Skocz do zawartości

5HP30-po wymianie oleju w skrzyni, fotki i porady


DEF

Rekomendowane odpowiedzi

JELITO jak mozesz sprawdz dokladnie jaka siedzi u Ciebie skrzynka-ZF 5HP30 z zielona tabliczka i watpliwosci sie rozwieja-bedzie praktyka na potwierdzenie teori.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Mi weszło 6,2 litra , Zalałem CASTROL TQ DEX III . Filtr z uszczelką tez zmieniony. Skrzynka 5hp30, czarna plakietka. Poranne brzęczenie skrzynki znikneło. :roll2: :cool2:

 

frank - to widze ze sie zlamales z wymiana oleju ... ale jak mogles dopuscic do brzeczenia skrzyni - mogles jej powaznie zaszkodzic ...

 

mi na tym castrolu tq III padla skrzynia - nie wiem na ile to byla jego wina ...

 

to nie tak do konca bo-

jak usłyszałem brzeczenie na zimnej skrzynce( w zasadzie takie swiszczenie-piszczenie przy przyspieszaniu - najpierw myslałem, ze to pasek ) pojechałem sprawdzic poziom oleju. Okazało sie ,ze poziom jest ale olej ma zabarwienie czerwone, wiec juz ktos zalał wczesniej dexronem ...dlatego niezwłocznie podjałem decyzje o wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi padla skrzynia 5Hp19 ze wzgledu nie zmieniania oleju ...

 

Kupilem urzywke w pieknym stanie zalalelm longlifem chociaz kazdy chcial wlac cos wlasnie z dextrona ...

 

Powiem wam ze wszyscy boja sie o te ceny a tak naprawde nie wiem ja kupilem 20litrow esso w cenie bodajze 380zl na fakturke itd itp

 

Wydaje mi sie ze chyba i tak na dluzsza mete bardziej oplacalny i efektowny wyjdzie longlife

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna lac longlife i mozna lac Dexrona3 rowniez. Moja intencja bylo pozbieranie wszytkiego do kupy i przedstawienie tego w jednym poscie-temat byl na forum wielokrotnie poruszany, ale jakby nie bylo jednoznacznej odp. co wolno o czego nie. Wycialem watek odnosnie czyszczenia filtra-zakldamy nowy i juz, nie che byc posadzony o zle porady itp. DEXRON 3 napewno nie uszkodzi skrzyni a wrazie watpliwosci mozna zawsze sobie zalac Longlife. :cool2:

Pozdro

 

tych skrzyn nie uszkodzi dexron III:

Automatyczne skrzynie biegów: ZF 3HP22, ZF 4HP22, ZF 4HP22EH, 4HP24, A4S270R/310R/310Z (z czarną tabliczką znamionową), Transmax J / TQ DEXRON III

 

Stones ja mam skrzynke 4HP22EH i mam zalany Dexron II, tak wychodzilo mi z jakiejs satronki ktora zapodal kiedus Biernus(chyba) i tak mi tez powiedzieli w serwisie - chociaz tym ostatnim tak do konca bym nie wierzyl.

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frank napisal "pojechałem sprawdzic poziom oleju. Okazało sie ,ze poziom jest ale olej ma zabarwienie czerwone, wiec juz ktos zalał wczesniej dexronem ...dlatego niezwłocznie podjałem decyzje o wymianie".

 

Przy jakiej temperaturze sprawdzili ten poziom??? Jak powyzej 50C to niestety wynik nie byl prawidlowy, powinno sie sprawdzic przy temperaturze 30C-wtedy jest 100% pewnosci, ze poziom jest ok (podawalem link serwisowy BMW wczesniej odnosnie metody spr. stanu). To, ze byl tam Dexron (tylko czy 2 czy 3???), jesli 3 to na pewno nie bylo przyczyna jeczenia skrzyni na zimno, powody tego moga byc dwa:

1. Za maly stan

2. Przepracowny olej.

 

Przy wyminie jestemy wstanie wymienic tylko polowe tego co jest w skrzyni-w mojej jest 13.5l co oznacza ze wyminilem tylko polowe co dalej oznacza, ze olej ktory zalalem Dexron 3 przemiesza sie z olejem ktory pozostal wewnatrz skrzyni!!!!, wiec twierdzenie Twojego mechanika, ze Dexron 3 byl przyczyna jeczenia na zimnym jest niprawdziwe-Dexron 3 zachowuje sie jak olej syntetyczny-zachowuje swoje wlasciowsci-nie gestniej przy niskich temperturach czy jak jest zimny!!!!!. U mnie zaczelo tez jeczec, jeszcze przed wymina mimo, ze w skrzyni byl Longlife a okazalo sie, ze brakowlalo troche stanu. Ile czasu jezdziles na tym Dexronie i czy to napewno byl Dexron 3, bo Dexron 2 moze zalatwic skrzynie, tam gdzie w skrzyni stosownay jest longlife mozna nalac Dexrona ale tylko 3!!!!!!

