Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem E 32 750iL , no i oczywiście już mam pierwsze pytania.

Mianowicie komputer wywala mi informację , że jest przeciążony. Wiem tyle iż oznacza to , że może być zbyt mzło oleju w NIVO lub też jego awaria.

Szczerze to nie wiem nawet gdzie można sprawdzić poziom oleju w NIVO.

Drugie moje pytanie to ile kosztuje naprawa lub wymiana takiej części.

Proszę was bardzo pomocy.

Już zdążyłem się zakochać w mojej BETTY i nie chcę żeby cierpiała :doh:

Opublikowano

Witam !

Mi kiedyś też w 750 wywalało ciągle komunikat Niwearegulung czy coś podobnego(przeciążony).Okazało się że przewody które idą do tylnych amorów są skorodowane i z nich sączył się płyn.Sprawdz czy nie ma wycieków nigdzie ,bo najmniejszy wyciek to będzie ci wywalało właśnie ten komunikat,sprawdz jeszcze czy jak załączysz motorek to tył się podnosi,jeżeli nie ta albo masz zapowietrzone te niwo,albo gdzieś nieszczelne,albo poprostu siadło.Koszt naprawy napewno jest duży i nie wiem czy nie lepiej by było z alegro używki kupić.

Opublikowano

Dzięki serdeczne.

Po odpaleniu tył niestety nie unosi się.

Muszę jutro zajrzeć pod auto , ale nie widzę na podłodze w garażu żadnych plam.

Jeszcze raz dzięki. :hand:

Opublikowano

Powinien się unosić .Zobacz czy masz płyn w zbiorniku ,to jest ten zbiornik co do wspomagania.Tam pod autem jest jeszcze taka gruszka, ona ma dużo wspólnego z podnoszeniem auta ,niestety nie wiem jak ją sprawdzić :( .Wiem też że pod samochodem jest regulacja wysokości podnoszenia auta ,to jest taki drążek przykręcony do drugiego drążka.

tutaj masz stronkę i coś tam o tym nivie jest -http://bmwe32.masscom.net/

Opublikowano

Jeszcze raz dzięki :)

Wydaje mi się , że problemem może być zbyt niski poziom servo.

Dowiedziałem się , że płyn servo w zbiorniczku powinien wystawać ok. 5mm. ponad sitko , a u mnie płynu jest 2/3 zbiorniczka.

Pędzę zaraz kupić plyn CHF7S.

Kosztuje ok.25 zł. za litr.

Jak doleję to dam znać czy coś się zmieniło. :)

Opublikowano
ja dolalem i nic sie nie zmienilo a mam ten sam problem czyli komunikat i tyl ktory stoi w miejscu poza tym mam chyba lekko lewa strone przechylona pod autem mam sucho ale czasami slychac takie syczenie czy cos takiego i nie wiem jak sie do tego zabrac jak bylem na kompie to nei chcial sie polaczyc z nivomatem jak sie wkurze to wywale i wstawie zwykle ciekawe czy ktos juz to probowal pewnei trzeba sprezyny wymieniac i amorki tez od zwyklego kombi??
Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Opublikowano
a moze miec jakis wplyw na dzialnie to ze leje dexrona do zbiornika na wspomaganie ??
Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Opublikowano
dexron 3 leje na korku nie wiem co mam pewnie nic wyciekow nie mam a komputer sie nie komunikuje z nivomatem wydaje mi sie ze ktos cos odlaczyl bo wszystko jest cicho i akumulatorki cisnienia sie odzywaja tyle ze go nie podnosi
Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Opublikowano

Witam.

Ja niestety też mam zalanego dextrona 3 od wielu lat. Nic się nie dzieje a wszystko działa bez zarzutu.

Rozmawiałem z fachowcem na temat wymiany dextrona na CHF i mechanik - dobry znajomy- stwierdził że niema to sensu ponieważ dextron jest klasowo lepszym olejem od CHF , ma więcej dodatków przeciw pieniących i coś tam jeszcze , więc nie wymieniłem i wszystko jest oki.

Co do wycieków pojawiają się one nie ze względu na to że jest zalany dextron tylko dlatego że w układzie gdzie on pracuje jest ogromne ciśnienie - nie chce teraz palnąć bzdury bo dokładnie nie pamiętam ale wydaje mi się że cóś około 120 atmosfer - dodatkowo zmęczenie materiału po tylu latach - 16 w moim przypadku - równa się wyciek.

Można sobie z tym samemu poradzić i zaoszczędzić trochę kasy zakuwając nowe węże w specjalistycznych zakładach a nie kupować w serwisie za niezłą kaskę. jedyny minus tej zabawy to to że trzeba wymontować przewód i zanieść go na wzór.

