Skocz do zawartości

Porady co wymienic jaki tiuning jak uzytkowac 318is coupe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

6scc ;) :modlitwa:

 

Zakupilem niedawno e36 318is 92 coupe 210000km;) autko przyjechalo z niemiec jestem 1 wlasciciel w PL ;p Ost. wlasciciel zaniedbal auto skory ( biale ) w srodku sa zniszczone musze je odratowac, ogolnie stan auta jest do " wyligania" zawieszenie jak i silnik wydaje mi sie wporzadku nic nie zauwazylem co moglo by mnie zaniepokojic..Jest obnizone i utwardzone.

 

Prosze o porady o czym nalezy pamietac jezdzac e36 coupe 1.8is jakie wymiany pilnowac oc wymieiac i jak i kiedy

 

Do wymiany mam klocki na 100% gdyz swieci sie kontrolka i kontrolka oleju .Oraz tylny tlumik gdyz nie pasuje mi 2 rurka DTM o dosc pokaznych rozmiarach.. za glosna i za duza ;P Planuje jakas podluzy najlepiej cieniutki kwadratowy tlumik na tyl ..

 

Ale pytanie moje jest co powinienm wymienic w tym aucie kupilem je dla siebie i chce nim bezpiecznie i spokojnie sie poruszac ;) co trzeba wymienic Domyslam sie ze naped jest na lancuch. Jak by ktos mial jakies linki do budowy i charakterystyki tego silnik a bym byl wdzieczny;D

Czy dolac jakis dodatkow do olei benz. i jaki, jakie plyny wymienic na starcie i jakie czesci ?

 

dla smaku chce dac jej kilka drobiazgow myslalem nad:

- Lusterka od m3

-Blenda??

- Dokladka cienka na tyl lub od m3

-przendi zdezak m3 lub stylizowany na m5

-Angel eyes

-Cleary na tyl

 

Mam pytanie jak poszerzyc nadkola wywinac je czy jak ? jakie dokladki i lakierowac to ?

 

No i oczywiscie felgi albo 17 albo 18 duzy rant :jawdrop: klasyczny wzor :D

 

 

chcial bym uzyskac taki efekt ?

 

http://www.mfoto.pl/show.php?id=208925 ( przod )

 

http://www.mfoto.pl/show.php?id=208927

 

http://www.mfoto.pl/show.php?id=208928

 

http://www.mfoto.pl/show.php?id=208929

 

 

:cool2: Prosze o dobre rady :hand: [/url]

Opublikowano

Co do tuningu to sie zastanów, bo mówisz że chcesz jeżdzic bezpiecznie!

W przypadku tej czarnej BMWuszki pomyśl o tym jak na takich kapciach musi nosić w koleinach (a tych u nas nie mało), musiałbys mieć łapy jak Pudzian żeby kierownicy z rąk nie wyrwało, a po drugie by Cie "shaltowali" bo koła wystają :nienie:

Co do przygotowania autka, zainwestuj wrzuć go na komputer + kompletny szczegułowy przegląd i będziesz miał poglą co i jak z nim jest.

Powodzenie tylko nie zrób choinki z kolejnego is-a :!:

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano

Jak widze ze ktos zaraz po kupnie auta pyta o spoilery to mi sie "cieplej robi"...

A powaznie... doprowadz to auto do porzadku zanim zaczniesz je stroić.

W aucie z 1992 roku napewno znajdzie sie wystarczajaco duzo rzeczy zebys mial zajecie na najblisze 2 miechy...

Mowisz ze wszystko z autem ok tylko swieci sie kontrolka oleju? W czasie jazdy tak?

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Opublikowano
Pierwszy tuning od jakiego trzeba w tym aucie zacząć to ta kontrolka od oleju bo to najpoważniejsza sprawa jak nie chcesz się z silnikiem pożegnać.
Opublikowano
A lancuch rozrzadu ci nie halasuje w tym IS-ie? Przy tym przebiegu juz powinien. Objawia sie to glownie szumem miedzy 2500 a 3500 tys. obr. Jesli tak jest to warto go zmienic.
E30 318IS Rally
Opublikowano
A lancuch rozrzadu ci nie halasuje w tym IS-ie? Przy tym przebiegu juz powinien. Objawia sie to glownie szumem miedzy 2500 a 3500 tys. obr. Jesli tak jest to warto go zmienic.

Hmmm :worried: a czemu powinien???Nie rozumiem...??Wcale nie powinien, lancuchy generalnie sa nie wymienialne, tak wiec nie wiem skad takie pytanie...

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
A lancuch rozrzadu ci nie halasuje w tym IS-ie? Przy tym przebiegu juz powinien. Objawia sie to glownie szumem miedzy 2500 a 3500 tys. obr. Jesli tak jest to warto go zmienic.

