Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

Mam problem z moja E36 ( auto kupilem miesiac temu). Powyzej ok. 4 tys obrotow auto traci moc i wogole nie przyspiesza albo bardzo mizernie. Dalem auto do naprawy - na ul.przesmyckiego - i panowie wymienili mi przewody wysokiego napiecia oraz pompe wody. Podpieli auto rozwniez pod kompa i nie wykrylo zadnych bledow. Sprawdzili rowniez przeplywomierz, rozrzad i filtr powietrza. Po odebraniu auta jest jeszcze gorzej tzn. po dojechaniu do domu (ok 30 km) nastepnego dnia auto zaczelo przerywac tzn. straszne falowanie na obrotach zarowno podczas jazdy jak i na postoju ( silnik sie kreci przez 1 sekunde a nastepnie przestaje ciagnac i tak na zmiane) generalnie w takiej sytuacji autem nie da sie jechac poniewaz strasznie szarpie, oczywiscie problem pow. 4 tys nadal pozostaje.Juz nie mam pojecia co robic a od dnia zakupu wlozylem juz ok 2 tys i ogolnie zadnej poprawy. Jesli ktos ma jakis pomysl co to moze byc prosze dac znac. pozdrawiam i z gory dziekuje.Zapomnialem dodac ze swiece rowniez sa wymienione.

Opublikowano
Skoro podpinali Ci pod kompa i nic nie wykryło to zmień filtr paliwa. (zastanów sie również, czy paliwo które zatankowałeś jest w porządku bo u nas w PL niestety jest wiele stacji benzynowych, na których paliwo dużo odbiega od normy :/ ) Następnie jeżeli piszesz, że Ci falują obroty możesz sprawdzić silniczek krokowy i sondę, ale jeżeli któreś z tych rzeczy by było uszkodzone powinno to wyjść na kompie. Jeżeli to nic nie da to przyczyn może być jeszcze wiele... sprawdź najpierw to a jeżeli nic nie pomoże to później będziesz sie zastanawiał co dalej. Pozdroo
Opublikowano
Przepraszam, ale zapomnialem napisac ze filtr paliwa byl wymieniony, a jesli chodzi o paliwo to zawsze tankuje verve98 na orlenie. Sonda lambda byla wymieniona wraz z calym wydechem. A jesli chodzi o sliniczek krokowy to.. nie wiem czy to bylo to ale mechanicy przy mnie cos wykrecili i czyscili sprezonym powietrzem (nie znam sie). A czy jest mozliwe aby to byla wina pompy paliwa?
Opublikowano
Ja na Twoim miejscu to bym mechaników opier.... :mad2: :mad2: oddali Ci niesprawne auto,nikomu się dup..nie chciało ruszyć na jazde testową żeby zobaczyć czy wszystko OK :duh: :duh: ech.....Polska :hand: :hand:
http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano
No to przyjrzyj sie jeszcze raz na silniczek krokowy i sprawdź to w pierwszej kolejności chociaż ...... u mnie na obecną chwilę też krokowiec wariuje ale obroty skaczą tylko na biegu jałowym na rozgrzanym silniku i nie zauważam nic w osiągach auto chodzi w porządku. Odnośnie sondy lambda to że zmieniałeś nie zawsze znaczy że jest dobrze. Wiele osób ma problemy z uniwersalnymi sondami. Niektóry zmienią i jeżdżą a inni zmieniają 3 razy i dopiero za tym trzecim auto chodzi tak jak powinno. Sprawdź jeszcze czujnik położenia wału i jeszcze raz przepływkę.
Opublikowano
rok 1992 silnik m40. a jesli chodzi dokladnie o obroty to np po odpaleniu auta bez wzgledu na to czy jest zimne czy po rozgrzaniu wynosza 1200-1600 zamiast standardowych 800.pozdrawiam
Opublikowano
Aha, tak wiec pewnie masz do wymiany walek razrzadu, popychacze i dzwigienki...poczytaj o tym, bylo mnostwo na forum...skoro nie ciagnie Ci auto powyzej 4000tys. obr to pewnie bedzie przyczyna...wymiana cos okol 1400 zlotych :mad2: chyba, tak gdzies czytalem

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano

Czemu nagle??Moze to byl proces postepujacy...kolega napisal, ze nie ma przyspieszenia od 4000 tys., ze zamula...jak dla mnie najpewniejsze jest to, ze jest to walek...i wcale nie chce go zalamywac...napisalem swoje zdanie i to co mysle...niech moze bardziej doswiadczeni forumowicze sie wpowiedza... :|