 

Ja zalalem Dexron 3, upewnilem sie, ze jest stan i jeczenie ustalo na zimnej skrzyni!!!!

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wymieniam olej w mojej poczciwej 4HP24. Jaki olej polecacie? Wyczytalem w temacie ze powinien byc dexron3, ktory jest zamienny z longlife. Dobrze rozumuje? Jesli tak tak to zalewam longlife. Tylko czy ten olej nie przeplucze mojej starej 16 letniej 4HP24 :?: :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

W pierwszym linku znajdziecie wszystko na temat przekladni ZF wedlog samego producenta, natomiast w drugim linku to samo tylko wedlog BMW i tabele wedlog, ktorych do skrzyni powinienes zalac Dexron 3!!!! 3 link podaje rowniez numery olejow stosowanych w przekladniach ZF, zwroccie uwage na druga, duza tabele i na 3 pozycje, kotra podaje numery tego samego oleju Esso ATF Lt 711 41, czyli longlife, wedlog kotrych ten sam olej sktalagowany jest u roznych dealerow. Telefon w reke i kolnijcie do Citroena czy Peugeota i do BMw i zobaczycie jaka roznica w cenie tego samego oleju!! Pisalem o tym w pierwszym poscie, ze znalazlem ten olej rowniez w VW prawie polowe tanszy niz w BMW-jestem ciekawy jak sytuacja wyglada w Polsce???

 

http://www.e38.org/transfund1.pdf

 

http://tech.bentleypublishers.com/servlet/JiveServlet/download/66-15645-136704-1551/ATFCapacity.pdf

 

http://www.jie.com/oilref.htm

 

Linki podeslali mi koledzy z forum BMW w Stanach.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchajcie teraz to juz nie wiem jaki powinien byc olej w mojej skrzyni.

Zalany mam dexron II a ztego co widze z tych tabel powinien byc III.

 

Moja skrzynia 4HP22EH, VIN:DA22980

 

Pomozcie bo nie chce zajechac skrzynki.

 

Witam kolego jak nie jestes pewien co wlac to wlej esso to jest syntetyk i napewno nic się nie stanie.[/url]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak musisz juz zmienic olej to mozesz wlac Dexrona 3 lub ATF (oba oleje mieszaja sie ze soba), jak juz zlejesz stary olej i zalejesz na zimnej skrzyni nowy, odpal auto, przejedz dziwgnia po wszytkich biegach kilka razy i przez korek wlewowy pompuj olej, az zacznie lecec nowy czysty olej (na poczatku bedzie leciec mieszanka starego i nowego oleju). Bedziesz potrzebowal 2-3 litry extra oleju. Dexron 2 i 3 tez sie mieszaja ze soba, wiec nic sie nie stanie, w skrzyniach straszej generacji zaszkodzilby u Ciebie nie ma problemu.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy, mam pytanie około olejowe, hehe

 

Od pewnego czasu zacząłem odczywać dziwne wibracje na pedale hamulca podczas postoju na D lub R które przenoszą się na karoserie. Efekt na gazie jest większy, na benie mniejszy. Przez chwile podejrzewałem o to za niskie obroty ale jednak są OK.

 

Ponad to, zarówno podczas jazdy jak mi na luzie pojawiają się też wibracje powyżej 3 tyś obrotów.

 

Silnik jest w bardzo dobrym stanie, po wymianie kabli, kopułek, świec, wtrysków, uszczelek po kolektorami na Szczecińskiej wiec podejrzewam skrzynie, konwerter, poduszki pod szkrzynią (chodziaż Robet mówi że są OK) i podejrzewam również nie zaświeży olej w skrzyni ....

