Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam maly problem

chce wyciagnac rozrusznik zeby dac go do regeneracji... tylko teraz problem jak do niego sie dostac. czy moze ktos to juz robil

 

mam BMW e36 1.8is

rozrusznik jest umieszczony tak lekko z tylu

probowalem od spodu samochodu ale dostep dosc maly...

od gory z koleji chyba trzeba odkrecic caly dolot lacznie z odczepienim go od bloku silnika?

 

nie chce rozkrecac pol silnika bo byc moze jest jakis inny sposob... macie jakies propozycje

 

z gory dziekuje za odpowiedz

Opublikowano
W 1,8is da się wyciągnąc rorusznik bez odkręcania kolektora ale jest to bardzo trudne. Potrzebował będziesz klucz z przegubem i nasadkę torx a poza tym standardowe klucze do odkręcenia przewodów elektrycznych i łapy mocującej do bloku. Przed rozkręcaniem odłącz akumulator.
Opublikowano
Robiłem to już 4 razy. 2 razy zmieniałem rozrusznik w 1.8 M43 i 2 razy w 1.8is M42 zmieniałem sprzęgło, a później skrzynie biegów. Jeżeli masz jakieś pojęcie o robocie to dasz sobie radę musisz mieć tylko nasadki torx typu E i klucz oczkowy 16mm (najlepiej nie podginany lub wygięty typu C) 2 śruby dolne odkręcasz z kanału albo jak nie masz to auto na podnośnik i zrzucasz koło i jedna od góry - przy niej jest trochę gimnastyki (nie trzeba zrzucać kolektora!) od strony silnika blokujesz oczkową 16mm, a od strony ściany grodziowej nasadka E12 albo E14 już nie pamiętam a najlepiej mieć tam klucz oczkowy typu E. Tylko odłącz sobie klemy z aku żebyś iskrami po oczach nie dostał :). Jak już odkręcisz te 3 śruby to powinien wyjść bez problemu a jak nie będzie chciał sie ruszyć to potraktuj go delikatnie młotkiem bo mógł sie "zakleić" pozdroo
Opublikowano

udalo mi sie wyciagnac 2 sruby... ale nie mam pojecia gdzie jest trzecia... rozrusznik juz sie rusza ale jakby jeszcze gdzies sie trzymal... czy moze on jest na jakims zatrzasku?

nie widze zadnej 3 sruby a wyglada jakby juz byla wykrecona ale te 2 sruby co wykrecilem nie pasuja w ten otwor. To byly Torx E12

jakies pomysly?

Opublikowano
Przecież napisałem ci powyżej że rozrusznik przykrecony jest łapą do bloku. Jest ona przykręcona do tylnego dekla rozrusznika i do bloku silnika na śrubie M8 na klucz 13mm.
Opublikowano
Przy skrzyni masz jeszcze taką wypustkę i to wchodzi w otwór w rozruszniku. Tak jak Ci pisałem wcześniej jeżeli jesteś pewny że wykręciłeś wszystkie śruby to potraktuj go trochę młotkiem najlepiej gumowym lub bierz łyżkę i jeżeli zrobiła Ci sie już jakaś luka pomiędzy rozrusznikiem a skrzynią to spróbuj podważyć bo lubi sie to "zakleić" też tak miałem za pierwszym razem u siebie. Pozdroo
Opublikowano

koles powiedzial ze nie ma tragedii jeszcze musi go obejrzec 40zl + czesci... ale okazalo sie ze moj ojciec mu projektowal sklep wiec po znajomosci... jesli dzisiaj uda mi sie go wyczepiec to jutro powiem wam wiecej

 

 

Kowal chodzi Ci o te sruby? bo ja w ogole nie mam nic przykreconego do tych srub

http://img230.imageshack.us/img230/8670/rozruchez1.th.jpg

 

[/img]

 

 

ja odkrecilem srube nr 1 i 2 a w nr 3 nic nie bylo(pusta dziura ktos chyba juz wykrecal i nie przykrecil). Rozruch sie lekko rusza ale nie chce wyjsc... poprubuje go jeszcze tak drastyczniej mlotkiem i lomem.

http://img114.imageshack.us/img114/4258/rozruch2mk2.th.jpg

 

jak go lekko odegne to robi sie mala szpara ok 5mm miedzy skrzynia a rozruchem wiec sprubuje tam cos wlozyc.

Opublikowano
Wersje z konca produkcji z nieco krótszym rozrusznikiem nie miały tej blachy mocującej więc nic się nie dzieje jak nie masz. A co do śruby nr 3 na drugim rysunku to upewnij się czy to nie kołek ustalający. On też może trzymać ale wystarczy odchylic rozrusznik i powinien wyjśc jeśli odkręciłeś sruby nr 1 i 2.
Opublikowano

W miejscu nr 3 nie ma śruby. W skrzyni jest mały bolec a to miesce jest to tylko otwór w który ten bolec wchodzi Kowal to chyba dobrze określił jest to miejsce ustalające w jakim położeniu ma być rozrusznik.

Jeszcze go nie wyciągnąłeś ?? :wink:

Opublikowano

hehe spoko wygralem wojne z rozrusznikiem...

rzeczywiscie kiedy go lekko odchylilem zobaczylem ze jakies "gowienko" tam jest (ten bolec nastawny)

troche popukalem psiknelem WD40 i wyszlo... oddalem dzisiaj ludziom od naprawy takich rzeczy

byl taki plastik w srodku doszczetnie popekany i jeszcze takie cos z zebatka (bendings czy jakos tak w realoem nazywa sie FREE WHEEL PINION)

ten plastik kupilem za 25 a ta druga czesc w jednym sklepie chcieli 160zl a w drugim znalazlem za 120 tylko musialbym czekac 1 dzien...

troche nie ma sensu bo za 100zl mozna kupic uzywke rozrusznik. Koles mi zrobil ta zebatke powymienial co bylo rozwalone i wzial za cala robote 80zl.

Dzieki za pomoc

pozdrawiam... w przyszlym tygodniu bede wymianial uszczelke pod klawiatura i musze cos w sprzegle wymienic bo samochod niby ma moc ale nie przekazuja jej na kola wiec 90% cos w sprzegle. Wiec bede sie was radzic... narazie ciesze sie z "normalnego" odpalania samochodu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.