Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam wielka prosbe

rozszcelnila mi sie maglownica ze wspomaganiem przy e30 320i turing z lewej strony wiec potrzebuje informacji przed ewentualna naprawa jakie wchodza zimeringi tzn jaki jest ich rozmiar i jakie ewentualne rozmiary sa oringow i pozostalych elementow kompletu naprawczego

mam zamiar dononac naprawy we wlasnym zakresie wiec jesli ma ktos wiedze na ten temat to prosba o zamieszczenie tych danych na forum

 

dla potomnych !!!!!!!!!!!

 

niewiedza kosztuje a ja jestem juz troche madrzejszy ale tylko troche tzn.

o jakies 4 tysiace :dance: :dance: :D :D :D

Opublikowano
myślę, że taniej wyjdzie kupno używanej sprawnej. komplet uszczelek do maglownicy to ok 150 zł. W dodatku ten uszczelniacz, przez który cieknie jest wbity głęboko w maglownicę i jak nie masz odpowiednich narzędzi i doświadczenia to lepiej sobie odpuścić
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Są firmy które regenerują takie rzeczy i np. koszt regeneracji do E46 to jakieś 600-700 pln, więc do E30 będzie pewnie taniej.

Pozdrawiam

Rafał F.

Opublikowano
myślę, że taniej wyjdzie kupno używanej sprawnej. komplet uszczelek do maglownicy to ok 150 zł. W dodatku ten uszczelniacz, przez który cieknie jest wbity głęboko w maglownicę i jak nie masz odpowiednich narzędzi i doświadczenia to lepiej sobie odpuścić

 

komplet uszczelniaczy i tulejek do mojej maglownicy kosztowal chyba 20 pln - robota we wlasnym zakresie + 4 piwka w garazu - stopien trudnosci przy wymianie uszczelniaczy (simmeringow) rzaden. Wszystko pieknie trzyma juz 20 tys km.

 

Do wybicia wewnetrznego uszczelniacza mozesz np uzyc dlugiego srubokreta czy wytargac go szczypcami - nowy wbijesz na miejsce za pomoca np trzonka od mlotka :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

no wlasnie ,,, sarna1 ,,, gwoli scislosci jestem za opcja w twoim wydaniu moze byc nawet 2 piwka wiecej po zaoknczonej pracy przy naprawie

 

uzywana nie znaczy lepsza od mojej a koszt 200-500 zeta tu po prostu Arton chodzi o to ze mechanicy to straszni zdziercy a dla chcacego nic trudnego kwestia zakupu dobrych czesci w przyzwoitej cenie i troche oleju w glowie bo ktory mechanik ci powie ze zimeringi kosztowaly go powiedzmy po 10 zeta za sztuke i po 1 zeta za pare oringow i skasuje cie za to 400-800 zlotych

jesli nie sa wytarte gladzie lub nie ma wzerow na nich to samemu spokojnie mozna naprawy dokonac bez profesjonalnego zakladu a 200 zlotych za komplet uszczelniaczy i oringow moim zdaniem to stosunkowo za drogi gips

 

wiec moja prosba dotyczyla rozmiarow zimmeringow zastosowanych w maglownicy i co do tego faktu jest moje pytanie czy ma ktos wiedze na ten temat albo gdzie tego szukac ewentualnie taniego dostawce lub sklep na terenie woj. Świętokrzyskiego

Opublikowano
hej - niestety nie pamietam jakie mialy wymiary ale wszystko sa ladnie opisane ale i tak wzielem o 1mm ciasniejsze po wewnetrznej stronie.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

edison zadzwoń do ASO BMW -może się okazać, ze taki kpl uszczelnień jest w całkiem dobrej cenie i przedewszystkim jakość będziesz miał I klasa (uszczelnienia kupuje najczęściej w BMW)...

sarna_1 -czy Ty kiedyś na streetracing nie opisywałeś dokładnie jak się robi remont takiej maglownicy -krok po kroku? wiem, ze ktoś to ładnie tam opisał...

