Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanie jeżeli w moim E36 320i występuje taka opcja M SPORT SUSPENSION - chodzi prawdopodobnie o typ zawieszenia to czy występuje ten typ we wszystkich modelach 320i i czy w związku z tym przy wymianie amortyzatorów {co niebawem będę musiał zrobić} muszę zamontować odpowiednie do tego zawieszenia czy mogę inne. Przy okazji doradżcie jakie amory kupić. Z góry dzięki za odpowiedż.
Opublikowano

Podpinam sie pod prosbe kolegi. Ja mam tez maly problem z zawieszeniem. Tzn wszystko jest sprawne ale taka zglebiona jest i sztywna... no hardcore normalnie nie da sie jechac po naszych drogach... jakby kola z drewna bez amortyzatorow byly. Przez progi zwalniajace trzeba ja przepychac bo przy normalnym przejezdzie trze o podwozie. Dodam ze felgi mam 18" z gumami 235/45 na tyle i 215/45 przod... Amortyzatory Monroe 3-miesieczne czyli niemal nówki (nie wiem jaki model moze ktos wie jak to sprawdzic), sprezyny takze 3-miesieczne jakies czerwone, tez nie znam producenta ani modelu bo nie dojrzalem zeby cos na nich pisalo. Ladnie to wyglada w calosci ale komfort zerowy...

I teraz prosba do tych ktorzy znaja sie na zawiasach. Jakie amory i sprezyny kupic zeby nie byla ona na seryjnym przeswicie (bo bedzie wygladala troche jak traktor (z tego co sie oczytalem to e36 sa bardzo wysoko zawieszone seryjnie)), ale zeby byla troszke obnizona, a przy tym komfort jazdy byl zachowany bez obawy o to ze przychacze na pierwszej lepszej koleinie. W zasadzie to cena nie gra roli ale bardzo bylbym wdzieczny za polecenie czegos taniego i dobrego :modlitwa:

Opublikowano
Aha i tak sobie jeszcze przypomnialem... czy do twardych jak szlag amorów mozna zastosowac zwykle seryjne sprezyny?? i czy do niskich sprezyn sportowych mozna dac miekki amorek?? Tak tylko pytam z ciekawosci...
Opublikowano
Wazne jest zeby sprawdzic srednice trzpienia amorka , jak tez rodzaj poduszki (lozyska) gornej macpersona.(jest kilka opcji).Do tego dochodzi jeszcze roznorodne mocowanie lacznika stabilizatora -moze byc np . bezposrednio do amortyzatora (dluga kosc)jak i do wachacza . Gdy mamy opcje z dluga koscia nalezy zwrocic uwage by kupic amorki z "uszami" dla lacznika drazka :D ,bo przy montazu okaze sie , ze czegos nam brakuje idea .Gdy mamy lacznik krotki uszy nie beda nam przeszkadzac i mozna taki amorek wlozyc w miejsce tego bez uszu -ale nie odwrotnie :!:
Bad toys 4 Bad boys
Opublikowano
Mam pytanie jeżeli w moim E36 320i występuje taka opcja M SPORT SUSPENSION - chodzi prawdopodobnie o typ zawieszenia to czy występuje ten typ we wszystkich modelach 320i i czy w związku z tym przy wymianie amortyzatorów {co niebawem będę musiał zrobić} muszę zamontować odpowiednie do tego zawieszenia czy mogę inne. Przy okazji doradżcie jakie amory kupić. Z góry dzięki za odpowiedż.

 

No wiec jeśli masz M SPORT SUSPENSION czyli masz obniżony o ok 20 lub 30 mm (nie pamietam dokładnie) i troszke utwardzony. Przy wymianie amortków nie kupuj seryjnych (chociaż można by je załozyc) ale wtedy nie bedzie już zaiweszenie M SPORT. Polecam Bisteiny. Jeśli masz -20mm to powinny być Bilstein B6 (podobno zakłada sie je do max -30mm - maja długość seryjnych, ale sa twardsze). Ja osobiscie mam zaiweszenie M (tak mam w briefie napisane) i mam Bilsteiny B8 (krótsze i jeszcze twardsze) i bardzo sobie chwale, pomimo opinii "znawców" komfort jest calkiem w miare, a na zaklretach jade jak przyklejony :8)

 

Podpinam sie pod prosbe kolegi. Ja mam tez maly problem z zawieszeniem. Tzn wszystko jest sprawne ale taka zglebiona jest i sztywna... no hardcore normalnie nie da sie jechac po naszych drogach... jakby kola z drewna bez amortyzatorow byly. Przez progi zwalniajace trzeba ja przepychac bo przy normalnym przejezdzie trze o podwozie. Dodam ze felgi mam 18" z gumami 235/45 na tyle i 215/45 przod... Amortyzatory Monroe 3-miesieczne czyli niemal nówki (nie wiem jaki model moze ktos wie jak to sprawdzic), sprezyny takze 3-miesieczne jakies czerwone, tez nie znam producenta ani modelu bo nie dojrzalem zeby cos na nich pisalo. Ladnie to wyglada w calosci ale komfort zerowy...

