Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Temat poruszany jednak sytuacja dla Mnie nie do zrozumienia.Chodzi mi o bezpieczniki w bmw e39.Problem stanowi wentylator klimatyzacji.Być może jest spalony jedna chciałbym wykluczyć wszystkie możliwości.Jak zdołałem ustalić bezpieczniki są w schowku po stronie pasażera i w bagażniku po prawej stronie.Jednak z tyłu nie dotyczą wentylatora Tak Mi się zdaje.Z bezpiecznikami po stronie pasażera jest rozpiska,który za co odpowiada.Bezpieczniki są rozrysowane w dwóch kolumnach góra i dół.W górnej kolumnie są bezpieczniki numerowane od 1-20 po przerwie jest nr.75 i 76 natomiast w dolnej kolumnie jest reszta od 21-45.Problem polega na tym że nie mogę znaleźć bezpieczników 75 i 76.Z opisu wynika że bezpiecznik nr.75 jest odpowiedzialny za dodatkowy wentylator czyli ten od klimy.Ale w schowku nic takiego nie ma.Gdzie jeszcze mogę tego szukać?Czy jest możliwe aby u mnie nie było tych dwóch bezpieczników?Jeśli ktoś moze zajżeć u siebie i porównać schemat z moim opisem będę wdzięczny.Pozdrawiam
Opublikowano
Dodam jeszcze że klimę nabiłem bo miała za mało czynnika i nie załączała wogóle.Teraz załącza i chłodzi jednak wentylator się nie załącza.Poprzednio miałem e34 i tam po odpaleniu klimy załączał się wentylator.Sam już nie wiem.Czytam różne posty na temat klimatyzacji i zastanawiam się czy tutaj ma być tak samo.Może nie musi się kręcić wentylator po włączeniu klimy.Ale z drugiej strony wąż klimatyzacji robi się ciepły a wentylaor się załącz.Chyba coś jest jednak nie tak Co o tym sądzicie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam w 100% taką samą sytuacje jak ty.Te dwa bezpieczniki o których piszesz to bezpieczniki główne wentylatora są dużo większe niż standardowe.Jak je znalezć-musisz zdjąć osłonę pod schowkiem(jest tylko wsunięta) i włożyć dość głęboko rękę one są jeszcze wyżej niż schowek.Jak nie znajdziesz ich w ten sposób to wymontuj schowek jest do nich wtedy lepsze dojście.Ja niestety mam je sprawne,a wentylator nie działa.Napisz jak dojdziesz co jest bo ja już nie mam pomysłów.
Opublikowano
Witam.Niestety u mnie też bezpiecznik okazał się dobry więc problem istnieje nadal.Na szczęście zrobiło się zimno i klima nie jest potrzebna.To taki żart bo przecież ma działać.Nie wiem co teraz począć.Szkoda że Andrzej się nie odzywa odnośnie tego czujnika klimatyzacji.Może nadzieja jest właśnie w tym.Jak coś zdziałam to dam znać.Pozdrowionka :)
  • 1 rok później...
Opublikowano
Panowie to nie tak jak piszecie. Najpierw trzeba odłączyć kostkę wentylatora która znajduje sie z lewej strony wlotu (nerek) chłodnicy. Potem sprawdzamy czy po właczeniu klimatyzacji pojawia się napięcie na kostce zasilającej wentylator (to ta kostka z otworkami, przewód biegnący od dołu zderzaka) jeśli jest napiecie to sprawdzamy czy wentylator jest sprawny. Podłaczamy napięcie z prostownika lub bezposrednio z akumulatora do kostki od wentylatora (tej z bolcami) Przewody od wentylatora to kolor brazowy i niebiesko-czarny). Uwaga jesli z prostownika to musi mieć bezpiecznik co najmniej 10 A ponieważ mniej więcej taki prąd pobiera wentylator przy rozruchu. Jeśli wentylator się włączy tzn. , że zostały spalone wyłaczniki termiczne wentylatora ( to jest jego zabezpieczenie nie ma bezpieczników. Zanajdują się one przy wentylatorze. Dwa pozostałe przewody z kostki prowadzą obwód przez te wyłaczniki. Koszt w serwisie ok 150 zł. Można podłączyć też wentylator bez nich najlepiej przez bezpiecznik ale wtedy wentylator będzie pracował od momentu włączenia klimy a nie kiedy temperatura chłodnicy wzrośnie. Ale to nic nie przeszkadza. Natomiast jeśli się okaże, że silnik wentylatora jest uszkodzony ( spalone uzwojenie, odklejone magnesy lub zatarte łożyska mozna go wykręcić z plastikowej kratki i oddać do warsztatu elektromechanicznego do naprawy)
Opublikowano
Panowie. to nie jest tak ze po wlaczeniu klimatyzaji od razu dziala wentylator. wlaczeniem wentylatora steruje czujnik wysokiego cisnienia ktory zalaczy go dopiero przy tym jak wzrosnie cisnienie i temperatura w ukladzie tj. gdy samochod stoi i nie jest w stanie wychlodzic chlodnicy. odnosnie tego co przeczytalem wyzej to bezpiecznik wentylatora ma wartosc co najmniej 40A.
Opublikowano

Do Kolegi Kapitana:

Zapomniałeś dodać, że piszesz o wentylatorze klimy sprzed 09/1998... On jest podłączony wtyczką z 4 pinami: masa i "+" na I, II i III bieg (I i II przez oporniki). W autach po 09/1998 podłączenie jest przez wtyczkę z 3 pinami: masa, "+" (non-stop, nawet jak nie ma kluczyka w stacyjce) i sygnał ze sterownika silnika (kabelek z sygnałem jest cienki).

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • 11 lat później...
Opublikowano

Czyli jeśli dobrze rozumiem, to żeby podlaczyc wentylator 3 pin na krótko trzeba podać na kostkę wentylatora +,- i sygnał?

Bez tego ostatniego (sygnału) nie ruszy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.