Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ET zawsze moze być wieksze a mozna sobie wyregulowac wszystko przez ewentualne dystanse... ;)

 

Wieksze ET poprzez dystanse ?? :duh: Dystanse zmniejszaja ET :!:

Opublikowano

jack325e przeciez o to chodzilo koledze

napisal ze moze byc wieksze ET (czytaj mozna kupic fele z wiekszym ET niz potrzebujesz) i nadwyzke ET zredukujesz przez dystanse. Tak bynajmniej go zrozumiałem :D

Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
Opublikowano

No to moze zle zrozumialem........ ale znajdz ET do E36 E46 z nadwyzka :roll: jest to praktycznie niemozliwe - to nie seria "5" i "7". Do e36 nie kupisz felg z wiekszym ET niz potrzebujesz :wink:

 

PZDR

Opublikowano
No to moze zle zrozumialem........ ale znajdz ET do E36 E46 z nadwyzka :roll: jest to praktycznie niemozliwe - to nie seria "5" i "7". Do e36 nie kupisz felg z wiekszym ET niz potrzebujesz :wink:

 

PZDR

 

Chyba sie niezrozumielismy ale najwazniejsze ze autor tematu załapał o co chodzi ;)

Kupujesz z ET powyzej 40tu i zmniejszasz w razie potrzeby odpowiednim dystansem tak zeby kolo chowalo sie w nadkolu dokladnie "na styk" ;)

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano

Hiv felgi z innym ET nie dadza juz takiego efektu, ja jezdzilem na felgach 9 cali szerokosci, ET 3, fakt, czasemobcieralo, ale mi to nie przeszkadzalo, a na bank samochod wygladal lepiej niz na felgach ET wiekszym niz 30 :)

 

Moim zdaniem wystarczy zagiac ranty blotnikow i wstawic wezsza o takim samym profilu opone, zrobi sie ladny stozek :) Ew. twardy amortyzator i sprezynki np. H&R, lub jak ktos wczesniej wspomniał gwint.

 

Pozdro.

Opublikowano
Hiv felgi z innym ET nie dadza juz takiego efektu, ja jezdzilem na felgach 9 cali szerokosci, ET 3, fakt, czasemobcieralo, ale mi to nie przeszkadzalo, a na bank samochod wygladal lepiej niz na felgach ET wiekszym niz 30 :)

 

Moim zdaniem wystarczy zagiac ranty blotnikow i wstawic wezsza o takim samym profilu opone, zrobi sie ladny stozek :) Ew. twardy amortyzator i sprezynki np. H&R, lub jak ktos wczesniej wspomniał gwint.

 

Pozdro.

 

dontgs w temacie jest mowa o e36 a to calkiem inna bajka jak w e30 :!: Wszystko zalezy do jakiego modelu. Np. do E30 ET minimalne to ET24 a w e36 ET 47... Swoja droga strasznie mnie wkurza temat z felgami w e36.... w e30tkach nie bylo zadnego problemu z malutkimi ET :mrgreen:

 

do tematu: na pewno nie wystarczy tylko zagiac rantow blotnikow, pozostaje tylko poszerzanie :roll: ewentualnie mozna probowac z waska oponka i jakis gwint.

Opublikowano
9 cali i ET3 w E36 to by na pierwszym dokłu wyrwało nadkola z ramy :duh:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano
Seru83: Wracając do tematu jak podnieść zawieszenie to chodziło mi właśnie o element 15 lub 16 na obrazku który dołączyłeś. To zawsze można dorobić małym kosztem. Obróbka nie powinna być skomplikowana, należy tylko zwrócić uwagę na rodzaj materiału z jakiego będziesz to robił.
Opublikowano
Hiv felgi z innym ET nie dadza juz takiego efektu, ja jezdzilem na felgach 9 cali szerokosci, ET 3, fakt, czasemobcieralo, ale mi to nie przeszkadzalo, a na bank samochod wygladal lepiej niz na felgach ET wiekszym niz 30 :)

 

Moim zdaniem wystarczy zagiac ranty blotnikow i wstawic wezsza o takim samym profilu opone, zrobi sie ladny stozek :) Ew. twardy amortyzator i sprezynki np. H&R, lub jak ktos wczesniej wspomniał gwint.

 

Pozdro.

 

Zawsze jest coś za coś... Ja gwintu + felgi 17" na nasze drogi nie zaryzykuje(a to chyba jedyne rozsądne rozwiązanie dla felg z takim ET). Tez jestem własnie przed kupnem 17" na wiosne ale patrze pod troche innym kątem na tą sprawę ;)

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano

jack325e mialem tez e36, testowalem felgi 17" 8,5J ET15 i z tylem nie bylo najmniejszego problemu, ale przod nie chcial wejsc :(

 

A co do poszerzania to wystarczy delikatnie odgiąc nadkola, znajomy smiga na feldze 17x10 tez z jakims minimalnym ET i obciera mu czasem tylko przy wiekszym obciazeniu.