Pozdrawiam Kanap.

Opublikowano

cisnieni w ukladzie to 130 bar ( takie cisnienie ma dawac pompa )

 

a dextron to taki syf ze najmniejsza dziurka bedzie ciekl - CHF pod tym wzgledem jest duzo lepszy

 

pozatym jezeli uklad jest przystosowany do CHF to takim olejem ma byc zalany - bo dextron duzo szybciej niszczy uszczelki i weze gumowe ( ktore do dextrona musza byc przystosowane ! )

Opublikowano

Muszę usystematyzowac kilka informacji na temat NIVO w 750.

Każdy z Was coś napisał ale nie wszystko jest do końca tak.

 

Pierwsza sprawa.

 

Zanim zaczniemy "wyrywać" nivo z auta lepiej będzie je wyregulować...

Oczywiście jeżeli jest taka potrzeba. Czyli tył nisko siedzi.

 

2.

 

Jeżeli autko długo stoi nieużywane to ciśnienie z nivo zejdzie.

Czas stania to minimum około 3 tygodni. Dopiero po takim

czasie zauważymy, że tył się podnosi.

 

Podczas codziennego użytkownia autka ciśnienie z nivo

nie uchodzi i nie zobaczycie efektu podnoszenia autka.

 

3. Jeżeli chcecie sprawdzić czy działa nivo to jest kilka

opcji. Najłatwiej poprosić 2 kumpli (razem 180 kg) i kazać

usiąść im na bagażniku (oczywiście klapa w górze).

Samemu patrzeć, czy tył się podniesie. do poziomu wcześniejszego.

Tak samo jak zejdą, to tył powinien się opuścić.

Działa to dosyć szybko.

 

4. Co do komunikatu o przeciążeniu autka to do tego jest

osobny mduł umieszczony koło dyfra (prawa strona).

Jeżeli on się zepsuje to zawsze będzie ten komunikat.

Niezależnie czy nivo działa czy nie.

 

Na razie tyle.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano

Dolałem oleju do wspomagania i dalej nic , ciągle to samo.

Samochod stał praktycznie nie używany od 3 lat więc pewnie coś się popsuło w nivo.

Będę musiał udać się do warsztatu , może tam coś wymyślą.

Chyba , że tak jak pisał kolega w poprzednim poście może jeszcze zaskoczy.

Nic nie wycieka z amortyzatorow , więc jest taka szansa.

Opublikowano

Bujam sie moją siódemeczką juz prawie 5 lat na "dextron"...!

Bez najmniejszego problemu...

A co do podnoszenia "tylu"auta...To jest to minimalne.

I najlepiej to zauwazyc rano po dluzszym postoju..!

Pozdrawiam...

Opublikowano

Aaaaaaaaa...

Jezeli amorki Ci wala podczas jazdy (mocno stukaja) na nierownym, (dziurawym) terenie,a plyn jest w zbiorniczku i wspomaganie dziala bez zarzutu tzn. ze jest to pompa (regulator) znajdujacy sie pod podwoziem

(z tylu,lewa strona) pod siedzeniem pasazera...(jezeli nie masz wyciekow to raczej to)...Walczylem z tym u siebie...

Opublikowano

ja też mam zalanego Dextrona i nic się nie dzieje .Jak na twojim miejscu bym wymienił taką gruszkę(ona jest pod samochodem)ma ponoć duzo wspólnego z podnoszeniem auta.Niestety nie mam zielonego pojęcia jak ją się sprawdza żeby ją wykluczyć :(

Powinieneś mieć jeszcze takie cięgno,które jest mocno przykręcone do drążka i to tym się reguluje jak wysoko ma się podnieść auto-może jest luzne i sie ślizga na tym drążku i dlatego nie podnośi autka.Tym cięgnem się kiedyś bawiłem i naprawdę mozna śmiało podnieść tył samochodu nawet o 5cm.

Opublikowano

Jeśli chodzi o "gruszkę" pod autem to są one dwie po jednej na każdy amorek. Są to tak zwane akumulatory amortyzatorów czy też np. "sfery" jak to określają właściciele Citroen'ów. Wewnątrz tej gruchy znajduje się taka jakby piłka tenisowa w której jest gaz. Jeśli ten gaz się ulotni to mamy "gruchę" do wymiany bądź też regeneracji. Objawem padniętej "gruchy" jest twarde zawieszenie i samochód podskakuje na nierównościach ale nie ma to wpływu na podnoszenie się tyłu przy uruchamianiu ponieważ podnosi go olej, który płynie do amortyzatorów.

Jeżeli w czasie jazdy zawieszenie Twojego autka zachowuje się OK to komunikat o problemie z "nivo" nie dotyczy gruszek.

peace & love

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.