Skocz do zawartości

318i m40 - 4000 obrotow i koniec - co robić???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich

moj problem pewnie jest wszystkim znany: 4tyś obr i koniec! :cry2:

przeczytałem wiele postów i większość z was pisze ze to wina rozrządu

ale u mnie na zimnym silniku wszystko jest OK (kręci powyrzej 4 tys)

mam nadzieje ze nie będzie to wałek itd tylko jakis czujnik :?:

prosze o odp bo 1200 za rozrzad to dla mnie :cry2: :duh: :mad2:

Opublikowano

Pytanie: co to znaczy "dobrze sie wkreca"? Na zimnym silniku raczej nie mozesz przetestowac, czy wkreca sie do odcinki.

 

A jak wrazenia akustyczne- klekocze glosno? Jesli nie klekocze, to mozesz jeszcze sprobowac zresetowac kompa, zanim udasz sie do mechanika.

E30 318IS Rally
Opublikowano
Nie bede zakladal nowego tamtu napisze tu. W mojej M40 pierwsze dwa biegi sa cos na oko za krotkie tzn jedynke mam do ok 45km/h a dwojke do 80km/h troche mnie to martwi. Jak uwas to wyglada??

 

A co kolega jeździ na dwóch biegach a tak to wiem że moja na trójce łapie 130 :mrgreen: :cool2: :cool2:

BMW- BENDZIESZ MUSIAŁ WYPRZEDZIĆ
Opublikowano
Nie bede zakladal nowego tamtu napisze tu. W mojej M40 pierwsze dwa biegi sa cos na oko za krotkie tzn jedynke mam do ok 45km/h a dwojke do 80km/h troche mnie to martwi. Jak uwas to wyglada??

 

A co kolega jeździ na dwóch biegach a tak to wiem że moja na trójce łapie 130 :mrgreen: :cool2: :cool2:

 

Nie poprostu pierwsze biegi wydaja mi sie zbyt krotkie, trojke tez mam do ok 130km/h

Opublikowano
Nie bede zakladal nowego tamtu napisze tu. W mojej M40 pierwsze dwa biegi sa cos na oko za krotkie tzn jedynke mam do ok 45km/h a dwojke do 80km/h troche mnie to martwi. Jak uwas to wyglada??

 

A co kolega jeździ na dwóch biegach a tak to wiem że moja na trójce łapie 130 :mrgreen: :cool2: :cool2:

Moja cos kolo 120stu :P :mrgreen:

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano

wkręca sie szybko i równo do ponad 5tyś dalej sie bałem na zimnym silniku :roll:

a czy klekota?raczej tak ! mam ją niedługo i dopiero ją "poznaje" :)

Opublikowano
wkręca sie szybko i równo do ponad 5tyś dalej sie bałem na zimnym silniku :roll:

a czy klekota?raczej tak ! mam ją niedługo i dopiero ją "poznaje" :)

:duh: Do 5 tys. na zimnym silniku...ojojoj, nie rob takich rzeczy...to jest zabojstwo dla silnika...krecic dopiero mozna jak wskazowka minie niebieskie pole, a i tak wiekszosc Ci napisze, zeby wstrzymac sie do praktycznie do calkowitego zagrzania...no a jesli Ci klekocze to na bank sa to zaworki...Aha a ktory to jest rok??

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano

92 wiec M40 :oops: a normalnie nigdy tak samochodu nie "katuje" ale troche mnie ponosi jak nie idzie ponad 4tys!

dzieki za odp :cool2:

Opublikowano
A w jaki sposób objawia sie to odcięcie?Czy masz wrazenie jakby samochód przestał chodzić na wszystkie cylindry?Czy po odjeciu gazu nadal przez jakiś czas ( pare sekund ) kuleje? Jeżleli nie to zacznij od sprawdzenia filtra powietrza może ma już dość.Daj znać.
Opublikowano

Prosta sprawa zdejmij pokrywę zaworów i obejrzyj wałek.

Jeśli na zimnym się kręci wyżej to jest szansa, ze to nie wałek.

 

Może popychacze, ewentualnie pompa oleju (ciepły silnik=mniejsza

gęstość oleju=nizsze ciśnienie oleju) warto zmierzyć ciśnienie oleju.

 

Weźpod uwagę cewkę zaplonową może mieć przebicie które objawia się po rozgrzaniu.(obejrzyj cewkę w nocy kiedy silnik(cewka) jest rozgrzany.

Opublikowano

dzieki za odpowiedzi :cool2:

filtr juz sprawdzilem bo poczatkowo tez o nim pomyslalem ale jednak jest ok :(

a co do cisnienia oleju?moze cos w tym jest!!!

olej nie wiem kiedy byl wymieniany a silnik "moim zdaniem" nie klekocze az tak bardzo

Ale czy czy to mogloby byc przyczyna????

Opublikowano

ps niedawno ja kupilem i nie znam sie dobrze na takich silnikach :oops:

a w serwisach i warsztatach wiadomo jak jest :wink:

oni to pol silnika by wymienili tylko z kad kase brac? :roll2:

Opublikowano
Z tego co pamiętam u mnie , gdy kończył sie wałek i reszta , samochód przy około 4 tyś obrotów tak jakby przestał pracować na jeden cylinder , po odjeciu gazu i próbie ponownego przyspieszenia jeszcze przez około 5 - 10 sekund prychał i nie chciał jechać.Sprawdz czy u ciebie jest podobnie.Wiem ze ten objaw wsytępował u kilku innych osób które miały ten sam problem.Jeżeli nie zaobserwowałes tego to jest szansa że kuleje naprzykład zapłon.
Opublikowano
też mam ten problem 4 tyś.i koniec;/słychać jakiś klekotanie mam nadzieje że to nie bedzie tak jak mi koledzy na forum mówili silnik do wymiany bo naprawa sie nie opłaca bo mówili że w 318i to czesto spotykany problem a na zimnym nie sprawdzałęm hehe wstawiam go do mechanika mam sąsiada :D zobaczymy co oko exsperta powie na tą chorobe hehe pozdrawiam:)
Opublikowano

Witam.

 

Wymień wałek, popychacze, dżwigienki, a problem zniknie i będziesz mógł cieszyć się urokami tego wspaniałego silnika, który wymaga trochę więcej uwagi.

Dodam jeszcze, aby obowiązkowo przeczyścić rurkę olejenia wałka rozrządu, której otwory bardzo często zapychają się przez co nie ma właściwego smarowania.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.