Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem ze swoim autkiem, mianowicie skrzynia biegów odmówiła posłuszeństwa.

Jednego dnia przejechałem, bez problemów prawie 600km, wszystko było w porządku, skrzynia dobrze zmieniała biegi, bez szarpania, bez oporów.

Następnego dnia wsiadam do auta i po 5km chciałem wyprzedzić kolesia w polonezie a tu samochód nie chciał za bardzo przyśpieszać, jak go wyprzedziłem, zdjąłem nogę z gazu, automat próbował wrzucić piąty bieg i z pewnym szarpnięciem w końcu bieg wszedł, a chwilę później wyskoczył mi komunikat "Błąd skrzyni biegów".

Zatrzymałem się na poboczu, wyłączyłem silnik, odczekałem ze dwie minuty, odpalam ponownie, od razu komunikat "Błąd skrzyni biegów" i po wrzuceniu D silnik trochę jakby ciężej pracował i po chwili zgasł.

Później już było tak, że biegi mogłem zmieniać bez wciskania sprzęgła.

 

Czy ktoś miał coś podobnego i co to może być. :mad2: :mad2: :mad2:

Opublikowano
Później już było tak, że biegi mogłem zmieniać bez wciskania sprzęgła.

 

W automacie to chyba normalna sprawa że biegi zmieniasz bez sprzęgła.

 

Sprawdź czy w skrzyni jest olej bo może przez te 600 km przez jakąś nieszczelność olej wyciekał.

Opublikowano

Chodziło mi o to, że przełączać można biegi bez wciskania tego padału znajdującego się obok padału gazu, a który normalnie pełni funkcję hamulca, a w automacie pełni również fukcję sprzęgłopodobną.

 

Natomiast olej był sprawdzany i jest tyle ile być powinno, to była pierwsza rzecz o której pomyślałem. Sprawdzałem również czy nie ma żadnych plam w miejscu gdzie auto stało całą noc, ale plam nie było, więc to raczej nie olej.

Opublikowano
Chodziło mi o to, że przełączać można biegi bez wciskania tego padału znajdującego się obok padału gazu, a który normalnie pełni funkcję hamulca, a w automacie pełni również fukcję sprzęgłopodobną.

 

Prawdopodobnie uszkodzona masz taka skrzynke, ktora normalnie pelni funkcje zmiany biegow a w automacie zmianobiegopodobna. :cry:

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Opublikowano

Eeee, jaką skrzynkę? :shock:

 

Mógłbyś trochę przybliżyć - wyjaśnić to o czym napisałeś, no bo ponieważ niestety nie za bardzo wiem co miałeś na myśli.

Opublikowano
Już wiem co się stało. Urwał się wałek na którym osadzone jest sprzęgło i zmieliło mi skrzynię. Jest praktycznie (w rozsądnych pienieniądzach) nie do naprawienia.
Opublikowano

Nie wiem jeszcze, niby mój mechanik znalazł skrzynię taką samą, po regeneracji z gwarancją ale za 3000PLN + 300PLN za sprzęgło. Niby na wymianę bierze starą skrzynię i sprzęgło, ale przypuszczam, że niewiele odliczy.

Natomiast przyznam szczerze, że nie wiem jak miałaby wyglądać wymiana na manuala, bo oprócz dzwigni zmiany biegów i pedału sprzęgła nie wiem co jeszcze potrzebne.

Opublikowano

Na 99% jeszcze dyfer i wał :roll:

Wydaje mi sie ze xsilver powinien wiedzieć co potrzeba bo on przekładał z automata na manual ale w 3.0 V8

Opublikowano

ja bym w takiej sytuacji zmienil na manuala

 

za 2100 zł zmajdziesz wszystko do przerobki i masz spokoj ... bo jaka masz gwarancje ze ta skrzynia po regeneracji jest dobrze zlozona ...

 

powiem tak - jak ktos ja sprzedaje za 2100 -> to sama skrzynia musiala go kosztowac ok 500zł , uszczelki , jakies tarczki , moze kosz, lozysko , filtr uszczelka pod miske + dobry olej = nie da sie tego zrobic dobrze w cenie 2100zł

Opublikowano

dokladnie, cena jest podejrzana

 

na bank zlozona z uzywek, z reszta 99% serwisow auto skrzyn daje czesci regenerowane lub z innych skrzyn

 

naprawa auto skrzyni w bmw to jest reanimacja trupa

 

robi sie to tylko po to zeby auto sprzedac

 

 

wez ty zmien mechanika albo popytaj u inych...za 3000 tys to mozna prawie cala skrzynie zrobic na nowo!

 

chyba zreanimowac, za 3k zaden porzadny serwis ci nie naprawi takiej skrzyni

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

2-3tys to kosztuja czesci do remontu skrzyni ( zalezy oczywiscie co jest jeszcze uszkodzone - bo np moze byc do wymiany sam czujnik wtedy koszty sa niskie ) - a do tego trzeba jeszcze doliczyc robocizne - a takie warsztaty sie cenia ...

 

a jakos ich uslug jest koszmarnie niska :duh: znam tylko jednego mechanika w polsce ktoremu bym oddal skrzynie - ale tani tez nie jest :wink:

Opublikowano

Ile osób tyle opinii, i tak samo jest tu na forum.