Opublikowano
Nadkola całe odginałeś :?: dało rade tak je wyciagnac np 0.5 cm i zeby nie bylo widac ze odgiete ?:)
Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
Opublikowano
Hej miałem felgi o szerokości 7 cali, zmieniłem teraz na 8 calowe z szerokim rantem i mimo że opony są te co były (205mm) to teraz jak jada w samochodzie 4 osoby do na nierownosciach tylne błotniki lekko trą o koła. Ostatnio wybraliśmy się na wypad w 5 osób to jak zjechalem z równiutkiej drogi nie mogłem przekroczyć 50 km/h bo tarło masakrycznie :cry: Jak wóciłem dogarażu mogłem palccami zdejmować zdartą gume która została na wewnętrznym rancie nadkola :worried:

Mam juz po 2 gumy usztywniające sprężyny na każdej stronie

Co zrobić aby podnieść i usztywnić tylne zawieszenie?

Może macie jakieś doświadczenia ze sprężynami czy amorkami z innego modelu, albo coś. Nie chce się pozbywać ,,nowych" felg bo mi się bardzo podobają...

Poprzedni właściciel felg miał je też w e36 i włąśnie 2 gumy na stronie i podobno było OK.

zapodaj nowe czerwone sprężyny progresywne,koszt niewielki a efekt duży,chodz mogą sie niektórym wydawać twardawe,

Opublikowano

Tak tylko ze one mi obniza zawiesznie tak ze nie bede musial w dolek wjezdzac zeby nastapilo tarcie opony o blotnik :D

 

Dzieki wam wszystkim za dotychczasowe porady. Jak bedzie tylko chwila to zabiore sie za realizacje pomyslu ktory zapodał dj_pio chyba ze znajde do tego czasu lepsze rozwiazanie. Napewno podziele sie wrazeniami łącznioe z foto :)

Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
Opublikowano
Tak tylko ze one mi obniza zawiesznie tak ze nie bede musial w dolek wjezdzac zeby nastapilo tarcie opony o blotnik :D

 

Dzieki wam wszystkim za dotychczasowe porady. Jak bedzie tylko chwila to zabiore sie za realizacje pomyslu ktory zapodał dj_pio chyba ze znajde do tego czasu lepsze rozwiazanie. Napewno podziele sie wrazeniami łącznioe z foto :)

 

Przeciez mozesz sobie wybrac dlugosc sprezyn, wstawiasz -30 albo -40 i smigasz :)

Opublikowano
wstawiam -30 i stoje bo blotnik lezy na kole ;d
Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
Opublikowano
Tak tylko ze one mi obniza zawiesznie tak ze nie bede musial w dolek wjezdzac zeby nastapilo tarcie opony o blotnik :D

 

Dzieki wam wszystkim za dotychczasowe porady. Jak bedzie tylko chwila to zabiore sie za realizacje pomyslu ktory zapodał dj_pio chyba ze znajde do tego czasu lepsze rozwiazanie. Napewno podziele sie wrazeniami łącznioe z foto :)

nie muszą obniżać ,wstaw normalny rozmiar tylko progresywne

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Okazuje sie ze nei ma takiej podstawki pod sprezyne jak element 15 na zamieszczonym przezemnie rysunku.

Sprezyna lezy bezposrednio na wahaczu.

Elenemt 16 ewidentnie wyglada nia niewymienialny i tez plaski bez wyżłobienia.

 

zauwazylem ze nie ma zadnego wyżłobienia na pierwszy zwoj sprężyny jak to jest w przedmin zawieszenie.

Czyli sprezyna leży na płaskiej powierzchni. Wiecie moze jak to wygląda w BMW 5 lub 7 i jaka w nich jest srednica sprężyny. Jeśli średnica nie jest większa i w piątce np ona leży również na płaskiej powierzchni to może dałoby sie pezkonflikotowo włożyć prężynke z 5 albo 7 do 3. W wiekszych furach pewnie jest twardsza lub wyższa....

Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...
Opublikowano

przeciez to sa gumowe(wymienne) odboje figurujace w katalogu w roznych rozmiarach grubosci..........

sam raz o to pytalem w ktoryms topicu bo chcialem troche tyl dzwignac zeby nie bylo takiej gleby jak mam, bo mi opony od wewnatrz drze.....

z tego co wiem kazda z miana wysokosci zawiasu powoduje zmine wywazenia samochodu.....podwyzszanie mu nie sluzy

lepiej zmien fele

POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano
seru83: Aż z ciekawości sprawdziłem czy nie ma takiego elementu. Otóż jest. Może ktoś już majstrował Ci przy zawieszeniu i to ściągnął.
Opublikowano

rzeczywsicie jesli chodzi o te gumowe odboje to mam, ale to przeciez nie podwyzszy mia zawieszenia :mad2:

 

znalazlem wczoraj przypadkiem sprezynki HD HEAVY DUTY

tu jest troszeczke opisu itp.

http://ssl.allegro.pl/item174378208_sprezyny_zawieszenia_tyl_hd_bmw_3_e_36_kombi.html

 

podobno są z druta 18mm i dzieki temu mneij sie uginaja, musze zmierzyć ile jest w standardzie (u mnie)....

 

Ma ktoś to może założone w sedanie albo kombiaku?

Interesuje mnie ile kolo sie chowa w nadkole po porządnym zaladowaniu fury

 

Czerwonych sprężyn nie obniżających nie znalazłem nigdzie :/

Płyń pod prąd, z prądem płyną same śmieci...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.