Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Kilka mies. mecze sie z drganiami kierownicy...

kierownica drga w przeroznych momentach

od kilkunastu km/h jak rowniez przy 100 albo wiecej potrafi zadrzec

 

jezdzenie po bruku czy jakis dziurach to porazka.

 

W zasadzie ciezko powiedziec co powoduje drgania...

Na pewno nierownosci (to nawet przy malych predkosciach) w stylu wymieniony wyzej bruk, czy jakas polna smieszna droga.

Czasem jednak nawet na rownej (przynajmniej pozornie np. swiezo wyremontowane odcinki trasy katowickiej przed poznaniem) drodze potrafi zaczac drgac np. przy 80km/h i przestac jak docisne do 100...

 

W kazdym razie drgania na pewno sie nasilaja na nierownosciach i przy hamowaniu.

 

Wymienione wachacze z przodu,

zbieznosc ustawiona

kola wywazone

amortyzatory tyle tez wymienione (stare coprawda na przegladzie wypadly ok, ale byly "wylane" i stukaly.. )

udalo sie nieco zniwelowac drgania, ale nadal wystepuja.

 

Wg. mechanika to opony (Pirelli zimowe jakies jedne z tanszych 2gi sezon dopiero byly)

Czy zle opony moga powodowac drgania przy maly predkosciach? bylem przekonany ze tylko przy duzych.. Co prawda nowe letnie opony i tak na chce kupic, ale moze w miedzyczasie cos poradzicie

Opublikowano

Siema. Myślę że jeśli zależało by to od opon to musiałyby mieć guzy. Mówili kiedyś na TVN TURBO że nieoryginalne tarcze też mogą powodawać drgania kierownicy przy hamowaniu. No i oczywiście kwestia czy samochód jest bez wypadkowej przeszłości.

Pozdro.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
zaluz inne kapcie albo zamien z tylem i sprawdz jesli tak samo bedzie to zmien tatcze hamulcowe
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ZYCIE.
Opublikowano

Witam!

TEMAT RZEKA :mad2: !!! Bylo na tym forum wiele razy!!!

Ja tez borykalem sie z tym problemem! Winne za drgania podczas hamowania ponosza napewno skrzywione tarcze haulcowe, a co do drgan przy normalnej jezdzie to nie jestem w stanie podac ci jednoznacznej odpowiedzi. Musisz przedewszystkim sprawdzic:

- zawieszenie,

- maglownice,

- czy nie potrzebujesz pierscieni do felg(czesty przypadek),

- czy masz prawidlowe cisnienie w oponach(telepanie powyzej 150km/h).

 

Jezeli nie ma luzow i masz ustawiona zbierznosc to zostaja ci felgi i opony. I to bylo przyczyna u mnie :norty: . Najpierw wymienilem stare opony co z tego ze mialy 1 cm bieznika jak byly wyzabkowane. Nowe to Goodyear Exellence 205/60R15 :cool2: !!!

 

Dlatego juz mam nauczke na cale zycie nigdy uzywanych opon :nienie: !!!

 

A co do felg to powiem ci ze bylem 3 razy u wlukanizatorow w Polsce i zaden mi ich dobrze nie wywarzyl :duh: Lecz skasowal dobrze!!! No jakas paranoja!!! Dobiero w Niemczech chcialem robic dowazanie na samochodzie ale Pan Wulkanizator powiedzial ze najpierw sprawdzi to co Polacy zrobili!!! No i okazalo sie ze kazda jedna byla na maxa spierd.... :jawdrop: . Takze dowazania nie musialem robic.

 

Po jego wywarzeniu wszystko ustalo i jest WYPAS :dance: .

 

Czyli w moim przypadku wina lezala po stronie zle wywazonych kol!!!

 

Na tych oponach zrobilem okolo 700km i ani razu mi nie zadrzala!!!

 

POZDRAWIAM

Bald Mein Wagen ;)
Opublikowano
może to być wina tuleji metalowo-gumowych w przednim zawieszeniu.Miałem też ten problem(jedna mocno wyrobiona)i nie dało się jechać po nawet małych nierównościach,a szukałem winy w oponach,końcówkach i nic.
Opublikowano

Cimek, chodzi ci o Nr. 5 z tego linka: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=31_0242&hg=31&fg=05

???????

 

To powiem ci ze mialem orginalne zalozone i tez telepalo, teraz mam od M3 3.2 i w sumie nie wiem po co zmienilem. No moze lepiej kierowncia reaguje na ruchy! No i na koleinach jest bardziej sterowny!!!!Jak trzymasz mocno kiere :duh:

 

Powiem ci jezeli to Nr. 5 to nizle musiales miec wywalone, jezeli to bylo przyczyna.

