujników mam w garażu z 5 na których auto nadal nie jeździło (ale kosztowały po ok 150-200zł a nie 1500zł) i dopiero jak kupiłem cały nowy tj. zamontowany czujnik w tej obudowie (rurze z kratką z jednej strony) to auto ożyło. Mi w serwisie powiedzieli, że mimo iż czujnik da się wyjąć z tej rury po odkręceniu tych dwóch śrubek, to on jest wyregulowany pod tą obudowę i nie powinno się tego robić i często sama wymiana właśnie tego czujnika na nowy nic nie daje. Poza tym podobno 7 na 10 tych czujników jest uwalonych mimo że są nowe - Bosch chłam wypuścił...
Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.