Hmmm :worried: a czemu powinien???Nie rozumiem...??Wcale nie powinien, lancuchy generalnie sa nie wymienialne, tak wiec nie wiem skad takie pytanie...

 

W IS-ie sie wymienia. Poszukaj w archiwum jak nie wierzysz.

E30 318IS Rally
Opublikowano
Dobra jak tak mowisz, to niech tak bedzie...chociaz nie chce mi sie wierzyc, ze wymianiasz w IS-ie a w takim silniku 1.6 nie ruszasz...

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
W iesie łąńcuch zużywa sie bardziej niż w innych silnikach bo napędza dwa wałki naraz i jest bardzo powyginany na ślizgach. Zużywają się też bardziej ślizgi a w silnikach typu M43, M50, M52 łańcuch idzie praktycznie w lini prostej a w przypadku drugiego wałka do napędu służy drugi krótki łancuch. W ten sposób wyżej wymienione sześciocylindrówki mają po dwa łańcuchy do napędu rozrządu i jeszcze jeden do pompy oleju więc łańcuchy mając rozdzielone zadania pracują w warunkach bardziej optymalnych i dłużej wytrzymują. Jednak w iesie łancuch wcale nie jest taki podatny na zużycie bo ja na moim zrobiłem 320tys i nie był jeszcze w normie.
Opublikowano

A wiec ta olej tylko sie pali al enie kontrolka tylko Check Oil i znika po zapaleniu .. no i komputer musze skadsowac kontrole swieca sie hamulce podczas jazdy ..

 

W silniku nic nie halasuje poza takim malym pstryczkime po kiku sekndach od odpalenia ( mozliwe ze cos sie zalancza ) a no i bendinx jest do wymiany ( albo rozrusznika ale raczej jest to bendinx ) przebieg 210.000 ja mu daje 260.000 bo sory sa zniszoncze i kiera tez dos wytarta .. jest zglebion do wyminy mam napewno tylny prawy amortyzator. po pierwsze Wszystkie plyny :) ..

 

Po takim ogolnym przygotowaniu do jazdy bedzie w nastepnej kolejnosci robione:

 

+Lakierowanie elementow w kolorze nadwozia progi i zderzaki

 

+Felgi ( 17 albo 18 zalezy co tam zmieszcze z duzym rantem ew. ladne bbs ) bedzie napewno GERMAN STYLE .. zadne lexusy i tego typu wynalazji..Moze na porzod dam Angeleyes ( black ) i tylne lampy delikatnie przydymie

 

+ Zmiana tlumika ( btw ten jest na sprzedaz jak ktos chce 2 rurka DTM duzy bass :P ) jutro sprawdze jakiej firmy zmiana na prostokatna ultra enka koncowke ..

 

+ Nestepnie doloze dokladki ,blende ( ale to wszystko wstepne plany )

 

Kupilem to autko zeby sie w nim dobrze bawic :P wole Gruby LANS niz Katowanie palenie gum itp..

 

Smieszna kwota kto uwierzy ze is. mozna jzu kupic na pelenj elektryce skorach za 5.500zl :??: jajca za tyle ost. sprzedalme E30 89. 318

 

Prace beda realizowane w miare naplywu funduszy :P

Jutro montuje audio i ogolne mycie czyszczenie i konserwacja podwozia TUV mam wazny do lipca tego roku tak ze to tez swiaczy o stanie autka..Mam rodzine i wime jak wyglada przeglad TUV na ( 2 lata ) nie tak jak u nas jedziesz dajesz 100 i masz ..

 

POzdrawiam Wszystkich dzieki za odp Jak macie jakies dobre rady o czym pamieta czy prawda ze Filtr paliwa wyminiac razem z oleju ?

Opublikowano
Akurat niemiecki TÜV tez nie jest taki jak myslisz!Wiem cos na ten temat ,bo kumpel to prowadzi i robi przeglady.Wiec nie sugeruj sie az tak tym niemieckim TüVem.
Opublikowano

Nie no nie chce nic mówic ale kolejna beica idzie pod pseudo wiejski tuning, koledzy dobrze mówią 18 to chyba do X3 czy X5 a nie tu, daj 16 też bedzie dobrze wygladac (nie bedzie prostowania felg co 2 miechy). Co do ceny 5.5 tys to chyba obrazuje stan auta bo za to jak mówił e30 mozna kupic albo astre po katowaniu(okazji w tych czasach juz nie ma i nie ma cudów) licz sie z tym ze drugie 5,5 musisz włozyć. Łancuch tez z takim przebiegiem oczywiscie do wymiany.

