Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem 2 lata temu betę 316i E36 M43 94r. Sedana z dość dużym przebiegiem 310tys km wymieniłem zawieszenie przód i tył oraz wydech zamontowałem gaz - sekwencyjny, oprócz zwykłych przeglądów nic w nim nie majstrowałem sprawował się ok. ostatnio zaczęły się problemy z układem chłodzenia padła mi chłodnica miałem dość duży wyciek dlatego zmieniłem na nową z demobilu miałem wycieki z pod króćca dlatego go wymieniłem jakby tego było mało padł mi ostatnio zawór wodny (ten przy kolumnie kierowniczej odpowiedzialny za nawiew ciepłego powietrza do kabiny) mam od czasu do czasu saunę w kabinie ale najgorsze wydarzyło się ostatnio gdyż po zaliczeniu traski 200km do stolicy kiedy wjechałem w korki warszawskie zagotował mi się (czerwona kontrolka on) zjechałem na pobocze odczekałem 0,5godz. i sprawdziłem stan w zbiorniku wyrównawczym był ok poza 2-3cm ubytkiem chłodziwa zachował się tak jakby nie było obiegu w układzie ale odpaliłem motor ponownie przy odkręconym korku wlewu i pompował chłodziwo także obieg był pierwszy raz mi się tak zdarzyło, nie ukrywam że jestem bezradny w tej sytuacji. Dodatkowo stwierdziłem ubytek oleju w motorze na bagnecie 5mm powyżej min a 2tys km temu robiłem przegląd. Dodam że z rury nie kopci tak jakby nie brał oleju na uszczelniaczach jest olej ale nie cieknie. Nie wiem co może być przyczyną bo żeby zagotować chłodziwo w becie no to trzeba się nieźle postarać. Co mam sprawdzić w pierwszej kolejności? (Pompa pompuje - no ale te ubytki chłodziwa w kabinie po trasie czuć zapach gorącego chłodziwa ale oglądałem motor no i jeszcze stwierdziłem mikro wyciek spod drugiego króćca). Cz ten padnięty zawór wodny może mieć wpływ na zagotowanie motoru? Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam

ShinduE36

Opublikowano

powiem ci tak. kiedys swoja niunie tez testowalem w warszawskich korkach. obok mnie na drugim pasie stala e36 jego kierowca i pasazerowie smiali sie jak na postoju dawalem jej okolo 3 tys obrotow. robilem tak bo temp. tez mnie zaczela przerazac a jak wiadomo wentylator na wolnych obrotach w upale niewiele pomaga wiec jej podnosilem obroty. moje auto przetrwalo ten koreczek ale jakis czas pozniej zauwazylem ta e36 na poboczu z podniesiona macha i kupa pary. wcale to nie oznacza ze beta na postoju sie nie zagotuje chyba ze ma elektryczny silnik przy wentylatoze. jeseli ci sie zdaza ze paruja ci szyby w srodku auta po wlaczeniu ogrzewania to masz kolego szurnieta nagrzewnice

pozdrawiam

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ZYCIE.
Opublikowano

Nie wiem, czy niesprawny zawór nagrzewnicy ma jakiś wpływ na podwyższanie temp. w układzie - raczej nie...

Z mojego doświadczenia wynika, że wystarczy żebyś miał gdzieś niewielki wyciek, podwodujący zapowietrzenie układu i już silnik może Ci się zagrzać - ja miałem nieszczelność na styku zbiorniczka wyrównawczego i metalowej części chłodnicy i temperatura skakała do 4/5 skali (fakt, że do zagotowania nie dopuściłem i od razu odstawiłem auto na wymianę chłodnicy).

Ja bym sprawdził układ na okoliczność możliwych wycieków, a koledzy "gazowcy" sie wypowiedzą, czy instalka może mieć z tym jakiś związek ;)

Opublikowano

u mnie brak takich doswiadczeń, u kolegi za to były, a on poradził tak:

jeśli zagotujesz raz wode w BMW to czeka Cię seria napraw, nikt nioe wie jak długa...

 

Nawiasem: gaz przy takim przebiegu, to musi brać olej :!:

Opublikowano

Zarzuciłem betę na warsztat i okazało się, że króciec o którym pisałem był pęknięty. Zalutowałem go i przykręciłem na pastę uszczelniającą. Termostat ok, czujnik temp. ok, pasek napędowy dobrze napięty, pompa jeszcze z parę tys km pociągnie-choć łopatki są już trochę wyrobione. A jednak okazało się że głównym winowajcą było Wisko. W ogóle nie załączało na podgrzanym motorze. Jutro zakupuję nowe wisko i wsadzę w wentylator. Mam nadzieję że wszystko będzie już ok. Potwierdzę to w następnym poście. :mrgreen:

Pozdrawiam

Shindu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.