Opublikowano
nie pamietam, wiem ze na beemce opisywalem ogolnie to srub tam duzo nie ma i rozebrac to latwo - a uszczelnienia z aso sa drogie - jakies 500 % marzy :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
nie pamietam, wiem ze na beemce opisywalem ogolnie to srub tam duzo nie ma i rozebrac to latwo - a uszczelnienia z aso sa drogie - jakies 500 % marzy :)

Wszędzie piszesz że koszt znikomy i normalne simmeringi,a dziś kupowałem ciśnieniowe i jest duża różnica nawet w dotyku,a cena ponad 25zł za sztukę.

Jutro podam wymiary tych 3 głównych uszczelniaczy,chyba że by ktoś chciał wymiar czegoś jeszcze to puki mam rozebrany magiel to mogę pomóc.

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Opublikowano
no widzisz ja kupowalem normalne z hurtowni po kilka zlotych - auto przejechalo 50 tys i wszystko trzyma :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
mam wielka prosbe

rozszcelnila mi sie maglownica ze wspomaganiem przy e30 320i turing z lewej strony wiec potrzebuje informacji przed ewentualna naprawa jakie wchodza zimeringi tzn jaki jest ich rozmiar i jakie ewentualne rozmiary sa oringow i pozostalych elementow kompletu naprawczego

mam zamiar dononac naprawy we wlasnym zakresie wiec jesli ma ktos wiedze na ten temat to prosba o zamieszczenie tych danych na forum

 

dla potomnych !!!!!!!!!!!

 

niewiedza kosztuje a ja jem juz troche madrzejszy ale tylko troche tzn.

o jakies 4 tysiace :dance: :dance: :D :D :D

 

Rozmiary simmeringów to:

26x35x7 2szt

24x37x7 1szt.

 

Po wyciągnięciu maglownicy z auta odkręcasz śrubę od spodu na klucz 22,pod spodem śruba klucz 17,od góry zciągasz plastik osłaniający i wyjmujesz segera i wysuwasz wałek do góry.

z prawej strony listwy jest zabezpieczenie żeby je wyciągnąć trzeba wyciągnąć odpowietrznik który montowany jest na wcisk.

Natępnie po lewej stronie odkręcasz dekielek(2 śrubki klucz 13) i wyjmujesz podkładkę sprężynkę i tłoczek(nie wiem jak to nazwać)

Listwę wysuwasz w prawo,jeśli jest opór to trzeba stuknąć,wychodzi listwa i kawałek aluminium z uszczelniaczem i tulejką.

Od spodu po lewej stronie trzeba wyciągnąć łożysko,można to zrobić za pomocą śrubki 8 i podkładek(taki prymitywny ściągacz ale łożysko wychodzi sprawnie i bez uszkodzeń).

Prawy simmering usuwamy techniką dowolną :D lewy(ten pośrodku magla polecam wybić kluczem nasadowym o odpowiedniej średnicy z przedłużką,3 stuknięcia i jest na wierzchu.

Trzeci simmering (na wałku) także najłatwiej wybić nasadką.

Montaż uszczelniaczy jest banalnie prosty(dzięki użyciu nasadek i przedłużki oczywiście).

Ja profilaktycznie wymieniłem wszystkie napotkane oringi,koszt znikomy.

Całość składamy w odwrotnej kolejności.

Koszt całej operacji 120zł z olejem i nowymi osłonami drążków.Zastosowałem simmeringi ciśnienowe które są dosyć drogie(25-30zł) ale jak kolega Sarna pisze zwykłe też dają radę,ja wolałem dołożyć te parę złotych i mieć pewność że będzie ok.

 

 

Ten opis obejmuje tylko maglownicę która cieknie ale nie ma luzów ani wżerów na listwie,z luzami i wżerami jeszcze nie walczyłem.

