Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Heja, mam problem z zegarami, mianowicie nie działa mi pasek inspekcji, check itp

Poza tym ekonomizer i obrotomierz sie przycinają..

Mam drugie zegary, które dostałem do auta ale po włożeniu nie działały (zapomniałem o przepięciu kostki kodującej - tj. tej białej kostki z przodu, więc jak mniemam to przez to gdyż miały być sprawne). Generalnie pomysł mam taki żeby z dwóch zrobić jedne

Różnią się tym że jedne z tego co pamietam sa boscha a drugie vdo..

inne plecy mają, tzn jedne są białe a drugie niebieskie, z opisem wejść i wtyczką do obc, poza tym na jednych ilość paliwa jest 63l a na innych 55 (albo coś koło tego).

I teraz część pytaniowa

1. Jak bezpiecznie zmienić przebieg? tak żeby nic sie nie uszkodziło w mechanizmach itp

- chce dodać jakieś 40tys (o tyle mniej pokazują drugie zegary)

2. Czy płytka z akumulatorkami będzie zamiennie pasować?

3. Czy wskaźnik ilości paliwa będzie sie dało podmienić i będzie działał jak trzeba?

 

Pomysł mam taki: jeśli okaże sie że po przekładce kostki te drugie zegary będą działać, to wsadzić im "mój" wskaźnik poziomu paliwa i ew. wyrównać przebiegi. Albo przełożyć do moich całą płytke z akumulatorkami - ale skoro różnią sie wyjściem na obc i w/w to czy taki manewr ma prawo działać?

Ewentualnie jest opcja żeby oddać te które siedzą u mnie aktualnie do elektryka i niech je spróbuje naprawić..

 

Może ktoś miał podobny problem i mógłby doradzić..

Ogólnie kombinuję w dobrą stronę czy raczej nie ma szans żeby to działało?

Samochd to E30 325i z 1988 roku

Z góry dzięki, pozdrawiam

Opublikowano

Ja też miałem podobny problem. Kumpel też miał.

Ja nie miałem obrotomierza w zegarach tylko jakiś badziewny zegarek który i tak nie działał, a kumpel kupił trochę udresowiony egzemplarz z wsiowymi białymi zegarami zrobionymi na ksero (naprawdę) i coś mu tam się przycinało jeszcze.

Kłopot w tym że do e30 montowano zegary od co najmniej trzech producentów (VDO, Bosch i cośtam jeszcze - nie pamiętam w tej chwili) i nie da się ich wymiennie montować (inne wtyczki).

Oczywiście zakupiliśmy obaj niepasujące :duh: i też próbowaliśmy przekładek samych liczników ale nic nie wyszło, trzeba było nabyć następne :)

 

Być może jest to do zrobienia, ale póki co dwa przypadki na nie.

 

Pozdrawiam

Jacunio

Opublikowano

Witam

Ja z dwoch roznych producentow ,zrobilem jedne i wszystko pasuje!

Przelozylem obrotomierz w miejsce zegara i dziala ok!To samo dotyczy plytek !Pasuja bez problemu i wtyczki tez!!Dlatego sie dziwie :shock:

pozdrawiam

Opublikowano

dokladnie - przerabialem ten temat w poprzedniej e30 316i. mialem zegar - wlozylem obrotomierz. zegary firm VDO i motometer. dzialalo bez problemu.

 

zmienilem tez predkosciomierz - z innego kompletu, bo orginalny zacinal sie.

 

ogolnie mialem do niedawna 3 komplety w szafce :) brat skladal z nich ostatnio jeden sprawny. poszlo bez problemu.

 

fakt ze starsze zegary mialy plytke kodujaca z tylu. ale same mierniki pasowaly.

Opublikowano

No ja próbowałem przekładki z VDO na motometer właśnie i nie pamiętam już dokładnie co nie pasowało, bo to już ze trzy lata temu było, ale skoro się da to dla samego siebie spróbuję jeszcze raz na tych starych.

A tak BTW to próbował ktoś kiedyś zmienić kolor podświetlenia?

Na lampkach są takie pomarańczowe kapselki i teoretycznie jakby je zmienić to i podświetlenie się zmieni, ale jak zrobić żeby cyferki były w innym kolorze niż skala?

Opublikowano
A tak BTW to próbował ktoś kiedyś zmienić kolor podświetlenia?

Zrób sobie zielone jak w Fiacie CC i będzie cool. :cool2:

Że ludziom coś takiego do głowy przychodzi.

 

I nie zawsze wszystko pasuje między tymi licznikami. Na przykład obrotomierz ze starszego VDO i nowszego MotoMeter nie pasują, ale prędkościomierze już pasują w tych licznikach. A kostki do podłączenia z tyłu zawsze są takie same.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano
Zrób sobie zielone jak w Fiacie CC i będzie cool. :cool2:

Że ludziom coś takiego do głowy przychodzi.

