Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam .Mam BMW 323i 95 r.I ostatnio zdarzyla mi sie dziwna usterka,samochod poczas jazdy stracil moc i zgasł i nie dał sie uruchomić.Po pewnym czasie i podładowaniu akumulatora palił jak nigdy nic.Co sie okazało ze z rury wydechowej zaczelo walic olejem ,kurtyna siwa za autem a przy dodaniu mocno gazu nawet czarna chmura.Po ogledzinach silnika okazało sie ze olej jest we wszystkich komorach na swiece,czyli wywalao go uszczelką od zaworów,i co najgorsze nawet w filtrze powietrza był olej i to sporo.Dodam ze dopuki nie nastapila ta usterka silnik chodzil jak zegarek i nie bral grama oleju.A teraz po przejechaniu 15 km wywalilo z silnika juz ok.4l oleju.Co to moze byc bo nie wiem za co sie złapac.???Obstawiałem uszczelkę pod glowica,ale czemu az uszczelka zaworow olej wyawla i az w filtrze powietrza jest olej i to sporo.Cisnienie cylindrow zmierzylem ale skali brak na przyrzadzie moze dlatego ze olej naciekl w cylindry troszke jak swiece wykrecilem,bo jak pisalem w kazdej wnece bylo do pelna oleju.Odessalem go ale zawsze cos na sciankach zostanie.POMOCY !!!! CO TO MOZE BYC!!! dodam ze silnik ma dalej kopa
Opublikowano
:shock: Jak dla mnie wyglada to bardzo powaznie. Zeby olej wciagnelo az do filtra powietrza :jawdrop: Mialem podobnie - silnik M42... u mnie pekla glowica i wciagalo plyn chlodniczy, do tego biala chmura i za mna nic nie widac. Najgorsze jest to, ze duzo rozkrecania no i koszt naprawy. Trudno okreslic bez rozkrecenia co sie moglo stac. Przy malym peknieciu glowicy ew. uszczerbku uszczelki mialbys powolne spalanie plynu/oleju, do tego zmiany w ilosci plynow lub ich skladzie. Co do kopa... ja tez go mialem, a jeden cylinder caly czas wypelnial sie plynem :? Zycze powodzenia! Jak uporasz sie z problemem to napisz co sie stalo.

Pozdrawiam!!!

Michał

------------

...Może się nie znam, ale powinno być inaczej...

Opublikowano

Stawiam na peknieta glowice . nie ma sensu mowic czemu jest olej w filtrze itp. zdejmiesz glowice i bedzie wszystko wiadomo sprawdza ci szczelnosc i bedzie wszystko jasne ps mam nadzieje ze to tylko uszelka ale i tak koszty naprawy duze.... dobra uszelka pod glowica to wydatek 150~200zl , 60zł planowanie , nowe śruby 300zł , przydało by sie przy okazji lancuszek wyminiec z prowadnicami wymienic kpl okolo 600~1000zl .... robocizna nie powinna przekroczyc 500zl + plyny i filtry

Lancuszek warto wymienic bo mozliwe ze woda dostala sie do oleju i sporo skruci jego zywotnosc.... a zerwany lancuszek moze rozwalic silnik w takim stopni ze jego naprawa nie bedzie mozliwa (rozwalona glowica , tloki korbowody, wal , blok )

Opublikowano

Co do takich cen to chyba w serwisie tyle zapłacisz... w sklepie komplet śrub to 50-90zł (Goetz) uszczelka 130zł Goetz, łańcuszek główny to 80zl ale nie sądzę żeby było po co go wymieniać jeśli silnik nie ma ponad 300tys km (chyba że prowadnice są zużyte wtedy je wymień)

 

Najpierw usuń olej z cylindrów, poskładaj wszystko i zobacz co się dzieje (bedzie jeszcze chwilę spalał tamten olej). Kiedyś zupełnie bez ostrzeżenia moje auto (miałem kiedyć Peugeota) zaczęło strasznie dymić, okazało się że to wina pierścieni które zaczęłuy tak przepuszczać że olej wywalało pod ciśnieniem z odmy! (stąd u ciebie może być olej w filtrze) Wcześniej auto nie brało oleju. Olej na świecach nie ma nic wspólnego z kopceniem - jeśli oczywiście świece były doręcone. To wina starych uszczelek które puszczają olej na świece.

www.turboBMW.pl
Opublikowano

Dzięki za zainteresowaniem tematem.Dodam że muj silnik ma 180.000km,i do tej pory nie bral grama oleju.Mam go ponad 2 lata.Tydzien temu sprawdzałem i było 2mm ponizej poziomu max na miarce,czyli wszystyko oki.Najgorsze że to zona od ostatniem mojej jazdy jezdzila,ale zrobiła ok 15km i 2 razy ja cholowali z drogi,bo jej gasł i nie mogła zapalic,twierdziła ze coś z prądem,myslałem ze brak ładowania,dopiero jak ja dotarłem do auta okazało sie co innego.Dziwne ze jak samochod troche postał to zapalał bez problemu. Mam szwagra mechanika zaczelismy robic ogledziny pokolei i po zdjęciu pokryw okazało sie ,że swiece pływają w oleju,bo uszczelka od zaworów puściła.Odessałem olej wykreciłem świece ,świece były czarne ale wszystkie paliły nie zalane,zmierzylismy cisnienie i było ponad norme,prawie skali braklo,ale to pewnie przez resztki oleju co ze scianek naciekly w cylindry.Zajrzałem do filtra a tam filtr do połowy mokry w oleju,a na dole w komorze filtra normalnie żywy olej stał.Przecież od filtra ciąg powietrza jest w strone silnika a nie na odwrót-ssie powietrze,a tu musi nieżle gdzieś dmuchac ze aż do filtra nadmuchało.Dodam że odma u mnie jest ponad 30-40 cm przed filtrem wiec z odmy????A ubytek oleju jest olbrzymi po 15km zony od mojego ostatniego sprawdzania stanu na miarce jest teraz ponizej połowy na miarce wiec ponad 3 litry poszły.Ktoś tu mówił o pęknietej głowicy,jaki koszt jest wymiany na nową,i czy wgóle można kupić gdzieś??Mam silnik 2.5l BMW 323i 95 r. Kurna miałem szpere zakładać a tu lipa trzeba w silnik kase wpakować.Najgorsze że szwagier ma warsztat a nie chce mi robić bo mówi że bmw ma duzo nowinek ,jak np,cewki na kazda swiece itp i on nie jestv w stanie tego posprawdzac.Wysyła mnie do servisu (nieoficjalnego-prywatnego warsztatu)BMW.Tam tylko te auta robią mają komputer może cos powiedza po podpięciu go pod komputer.