 

 

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Opublikowano
Dzieki Ci kolego Guta sledziłem ten temat z nadzieją ze ktos wezmie sie pierwszy za swoją maglownice i poda wymiary tych simmeringow!Jeszcze mam do Ciebie jedno pytanie bo w tym zestawie nabrawczym z Allegro są jeszcze takie tulejki chyba z tworzywa czy one w twoim przypadku były w dobrej kondycji jeszcze??Czy to czasem nie one odpowiadają za luzy w maglownicy i tłumienie metalicznych odgłosów??
Opublikowano
Dzieki Ci kolego Guta sledziłem ten temat z nadzieją ze ktos wezmie sie pierwszy za swoją maglownice i poda wymiary tych simmeringow!Jeszcze mam do Ciebie jedno pytanie bo w tym zestawie nabrawczym z Allegro są jeszcze takie tulejki chyba z tworzywa czy one w twoim przypadku były w dobrej kondycji jeszcze??Czy to czasem nie one odpowiadają za luzy w maglownicy i tłumienie metalicznych odgłosów??

 

No u mnie te tulejki były dobre,zero luzów góra/dół.

Jak na tulejkach jest luż to listwa lata w maglownicy a czy to też odpowiada za tłumienie to nie wiem,ale skoro to tworzywo to może i coś tłumi.

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Opublikowano
mam wielka prosbe

rozszcelnila mi sie maglownica ze wspomaganiem przy e30 320i turing z lewej strony wiec potrzebuje informacji przed ewentualna naprawa jakie wchodza zimeringi tzn jaki jest ich rozmiar i jakie ewentualne rozmiary sa oringow i pozostalych elementow kompletu naprawczego

mam zamiar dononac naprawy we wlasnym zakresie wiec jesli ma ktos wiedze na ten temat to prosba o zamieszczenie tych danych na forum

 

dla potomnych !!!!!!!!!!!

 

niewiedza kosztuje a ja jem juz troche madrzejszy ale tylko troche tzn.

o jakies 4 tysiace :dance: :dance: :D :D :D

 

Rozmiary simmeringów to:

26x35x7 2szt

24x37x7 1szt.

 

Po wyciągnięciu maglownicy z auta odkręcasz śrubę od spodu na klucz 22,pod spodem śruba klucz 17,od góry zciągasz plastik osłaniający i wyjmujesz segera i wysuwasz wałek do góry.

z prawej strony listwy jest zabezpieczenie żeby je wyciągnąć trzeba wyciągnąć odpowietrznik który montowany jest na wcisk.

Natępnie po lewej stronie odkręcasz dekielek(2 śrubki klucz 13) i wyjmujesz podkładkę sprężynkę i tłoczek(nie wiem jak to nazwać)

Listwę wysuwasz w prawo,jeśli jest opór to trzeba stuknąć,wychodzi listwa i kawałek aluminium z uszczelniaczem i tulejką.

Od spodu po lewej stronie trzeba wyciągnąć łożysko,można to zrobić za pomocą śrubki 8 i podkładek(taki prymitywny ściągacz ale łożysko wychodzi sprawnie i bez uszkodzeń).

Prawy simmering usuwamy techniką dowolną :D lewy(ten pośrodku magla polecam wybić kluczem nasadowym o odpowiedniej średnicy z przedłużką,3 stuknięcia i jest na wierzchu.

Trzeci simmering (na wałku) także najłatwiej wybić nasadką.

Montaż uszczelniaczy jest banalnie prosty(dzięki użyciu nasadek i przedłużki oczywiście).

Ja profilaktycznie wymieniłem wszystkie napotkane oringi,koszt znikomy.

Całość składamy w odwrotnej kolejności.

Koszt całej operacji 120zł z olejem i nowymi osłonami drążków.Zastosowałem simmeringi ciśnienowe które są dosyć drogie(25-30zł) ale jak kolega Sarna pisze zwykłe też dają radę,ja wolałem dołożyć te parę złotych i mieć pewność że będzie ok.

 

 

Ten opis obejmuje tylko maglownicę która cieknie ale nie ma luzów ani wżerów na listwie,z luzami i wżerami jeszcze nie walczyłem.

 

 

 

Pozdrawiam

Grzesiek

 

Twoj opis powinien byc przez moderatora rzeniesiony na zrob to sam a link powinien tutaj pozostac przyklejony - bardzo dobra robota :D

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.