Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

sprawdziłem i jest tak:

- przy zimnym wyłączonym silniku po zakreceniu ręką wentylatora zaraz sie zatrzymuje

dodam jeszcze ze wcześniej przy pogodzie o temperaturze niższej niż obecnie nic nie szumiało

Opublikowano

Panowie,

 

Wisona na zewnatrz, temperatury coraz wyzsze dlatego naszym samochodzikom zaczyna byc goraco. Temat ten byl przerabiany dziesiatki razy, ale jeszce raz:

 

W prostym tlumaczeniu: rano przed zapaleniem podniescie maske-jak mozecie rozkrecic wiatrak reka, i nie stawia on oporu tzn, ze visko juz konczy zywot, a jesli wiatrak po probie rozkrecenia go reka odarazu staje tzn, ze vsiko ok.!!!! Jak silnik w samochodzie dobrze sie juz rozgrzeje to zaczyna sie wlaczac jego chlodzenie, otwiera sie duzy obieg itd itp..... a potem zaczyna zasklepiac sie visko i im wyzsza temperatura na zewnatrz tym te visko bedzie coraz mocniej sie zasklepiac, przez to coraz szybciej bedzie sie krecil witrak na nim osadzony. W gorace dni w miescie wiatrak chuczy potwornie bo jego obroty sa takie same jak obroty silnika w momencie maksymaklnego zasklepienia sie viskozy. Wiec, jak chuczy to sie tylko cieszyc. Moge tutaj dodac, ze w samochodach z klima oprocz tego, ze zasklepia sie visko, przy bardzo wysokich temperaturach dodatkowo komputer uruchamia wiatrak od klimy, aby pomoc w chlodzieniu. W mojej bylej E32 efekt w upalne dni w miescie byl jak start samolotu, wszytkie glowy na ulicy szukaly samolotu. Jak sie silnik schlodzil to sie sie sprzeglo rozlacza (ale tylko czesciowo) i jest cicho.

Na schemacie viskoza oznaczona jest 2( na niej osadzone jest smiglo)

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GF61&mospid=47516&btnr=11_1534&hg=11&fg=35

 

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Heh... u mnie czy silnik zimny czy gorący, to wiatrak zachowuje się tak samo - nie da się bezwładnie rozkręcić. Od razu po pchnięciu łopatek ręką się zatrzymuje. Też coś mam nie tak?

 

Tak samo jest w mojej, mam nadzieję że jest ok :cool2:

Opublikowano

na cieplym w momenice gdy silnik osiagnie temperature przy ktorej viskoza sie zasklepia nie dasz rady jej ruszyc a po jej rozloczeniu (po schlodzeniu cieczy chlodzacej motor) viskoza sie rozlacza i kreci sie lekko wiec ok. Najpewniejszym, najprostszym sposobem jej spr. jest proba rozkrecenia witaraka na zimnym motorze-jak sie nie da to ok i dalej nie ma co szukac i robic sobie problemow.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.