Skocz do zawartości

maglownica e30


edison111

Rekomendowane odpowiedzi

mam wielka prosbe

rozszcelnila mi sie maglownica ze wspomaganiem przy e30 320i turing z lewej strony wiec potrzebuje informacji przed ewentualna naprawa jakie wchodza zimeringi tzn jaki jest ich rozmiar i jakie ewentualne rozmiary sa oringow i pozostalych elementow kompletu naprawczego

mam zamiar dononac naprawy we wlasnym zakresie wiec jesli ma ktos wiedze na ten temat to prosba o zamieszczenie tych danych na forum

 

dla potomnych !!!!!!!!!!!

 

niewiedza kosztuje a ja jestem juz troche madrzejszy ale tylko troche tzn.

o jakies 4 tysiace :dance: :dance: :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że taniej wyjdzie kupno używanej sprawnej. komplet uszczelek do maglownicy to ok 150 zł. W dodatku ten uszczelniacz, przez który cieknie jest wbity głęboko w maglownicę i jak nie masz odpowiednich narzędzi i doświadczenia to lepiej sobie odpuścić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że taniej wyjdzie kupno używanej sprawnej. komplet uszczelek do maglownicy to ok 150 zł. W dodatku ten uszczelniacz, przez który cieknie jest wbity głęboko w maglownicę i jak nie masz odpowiednich narzędzi i doświadczenia to lepiej sobie odpuścić

 

komplet uszczelniaczy i tulejek do mojej maglownicy kosztowal chyba 20 pln - robota we wlasnym zakresie + 4 piwka w garazu - stopien trudnosci przy wymianie uszczelniaczy (simmeringow) rzaden. Wszystko pieknie trzyma juz 20 tys km.

 

Do wybicia wewnetrznego uszczelniacza mozesz np uzyc dlugiego srubokreta czy wytargac go szczypcami - nowy wbijesz na miejsce za pomoca np trzonka od mlotka :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie ,,, sarna1 ,,, gwoli scislosci jestem za opcja w twoim wydaniu moze byc nawet 2 piwka wiecej po zaoknczonej pracy przy naprawie

 

uzywana nie znaczy lepsza od mojej a koszt 200-500 zeta tu po prostu Arton chodzi o to ze mechanicy to straszni zdziercy a dla chcacego nic trudnego kwestia zakupu dobrych czesci w przyzwoitej cenie i troche oleju w glowie bo ktory mechanik ci powie ze zimeringi kosztowaly go powiedzmy po 10 zeta za sztuke i po 1 zeta za pare oringow i skasuje cie za to 400-800 zlotych

jesli nie sa wytarte gladzie lub nie ma wzerow na nich to samemu spokojnie mozna naprawy dokonac bez profesjonalnego zakladu a 200 zlotych za komplet uszczelniaczy i oringow moim zdaniem to stosunkowo za drogi gips

 

wiec moja prosba dotyczyla rozmiarow zimmeringow zastosowanych w maglownicy i co do tego faktu jest moje pytanie czy ma ktos wiedze na ten temat albo gdzie tego szukac ewentualnie taniego dostawce lub sklep na terenie woj. Świętokrzyskiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edison zadzwoń do ASO BMW -może się okazać, ze taki kpl uszczelnień jest w całkiem dobrej cenie i przedewszystkim jakość będziesz miał I klasa (uszczelnienia kupuje najczęściej w BMW)...

sarna_1 -czy Ty kiedyś na streetracing nie opisywałeś dokładnie jak się robi remont takiej maglownicy -krok po kroku? wiem, ze ktoś to ładnie tam opisał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pamietam, wiem ze na beemce opisywalem ogolnie to srub tam duzo nie ma i rozebrac to latwo - a uszczelnienia z aso sa drogie - jakies 500 % marzy :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
nie pamietam, wiem ze na beemce opisywalem ogolnie to srub tam duzo nie ma i rozebrac to latwo - a uszczelnienia z aso sa drogie - jakies 500 % marzy :)

Wszędzie piszesz że koszt znikomy i normalne simmeringi,a dziś kupowałem ciśnieniowe i jest duża różnica nawet w dotyku,a cena ponad 25zł za sztukę.

Jutro podam wymiary tych 3 głównych uszczelniaczy,chyba że by ktoś chciał wymiar czegoś jeszcze to puki mam rozebrany magiel to mogę pomóc.

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wielka prosbe

rozszcelnila mi sie maglownica ze wspomaganiem przy e30 320i turing z lewej strony wiec potrzebuje informacji przed ewentualna naprawa jakie wchodza zimeringi tzn jaki jest ich rozmiar i jakie ewentualne rozmiary sa oringow i pozostalych elementow kompletu naprawczego

mam zamiar dononac naprawy we wlasnym zakresie wiec jesli ma ktos wiedze na ten temat to prosba o zamieszczenie tych danych na forum

 

dla potomnych !!!!!!!!!!!

 

niewiedza kosztuje a ja jem juz troche madrzejszy ale tylko troche tzn.

o jakies 4 tysiace :dance: :dance: :D :D :D

 

Rozmiary simmeringów to:

26x35x7 2szt

24x37x7 1szt.

 

Po wyciągnięciu maglownicy z auta odkręcasz śrubę od spodu na klucz 22,pod spodem śruba klucz 17,od góry zciągasz plastik osłaniający i wyjmujesz segera i wysuwasz wałek do góry.

z prawej strony listwy jest zabezpieczenie żeby je wyciągnąć trzeba wyciągnąć odpowietrznik który montowany jest na wcisk.

Natępnie po lewej stronie odkręcasz dekielek(2 śrubki klucz 13) i wyjmujesz podkładkę sprężynkę i tłoczek(nie wiem jak to nazwać)

Listwę wysuwasz w prawo,jeśli jest opór to trzeba stuknąć,wychodzi listwa i kawałek aluminium z uszczelniaczem i tulejką.