I teraz prosba do tych ktorzy znaja sie na zawiasach. Jakie amory i sprezyny kupic zeby nie byla ona na seryjnym przeswicie (bo bedzie wygladala troche jak traktor (z tego co sie oczytalem to e36 sa bardzo wysoko zawieszone seryjnie)), ale zeby byla troszke obnizona, a przy tym komfort jazdy byl zachowany bez obawy o to ze przychacze na pierwszej lepszej koleinie. W zasadzie to cena nie gra roli ale bardzo bylbym wdzieczny za polecenie czegos taniego i dobrego

 

No więc najlepiej zrobić sobie zawieszenie jak M-technic. Nie wygląda jak traktor i całkiem miło sie jedzie. Ja mam sprężynki Eibach ok -30mm i Bilsteiny B8 Sprint. Wygląda na lekko obniżona, komfort wporządku, prowadzenie o niebo lepsze niz na fabrycznych zawiasach. Krótko mówiąc połączenie sportu i komfortu :) jeśli chcesz to możesz zobaczyć u mnie jak sie jedzie na takim zawieszeniu. P.S. U Ciebie zapewne wystarczy wymiana spręzyn.

Opublikowano
Widze bieniu ze znasz sie conieco na zawiaskach :D Chetnie bym zbadał komforcik w twojej maszynce. A tak na marginesie to ile cm nad ziemia masz przedni zderzak ? bo ja mam jakies... 5cm :) Zostawiam ci namiary w razie czego na moje GG: 2464129. Bedziemy w kontakcie bo chetnie obejrzalbym twoje autko. Dzieki wielkie za propozycje. Jak bedziesz mial czas to odezwij sie na GG do mnie. Pozdrawiam
Opublikowano
Odpowiednikiem M-technika u Sachsa są amortyzatory Advantage a druga firma co robi zamienniki to Boge model Turbo. Można założyć zamienniki innych firm ale te co podałem to dokładne odpowiedniki oryginałów M-technik i tych firm amortyzatory ida na pierwszy montaż.
Opublikowano
Jeszcze Kayaba robi jakis odpowiednik. Ja narazie znalazlem Sachsy po 420zl/sztuka (przod po 6/92 czyli krotki lacznik). Jakby ktos mial gdzies taniej to bylbym wdzieczny za podpowiedz:)
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
No wiec jeśli masz M SPORT SUSPENSION czyli masz obniżony o ok 20 lub 30 mm (nie pamietam dokładnie) i troszke utwardzony. Przy wymianie amortków nie kupuj seryjnych (chociaż można by je załozyc) ale wtedy nie bedzie już zaiweszenie M SPORT. Polecam Bisteiny. Jeśli masz -20mm to powinny być Bilstein B6 (podobno zakłada sie je do max -30mm - maja długość seryjnych, ale sa twardsze). Ja osobiscie mam zaiweszenie M (tak mam w briefie napisane) i mam Bilsteiny B8 (krótsze i jeszcze twardsze) i bardzo sobie chwale, pomimo opinii "znawców" komfort jest calkiem w miare, a na zaklretach jade jak przyklejony :8)

 

Ja od zakupu auta próbuję rozszyfrować dlaczego mam tak nisko zawieszony tył auta. Wczoraj wymieniałem łączniki stabilizatora na przód i stabilizator ma średnicę 23 - który występuje w/g REALOEM tylko w M SPORT SUSPENSION. Jednak przód mam miękki i raczej normalnie wysoko zawieszony. Natomiast tył siedzi spokojnie z 30mm lub nieco więcej. Wyciągnąłem i zamieniłem sprężyny które tam miałem (napewno M SPORT, mniej zwoi i są wyraźnie krótsze) na seryjne używane od 1.8 i auto poszło do góry tylko o 1cm. Nie bardzo wiem co dalej.... jutro robię sam przegląd tulei i stabilzatora z tyłu. Czy wyrobienie/"siadnięcie" tulei głównych na wahaczu tylnym może spowodować takie obniżenie? W dodatku nie ma z tyłu żadnych luzów :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.