P.S nie doczytalem calej twojej odpowiedzi :oops: , mi nie chodzilo o obroty tylko o te zamulanie i brak przyspieszenia :)

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
Spoko, nic sie nie stalo...miejmy jednak nadzieje, ze to nie bedzi to co napisalem...bo jesli tak to kolege czeka kosztowny remoncik :/

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
dzieki wielkie wszystkim za odp. sytuacja i tak pewnie wyjasni sie za jakies 2 tygodnie gdy juz auto bedzie po kolejnej naprawie mysle ze juz tym razem ostatniej i bedzie smigalo az milo.skoro juz tyle w nie wlozylem to nie mas sensu sie poddawac. z pewnoscia jak juz bedzie w 100% sprawne napisze co bylo nie tak.pozdrawiam wszystkich
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Oddalem auto ponownie do mechanika, stwierdzili ze rozrzad jest w porzadku, sprawdzono tez pompe paliwa i tez jest ok. Teraz podejrzewaja ze cos z kompem jest nie tak... a nie maja jak sprawdzic bo narazie nie maja takiego auta aby na chwile podmiecnic. Mam pytanie.. czy jest moze ktos z wawy kto moblby mi w tym pomoc??? Kto ma takie auto jak moje.. e36 m40 i na chwile uzyczylby kompa aby sprawdzic czy to jest winne.... pozdrawiam
Opublikowano

a sprawdzales samochod przed kupnem ? moze jedz sz powrotem do wczesniejszego wlasciciela ( jezeli z polski ) i pogadaj z nim co jest 5... Kupiles auto i juz musisz wrzucac kilka kola na niego... Chyba ze sam tak zdecydowales...

 

POZDRO

B M W
Opublikowano

Witam widzę że dalej nie poradziłeś sobie z autem. Ja z wawy niestety nie jestem więc Ci w tym nie pomogę. Zastanawiają mnie te obroty. Piszesz że auto niezależnie czy ciepłe czy zimne ma około 1200-1600 obrotów. Według mnie przyczyna będzie tkwiła w mieszance paliwo-powietrze. Kable zmieniłeś świece też zmieniłeś, pompa wody ok filtr paliwa zmieniony.

 

Sprawdź wszystkie przewody gumowe. Przede wszystkim przewód gumowy pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą . Sprawdź bardzo dokładnie jeżeli będzie sparciały i będzie tam dostawał gdzieś lewe powietrze to będzie dostawał za dużo powietrza za mało paliwa auto będzie mułowate i jest opcja że będzie miał takie obroty. Sprawdź wszystkie wężyki podciśnieniowe, odmę oraz przewód, który idzie do krokowca. Następnie jak już będziesz miał to porozbierane wyciągnij krokowca i przeczyść go możliwe że on nie działa. Samochód który chodzi dobrze jak mu wypniesz krokowca to właśnie dostaje obrotów około 1200 - 1300. (jak masz możliwość to podmień krokowca od jakiegoś znajomego). Kolejna sprawa jak zdemontujesz puche z filtrem powietrza przeczyść przepływkę i zwróć uwagę również na przepustnicę czy jest zamknięta. No i na koniec sonda lambda. Jej błąd powinien w sumie Ci wykryć komp no ale nie wiem w jakim warsztacie byłeś. Skoro zmienili Ci świece kable i pompe wody a auto dalej nie chodzi to nie rozumiem jak mogli Ci takie auto oddać :duh: Już niejeden warsztat widziałem że ktoś niby podłączył do kompa a tak na prawdę albo tego nie zrobił albo podłaczył a mimo to komp mu nie nawiązał połączenia albo wyskoczył jakiś błąd połączenia (po niemiecku) a koleś twierdził że to oznacza że wszystko ok i kasował 50 zł :mrgreen:

Tak że posprawdzaj sobie na razie to sam a jak nie to oddaj auto na inny warsztat. Bo sam widzisz oddałeś auto zmienili Ci już pare rzeczy straciłeś pieniądze na części i za robotę a auto dalej nie chodzi, czyli moze być tak ze to co Ci zmienili tak na prawdę było sprawne :?:

Jak już sie uporasz z samochodem to daj znać co było przyczyną. Pozdroo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.