Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

Mam taką naklejkę koło drzwi, na której jest tabelka opon 316/318 tds.

Wyczytałem w niej, że stosowane były opony 225/50/16.

I tu mam pytanie:

jak sę jeździ na czynś takim? Most nie dostaje zbytniego wycisku?

A może to za wiele jak ma 100 km :?: :!:

Z góry dzięki za opinie

Opublikowano
Jack ma rację. Dziwi mnie że na naklejce przy drzwiach Gladol miał 225/50/16. Od silnika 1.6 do 2.8 w serii były 15!!!

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
Od silnika 1.6 do 2.8 w serii były 15!!!

 

Nie prawda - w serii na alusach byly tez 16-tki 225/50 wlasnie - ale na nasze drogi i przy takim silniku jak autor tematu najlepszym zamiennikiem bedzie wlasnie 205/55/16/.

Opublikowano
Od silnika 1.6 do 2.8 w serii były 15!!!

 

Nie prawda - w serii na alusach byly tez 16-tki 225/50 wlasnie - ale na nasze drogi i przy takim silniku jak autor tematu najlepszym zamiennikiem bedzie wlasnie 205/55/16/.[/q

 

Byłem pewien że wszysto było na 15'. Może przeoczyłem gdzieś te 16' :lol:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
Jack ma rację. Dziwi mnie że na naklejce przy drzwiach Gladol miał 225/50/16. Od silnika 1.6 do 2.8 w serii były 15!!!

 

dla ugaszenia zdziwienia mogę Tobie znawco wysłać fotkę org naklejki :!:

Opublikowano
Gladol co taki opryskliwy się zrobiłeś? Nic nie musisz udowadniać. Znawcą nie jestem i dlatego jestem na forum. Nikt nie jest doskonały prawda? Najważniejsze to przyznać się do błędu nie?

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

dzisiaj u wulkanizatora przymierzałem fele do mojej fury i tak:

nosze się z zamiarem kupna 17x8 bbs skręcanych, a gościu mi mówi że mam lepiej 18 sobie sprawic :shock: tylko, że komplet opon 18 to ponad tys zeta... a 17 mam za 500 albo i nawet 350 .. i jeszcze coś 225 milimetrowa opona ( felga 8,5 ) przy silniku 1.6 :?: pewnie + 2 litry na każda setkę ( na 17 założe co najwyżej 215 )

A może ktoś mi pchnie w dobrej cenia jakieś 225/40/18 :?: ( do 100 km od jarocina)

Dla zainteresowanych mogę wysłać na pw zdjęcia obu felg )

Opublikowano
Kolego 18" to jest bez sensu! Zero komfortu na naszych drogach, chyba ze jezdzisz tylko po równych jak stól. Drogie opony, w 1000 to moze sie zmiescisz przy ladnie zdartych. I nie bierz bardzo szerokich 215 bylo by dobre przy 17" ale nie szersze. Ja na 17" mialem 235 i to jest masakra. Przy twoim silniku auto na szerokich kapciach nie bedzie jechac a o koleinach nie wspomne. Jak kupisz komplet opon 17" za 350zł to jestes czarodziej! Chyba ze jakies padliny zjechane made in china. Ja dalem za continentala 250zł 1szt. tyle ze nowe. 18" drogie a i tak po jakims czasie bedziesz mial ich dosc.
Opublikowano
Moim skromnym zdaniem 18' są za duże. Sam mam 17' i naprawdę czasem jest masakra. Nosiłem się z zamiarem sprzedania nawet w tym roku i kupić normalne 15' ale jestem do nich trochę"przywiązany" ponieważ są to motorsporty :D Jak kolega wyżej oponki z tyłu mam 235. Nie wiem ile przez to pali więcej ale myśle że to trochę przesada i zawias z tyłu szybciej leci

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

no tak ... ale komfort i pieniądze to nie wszystko... czym większe felgi tym większy efekt :8)

tu macie linka do aukcji o której myśle

http://moto.allegro.pl/item182727800_bmw_3_18_m_optik.html

tylko jedno mnie gryzie... one nie są orginalne i były na bank malowane

koleś jeszcze ma org bbs 17 cali skrecane, bez rantu...

http://moto.allegro.pl/item184300299_felgi_bbs_17_bmw_3.html

i biore jedne albo drugie...

musielibyscie zobaczyc jak moja bunia wyglada na 18 :8) chociaż myśle że to i tak mało... jak da rade to ściągne fotki z telefonu i zaprezentuje..

