Skocz do zawartości

wymiana akumulatora w E39


transporter1

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie, zapala się kontrolka poduszki jeśli wyjmie się baterię przy włączonym zapłonie (pisano też, że podobnie może się stać jeśli odepnie się wtyczki tablicy rozdzielczej przy włączonym zapłonie - przy jej demontażu).

 

Czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje i co ma z tym wspólnego błąd poduszki....? No właśnie - jeśli błąd to jaki - co pokazuje diagnoskop jeśli pali się ta lampka przez wyjęcie baterii?

 

Pytam, bo odkąd kupiłem E39 paliła się właśnie ta kontrolka. Sprzedawca w Niemczech powiedział, że przekładał akumulator i tak się stało.

Po wizycie w mało wiarygodnym (moim zdaniem) warsztacie, wyszedł błąd maty "siedzenia kierowcy" - to chyba niemożliwe bo jestem pewnien, że w siedzeniu kierowcy nie ma tej maty bo i po co? (pod fotelem kier. mam tylko jedno złącze elektryczne)

 

Przez to wszystko zaczynam się doszukiwać jakiegoś "wałka", przez który ta lampka zaczęła się palić - np, że ktoś coś grzebał przy desce rozdzielczej przed sprzedażą..... (akumulator jednak rzeczywiście jest nowy).

 

A tu już z innej beczki - przy okazji: może to głupie pytanie, ale czy przy włączeniu zapłonu nie powinna zapalić się na chwilę lampka CHECK ENGINE? U mnie się nie zapala nigdy. W każdym innym aucie z jakim miałem do czynienia jest inaczej. Czy powinna się ona zaświecić również jeśli wykonam test wskaźników?

 

Bardzo proszę o odpowiedzi i przepraszam za dlugość postu.

Coat of arms of NEPAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator sprawdzili za friko,powiedzieli ze dobry,alternator tez.78 funtow zaoszczedzone.musze zrobic dluzsza trase.tak powiedzieli,bo za krotkie dystanse jezdzilem,muza ,wszystko na full.

 

co do kolegi to wszystkie swiatla powinny sie zapalic ,a pozniej zgasnac,sprawdz lampki,a a jak to nie pomoze to trzeba zresetowac wszystko.znajdz dobrego elektryka.to ci to zrobi.co sie zna na tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz duży wyświetlacz na liczniku (komputer) to nie ma takiej kontrolki tylko w przypadku awarii wyświetli się odpowiedni komunikat. System poduszek aktywuje się już po przekręceniu kluczyka w 1 pozycję i wówczas każdy zanik napięcia traktowany jest jako błąd. Być może dobrze to zdiagnozowali, że to mata (wykrywa ona czy fotel jest zajęty czy pusty), ale jeżeli nie był to dobry komputer serwisowy to trzeba to jeszcze raz sprawdzić bo często podają błędne odczyty. Jak ostatnio jeżdziłem na komputer to gość sprawdzał na dwóch i jeden dobrze zdiagnozował a drugi nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tzw. mały BC (ten z symbolem samochodu po lewej) i widać, że taka lampka tam jest. Nie pamiętam czy jak kiedyś robiłem test wskaźników to lampka CHECK ENGINE się zapaliła ale na codzień nigdy się nie zaświeca po przekręceniu kluczyka.

Podejrzewam, że ktoś celowo wyjął żarówkę żeby coś tam zamaskować może.... - i stąd przy okazji pojawił się problem z poduszką? Chyba że nie da się tego zrobić bo są np. diody LED lutowane do płytki i za dużo z tym zachodu.

Zrobię w takim razie dzisiaj test, jeśli nie zaświeci to sprawdzę kontrolkę przy okazji zakładania ringów na zegary.

Nadal jednak nie wiem jaki błąd powinien wskazywać tester jeśli poduszka zaświeciła poprzez odłączenie akumulatora....?

Coat of arms of NEPAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.