WAŻNE!!! Mam auto z pełnym wyposażeniem i komputerem,a czemu na desce rozdzielczej jest wszystko oki nie ma zadnej usterki silnika,nic nie pokazuje,a objawy są ogromne usterki????

Opublikowano

WAŻNE!!! Mam auto z pełnym wyposażeniem i komputerem,a czemu na desce rozdzielczej jest wszystko oki nie ma zadnej usterki silnika,nic nie pokazuje,a objawy są ogromne usterki????

komputer nie będzie wiedział że uszczelka poszła lub głowica pękła

Opublikowano
kolego korona ceny czesci podalem z przed 3 lat bo wtedy ostanio robilem glowice w 2.8 na podwojnym vanosie i uszczelka pod glowice Goetz'e teraz w ic kosztuje 138zł Goetz, 2 uszelki kolektora wydechowego Goetz'e po 30,50 daje 62zł , ceny srub bylo z aso w tamtym czasie nie moglem znalesc zamiennikow , lancuszka tez , prowadnicy i napinacza ceny nie pamietam bo byly w kpl z lancuszkiem .
Opublikowano
Kolego Rafi ja niedawno robilem glowice bo pekla ,uszczelki mniej wiecej taka cena jak pisza koledzy szpilek nie trzeba wymieniac a szwagier jak jest mechanikiem i robil pare rozrzadow to mysle ze bez problemu sobie z tym poradzi.Wdziale 'zrob to sam' kolega ROBERT BMW opisal ladnie ustawienie rozrzadu (vanos) ja wg tego opisu skladalem i w rzeczywistosci nie jest to takie trudne jak sie wydaje,mysle ze we dwoch ogarniecie to bez zadnego problemu.A na moje oko to glowica popekana, ja za kompletna naprawe(planowanie ,wymiana uszczelniaczy ,spawanie w dwoch miejscach,szlifowanie i docieranie gniazd)ale bez wymiany prowadnic zaplacilem 1100pln mozna powiedziec ze moglem kupic uzywana ale nie wiadomo co by to bylo a tak zrobili i jest git.Calkowity koszt tego remontu wyniosl mnie prawie 1500pln.Pozdrawiam zycze udanego remonyu napisz co bylo.
Byłe 318i coupe obecne 320i coupe radosc z jazdy.Nareszcie długo oczekiwane E46 kombi.
Opublikowano
Wstępna diagnoza w serwisie zamarło odpowietrzenie układu olejowego-odmy.Zobaczymy jutro moze zabcia dalej bedzie śmigała.
Opublikowano

Na 100% zamarzło odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma).

Jeli mróz odpucił usterka sama minie :)

Opublikowano
dokladnie - cos jest tam nie drozne - z dnia na dzien samochody tak nie umieraja - przynajmniej nie bmw...kiedys w corolli mi zamarzla odma i objawy byly identyczne - ale noc w garazu i puscilo. Zamarzajaca odma to znak ze w oleju jest sporo wody - przegon porzadnie auto na trasie tak zeby woda odparowala i bedzie git.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
dokladnie - cos jest tam nie drozne - z dnia na dzien samochody tak nie umieraja - przynajmniej nie bmw...kiedys w corolli mi zamarzla odma i objawy byly identyczne - ale noc w garazu i puscilo. Zamarzajaca odma to znak ze w oleju jest sporo wody - przegon porzadnie auto na trasie tak zeby woda odparowala i bedzie git.

 

Auto stoi w serwisie,bo i tak trzeba wszystko pomyć ,wymienić uszczelkę pod klawiaturą zaworów bo też tam wysadziło.Tylko nie wiem czy to było też przyczyną że zgasł żonie 2 razy i nie mogła uruchomić??Mają na komputerze posprawdzać.

Opublikowano
Własnie mechanik dzwonił,że auto do odebrania,chociaż jeszcze kopci,ale podobno mniej i to olej w wydechu musi się wypalić.Ciekawe czy będzie dobrze??? Wymienili uszczelkę pod pokrywą zaworów(tam aż trzy podobno są,nowy filtr powietrza,nowe świece przy okazji,olej 3l,w sumie ta przyjemność mnie kosztować będzie 600zł :cry2: A sprawa gaśnięcia i tak nie zindentyfikowana,bo badanie na komputerze nic nie pokazało,prawdopodobnie pompa paliwa.Tak to jest jak się chce beemką śmigać.Za kilka dni napisze czy wszystko oki,czy uszczelka pod głowicą w porządku i głowica.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.