Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie wszystkich maniaków motoryzacji.

Siedze i przeglądam forum od paru dni ale tego nie moge wyszukac.

Moj problem polega na tym ze kierownica ma drgania i nie wiem skad sa przenoszone. Najdziwniejsze jest to ze na odcinku 10-15km samochód jedzie jak po stole tylko delikatnie coś huczy wraz z obrotem koła(moze któres łożysko-wydaje sie iz jest to lewy przód albo opona?) natomiast po tym dystansie zaczyna go telepać od 80km/h w zwyż podczas jazdy i podczas hamowania ale tylko w granicach 80-100km/h, ponizej 80km/h zanika. Co to może być? Co tak huczy, jezeli łożysko to jak je sprawdzic. Dlaczego drgania kierownicy zaczynaja sie dopiero po przejechaniu takiego odcinka a nie wczesniej?

Jezeli ktos cos wie to prosze o pomoc

Pozdrawiam

Robert

Opublikowano

Witam. Ja mam podobny problem. Wlasnie wrocilem z trasy i jak jade powyzej 80 km/h to zaczyna cos telepac podobnie lewy przod tylko ze umnie nic nie slychac dopiero jak przekraczam bariere predkosci no i jak z powyzej 80 hamuje tez to zdrowo czuc.

Z doswiadczen z innymi samochodami stawiam ze to moze byc koncowka drazka kierowniczego ale pewnosci nie mam a do warsztatu dopiero w polowie tygodnia wpadne, wtedy napisz co bylo umnie problemem.

Opublikowano
Powodów drgań może być wiele, podjedź na stację i niech mechanik Ci sprawdzi co tam masz do wymiany. Równie dobrze możesz mieć fele krzywe. A łożysko... podnieś auto i pokręć kołem. Na pewno usłyszysz jak łożysko walnięte.
Adi
Opublikowano
--kolega powyżej dobrze radzi , sprawdż na zakręcie czy cichnie szum ,jeśli tak to prawdop. łożysko , ale miałem złe doswiadczenie raz z oponą daj na wywazarkę i niech ją na maszynie przy wirowaniu sprawdzi czy nie ma wybrzuszeń lub przytarć bieżnika [przy wybijających amorach też sie podobnie dzieje ale idż po linii łożysko i potem jeszcze tercze[- przy hamowaniu-też tak zachowują sie pokrzywione tarcze-przestrzegam nigdy nie myj auta z trasy-woda i rozgrzane tarcze to dla nich koniec :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano
Tarcze hamulcowe, swoznie albo tuleje wahaczy, laczniki stabilizatora, koncowki drazkow albo wsporniki drazka ...
Opublikowano
Moze jak koledzy mowia to tarcze ... po 10-15 km moga sie juz troche nagrzac.

 

jak tarcze :duh: przecież jak jedziesz to nie ciśniesz hebli :roll: :roll:

jak by BÓG preferował przedni napęd to byśmy chodzili na rękach ;)
Opublikowano
witam miałem podobny problem z drganiami kierownicy w moim przypadku okazało sie że była to wina opon na oko były w porządku dopiero po zdjęciu okazało sie że mają małe rozwarstwienia i to było powodem drgań jeżeli opony masz ok to pojedz na doważanie kół z doświadczenia wiem dużo pomaga
Opublikowano
Podczas drgań zatrzymaj sie i zobacz czy zbytnio tarcza nie jest ngrzana - efkt taki wystepuje podczas gdy cylinderki nie puszczają - oczywiscie wtedy do naprawy ta strona (sa zestawy naprawcze i z tego co mi wiadomo nie sa drogie - do wymiany ueszczelniacze oraz prawdopodobnie cylinderek choc słyszałem ze tez czasmi nie koniecze i da sie odratowac stary czyszczac go chyba ze ma juz duze wżery) - zacznij od tego, z opisu wyglada ze mozesz miec taką usterke.
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
dzieki :cool2: , czekam na dalsze propozycje, bede sprawdzał wszystko co da sie sprawdzic. Opony ma ok, tylko problem tych kilometrow. Bo po tym dystansie nie dosc ze delikatnie drzy kierownica powyzej 80km/h to wybija ja z rak podczas hamowania w zakresie80-90 km/h
Opublikowano
jesli masz krzywa tarcze to przecziez bedzie ci mogla obcierac o klocki wiec sie zaczyna nagrzewac

jak masz krzywą :roll: :wink:

jak by BÓG preferował przedni napęd to byśmy chodzili na rękach ;)
Opublikowano

jezeli tarcze to nagrzewaja sie podczas hamowania. Zrobie tak ze po ruszeniu zatrzymam sie raptownie kilka razy na odcinku 2-3km i zobacze czy juz wtedy zaczna sie drgania. Jezeli zalezy to od nagrzania tarcz to powinny byc juz gorace. Co do cylinderków to nie wiem jak dokładnie to sprawdzic?

i jeszcze jedno pytanie- czy po przetoczeniu tarcz trzeba zmienic wszystkie klocki nawet jak sa w dobrym stanie?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

no to bomba :) kolejny zadowolony kierowca :)

u mnie sie okazalo ze problem byl z nie trzymajacym amorkiem ... niestety teraz troche grosza trzeba bedzie wysuplac na amorki :cry2:

ma ktos moze namiary na tani sklep z amorkami do e34 :?: :?:

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.