Skocz do zawartości

ILE TO PALI??? JAK SIE TYM JEZDZI??? DLACZEGO WARTO???


kdx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jestem tutaj nowy i nie posiadam BMW, co nie znaczy, że nie mam pojęcia o tych samochodach i nie tylko. Piszę ponieważ noszę się z zamiarem kupna właśnie BMW a konkretnie E36 325tds. Różnie sie mówi o tych autach.

Chcę poznać opinie ich użytkowników, jednakże liczę nie na subiektywne podpowiedzi tylko na szczere i obiektywne, omijające nieco zauroczenie do samochodu. Interesuje mnie spalanie tego auta i jak radzi sobie w życiu codziennym (awaryjność itp). Czytałem w necie różne test-artykuły, lecz każdy wie, że w życiu codziennym jest inaczej.

Przejrzałem już wczesniej podobne tematy, jednak wyczerpujących odpowiedzi nie znalazłem. Czy ktoś jest w stanie mnie przekonać, że warto kupić BMW aniżeli Passata tdi czy Golfa? wcześniej jezdziłem bardzo bogatą wersją Golfa III 1.6 z gazem. Wsopaniałe auto, jednak słaby motor no i nie... BMW. Powiem jeszcze, że potrzebuje auta do normalnej jazdy, głównie w cyklu mieszanym. Jednak każdy wie, że samochód to nie tylko bezduszny środek transportu, wiec dlatego pisze na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jestem tutaj nowy i nie posiadam BMW, co nie znaczy, że nie mam pojęcia o tych samochodach i nie tylko. Piszę ponieważ noszę się z zamiarem kupna właśnie BMW a konkretnie E36 325tds. Różnie sie mówi o tych autach.

Chcę poznać opinie ich użytkowników, jednakże liczę nie na subiektywne podpowiedzi tylko na szczere i obiektywne, omijające nieco zauroczenie do samochodu. Interesuje mnie spalanie tego auta i jak radzi sobie w życiu codziennym (awaryjność itp). Czytałem w necie różne test-artykuły, lecz każdy wie, że w życiu codziennym jest inaczej.

Przejrzałem już wczesniej podobne tematy, jednak wyczerpujących odpowiedzi nie znalazłem. Czy ktoś jest w stanie mnie przekonać, że warto kupić BMW aniżeli Passata tdi czy Golfa? wcześniej jezdziłem bardzo bogatą wersją Golfa III 1.6 z gazem. Wsopaniałe auto, jednak słaby motor no i nie... BMW. Powiem jeszcze, że potrzebuje auta do normalnej jazdy, głównie w cyklu mieszanym. Jednak każdy wie, że samochód to nie tylko bezduszny środek transportu, wiec dlatego pisze na tym forum.

 

Co do samego użytkowania E36 w stosunku do Golfa czy Passata niezawiele Ci powiem,ale co do porównania silników to już conieco można powiedzieć,więc zacznijmy :mrgreen:

VW oferuje swoje klepliwe TDi z 90 lub 110Hp z pojemności 1.9 no i 4 cylindrów,a w BMW masz może i też nienajnowszy ale jednak 2.5 TDS w którym masz 143Hp z 6 cylindów,co ma wpływ na kulturę pracy jak i na osiągi auta,nie ma co się oszukiwać TDS jest jednym z najszybszych seryjnych diesli z tamtej wcale nie tak bardzo odległej epoki :8)osiągów z E36 nie znam ale TDS w E34 100km\h widzi już po 11sekundach,więc w E36 aucie lżejszym pewnie będzie to ok.10s na serii więc to bardzo dobry wynik. VW diesle odpowiadają osiągom bardziej 1.8TDS niż 2.5,ale spalanie no właśnie,jak Ci bardzo na tym zależy no to 2.5l silnik nie będzie palił 6l jak Tdi poprostu czymś musisz wykarmić te kucyki :wink: jeżeli chcesz takiego spalania jak w Tdi to lepiej poszukaj 1.8 TDS.

Kultura pracy w TDS a TDi jest dużo lepsza,na obrotach praktycznie nie słyszysz że to diesel a dzwięk TDS jest przyjemny.

Co do awaryjności,no niestety zajechany TDS później sporo kosztuje,sprawą jasną jest że trzeba sprawdzić wtryski,turbo no i głowice,bo przy bezmózgich użytkownikach lubi padać,trzeba szukać zadbanego niekatowanego egzemplarza,a dostarczy Ci napewno więcej(duuużo)przyjemności z jazdy niż diesle z Wolfsburga :wink:

 

EDIT:

Oczywiście nie odradzam VW,nie ozłocam TDS,sam jeździłes Golfem więc znasz + tej marki,ale co do silnika oczywiście w przyzwoitym stanie 2.5TDS wciąga 1.9Tdi jedną dziurką :wink: Różnica oczywiście w spalaniu,ale wiele osób tutaj osiąga bardzo przyzwoite spalanie w TDS :D

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze co rzuca sie w oczy po przesiadce z VW golfa III do bmw to piękno wnętrza, te w vw sa mega toporne.

a co do 2.5 tds to świetny silnik w e36- idzie jak pocisk- jedna uwaga ciezko dostać egzempalrze niezajechane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzytkownicy vw cenią sobie ich niezawodność. i rzeczywiście te auta są godne zaufania. kupując bmw otrzymujesz cos więcej poza niezawodnością, komfort i niezłe osiągi.

