Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem posiadaczem E23 z silnikiem M30b28, mam go już kilka lat i szczerze to zaczyna mnie powoli nudzić :D

Piękne autko, Rekinie kształty, rzędowa szóstka itd, ale po ponad 80 000km razem mam ochotę spróbować innej :norty:

Myślę nad E32, zwłaszcza z silnikiem V8, bo co to byłaby za zmiana M30b28 na M30b30, M30b35. Byłaby to właściwie tylko zmiana budy, ale komfort jazdy jest podobny, E32 jest lepiej wyciszone i sztywniejsze, poza tym są podobne.

Pytanie kieruję do posiadaczy V8 (3.0 lub 4.0). Jak sprawuje się na codzień ten silnik, jakie są jego typowe niedomagania, na co trzeba patrzeć przy kupnie, czy są różnice w kosztach części, o spalanie nie pytam bo wiem że pali więcej od Seicento :twisted2:

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Opublikowano

Witam, ja mam wlasnie BMW e32 z silnikiem 3.0 V8 z 93 roku. Jezdze nim kilka miesiecy i jestem bardzo zadowolony.

 

Silniczek chodzi bardzo rowno i odpala nawet w mrozy od jednego szarpniecia kluczykiem. Jesli trafisz autko w dobrym stanie, to wlasciwie na materialach eksploatacyjnych sie konczy. Zmieniac olej i filtry co 10 tys, zajzec co jakis czas do swiec i jezdzic. Nie ma z nim zadnego problemu.

 

Jakie ma zalety? Mysle ze przede wszystkim moc. Nie jezdzilem bmw z 5 litrowym silnikiem, ale mysle ze te 3 litry radza sobie bardzo dobrze z buda e32. 218 koni robi swoje i specjalnie nigdy nie brakuje mu mocy. Spalanie jest do przezycia. Na trasie spada ponizej 10, w miescie 13-14 przy normalnej jezdzie. A co najwazniejsze DZWIEK FAŁ ÓSEMKI - jest po prostu przepiekny.

 

Ja gorąco polecam, jesli e32 to 3.0 V8 czyba ze stac cie na 5.0

 

Ja niestety musze sprzedac swoja siodemeczke, jesli jestes zainteresowany to zapraszam na priva.

Opublikowano
No wiesz dbam o nia i nie depcze jej za mocno. Ale to przy delikatnej nozce to tak do 120km/h. Oczywiscie w duzych korkach i przy ciezszej nozce spalanie rosnie (ale nie jakos bardzo)
Opublikowano

A no to tak.

Ja w ostatni weekend zrobilem troche kilometrow i z 4 doroslymi osobami na pokladzie, bagaznikiem wypchanym na full no i but caly czas to mi wyszlo na trasie niecale 12/100.

Ale to tak juz odbiegam od tematu.

 

PS Perez a niech chcesz moze sie zamienic na inna e32??

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Witam, ja mam wlasnie BMW e32 z silnikiem 3.0 V8 z 93 roku. Jezdze nim kilka miesiecy i jestem bardzo zadowolony.

 

Silniczek chodzi bardzo rowno i odpala nawet w mrozy od jednego szarpniecia kluczykiem. Jesli trafisz autko w dobrym stanie, to wlasciwie na materialach eksploatacyjnych sie konczy. Zmieniac olej i filtry co 10 tys, zajzec co jakis czas do swiec i jezdzic. Nie ma z nim zadnego problemu.

 

Jakie ma zalety? Mysle ze przede wszystkim moc. Nie jezdzilem bmw z 5 litrowym silnikiem, ale mysle ze te 3 litry radza sobie bardzo dobrze z buda e32. 218 koni robi swoje i specjalnie nigdy nie brakuje mu mocy. Spalanie jest do przezycia. Na trasie spada ponizej 10, w miescie 13-14 przy normalnej jezdzie. A co najwazniejsze DZWIEK FAŁ ÓSEMKI - jest po prostu przepiekny.

 

Ja gorąco polecam, jesli e32 to 3.0 V8 czyba ze stac cie na 5.0

 

Ja niestety musze sprzedac swoja siodemeczke, jesli jestes zainteresowany to zapraszam na priva.

Hmm?? No to troszke Ci duzo spala tego paliwka :( Kumpel ma taki sam model i jemu pali o 1.75 literka mniej :D

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Opublikowano

Panowie, dyskusja o spalaniu jak napisałem jest zbędna :D

Naprawdę jestem świadomy, przygotowany i nie boję się spalania na poziomie 15 litrów (bo tyle łyka średnio moje E23), cudów nie ma E32 waży 1600-1900Kg (zalezy do wersji, silnika i ilości bajerów do targania), a przyśpiesz do setki w 7-11s, cudów nie ma ta energia musi skądś pochodzić :mrgreen:

Także jestem raczej zainteresowany wypowiedziami "doświadczonych użytkowników", co się psuje, co jest słabym punktem itd.

 

Dla E23 i silnika m30 to:

- wrażliwość na przegrzanie

- wyrobienie krzywek na wałku rozrządu zwłaszcza na pierwszym garze.Ale nie wiem jak się ma sprawa z V8 (jakie on ma w ogóle m- oznaczenie?:D

 

Za rady z góry :handshake:

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Opublikowano

ile komu pali to zalezy od 100 czynnikow - jak kto jezdzi ( dla jednego 3tys obrotow to juz kosmos , a dla drugiego zycie zaczyna sie po5tys :twisted2: ) , misto - ja czasem jade przez krakow i nie stoje na zadnych swiatlach , albo tak jak wczoraj toczylem sie pol drogi 2km/h...

 

jednak - moje srednie palanie to - na trasie spokojnie schodze ponizej 10 litrow , miasto - jak nie ma korkow strasznyc to ok 13 , przy srednich korkach 14 - wczoraj w mega korkach komputer pokladowy pokazal mi 15 litrow - a on u mnie wie co mowi :wink:

 

 

oglonie silnik jest git - tylko ma swoje wady ( pompa oleju :hand: , drogi gaz , i ta nierowna praca - z ktora walcze juz jakis czas i nic :mad2: :duh: )

Opublikowano
ogólnie to wyzeruj komputer w korku to zobaczysz ile Ci pali. To że spalanie na komputerze skoczyło z 14 na 15 litrów nic nie znaczy.
Opublikowano

mowisz tak jakbym sie urwal z ksiezyca :roll2:

 

jak wyzeruje w koku ( co robilem wczoraj ) to pokazuje 16-17 litrow - w cyklu stop-go - przeciez to normalne ze jak ruszam co 10 sec i hamuje do 0 to musi spalic ... jednak przy mojej jezdzie nigdy w miescie nie spalilem wiecej jak 15 litrow

Opublikowano

Zreszta co to za roznica ile to pali, jak sie chce jezdzic e32 to nie ma co sie nad tym zastanawiac. Zwlaszcza ze kolega pyta o eksploatacje.

 

Ja polecam ten silnik, nie mialem z nim jak dotad zadnych problemow. Moj pracuje bardzo rowno. A wieksze naprawy nie sa zbyt straszne gdyz niedrogo mozna kupic uzywany silnik na przekladke.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.