Przed tym tuningiem sprawdz w naprawde dobrym warsztacje co jest z autem i postaracjie sie dojść do tego co jest nie tak czy było drzewo, powódz itp

 

Sorrki za taką odpowiedz nie złość sie ale nie ma sie co napalać odrazu. Tu trzeba rozsadnie, by potem nie pisać żle o marce, że jakie to oni dziadostwo produkowali (a znam kilka takich osób).

Powodzenia

Opublikowano
U mnie to wygląda tak: zawieszenie H&R (60mm/35mm) + Bilstein B8; koła 17" przód 215/45 i tył 235/40; wydech, kat. z Bosala (stary był na złom) + tłumik dedykowany z Ultera; dolot, sportowy wkład z K&N. Do tego jeszcze mam w planach zderzaki z M-ki i ewentualnie mały spojlerek na klapę i nic więcej nie ruszam. Co do wydechu mam spore doświadczenie i mogę powiedzieć jedno, albo tłumik oryginalny bądź jego markowy zamiennik albo tłumik dedykowany, zamiast kata nie wstawiaj czasami żadnej rury, ewentualnie dobrą strumienicę ale wtedy będzie głośno i nie pchaj się w jakieś uniwersalne tłumiki bo możesz pogorszyć osiągi, a ryczeć będzie jak smok.
Opublikowano

Nie no spoko nie obrazam sie :) to tylko forum kazdy moze pisac co chce. mam u mnie w pracy mozliwosc poradzenia sie i sprawdzenia auta przez mechanika i lakiernika, stwierdzili ze auto nie bylo bite i wszystko ladnie pracuje.. poza uszkodzonym bendinxem nie zucaja sie zadne ustereki do wymiany oczywiscie wszystkie plyny ... jutro sprawdzamy podwozie itp ;) silnik bedzie myty podwozie konserwowane i zobaczymy co czas pokaze.. Chcialem sie was poradzic o uzytkowanie BMW E36 COUPE 318is. 92r. a tu temat glownie bazuje na tuningu ..

 

Bez obaw auto bedzie zrobione ze smakiem jak najwiecej orginalu :> Pozdr.

 

 

a co o okazji przy zaukpie tez bylem takiego zdania ze jesli chcemy auto dla siebie nie na handel to trzeba jehac za granice i szukac ale zwrodzcie uwage ze od 1-1.5 allegro ( przykladowy serwis aukcyjny ) jest przepelniony wrecz autami .. Sprzedawcy sprzedaja juz po kosztach zeby nie zalegac z towarem niestety mozecie sie z tym nie zgodzic ale to moje zdanie ..

 

A co do tlumika to mam teaz jakis dtm jest zdecydowanie za glosny za duzy bas chcial bym zalozyc jakis przyjemny cichy pomruk z plaska koncowke wolal bym zeby dzwiek byl bardzije rasowy niz basowy.. Co polecacie ? Ulter ? czy moze orginalny i ladna koncowke ?? A jak by sie sprawowal tlumik od M3 ? :norty:

Opublikowano
Ulter dedykowany da ci dźwięk bardziej "rajdowy" . Za Ultera z dwoma końcówkami fi80 u producenta zapłaciem 590zł. Dodam tylko że w skład tłumika końcowego wchodzi też tłumik środkowy, inaczej mówiąc masz komplet od złącza zaraz za katem aż do końca, czyli jest to dość wielka paczka. A co do eksploatacji to na pewno nie oszczędzaj na oleju i wymieniaj go wtedy kiedy trzeba, a lepiej nawet trochę wcześniej niż później. A co do tych twoich 3000 obr. to szybko się przekonasz że autku chce się dopiero jechać od 4000
Opublikowano
Spoko Thx :D a jaki olej najlepiej zalac no bo teraz musze go zmienic ? czy w moscie tez warto zmienic olej czy tak nie potrzeba tego liczmy ze te auto ma z 260.000 to czy wymienic lancuch ??

 

Olej minimum połsyntetyk, w moscie nie zaszkodzi tez wymienic, a łańcuch wymienia się gdy jest głośny. Jeśli utrzymujesz około 3 tyś obrotów i nie słyszysz charakterystycznego chrobotu/szelestu dochodzacego z okolic rozrzadu (przod silnika) to jest spox.

E30 318IS Rally
Opublikowano
Przy tym przebiegu półsyntetyk, ci co siedzą w BMW z reguły polecają Castrola - sam go teraz nalałem, miałem poprzednio Mobila pełny syntetyk i nie mam o nim najlepszego zdania. A co do dyfra, to jeśli jest tam go ile potrzeba to bym go nie zmieniał, tak samo w skrzyni.
Opublikowano
Przy tym przebiegu półsyntetyk, ci co siedzą w BMW z reguły polecają Castrola - sam go teraz nalałem, miałem poprzednio Mobila pełny syntetyk i nie mam o nim najlepszego zdania. A co do dyfra, to jeśli jest tam go ile potrzeba to bym go nie zmieniał, tak samo w skrzyni.