Razem z mechanikiem obdzwoniliśmy 30-40 warsztatów i osób które zajmują się sprzedażą skrzyń oraz ich regeneracją.

Ich ceny są na podobnym poziomie, każdy w rozliczeniu bierze starą skrzynię i sprzegło i w zależności ile odliczy tyle ja muszę dopłacić.

Ten z którym się dogadaliśmy to po pierwsze przyjedzie i przywiezie skrzynię nową a odbierze starą, a dwa daje najlepszą cenę za stary złom.

 

Jeżeli chodzi o zamianę na manuala, to nie mam zdania. Przyzwyczaiłem się do automatu.

Ale nie mam też czasu, żeby się tym zajmować, potrzebuję auto praktycznie na wczoraj.

Miejmy nadzieję, że nie będę żałował swojej decyzji.

Opublikowano

Mam jeszcze pytanie. W polskiej instrukcji jest jak byk napisane, że oleju w skrzyni nie wymienia się.

Mimo tego ja chciałem go wymienić nieststy z powodu pilnego wyjazdu nie zdążyłem. No a teraz to już za późno.

Ale chodzi mi o taką informację na przyszłość. Koleś od którego wziąłęm skrzynię jak również mój mechanik mówią, że po 40000km olej się wymienia.

Jak to wygląda w rzeczywistości, po ilu wy wymieniacie?

 

I jak się ma sprawa z dyfrem?

Opublikowano
dokladnie, cena jest podejrzana

 

na bank zlozona z uzywek, z reszta 99% serwisow auto skrzyn daje czesci regenerowane lub z innych skrzyn

 

naprawa auto skrzyni w bmw to jest reanimacja trupa

 

robi sie to tylko po to zeby auto sprzedac

 

 

wez ty zmien mechanika albo popytaj u inych...za 3000 tys to mozna prawie cala skrzynie zrobic na nowo!

 

chyba zreanimowac, za 3k zaden porzadny serwis ci nie naprawi takiej skrzyni

 

 

A jak pojedziesz do pozadnego to nie wiem czy ci nawet sie w 4 tysiacach zmieszcza!!!Poza tym skąd wiesz co w niej padlu ,ze od razu naprawe wyceniasz na 3 tysiace??....placisz bo servis jest pozadny czy placis za robote i za zurzyte czesci??Jestes pewien ze znasz cene jednej tarczki??.... zregenrowalem sobie skutecznie wczoraj 20 tarczek,zamek i jeden kosz plus 9 litrow oleju castrol,nowy filtr i uszczelke oraz wyjecie i wlozenie za 1450 zlote.(to cena za wszystko)..uwazasz,ze spryt to pisac to co ty wyzej czy spryt to zrobic to za taka kwote??

Opublikowano (edytowane)

czyli ja zreanimowales

no i zrobiles sam lub u znajomego skoro taka cena

 

co w cale nie jest rownoznaczne ze jakby ktos inny szukal gdzie najtaniej to zrobic w serwisie automatow, to by mu sie udalo to zrobic za te 3k

 

 

to ze udalo ci sie zrobic super tanio nie znaczy to ze takie sa ceny

 

 

a to ile ta skrzynia przejedzie to sprawa kolejna, a wynikac to bedzie z czesci, sterylnosci i starannosci przy naprawie

Edytowane przez Marcin978
http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Mam jeszcze pytanie. W polskiej instrukcji jest jak byk napisane, że oleju w skrzyni nie wymienia się.

Mimo tego ja chciałem go wymienić nieststy z powodu pilnego wyjazdu nie zdążyłem. No a teraz to już za późno.

Ale chodzi mi o taką informację na przyszłość. Koleś od którego wziąłęm skrzynię jak również mój mechanik mówią, że po 40000km olej się wymienia.

Jak to wygląda w rzeczywistości, po ilu wy wymieniacie?

 

I jak się ma sprawa z dyfrem?

 

mechanik gada dobrze

jesli raz wymienisz olej, to potem trzeba go wymieniac co 40k (mowie o tym co niby jest lifetime)

 

on jest lifetime, ale do 1 awarji :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

ceny pojedynczych tarczek nie sa duze - bo bo to max 20zł - ale jak trzeba ich wymienic 20szt ( czyli i tak nie wszystkie ) , do tego komplet uszczelek - liczmy z 400zł, regeneracja konwertera - ze 300zł , do tego 10 litrow oleju , fitr uszczelka ...

 

jak liczylem naprawe mojej starej skrzyni to wyszlo ok 2200zł - oczywiscie robota wlasna - a pewnosci ile ona pojezdzi nie ma nigdy , dodatkowo pompa byla juz wymenczona ( koszt ok 1300zł )

 

 

prosty przyklad jak fachowcy zdjeraja - mialem do wymiany jedno lozysko igielkowe - taka mala bzdziągwa - fachman powiedział " oooo , uuu , hmmmm - mam takie - 100zł uzywane ..." - ja go pytam czy nie ma nowego .." on " ciesz sie pan ze wogle takie jest , bo nowe to uuuuuuuuuuu"

dzwonie do ZF polska - przysylaja mi cennik czesci - lozysko NOWE , ORGINALNE ZF - 23zł -> myslalem ze pojade do niego i mu nakopie bratków w ogrodku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.