 

Co wy na to?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Don

 

U mnie ten efekt wystepuje rowniez, ale tylko czasami i tylko na postoju-telepie lekko buda mimo, ze wyminilem olej w skrzyni (przed wymiana bylo to samo). Wydaje mi sie, ze to silnik nie rowno pracuje czasami ale czemu to nie wiem-na gazie sie to objaiwa mocniej a na benzynie prawie wogole-jak przelaczam z gazu na benze w momenice jak telepie efekt powoli ustepuje. Nie wydaje mi sie, ze to skrzynia, raczej cos ze sterowniem motoru. Jezdze tak juz od ..... i jeszcze dluzej i nic sie nie poglebia. Narazie nie mam czasu sie zabrac za to, ale za 3 tygodnie zjezdzam na baze do Olsztyna na rajd POLSKI i oddam auto do mojego zaufanego machaniora, pewnie to szybciutko rozwiaze. Don jak ustalisz szybciej to daj znac, ja tez napisze co bylo jak tylko bede w kraju.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - masz to samo co ja bo zapomniałem dodać że u mnie też raz wystepuje to raz nie (na postoju ze skrzynią na D) i na gazie mocniej ...

 

Podczas jazdy lub gazowania na luzie - niestety zawsze.....

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdze ( jak zacznie bujac) czy to jest na D i na N czy tylko na D.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a nie jest tak że któryś cylinder wypada? :?:

 

Ja miałem b. podobne objawy do Waszych: mocne telepnięcie co chwila przenoszące się na karoserię, bardziej odczuwalne na 'D' - np. na światłach - niż na 'P' czy 'N', i bardziej na niskich obrotach niż na wysokich. Niewielka poprawa była jak samochód stał długo w podziemnym garażu, po przejechaniu paru km zwykle się pogarszało (podejrzewam coś z temperaturą/wilgotnością powietrza).

 

U mnie nie miało to nic wspólnego ze skrzynią, okazało się że winna jest krzywo wkręcona świeca pod którą zgromadził/zapiekł się nagar i która co jakiś czas nie paliła. Trzeba było ją delikatnie wykręcić, oczyścić co się dało, jeszcze raz nagwintować - i przyniosło to zasadniczą poprawę.

Edytowane przez michal_5000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja w ta strone tez bym uderzal-sterownaie silnika, zaplon, a pewnie to wszysko jak zawsze przez GAZ!!! Za 3 tygodnie sie dowiem.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frank napisal "pojechałem sprawdzic poziom oleju. Okazało sie ,ze poziom jest ale olej ma zabarwienie czerwone, wiec juz ktos zalał wczesniej dexronem ...dlatego niezwłocznie podjałem decyzje o wymianie".

 

Przy jakiej temperaturze sprawdzili ten poziom??? Jak powyzej 50C to niestety wynik nie byl prawidlowy, powinno sie sprawdzic przy temperaturze 30C-wtedy jest 100% pewnosci, ze poziom jest ok (podawalem link serwisowy BMW wczesniej odnosnie metody spr. stanu). To, ze byl tam Dexron (tylko czy 2 czy 3???), jesli 3 to na pewno nie bylo przyczyna jeczenia skrzyni na zimno, powody tego moga byc dwa:

1. Za maly stan

2. Przepracowny olej.

 

Przy wyminie jestemy wstanie wymienic tylko polowe tego co jest w skrzyni-w mojej jest 13.5l co oznacza ze wyminilem tylko polowe co dalej oznacza, ze olej ktory zalalem Dexron 3 przemiesza sie z olejem ktory pozostal wewnatrz skrzyni!!!!, wiec twierdzenie Twojego mechanika, ze Dexron 3 byl przyczyna jeczenia na zimnym jest niprawdziwe-Dexron 3 zachowuje sie jak olej syntetyczny-zachowuje swoje wlasciowsci-nie gestniej przy niskich temperturach czy jak jest zimny!!!!!. U mnie zaczelo tez jeczec, jeszcze przed wymina mimo, ze w skrzyni byl Longlife a okazalo sie, ze brakowlalo troche stanu. Ile czasu jezdziles na tym Dexronie i czy to napewno byl Dexron 3, bo Dexron 2 moze zalatwic skrzynie, tam gdzie w skrzyni stosownay jest longlife mozna nalac Dexrona ale tylko 3!!!!!!

