Skocz do zawartości

WYCIEK OLEJU


pyra

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i pytam czy ktos wie skad moze cieknac mi olej bo ja wraz z mechanikiem nie dajemy rady.

Zaczelo sie od tego ze zmienilem olej na syntetyk castrol edge 0w40 nie wiedzac co bylo lane wczesniej. Po pewnym czasie zauwazylem plamy pod autem, pojechalem do mechanika i wymienilem uszczelke pod miska olejowa i co? to samo,wiec teraz poszla uszczelka od pokrywy silnika i co? to samo, no to mechanior mowi ze uszczelka filtra paliwa ja na to dobra wymieniaj i co? to samo heheh leci ciurkiem najwiecej po dlugim postoju gdy silnik jest zimny, gdy sie nagrzeje ustaje.

Mial ktos z was takie cyrki? bo ja juz nie mam sily i kasy na ten cholerny olej ktory ciagle musze dolewac.

Dodam jeszcze ze olej wycieka gdzies w tym miejscu gdzie znajduje sie zbiorniczek oleju do wspomagania tam jest slaba widocznosc i nie mozna zlokalizowac dokladnie.

Buma 523 touring.

RAZ BMW ZAWSZE BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze mniej ryzykowne jest nalać półsyntetyk jak się nie zna co było lane no a teraz syntetyk zaczyna "pracować" i lecą uszczelki a jak jest dużo nagarów w silniku to i pewnie silnik padnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik umylem ale nic to nie dalo bo nie widac dokladnie skad leci.

Co tam moze byc? Jest jeszcze jakas uszczelka ktorej nie wymienilem???????????

Co do oleju to radzilem sie na forum i zdecydowana wiekszosc radzila mi syntetyk wiec tak zrobilem

RAZ BMW ZAWSZE BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem w jakim to samochodzie ( e39 ? ) - wiec watpie zeby ktos jezdzil na badziewnym oleju - rozbieralem kilka silnkow ktore jezdzily na oleju mineralnym - castrol gtx 3 - i zadnych nagarow tam nie znalazlem - silniki byly czyste ( a pracowaly w naprawde ciezkich warunkach - np silnik deutz chlodzony powietrzem z kombajnu zborzowego ) - i takie teorie ze silnik padnie to moim zdaniem bzdura ...

 

sam wlalem d swojego golfa mk z 83 roku przy przebiegu 147tys ( tez nie wiedzialem co bylo wlane wczesniej ) castrola RS 0W40 ( syntetyk ) - i to go mialo wykonczyc - a samochod zrobil juz 100 tys na gazie i tym oleju i jakos mu nagarow nie wyplukalo ...

 

panowie -to nie lata '80 , nie jakis parszywy lotos ...

 

 

wiadomo ze na syntetyku bedzie bardziej cieklo - bo jest rzadszy - dodatkowo wlales oW40 ( czyli rs'a ) - a on jest bardzo wodnisty ! problem w tym ze cos slabo wam idzie szukanie miejsca wycieku ! i wymienicie bezsensownie wszystkie uszczelki w silniku

Edytowane przez xsilver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowo wlales oW40 ( czyli rs'a ) - a on jest bardzo wodnisty !

Wątpię, by gęstość/rzadkość była tu winą. Pisał, że jak się silnik nagrzeje, to przestaje cieknąć, a przecież właśnie wtedy gorący olej jest najrzadszy. Jak jest zimny, to jest bardziej gęsty, więc dlaczego wtedy leje się najmocniej? Dlatego, że przy gęstszym (zimnym) oleju jest wyższe ciśnienie i to powoduje że go wypycha na zewnątrz (pewnie przez jakieś uszczelki). Gdyby zalał jeszcze gęstszym olejem (np. 5w-XX lub 10w-XX), to na zimnym silniku ciśnienie byłoby jeszcze wyższe i jeszcze bardziej by się lało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

golf zrobil 100tys

 

 

ofszem - na cieplym jest jeszcze rzadszy - ale nalezy wziasc pod uwage fakt ze jak sie silnik nagrzewa to jego elementy zwiekszaja swoja objetosc i luzy sie kasuja - tak moze byc w tym przypadku ... ale ciezko to okreslic

 

z czego moze cieknac - nie mam pojecia - trzeba umyc silnik i szukac - tak na odleglosc sie nic nie wymysli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony (zaprzeczę teraz sam sobie :norty: ), jest coś takiego jak rozszerzalność cieplna. Pod wpływem ciepła wszystkie elementy silnika (i uszczelki) się rozszerzają, wypełniają się luki i tym samym przestają przepuszczać olej. Tak czy inaczej, winy raczej szukałbym w jakiejś uszczelce niż w samym oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Na pewno cieknie olej z silnika :?: Nie jest to olej ze wspomagania :?:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też o tym pomyślałem ale nie dopuszczam myśli by mechanik nie zauważył że kapie ze wspomagania a jest to miejsce gdzie mi kapało we wszystkich wozach ze wspomaganiem od nowiutkiego poloneza aż teraz w e39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
nie dopuszczam myśli by mechanik nie zauważył

Doczytałem się, że mechanik powymieniał uszczelki których wymieniać nie powinien, więc..... :duh:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm mysle ze wyciek oleju z silnika jest bardzo prosto zlokalizowac,mi kiedys cieklo z uszczelniacza*walu i to ostro lecialo. A jak niewiesz z kad leci to moze leciec z wszystkiego.Juz ktos napisal ze mycie silnika rozwiazalo/pomoglo zlokalizowac wyciek,tylko maty zciagnij najpierw lub z mat ci leci resztka rozlana np. hehe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozwiazanie - zmien mechanika !!!!!!

 

co to za mechanik ktory w silniku ( czy osprzecie ) nie potrafi zlokalizowac wycieku i wymienia wszystko co mu wpadnie w rece ...

 

jak to ktos madry powiedział - " nie sztuka wymienic pol silnika zeby naprawic , sztuka wymienic jedna rzecz ..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej ze wspomagania to nie jest napewno.

Mechanik nie jest taki zly bo naprawiam u niego auta od kilku lat i zawsze bylo ok. Ten przypadek naprawde jest wyjatkowy bo sam patrzylem w silnik pare godzin i za nic nie widac gdzie to leci, no ale ja nie jestem mechanikiem a jego nie chce zbytnio opierdzielac chociaz juz mam ochote :mrgreen:

W piatek jade do niego i walczyc bedzie dalej hehh

RAZ BMW ZAWSZE BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wreszcie nie cieknie :dance:

Uszczelka pod obudowa filtra olejowego gdzies puszczala i to nowa, rozkrecal trzy razy az wkoncu jest ok. Problem chyba byl w tym ze bylo zle skrecone.

Pozdro

RAZ BMW ZAWSZE BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.