Jezeli przesiadasz się z golfa do e36 to będziesz miło zaskoczony. wnętrze oferuje więcej miejsca a jego wykonanie jest na wyższym poziomie.

A propos silnika to 2,5 tds jest bajeczny. kultura pracy tego slilnika jest duzo lepsza niz tdi. co do awaryjności to jezeli kupisz zadbany silnik i będziesz o niego dbał to nigdy Cie nie zawiedzie i będzie Ci wdzięczny :D

 

ja mam 1,7 tds i w sumie ma podobne osiągi jak 1,9 tdi vw ale dużo ładniej brzmi i nigdy bym go nie zamienił na tdi. Pali 4-5l na trasie, w mieście 6-8l w zalezności od tego jaki mam humor.

325 tds pali niewiele więcej, ale współczynnik masy do mocy jest lepszy i....jeszcze ładniej brzmi.

 

p.s. pamiętaj tylko, że jak raz kupisz bmw to potem Twoje wymagania co do następnych aut wzrosną. dla co drugiego (jak nie więcej) użytkownika tego forum obecne bmw jest juz kolejnym.

 

pozdrawiam i życze owocnego szukania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdziesz w dobrym stanie to bierz , i nawet nie spoglądaj na passata !!!! Jeżdze TDS-em kombi od listopada 2006. Autko kupiłem z przebiegiem 198 tys km rocznik 98 ( z książką serwisową ) , troche miałem obaw bo duży przebieg ale egzemplarz był i do tej pory jest zadbany :). Jedyna awaria do tej pory a zrobiłem już 10 tyś tyś km to przewody paliwowe , które musiałem wymienić ( koszt 150 zł z robocizną ) także luzik . A radośc z jazdy niesamowita . :))))))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako użytkownik takiego właśnie samochodu uważam że jest to bardzo przyjemne autko. Osiągi są bardzo przyzwoite, a jak komuś mało to zawsze może zrobić chipa. Spalanie jest też w pożądku jak na nie małą mase samochodu(ponad 1350kg). W trasie udało mi się przy normalnej jeździe Warszawa-Zakopane i z powrotem w zime zejść do 6l normalnie około 7-8 w cyklu mieszanym. W porównaniu z innymi autami tu koledzy jeszcze nie wspomnieli że w BMW dostaje się super zawieszenie i układ kierowniczy, oraz tylni napęd, dzięki któremu można wykożystać moc tego samochodu nawet po chipie. Start z pod świateł na suchym to bajka troche pisku i już II bieg, podczas gdy przednio-napędowiec jeszcze będzie mielił w miejscu. Na mokrym to juz trzeba się troche namęczyć, a w zime na jakimś zamkniętym placu ile zabawy :D .

 

Jeśli chodzi o awaryjność to te samochody są tak samo trwałe jak i inne, ale niestety zabijają je ludzie. Niestety drechole nie potrafią tymi samochodami jeździć. To jest Diesal i nie można nim kręcić bączków ani palić gumy i nie dlatego że się nie da tylko dlatego bo to się nie opłaca.

 

Jest to bardzo dobry wybór, ale nie kupuj pierwszego którym się przejedzisz. Obeirzyj sobie kilka takich furek i potem dopiero będziesz wiedział, które są w dobrym stanie, a które nie. Jeśli chodzi o diagnostyke to w sumie nie wiele można przez komputer spawdzić. Jedynie troche stan pompy i osprzęt silnika. Niestety turbo ani wtrysków się nie da. Zresztą turbo bardzo rzadko pada w tych samochodach.

 

Ja szukałem mojego autka 6 miesięcy i też z powodu nie znania marki i samochodów musiałem wymienić sprzęgło i wentylator klimy(były walnięte od początku).

 

Życzę powodzenia i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wer 75010 kiedys tankowałem na auchanie bo było tanio palił duzo i nie chciał jechac po pewnej imprezie jak sie dowiedziałem ze to olej oplowy to zaczełem tankowac na statoil paliwko bezsiarkowe i na 100 % nie podrabiane{ wiadomosc z 1 reki} reszta stacji pod parasolem mafi paliwowej a wiadomo co z tym sie wiaze.....................reszty sie domysl

 

 

za sto złoty zrobiłem 400 kilometrów w nocy mały ruch no i predkosc kolo 130-150

Edytowane przez RUDY 102
POZDRAWIAM !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tdsem jest tak, że im lepszą ropę lejesz tym lepiej pracuje silnik. za duże ryzyko i ja bym nie oszczędzał.

Od początku leje tylko ultimate na bp i idzie jak burza, silnik chodzi równo i pali mało.

Na statoil w gdansku akurat jest lipa, ropa bez rewelacji. czasem verve zaleje i lepsza jest od supremy.

W kazdym miescie moze byc inaczej ale wazne jest to abys znalazł dobre paliwo i tankował tylko takie.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co tu czytam koledzy, mam ochte przesiąść się z mojego 1.8i do 2,5 TDS-a jak mówiecie że tyle to pali. Niestety moja piękność wciąga duuuużo zupy. Ale za to wrażenia z jazdy niezapomniane. Chyba juz nigdy nie kupie innego auta jak BMW.

Kolega ma Seata Leona 1,9 TDI pali mu to naprawde mało 5l srednio. Myśle ze 2,5 TDS bedzie lepszy? osiągami?

Pozdrawiam i dziękuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.