Od spodu po lewej stronie trzeba wyciągnąć łożysko,można to zrobić za pomocą śrubki 8 i podkładek(taki prymitywny ściągacz ale łożysko wychodzi sprawnie i bez uszkodzeń).

Prawy simmering usuwamy techniką dowolną :D lewy(ten pośrodku magla polecam wybić kluczem nasadowym o odpowiedniej średnicy z przedłużką,3 stuknięcia i jest na wierzchu.

Trzeci simmering (na wałku) także najłatwiej wybić nasadką.

Montaż uszczelniaczy jest banalnie prosty(dzięki użyciu nasadek i przedłużki oczywiście).

Ja profilaktycznie wymieniłem wszystkie napotkane oringi,koszt znikomy.

Całość składamy w odwrotnej kolejności.

Koszt całej operacji 120zł z olejem i nowymi osłonami drążków.Zastosowałem simmeringi ciśnienowe które są dosyć drogie(25-30zł) ale jak kolega Sarna pisze zwykłe też dają radę,ja wolałem dołożyć te parę złotych i mieć pewność że będzie ok.

 

 

Ten opis obejmuje tylko maglownicę która cieknie ale nie ma luzów ani wżerów na listwie,z luzami i wżerami jeszcze nie walczyłem.

 

 

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Ci kolego Guta sledziłem ten temat z nadzieją ze ktos wezmie sie pierwszy za swoją maglownice i poda wymiary tych simmeringow!Jeszcze mam do Ciebie jedno pytanie bo w tym zestawie nabrawczym z Allegro są jeszcze takie tulejki chyba z tworzywa czy one w twoim przypadku były w dobrej kondycji jeszcze??Czy to czasem nie one odpowiadają za luzy w maglownicy i tłumienie metalicznych odgłosów??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Ci kolego Guta sledziłem ten temat z nadzieją ze ktos wezmie sie pierwszy za swoją maglownice i poda wymiary tych simmeringow!Jeszcze mam do Ciebie jedno pytanie bo w tym zestawie nabrawczym z Allegro są jeszcze takie tulejki chyba z tworzywa czy one w twoim przypadku były w dobrej kondycji jeszcze??Czy to czasem nie one odpowiadają za luzy w maglownicy i tłumienie metalicznych odgłosów??

 

No u mnie te tulejki były dobre,zero luzów góra/dół.

Jak na tulejkach jest luż to listwa lata w maglownicy a czy to też odpowiada za tłumienie to nie wiem,ale skoro to tworzywo to może i coś tłumi.

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wielka prosbe

rozszcelnila mi sie maglownica ze wspomaganiem przy e30 320i turing z lewej strony wiec potrzebuje informacji przed ewentualna naprawa jakie wchodza zimeringi tzn jaki jest ich rozmiar i jakie ewentualne rozmiary sa oringow i pozostalych elementow kompletu naprawczego

mam zamiar dononac naprawy we wlasnym zakresie wiec jesli ma ktos wiedze na ten temat to prosba o zamieszczenie tych danych na forum

 

dla potomnych !!!!!!!!!!!

 

niewiedza kosztuje a ja jem juz troche madrzejszy ale tylko troche tzn.

o jakies 4 tysiace :dance: :dance: :D :D :D

 

Rozmiary simmeringów to:

26x35x7 2szt

24x37x7 1szt.

 

Po wyciągnięciu maglownicy z auta odkręcasz śrubę od spodu na klucz 22,pod spodem śruba klucz 17,od góry zciągasz plastik osłaniający i wyjmujesz segera i wysuwasz wałek do góry.

z prawej strony listwy jest zabezpieczenie żeby je wyciągnąć trzeba wyciągnąć odpowietrznik który montowany jest na wcisk.

Natępnie po lewej stronie odkręcasz dekielek(2 śrubki klucz 13) i wyjmujesz podkładkę sprężynkę i tłoczek(nie wiem jak to nazwać)

Listwę wysuwasz w prawo,jeśli jest opór to trzeba stuknąć,wychodzi listwa i kawałek aluminium z uszczelniaczem i tulejką.

Od spodu po lewej stronie trzeba wyciągnąć łożysko,można to zrobić za pomocą śrubki 8 i podkładek(taki prymitywny ściągacz ale łożysko wychodzi sprawnie i bez uszkodzeń).

Prawy simmering usuwamy techniką dowolną :D lewy(ten pośrodku magla polecam wybić kluczem nasadowym o odpowiedniej średnicy z przedłużką,3 stuknięcia i jest na wierzchu.

Trzeci simmering (na wałku) także najłatwiej wybić nasadką.

Montaż uszczelniaczy jest banalnie prosty(dzięki użyciu nasadek i przedłużki oczywiście).

Ja profilaktycznie wymieniłem wszystkie napotkane oringi,koszt znikomy.

Całość składamy w odwrotnej kolejności.

Koszt całej operacji 120zł z olejem i nowymi osłonami drążków.Zastosowałem simmeringi ciśnienowe które są dosyć drogie(25-30zł) ale jak kolega Sarna pisze zwykłe też dają radę,ja wolałem dołożyć te parę złotych i mieć pewność że będzie ok.

 

 

Ten opis obejmuje tylko maglownicę która cieknie ale nie ma luzów ani wżerów na listwie,z luzami i wżerami jeszcze nie walczyłem.

 

 

 

Pozdrawiam

Grzesiek

 

Twoj opis powinien byc przez moderatora rzeniesiony na zrob to sam a link powinien tutaj pozostac przyklejony - bardzo dobra robota :D

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.