Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Co to może byc?-moja Betka czasem głośno chodzi jak dodaje gazu,szczegolnie przy ruszaniu,az ryczy (dzwięk podobny jak by duzo powietrza od dołu dostawał).I to jest przez jakąś chwile potem jest ok.
Opublikowano
nie jest to czasem szum powietrza z wentylatora chłodnicy ? podnieś maska i przegazuj to będziesz widział czy to to
Opublikowano
ja miałem cichutko bo wisko nie działało a teraz kupiłem wisko nowe ale zamiennik i cały czas ciągnie to jak startuja to jak samolot odrzutowy . może u Ciebie pada i na początku jest sklejone
Opublikowano
sprzęgło wentylatora chłodnicy oryginał to kilka stówek sprawdz na allegro . jak jest sprawne to na zimnym silniku powinieneś nim luzno kręcić a na goroncym wentylator powinien być całkowicie sprzęgnięty
Opublikowano
Co to może byc?-moja Betka czasem głośno chodzi jak dodaje gazu,szczegolnie przy ruszaniu,az ryczy (dzwięk podobny jak by duzo powietrza od dołu dostawał).I to jest przez jakąś chwile potem jest ok.

 

Ja mam to samo w swojej ale na razie nie miałem czasu się tym zająć. Też tak czasami chuczy jak opisujesz. Wem że mam do wymiany koło dwumasowe i może to ma jakiś związek z tym kołem ale nie jestem pewein. Może ktoś kto bardziej jest w temacie mógłby napisać czy dwumasówka ma z tym jakiś związek :?:

Opublikowano
koło dwumasowe może stukać , klekotać ale żeby szumiało ?

 

No nie wiem właśnie. Jest to szum jakby powietrza, który się zwiększa wraz z obrotami silnika. Jest to też dźwiek podobny do zatartego łożyska ale jest on tylko czasami więc łaożysko odpada. Koło dwumasowe jest do wymiany to jest pewne i szum ten pojawia się tylko podczas pojawiania się drgań na kabinie które idą od silnika, czyli wtedy kiedy koło "nie daje rady" więc dlatego wydaje mi się, że ma to jakiś zawiązek ale fachowcem nie jestem. Okaże się chyba dopiero jak je wymienię.

Opublikowano
no ale wentylator możesz sprawdzić od razu , wystarczy wtedy jak szumi podnieś maska i pogazować a jak wisko będzie wykończone albo niemasz wszystkich łopatek to możesz mieć dodatkowo silne wibracje
Opublikowano
no ale wentylator możesz sprawdzić od razu , wystarczy wtedy jak szumi podnieś maska i pogazować a jak wisko będzie wykończone albo niemasz wszystkich łopatek to możesz mieć dodatkowo silne wibracje

 

Łopatki są na pewno wszytskie :)

 

jak jest sprawne to na zimnym silniku powinieneś nim luzno kręcić a na goroncym wentylator powinien być całkowicie sprzęgnięty

 

A co do sprawdzenia sprzęgła to robi się tak jak wyżej napisałeś, tak? Rozmumiem że na zgaszonym silniku? :mrgreen:

Opublikowano
Co to może byc?-moja Betka czasem głośno chodzi jak dodaje gazu,szczegolnie przy ruszaniu,az ryczy (dzwięk podobny jak by duzo powietrza od dołu dostawał).I to jest przez jakąś chwile potem jest ok.

U mnie ostatnio jest to samo. Też jestem ciekawy co to, ale jeszcze nie miałem czasu się tym zainteresować. Oczywiście zawsze jak podjeżdżam do mechaniora to siedzi cicho jak trusia.

Opublikowano
richi2001 obojętnie czy na zapalonym czy zgaszonym . z tego co zauważyłem właściciel sprawdza na zgaszonym a mechanicy próbują zatrzymać gdy silnik pracuje oczywiście zapytasz czy krew się leje - nie bo robią to szmatą czy rękawicami ale moim zdaniem to prosta droga do utraty łopatek
Opublikowano
richi2001 obojętnie czy na zapalonym czy zgaszonym . z tego co zauważyłem właściciel sprawdza na zgaszonym a mechanicy próbują zatrzymać gdy silnik pracuje oczywiście zapytasz czy krew się leje - nie bo robią to szmatą czy rękawicami ale moim zdaniem to prosta droga do utraty łopatek

 