Tu jeszcze jedno pytanie: czy była mozliwość techniczna na wypolerowanie brzegu felgi, gdyby była ona naprawiana?

I jeszcze coś ... cena opon zalezy od widzimisie sprzedającego i ich stanu :!: Przy mnie koleś sprzedał komplet 18 z 6mm bierznikiem za 800 zeta. A pozatym jeszcze trzeba wiedziec gdzie szukać, bo wczoraj znalazlem 215/45/17 z 5mm bierznikiem za 100 od sztuki :lol:

Opublikowano
felgi 18 cali to przesada na polskie drogi, jeżdziłem Audi 2.8 V6 na 265/40/R18 auto to torpeda ale da sie to utrzymać tylko na autostradzie jedzie normalnie. Ladne 16 i rozsądna szerokość np. 215 bedzie ok :D teraz jeżdze na 385/85/R22.5 ale w CIĘŻARÓWCE!!! :nienie:
Opublikowano
felgi 18 cali to przesada na polskie drogi (..)

 

jeździsz dużo w trasie to zgoda... ale po mieście... co najwyżej krawężniki i większe dziury stanowia problem :!:

Opublikowano

Wow :shock: no te m optik super bo te bbs trochę mi się nie podobają.

Gladol jeśli Cię korcą któreś to kupuj. Jeśli 18' dadzą Ci popalić na drogach to zawsze można sprzedać i kupić mniejsze.

Życze udanego zakupu.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
osobiscie uwazam ze masz za slaby silnik na 18stki. poza tym szesza opona=mniejszy promien skrętu. bedziesz musial zmieniac nadkola albo cos tam.
Opublikowano
osobiscie uwazam ze masz za slaby silnik na 18stki. poza tym szesza opona=mniejszy promien skrętu. bedziesz musial zmieniac nadkola albo cos tam.

 

dla sprostowania

jakbyś dobrze czytał to bys wiedział, że te zdj przedstawiają te alu i moje auto.

Nastepne: żadnego tarcia nie będzie, bo przy et 42 moge włożyć nawet 245!

I jeszcze coś:średnica koła jest taka sama jak dla 225/50/16, które były montowane za dopłatą ( może jeszcze na Twojej furze będzie naklejka z tabelką opon)

Opublikowano

mozliwe, nigdy nie zakladalem wiekszych niz 225/15 (e30)

ale jak zalozylem takie do escorta 1,6 to byl ostro zamulony przy ruszaniu i relatywnie więcej palił, stąd moje obawy.

no ale co do tych felg to 17stki bardziej mi sie widzą, zawsze bedzie sie chociaz trosze wygodniej jezdzic niz na 18tkach.

Z tego co wyczytałem to mamy podobne silniki i ja przynajmniej nie wychodziłbym poza 205, ale moze to dlatego ze ja mam touringa, który bardziej "pływa".

 

p.s. a co do naklejki to masz racje, ostała się piękna w nienaruszonym stanie :8)

Opublikowano

Ja jestem za 18 tkami :D Dużo ładniejsze. Z tego co zauważyłem na fotkach to te bbsy są z oponami już, ale zdjęcie pokazuje że są takie "małe" w tym nadkolu jakby miały troche za mały profil.

Gladol bierz M optik. Jak by co to zawsze się znajdzie ktoś chętny aby odkupić.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

Ja powiem tyle..

Pojechałem do gościa dogadać te 17, poprosiłem żeby założył byle jaką gu mę ( 215/45/17) i jak widać :D gdyby tych 18 nie przyniósł to bym je brał, przynajmniej mam wiekszą pewność że nie były naprawiane ( ranty maja polerowane)

Te 18 były malowane. A jeden koleś stw, że czegoś takiego się nie opłaca naprawiać ( prostować czy spawać) bo w niemcowni tego jest dużo i tanio to można wyrwać.

Osobiście M-optik mi się nigdy zbyt nie podobał ( w e46 na 17 ) ale z daleka wygląda dodrze, dużo lepiej niż ten mój wymażony bbs.

A co do Farmusa: ford to ... sam wiesz :!: tamta fura ma inne przelożenia i napęd na pród.

A ze wzrostem zużycia i spadkiem osiągów się licze

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Olać większe spalanie. U sibie zwiększyłem szerokość z 205 na 225.

Samochód musi fajnie wyglądać. :D

Ja do swojej przymierzałem 18'' to cena kompletu była zabójcza (opona plus felga wyszło mi około 7 tys.)

Skończyło się na 17'' na które czekam już 3 tygodnie :twisted:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.