 

co masz na mysli z Mobil 1 pełny sentetyk :lol:

Opublikowano

No wiec, nie bede pisal wywodów na temat czy sie do beemki zaklada spojlery czy nie zaklada, bo i tak zrobisz co uwazasz :) Napisze Ci przynajmniej co zrobic zeby fajnie wygladało a nie jak choinka.

 

Zacznij od kupna felgi oraz obnizenia zawieszenia (bez tego o spojlerach zapomnij, bo az mi sie cos dzieje jak widze ospojlerowany po sama ziemie samochod na zawieszeniu jak do jazdy w terenie i na feldze 15 i kolpakami :duh: ). Felga najlepiej z minimalnym rantem gwiazdka lub pajączek (et ok 32-35 zeby kółka nie byly schowane) Potem mozesz kupowac jakies spojlery. Zdecydowanie odradzam jakies takie plastik-fantastik 125p look. Jak zakładać to zderzaki w stylu orygianlow m3 e36 + progi. tlumik krótka dwururka po jedenj stronie auta nie zawijanado środka, polerowana (fi ok. 70-75 mm). Na klape bagaznika ten cieniutki spojler m3 lub "deske" ale zadnych lotek! Blendy wtedy juz nie zakladaj bo bedzie zbyt obwieszony. Jesli masz nie ciemny kolor auta to mozesz delikatnie przyciemnic szyby. Lampy tyl standardowe z bialym kierunkiem, co do przodu angel eyes nie maja zbyt dobrej opinii (pocztaj na forum - byl post na ten temat). Lepiej do orygianlow zalozyc ringi. Mozesz jeszcze dokupic szerokie listwy na boki, ale to drogi interes. Aha i jeszcze lusterka m3 rzecz jasna :cool2:

 

Mozesz go jeszcze zrobic na inny (chyba tanszy sposob):

Zderzaki tylko polakierowac, progi polakierowac jak masz baranka na nich, blenda na szybe, lampy clear, obniz zawieszenie ekstremalnie, felgi z duzym rantem polerowane (strasznie uciazliwe). przyciemnic szyby, ringi do reflektorow, Tlumik jakas dwurura chromowana i masz woz jak ta lala, mozesz sie lansowac dzien i noc :mrgreen:

Opublikowano

hmm mam identyczną furkę w takim samym roku ale chyba mniejszym przebiegu ;] u mnie zrobione jest: blenda, progi w kolorze nadwozia, przyciemniane wkłady reflektorów, białe kierunki i brewki.

Myślałem nad lusterkami ale elektryczne od M około 1000 trzeba zapłacić.

Kupuje teraz felge 16 bo na 17 to szkoda mi pieniędzy na opony. Myślałem nad ringami ale nie mam zielonego pojęcia jak sie do tego zabrać. Czy trzeba coś dokupić itp ??

Opublikowano

Spoko wodza;P ! jesli chodzi o tuining to jak widac na zdjeciach zalaczonych w pierwszym poscie w tym temacie nie jeste zwolennikime choinek :) Podoba mi sie styl nisko szeroko bez dodaktkow klasycznie jak najbardzije orginalnie ;) .. Podobaja mi sie przednie zderzaki stylizowane na m5 ? jesli chodzi o tyl to dokladka od m3 (dyfuzor?!) plaska koncowka tlumika (aktualnie mam DTM 2 rurki na sprzedaz ) gdyz nie podoba mi sie to .. moze jest ktos kto takie lubie wiec chetnie odsprzedam :) .. progi w kolorze nadwozia coupe ma ladne progi po pomalowaniu tego baranka nie sadze iz trzeba by je zmieniac ;) ..Felgi to Albo Brock albo RH , KESKIN z rantem. Moze pomysle nad lotka tylnej klapy od Mki i napewno lusterka od m3 elektryzcne ;) ale nie wiem czy stac mnie bedzie na orginal :P

 

Dzis podnioslem auto zagladalem pod podwozie i wszystko jak nalezy poza wymiana amortyzatorow i klockow.. Co do rdzy to nie ma jej byl i sie zmyl jeden wielkosci palca ubytek ktory przezarl az do wnetrza ale zaradzilem dzis temu :D ..

 

oto jak wyglada moje BeeM

 

http://www.mfoto.pl/show.php?id=212056

 

http://www.mfoto.pl/show.php?id=212057

 

http://www.mfoto.pl/show.php?id=212058[/code]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.