Skocz do zawartości

Chip tuning BMW 320d-co sądzicie.


Robert32

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od pewnego czasu zastanawiam się nad zwiększeniem mocy w BMW e46 320d 136KM 1999r przebieg 130 tys.km. Znalazłem firmę zajmuje się tymi sprawami. Podaje stronę i jak możecie to wejdźcie na to i napiszcie co o tym sądzicie. Dzwoniłem tam i osoba która montuje te rzeczy gwarantuje że jest to jakiś fabryczny komputer, nie wpływa to na żywotność silnika a nawet spalanie jest mniejsze.

Jakie opinie macie i czy ktoś to już ma założone i czy jest zadowolony.

Dzięki!

 

http://www.upsolute.pl/auto.html?kid=83

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że fabryki nie ma co poprawiać, każdy silnik jest optymalnie zaprojektowany, chodzi o moc i żywotność, a także użyte materiały. Skoro za mało mocy, to raczej proponowałbym zmienić na 330d.

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakładaj chipa, nawet sie nie zastanawiaj- naprawde warto. jak założysz to zadasz sobie pytanie : dlaczego tak późno załozyłem.

ja tez rok czasu kulałem sie badziewiastym 318 tds- teraz po chipie to inny samochód. dlatego też polecam kazdemu. nie ma strachu.

gdym wczesniej wiedział jaka jest róznica w mocy i elastycznisci- jechałbym zakładac chipa w dniu zakupu.... :lol:

A co do zmniejszonego spalania- to prawda, po prostu silnik ma większa sprawność, jednak u mnie spalanie pozostało na niezmienionym poziomie, a jeżdze dużo szybciej i dynamiczniej niż przed chipem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno cos kosztem czegos, z tego co sie orientuje to dosc zadko spada spalanie - zostaje na tym samym poziomie. Napewno odbija sie to na zywotnosci silnika, ale wiadomo bez przesady że sie rozleci po 100 000 km :) A samochodem zapewne wiecznie jezdzil nie bedziesz, wiec ja bym zakladal :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cudow nie ma... Fizyka i mechanika ma swoje prawa.

Wieksza moc = wieksza praca wykonana w krotszym czasie = szybsze zuzycie silnika.

Ale, jak koledzy pisza auto nie ma sluzyc wiecznie...

Chipowac ;)

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuję w firmie gdzie montują diesla i tam silniki są "osłabiane" przez elektronikę żeby uchronić je przed nadmiernym zużyciem. Montuj chipa, wtedy uzyskasz pełną moc twojego silnika.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Od pewnego czasu zastanawiam się nad zwiększeniem mocy w BMW e46 320d 136KM 1999r przebieg 130 tys.km. Znalazłem firmę zajmuje się tymi sprawami. Podaje stronę i jak możecie to wejdźcie na to i napiszcie co o tym sądzicie. Dzwoniłem tam i osoba która montuje te rzeczy gwarantuje że jest to jakiś fabryczny komputer, nie wpływa to na żywotność silnika a nawet spalanie jest mniejsze.

Jakie opinie macie i czy ktoś to już ma założone i czy jest zadowolony.

Dzięki!

 

http://www.upsolute.pl/auto.html?kid=83

 

To ma byc reklama tej firmy? :duh: Jak zapytalem kiedys na ich forum w jaki sposob chca wyciagnac za pomoca zmiany programu 210 KM w silniku 1.8T z grupy VW (seria 180 KM), jesli tyle, to te silniki czasem maja po zmianie programu, wydechu na przelotowy i z porzadnym FMIC, to skasowali mojego posta :twisted:

 

Ja jade robic program do Macka z KSR Motorsport, ale z tego co sie dowiadywalem grzebie przy tych silnikach jeszcze Compsport i Masters.

 

Wydaje mi się że fabryki nie ma co poprawiać, każdy silnik jest optymalnie zaprojektowany, chodzi o moc i żywotność, a także użyte materiały. Skoro za mało mocy, to raczej proponowałbym zmienić na 330d.

 

A nad Roswell w Texasie lataja zielone ludziki :mad2: :lol:

I love smell of the gasoline in the morning. It smells like... victory.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że fabryki nie ma co poprawiać, każdy silnik jest optymalnie zaprojektowany, chodzi o moc i żywotność, a także użyte materiały. Skoro za mało mocy, to raczej proponowałbym zmienić na 330d.

 

Istnieje jeszcze cos takiego, jak marketing.

Zastanow sie, dlaczego te same silniki TDI w Audi A6 maja inne parametry niz w A4.

Albo dlaczego wprowadzono w BME silniki x23i, czyli po prostu x25i ze zdlawiona moca.

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak napisal ktos wyzej - ta firma jest smieszna jesli chodzi o to co podali odnosnie tuningu 320d

Nie ma szans programem wycisnac 348NM i no chyba ze chcesz pojezdzic 100Km i remontowac silnik, max co wyciagaja to 335 NM do 340 na wlasne ryzyko i 165KM

ale spalanie wcale nie spada - nie powiem ze rosnie ale napewno nie spada

 

Sam mam chipa - wykonanego przez Mastersa i polecam - roznica jest niezla :)

A jesli chodzi o chipowanie autka to polecam Diagtronik, Mastersa, Compsport - oni sie znaja na dieslach

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie wzrosnie, jesli bedzie uzywana dodatkowa moc.

Cudow nie ma, silniki maja pewna sprawnosc a moc jest to praca wykonana w danej jednostce czasu.

Moc wzrasta, bo wzrasta zuzyta energia a wiec ilosc spalonej mieszanki.

A na samym powietrzu to nawet nowe diesle nie pojada :nienie:

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mylisz sie kolego, ja mam chipa i spalanie nic mi nie wzrosło a jeżdze wykorzystując pokłady nowej mocy dośc intensywnie

 

Perpetuum mobile ? :lol:

A jak nie to skad ta dodatkowa energia?

Na ogol sie dlawi fabrycznie diesle, zeby ograniczyc moc I spalanie.

-- Just --

E36 328 '97 sedan, manual

lekko dlubniete, 211 KM 273 Nm

Fotki i opis:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=51993


E30 S50B32 swap

ok 320 KM i 340 Nm... wkrotce zmierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak jak napisal ktos wyzej - ta firma jest smieszna jesli chodzi o to co podali odnosnie tuningu 320d

Nie ma szans programem wycisnac 348NM i no chyba ze chcesz pojezdzic 100Km i remontowac silnik, max co wyciagaja to 335 NM do 340 na wlasne ryzyko i 165KM

ale spalanie wcale nie spada - nie powiem ze rosnie ale napewno nie spada

 

Sam mam chipa - wykonanego przez Mastersa i polecam - roznica jest niezla :)

A jesli chodzi o chipowanie autka to polecam Diagtronik, Mastersa, Compsport - oni sie znaja na dieslach

 

Pozdrawiam

 

Nic dodać - nic ująć , podpisuję sie pod tym obiema rękami :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.