 

Mnie do zmiany sklonili w sumie Panowie od zbieznosci powiedzieli " nie ma sensu ustawiac zbieznosci bo kolo ma za duze luzy wlasnie na tej tuleji"!!! Jak sie okazalo przy zmianie na M3 te stare orginalne byly dobre , nawet kolesie mieli problem je sciagnac przy zmianie.

 

POZDRO

Bald Mein Wagen ;)
Opublikowano

Hmmmm

Ja z tym problemem też się borykam, ale jestem już przekonany, że to alusy, a konkretnie jeden, który lekko jest zwichrowany.

Kupiłem jesienią. Jeździłem na alu i powyżej 120 wpadała w wibracje. Póżniej były stalówki i nówki GY Ultra Grip 7 i wszystko było git. A jaki komfort jazdy :)

No i mamy wiosnę i znów wibracje, ale przy wyważaniu gośc zauważył, że jedna alu bije. Nieznacznie, ale bije. Całkiem możliwe, że to przez nią.

 

Prostuje się alu? Bo mi zaproponowali, ze to zrobią. Dałem ją na tył, ale i tak są wibracje. Oby mi łożyska przez to nie poleciały i inne rzeczy.

Opublikowano

Legu masz racje!!! Jezeli Alu ma bicie to mozesz sprzedac kolegom na Ukraine, bo ziomkow w ch... nie robie:)!

 

Kupilem kiedys tanio felgi z Holandii ale po zalozeniu, wiedzialem czemu cena byla tak przystepna!!!!

 

Powiem tak! Jezeli macie zwichrowana felge to mozecie ja sobie przekladac gdzie chcecie. I tak bedzie bicie + lozysko bardziej dobijane!!!

 

I jak ktos mi powie ze na takim jezdzi to niech mi odpowie na pytanie czemu fachowcy je "wywalaja " za "darmoche"????

 

POZDRO

Bald Mein Wagen ;)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam ponownie :)

Dziekuje za wszystkie odpowiedzi.

Jest juz duzo lepiej, ale drgania nadal sa :(

Tzn. tak wymienilem opony i sie okazalo ze to one glowny problem robily ("zklockowaly sie" - jakies nierowne sie porobily - tylko z przodu)

Drgania bardzo widocznie sie zmniejszyly. Wystepuja tylko na nierownosciach ("laty" w asfalcie, dziury, krawezniki) i sa duuzo mniejsze niz byly, czasem slabo wyczuwalne, ale sa ;(

Drgania przy wyzszych predkosciach na rownej nawierzchni nie wystepuja w ogole.

 

Przedtem byla jeszcze jedna rzecz o ktorej zapomnialem napisac.

Przy koncowej fazie hamowania (doslownie zaraz przed zatrzymaniem gdy nie trzymam kierownicy to potrafi odbic jakies 20-40 stopni w prawo )

Mechanik twierdzil ze to hamulce/tarcze. Tarcze i hamulce wymienione a problem nadal wystepuje... :(

Mechanik twierdzi ze tak moze byc i zeby sie nie przejmowac... (odnosnie drgan i sciagania)

Czy ma racje? Co sie moze stac z samochodem gdy sa male drgania? Powinienem zmienic mechanika? Moze ktos jest w stanie polecic kogos dobrego i kumatego w bmw w okolicach Srody Wlkp/Poznania?

Sam niestety na samochodach sie nie znam, zeby mechanika wyreczac...

Opublikowano
u mnie tez kierownica drzla przy 120km jak wchodzilem w zakret a przyczyna byly wybite gumy na drazku stabilizatora wymienilem i jest super nic nie skacze :mrgreen: Pozdrawiam :8)
Niech MOC bedzie z Toba!!!
Opublikowano
gemini: zmień mechanika. Nie rozumiem, jak można powiedzieć klientowi, że tak może zostać - drgać i ściągać. :mad2: Płacisz przecież za usunięcie problemu a nie za klepnięcie w pupkę i powiedzenie: "Nie martw się stary, przy hamowaniu tylko uważaj, żeby cię nie poniosło na jakiś przystanek albo kosz na śmieci." A tak poważnie to jeżeli Cię ściąga podczas hamowania, to moim zdaniem możesz mieć zapowietrzony układ hamulcowy, warto to sprawdzić. A drgania - sprawdziłbym również geometrię - ktoś mi gdzieś powiedział, że bmw musi mieć książkowe wartości ustawień - inaczej zawsze będzie się coś działo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.