 

 

Mógłbyś sobie darować głupie uwagi.

Nie każdemu podoba się pomarańczowe i kiepskie zresztą podświetlenie, poza tym nie tylko mi. Widocznie nie widziałeś dobrze zrobionych zegarów, więc jak się dokopię to wrzucę kilka zdjęć. Może zmienisz zdanie.

 

Po przykładzie jaki podałeś wnioskuję jedyne z czym miałeś do czynienia to białe tarcze z tesco i niebieskie diody do wstawienia w nawiew.

Naprawdę można ambitniej.

 

Pozdrawiam

Jacunio

Opublikowano
...

Nie każdemu podoba się pomarańczowe i kiepskie zresztą podświetlenie, poza tym nie tylko mi...

 

Myślę że ten cytat był też niepotrzebny. Moim zdaniem pomarańczowe zegary są rewelacją. nie męczą oczu, są wyraźne i ładne.

Myślę że jeśli ludziom by się nie podobały pomarańczowe zegary to BMW by zmieniło ich kolor :D

Ale nie o to tutaj chodzi.

 

Mamy tu pomagać innym a nie sprzeczać się.

Opublikowano
A czy wiek tos czy tą kostkę kodującą mozna wyjać i czy nic się nie stanie? Moj obrotomierz i ekonomizer też przestały działać wymieniłem baterie u elektromechanika skasował 170 zeta po 2 dniach znow padło stwierdził ze za duze uszkodzenia po wylaniu bateri potem przyznał sie do wkrecenia wkreta w płytke bo pomylił długie z krótkimi i umył rece. Pogrzebałbym sam ale nie wiem czy ta płytkę kodująca mozna wyjac bez skasowania czegokolwiek lub uszkodzenia prosze opomoc i pozdrawiam forumowiczów
Opublikowano

Możesz bez problemu ją wyciągnąć i nic się nie stanie, ale dla lepszego samopoczucia możesz odłączyć akumlator jeżeli wyciągasz ją w samochodzie. Płytka kodująca w licznikach MotoMeter jest z przodu a VDO z tyłu.

To jest MotoMeter i w kółeczku jest umiejscowienie tej płytki:

http://img507.imageshack.us/img507/2848/65018337tg9.jpg

 

Ale myśle że tego wkręta wkręcił Ci do płytki na której jest cały układ elektroniczny licznika. Możesz spróbować połączyć przerwane ścieżki i powinno zadziałać o ile jakieś elementy elektroniczne nie zostały uszkodzone na stałe.

 

170 zł za co? Za wymiane baterii to lekka przesada, za tyle kupisz licznik w niezłym stanie.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano
Dzieki za pomoc. Dziś juz wiem ze ze mnie zdarł tego wkreta to wkrecił w płytke na której jest układ scalony bo do przykrecenia licznika służą dwa wkrety krótkie i dwa długie a ten "fachowiec" je pomylił. Cóz mi tylko pozostaje przestrzec przed takimi fachowcami, a jutro wezme sie za te zegary i dam znac co wyszło zastanawiajace jest tylko to , że diody pod oil serivice świeca cały czas nawet po wyjeciu kłuczyka czy zapaleniu silnika żółta i czerwona świeca non stop. Po wymianie akumulatorków skasowana była inspekcja ale po 2 dniach juz było to samo i świeca do dzis. Dzieki za pomoc i pozdrowienia dla forumowiczów.
Opublikowano
Troszeczke to trawało ale jak obiecałem tak tez daje znac co z tymi moimi zegarami. Miałem troszeczke czasu wiec postanowiłem skasowac serwis olejowy, tradycyjnym sposobem na 7 i 19 pin drzwi zamkniete i jakiez było moje zdziwienie po wejsciu do samochodu na tablicy zadnej reakcji kontrolki żółta i czerwona nadal swiecą olej takze. Nastepny krok rozbiórka zegarów wyjąłem je rozkreciłem, wyjałem kostke kodujaca jak kolega poradził napiecie na akumulatorkach 1,2 czyli w normie i jakiez było moje zdziwnie gdy na płytce zauwazyłem iż ten mój "fachowiec" w ramach naprawy gwarancyjnej wkrecił wkreta w druk z drugiej strony płytki. :roll: Cieniutki drucik troszke cyny liczniki załozone wszystko smiga obrotomierz działa ekonomizer równiez inspekcja skasowana wszystko w pozadku. Teraz juz nie ufam fachowcom a moja druga ukochaną (pierwsza to zona) dopieszczam sam. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.