 

Ja zalalem Dexron 3, upewnilem sie, ze jest stan i jeczenie ustalo na zimnej skrzyni!!!!

Pozdro

 

Witaj DEF. Mechanik nie twierdził,ze to przez dexrona III mi cos brzeczało- zresztą gdzie nie zajade to ja musze im wszystko tłumaczyc i opowiadac o tym aucie...co i jak..

 

tak naprawde nie wiem co tam pływało, wiem tylko ,ze miało czerwony odcień. Zdecydowałem sie momentalnie na wymiane i zalałem tego castrola TQ Dexron III. Jeczenie i brzeczenie ustało, jak silnik i skrzynia są zimne , po nocy , to wkrecam go delikatnie do max 2500 obr

 

Mam tylko pytanko - jakie są wasze wiadomosci odnosnie czestotliwosci wymian tego oleju- wg moich danych co 30 000 -40 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja w ta strone tez bym uderzal-sterownaie silnika, zaplon, a pewnie to wszysko jak zawsze przez GAZ!!! Za 3 tygodnie sie dowiem.

Pozdro

 

na wolnych obrotach z włączonym D ( większe obciążenie) moge zrozumieć - ale powyżej 3 tyś ?

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Don u mnie nic sie nie dzieje powyzej 3000obr-sprawdzalem to teraz-u mnie raczej czasami wypada zaplon-chyba cewka lub dwie.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frank,

 

Producent mojego oleju rowniez zaleca wymiane co 40000km.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Mam tylko pytanko - jakie są wasze wiadomosci odnosnie czestotliwosci wymian tego oleju- wg moich danych co 30 000 -40 000 km.

 

Frank.. ja po przeczytaniu sporej ilosci literaturki obstawiam i tego sie bede trzymal, ze Dexrony wymieniac nalezy ksiazkowo przy 30 000.

Naprawde duzo zalezy od stylu jazdy i traktowania.

Caly knif polega na tym ze minie 40 000 powiesz sobie.. eee skrzynia chodzi idealnie (bo chodzi) nie bede wymienial i nagle BOOM i po skrzyni (oczywiscie hipitetyczna sytuacja). Zalezy tez ile robisz KM. Bo np. jesli powiedzmy w ciagu 3 latek zrobisz 25 000 i bedziesz mial zamiar autkiem pojezdzic jeszcze to wymien przy 25 000. Koszt przeciez w dexach te 6 litrow + filtr + uszczelka nie jest taki duzy a na pewno bedziesz spal spokojnie i na pewno nie zaszkodzi skrzyni.

 

I ludzie... czemu tak panikujecie odnosnie wymiany oleju? (sam tez kiedys sie motalem w tym). Czytacie ze 3 dokumentacje najbardziej pewne sumujecie wszystko do kupy i podejmujecie decyzje odnosnie oleju jaki byl zalany w fabryce. Faktem jest ze nie wiadomo (przynajmniej ja nie wiem) czy mozna zalac Lifetima do kilkunastoletniej skrzyni... byly przypadki ze po wymianie oleju na INNA klase niz zalacana do TEJ konkretnej skrzyni komus po prostu padla. Czy to akurat od tego trudno powiedziec, ale jakies wnioski mozna wyciagnac.

Ja dodam od siebie ze od wymiany mojego oleju minal juz chyba roczek. KM duzo nie zrobilem bo to tylko roczek ale skrzynia spisuje sie po prostu rewelacyjnie - MASEŁKO tak to mozna okreslic (oby tak dalej ;D).

Jakby ktos mial pytania odnosnie oleju - niech pisze postaram sie pomoc. Zawsze to jakies inne spojrzenie na temat. (a w tych olejach, tabliczkach mozna sie pogubic jesli za duzo sie czyta ;D)

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mozesz dolac Esso ATF LT 711 471-tyklo, ze w tym przypadku tylko w serwisie BMW go dostaniesz w malych ilosciach, czyli litr czy dwa itd i kosztuje on jakies 80zl, ale rowniez mozesz dolac Dexrona 3, ktory kosztuje 30-35 za litr (COMA, VALVOLINE, CASTROL). ATF i Dexron mieszaja sie ze soba wiec nie ma problemu. Ja ostantio zmieniale olej w skrzyni i zalalem Dexrona 3, ale cieklo mi z dekla i musilalem tez troche dolac i tym razem dolalem Esso bo byl pod reka.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.