Skocz do zawartości

chip w tds, proszę o opinie tych co go mają


sebos76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Na 99% jestem zdecydowany na montaż chipa w moim 318_ tds.

Samochodem jeżdże dość dynamicznie, ale bez szaleństw i butowania (do 3 tys obr.) Silnik i turbina na "ucho" i odczucia z jazdy są ok.

Silnik chodzi cicho i równo.

 

W związku z powyższym proszę o opinie czy warto troche podczipkować (przebieg w okolicach 250-300 tys).

 

Podobno przy normalnym uzytkowaniu tdsa czip jest bezpieczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Ja u siebie zamontowałem chipa z allegro tzn gościu przysłał mi dwa chipy. Wylutowałem orginalne i wlutowałem te co mi przysłał.

Objaw jest taki iż turbina załącza mi się przy 1800 obrotów a nie jak wcześniej w okolicach 2200 obrotów. Samochód zrobił się żwawszy. W/g tego co mówił przyrost mocy do około 110 KM. Ale czy jest tyle to tego nie sprawdzałem. Ja zamontowałem przy przebiegu 230 tyś km.

Jak na razie skutków ubocnych brak

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm

Chłopaki, a nie lepiej sprzedać i kupic 2,5 TDS bo wydaje mi się iż ten silniczek i tak jest już dość obciążony duża masa pojazdu, mała pojemność 1665 :D a koszt profesjonalnej przeróbki ok 2500 zł

ale czekam z niecierpliwością na wsze doświadczenia bo mi po prostu odradzono ..............

A jak ktoś robił to proszę wykresik z hamowni ;)

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwa :shock: :shock: :shock: :shock:

jak to dwa chipy wytłumacz proszę..............

Nie wiem czy dobrze że dymi .......

jest ktoś kto robił test na hamowni ..............??

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm

Chłopaki, a nie lepiej sprzedać i kupic 2,5 TDS bo wydaje mi się iż ten silniczek i tak jest już dość obciążony duża masa pojazdu, mała pojemność 1665 :D a koszt profesjonalnej przeróbki ok 2500 zł

ale czekam z niecierpliwością na wsze doświadczenia bo mi po prostu odradzono ..............

A jak ktoś robił to proszę wykresik z hamowni ;)

 

myslałem o tym, ale jak mam kupic jakąś padakę to...sam nie wiem

a moja 318_tds jest juz sprawdzona w bojach: przejechałem nią już prawie 25 tys km i oprócz rzeczy eksploatacyjnych, elementów zawieszenia i pierdół typu termostat wszystko gra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu trzeba wymienić dwa ale są one od siebie zalezne.

Napisał na nich nr 280 i 281 i przysłał instrukcję obsługi gdzie i jak je zamontować.

Jestem ciekaw jak to robią profesjonaliści. Czy ingerują w elektronikę samą czy też coś wymieniaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę wskazówek co do chipowania silnika diesla. Nie tyczysięto tylko tego ale ogólnie silników diesla.

 

Plusy z chipu powinny być takie:

1) Wzrost mocy i momentu obrotowego (w tym przypadku około 15-25 KM) i około jak dobrze pamiętam 50 Nm momentu obotowego.

 

I tu uwaga. nie kazdy silnik po chipe ma takie same parametry jak podają firmy tuningowe.(wartości są bardzo przybliżone ale rzadko identyczne)

 

2) Obniżenie obrotów przy których włącza się turbina (tak jak ktoś wspomniał poprzednio np przed chipem 2200 po 1800 lub 1700 obr/min)

 

I tu też plus bo wcześniej załączająca się turbina = lepszy start.

 

3) Zmniejszenie zużycia paliwa ( po założeniu chipa zmniejsza się zużycie paliwa, ale tu już u każdego wartości są różne ) około 1 litra na 100 km.

 

I to plusy.

 

Minusów przy tylu plusach niewiele.

 

1) Silnik jest troszeczkę bardziej wysilony.

2) Być może (ale to nie jest regułą i nie można tego przyjmować w 100%) może mieć krótszą żywotność.

 

 

I jeszcze na koniec.

 

Aby zniwelować do minimum minusy to polecam ze szczerego serca.

 

Jesli już chip to w dobrym zakładzie tuningowym, takim który chipował już takie silniki np (318TDS). Nie skreślam tu tych chipów z allegro ale zalecałbym ostrożność.

