Skocz do zawartości

powazny problem z e39 525 TDS!!!!!!!!Pomocy!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam problem z moim tdsem

3 tygodnie temu wymienilem sprzeglo bo sie slizgało,po wymianie sprzegła auto zaczelo dziwnie szarpac na kazdym biegu.zajzalem pod maske zdjelem obudowe i zobaczylem ze jeden z tych malych wezykow z paliwem sie odlaczyl i cieklo z niego paliwo.wlozylem go spowrotem mocno i po chwili krecenia auta odpalilem go.na drogu dzien nie moglem go wogole odpalic(paliła sie rezerwa,w baku bylo moze z 5 litrow paliwa),krecilem go kilka minut az do wyladowania akumlatora.nastepnie zaciagnelem auto do mechanika i on stwierdzil ze do wymiany jest pompka paliwa.takze ja wymienilem i po kilku dniach znowu zaczelo sie to szarpanie(cos takiego jakby braklo paliwa) na kazdym biegu.wystepuje to przewaznie od nizkich obrotow szczegolnie jak daje gazu do polowy.mysle ze machanik wymienil ta pompke bo auta odapla bardzo dobrze,szczegolnie na cieplym silniku.przed wymiana pompki na cieplym silniku musialem dosc dlugo krecic auto zeby odpaliło.teraz odpala od kopa,no ale czesto zaczyna szarpac.nie caly czas ale bardzo czesto.czy wiecie co moze byc powodem??w zbiorniku mam caly czas ok.50 litrow paliwa,moze zbiornik jest zapowietrzony i musze nalac paliwa po korek?

teraz najwazniejsze pytanie:

niedlugo musze jechac tym autem w daleka trase( 2000 km) i boje sie zeby na trasie nie odmowil mi posluszenstwa.Czy bez obaw moge jechac tym autem w tak daleka trase??

prosze o pomoc:)

pozdrawiam

Opublikowano

Specjalistą nie jestem, ale na podstawie różnych informacji z forum i własnych doświadczeń mogę zasugerować, że:

 

- nie trzeba odpowietrzać zbiornika paliwa, tankować do pełna po wymianie pompy czy zapowietrzeniu układu

 

- pompa wstępna w zbiorniku wspomaga przepływ paliwa, ale gdy jest co najmniej pół baku, to pompa wtryskowa sama sobie poradzi i samochód pojedzie nawet z zepsutą pompą wstępną. Objawem jej uszkodzenia jest właśnie to, że samochód słabo jedzie i gaśnie przy niskim stanie paliwa w zbiorniku (twój przypadek przed wymianą).

 

- czy mechanik nie grzebał czegoś przy pompie wtryskowej? nie regulował jej "na oko" przesuwając nastawnik, czym poprawił rozruch (zwiększył dawkę), ale wywołał szarpanie (bo przesadził lekko)?

Wydaje mi się, że sama wymiana pompy wstępnej chyba nie wyleczyłaby aż tak radykalnie słabego zapalania na ciepło... Wymiana pompy wstępnej raczej pomaga na zapalanie po długim postoju, bo w pompie jest zaworek zwrotny i po wymianie pompy paliwo przestaje się cofać...

 

Ja bym autem w tak długą trasę nie pojechał. Podjechałbym do pompiarza na diagnostykę pompy wtryskowej.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
miałem tak w omedze 2.5tds sączyło się paliwo ze starych wężyków na wtryskach pierw minimalne że tylko wężyki były wilgotne aż wkońcu jeden odpadł i mimo że to są przewody nadmiarowe to pompa wtryskowa zaczeła sie zapowietrzać . U mnie wystarczyło wymienić te wężyki i wszystko wróciło do normy . Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

znajomy mechanik odladal pompe wtryskowa i stwierdzil ze nic nie bylo w niej ruszane ale niestety nie wie co jest przyczyna tego dlawienia

:(

Opublikowano

Witam,

 

Jezeli masz problem z odpalaniem to sprawdz swiece, co do jazdy to raczej stawialbym niestety na pompe wtrysku. Ja mialem cos podobnego, szarpanie, falowanie, jak zmienialem biegi to gaz reagowal z opuznieniem,

a jak nie dodawalem gazu to czulem wlasnie jak by paliwo nie dochodzilo.

 

Podpnij auto pod porzadnego kompa i bedziesz wiedzial. Moja rada jak cos masz cos nie tak z popa to sprzedaj jak najszybciej (kondolencje dla kupujacego).

 

pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
sprzedać jest najłatwiej. A później na forum zaloguje się następny użytkownik i będzie prosił o pomoc. Tacy my polacy właśnie jesteśmy. Prostaccy. Jak się psuje to ubrać kogoś innego w nasz kłopot a nie zrobić i wyjść z sytuacji z twarzą. Później sami o sobie mówimy źle. Ale minie sporo czasu zanim się zmienimy. Nieprawdaż???
Podjechali ułani pod okienko beemką siódemką.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Wiekszosc z was pisze tu glupoty.

 

Wprowadzacie ludzi w blad. Moim zdaniem jezeli ktos czegos nie wie to lepiej niech nie pisze.

 

Ja znam goscia co bardzo dobrze zna sie na tds-ach.

 

Ja u ciebie podejzewam nastawnik dawki paliwa, jezeli masz e39 to bedzie to HDK a jezeli wczesniejszy model EDC.

 

Jak bedziesz chcial to ci podam nr do goscia co sie naprawde na tym zna.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
sprawdz czy wtryskiwacz sterujacy na 4 cylindrze nie leje . to taki z kabelkiem . Umyj benzyna ekstrakcyjna , wydmuchaj spezonym pow . Pojezdzij 2 3 dni i zobacz czy nie jest w jego gniezdzie mokro . Jak cieknie z tego wtrysku to spada w nim cisnienie i zle zcytuje sterownik prace wszystkich wtrysków
Wczoraj , dzisiaj , jutro BMW
Opublikowano

czesciowo Bartek1981 ma racje. nie trzeba jezdzic dwa dni bo to od razu po 10min bedzie widac.

 

Ja ci powiem ze tam nie ma takiej nieszczelnosci zeby cisnienie na cylindrach spadalo.

 

Znam wlasnie goscia co sprzedaje orginalne takie wtryskiwacze made in germany( nie jakies nowe podrobki made in france, india czy turken)

 

jak bedziesz chcial nr tel do niego to daj znac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.