Ok, wielkie dzięki

Opublikowano
jak położysz ręke na zimnym silniku przy rozprzęgniętym wisko (silnik pracujący) to nie czuć powiewu od wentylatora a jak wisko już ciągnie czyli jest wentylator sprzegnięty to dotykając kolektora ssącego wyraznie czuć silny powiew
Opublikowano
sprzęgło wentylatora chłodnicy oryginał to kilka stówek sprawdz na allegro . jak jest sprawne to na zimnym silniku powinieneś nim luzno kręcić a na goroncym wentylator powinien być całkowicie sprzęgnięty

wydaje mi się ze odwrotnie, jak silnik jest rozgrzany wisko chodzi luźno a na zimnym jak obrocisz "smigło" to zaraz sie zatrzyma, mówimy oczywiscie o rozgrzanym silniki czy też zimnym ale wyłączonym:) na zimnym podczas pracy silnika powinienes zatrzymac je palce ale nie proponuej robic tego na goracym rozgrzanym silniku, bo ci paluchy pourywa :wink:

Opublikowano
No chyba ok, jak silnik jest nagrzany to wisko chodzi lekko a jak zimny to ciężej, za to odpowiedzialny jest jakiś tam olej który jak jest zimny to jest gęsty, ale to bardzo uproszczona teoria, w każdym razie wynik tego jest taki silnik zimny auto stoi w garazu zakrecisz wiskiem ale ciezej, natomiast jak silnik nagrzany chodzi leciutko to co zaobserwowałem i nic nie mam uszkodzonego w innych autach tez :)
Opublikowano
no i powinno być odwrotnie bo poco chłodzić zimny silnik ? Proszę by na ten temat wypowiedzieli się MĄDRZEJSI ODEMNIE !!!!!!!
Opublikowano
Ja nie wiem ale juz zaobserwowałem nie tylko u siebie ze visko na zupelnie zimnym silniku jak zakrecisz nim i puscisz zaraz sie blokuje ciezko chodzi natomiast na cieplym jak sie rozgrzeje, zgasisz silnik i zakreisz viskiem to chodzi leciutko i bedzie sie obracalo bo lekko chodzi, ale niech to poprze ktoś kto sie zna lepiej
Opublikowano
no to wiemy wszystko : pytaliście głównie o to czemu czasami po zapaleniu głośno chodzi po prostu tak jak napisałem padające wisko w pierwszej fazie "ciągnie" pózniej się "rozkleja" i wentylator do rozgrzania silnika leci luzem by po nagrzaniu sprzęgnąć się . ja mam zamiennik któty cały czas ciągnie (zle bo biere moc silnikowi i głośno szumi) a miałem oryginał i było cichutko ale aż za bo się już wcale nie sprzęgał nawet na gorącym silniku . a jeszcze cza brać pod uwagę to że silnik kręci wiskiem z " innej strony"
Opublikowano
Ja nie wiem ale juz zaobserwowałem nie tylko u siebie ze visko na zupelnie zimnym silniku jak zakrecisz nim i puscisz zaraz sie blokuje ciezko chodzi natomiast na cieplym jak sie rozgrzeje, zgasisz silnik i zakreisz viskiem to chodzi leciutko i bedzie sie obracalo bo lekko chodzi, ale niech to poprze ktoś kto sie zna lepiej

 

Witam

 

To co napisałeś jest dokładnie sprzeczne z prawidłowym działaniem sprzęgła wiskotycznego.

W dużym uproszczeniu kiedy silnik jest zimny to wentylator obraca się dość lekko na sprzęgle visko. W momencie kiedy otworzy się duży obieg płynu chłodzącego, czyli nagrzeje się chłodnica, ciepłe powietrze działa na bimetal zamontowany na visku. Ten to bimetal rozszerzając się przymyka zaworki wewnątrz sprzęgła blokując tym samym swobodny przepływ oleju w sprzęgle. Dlatego też wentylator zaczyna przeciągać powietrze z zewnątrz przez chłodnicę, żeby ją ochłodzić. Kiedy temperatura się zmniejszy bimetal się kurczy i ponownie otwiera kanaliki w sprzęgle, olej zaczyna swobodnie przepływać i wentylator przestaje ciągnąć powietrze.

 

Jeśli chodzi o szum powietrza przy ruszaniu to należy się cieszyć, oznacza to, że sprzęgło jest sprawne i układ chłodzenia działa prawidłowo.

 

Tyle po krótce.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.