 

I na koniec parę rad:

 

1) Jeśli chip robiony będzie w profesjonalnym zakładzie to najpierw mechanik w zakładzie ocenia stan silnika (i nie ma tu do rzeczy to, że ma on przejechane 100 000 lub 500 000.) (silnik można zajeździć i po 50 tys.)

i ocenia czy można lub nie zakładać chip lub co trzeba wcześniej przed chipem naprawić.

 

2) Profesjonalnie samochód przed i po idzie na hamownię i możemy zobaczyć przyrost mocy.

 

3) Często się zdarza że nie jesteśmy usatysfakcjonowani wynikiem po pierwszej próbie na hamowni to zmieniane są parametry i jeszcze raz test.

 

4) Po dobrym chipie nie ma mowy o zbytnim dymieniu lub innych objawach wskazujących na złą pracę silnika.

 

 

 

I to by było na tyle. Jesli coś jeszcze mi się przypomni to dopisze. A jak by co to pisać i pytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dwa chipy.... po chlopsku jeden jest odpowiedzialny za turbine drugi za silnik... fakt silnik jest slaby jak na mase auta ale kto zmusza do ruszania ze swiatel palac opony... chipy wstawiamy dla siebie aby moc czerpac radosc z jazdy... wyprzedzanie stalo sie latwe... nie czarujmy sie ze standardowym sterownikiem wyprzedzanie dwoch tirow nie bylo latwe... teraz jest ok, wstawialem sam i wiem,ze nikt mi lipy nie zrobil. Auto jest mocniejsze to czuc bez hamowni i zreszta po co mi sprawdzac skoro nawet pasazerowie sie pytaja co zrobilem z autem... pamietajmy robimy to dla siebie i sami odpowiadamy za ewentualne szkody a takie moga wystapic, gdyz PAMIETAJMY,ze auto posiada turbine , ktora musi ostygnac. Wyjmujac szybko kluczyk ze stacyjki szkodzimy turbinie..pozwolmy jej przestygnac w szczegolnosci gdy wstawilismy chipa ( wieksza dawka paliwa, wieksza temperatura pracy turbiny) Jesli bedziemy pamietac o tym ,ze to jest diesel i na zimno nie bedziemy go wkrecac na obroty to silnik bedzie nam sluzyl dlugo i bedzie sprawial nam duzo radosci... Przyznaje, ze bylem przeciwnikiem wszelkiego chip-tunningu jezdzac mocnym autem. Obecnie na dlugi trasy biore TDS i bardzo sobie chwale... aczkolwiek przypominam to nie jest rajdowka, chcesz miec srednia w trasie ponad 160km/h kup z wiekszym silnikiem... reasumujac chip usunal dziure w pedale gazu i obnizyl czas reakcji na gaz... POLECAM zainteresowani moga zobaczyc jak sie zachowuje autko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w takim razie zakładam w marcu chipa.

:mrgreen:

właściwie jest tak jak myslałem, jak sie rozsądnie jeździ tdsem to nawet z chipem nic złego się nie powinno stać.

trzeba pamietac o kilku zasadach:

spokojna jazda na zimnym silniku, powolne wychłodzanie turbiny po dużym obciążeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okolo 5go marca bede przelatywal przez Chojnice wiec mozesz zobaczyc... chip jest jak alkohol w nadmiarze szkodzi ( mam na mysli ciagle deptanie gazu oraz chipy podnoszace zbyt duzo mocy )... i co poprzednicy napisali chip nie podniesie martwego motoru!!! stan motoru musi byc OK!!! :clap:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

chip załozony!!!

 

po pierwszych przejechanych metrach na usta ciska się: "dlaczego tak późno to załozyłem?? :mad2: "

 

jest super, duużo lepsza elastyczność i łatwośc przyspieszania- jestem po 200 km trasie i jedzie sie nieporównywalnie lepiej niz "zwykła" 318 tds.

nie dymi, jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chip załozony!!!

 

po pierwszych przejechanych metrach na usta ciska się: "dlaczego tak późno to załozyłem?? :mad2: "

 

jest super, duużo lepsza elastyczność i łatwośc przyspieszania- jestem po 200 km trasie i jedzie sie nieporównywalnie lepiej niz "zwykła" 318 tds.

nie dymi, jest ok.

Gdzie zalozyles, co, za ile, prosze o jak najwiecej informacji :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założyłem w firmie "Chiptuning Tuning Elektroniczny" Robert Skolarus

Poznań, ul. Garbary 29,(tel. 604 439 088) koszt 750pln

2 letnia gwarancja na chip

 

przyrost mocy +25 do 30 KM moment + 60 Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.