Skocz do zawartości

Kupno Bmw serii 8 - recenzja ogłoszeń, rady przed zakupem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dokłądnie tak, to znowu były samochód Zdziry850I tylko już nie na alpinach i blacha ryflowana zniknęła ze środka, a zaspawany szyber pewnie pozostał - hehe. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano
Dokłądnie tak, to znowu były samochód Zdziry850I tylko już nie na alpinach i blacha ryflowana zniknęła ze środka, a zaspawany szyber pewnie pozostał - hehe. Pozdro.

 

to on go tak stjuningował?

miał coś jeszcze z ciekawych "modów" ? :norty:

Opublikowano
Male sprostowanie: to auto mial kolega "bemer", a "ZDZIRA 850i" nigdy nie mial/a osemki.
Opublikowano
Witam.

 

Mam kilka pytań odnośnie E31.

 

*Swego czasu otarło mi się o uszy, że nie jest to samochód dla osób wysokich(ponad 190cm wzrostu). Jak to wygląda w praktyce?

 

Jest ciasno. Moj kolega 120kg/185cm siedzi scisniety w tym aucie jak sardynka w puszcze. Jednak kolega Kuchel jakos tam jezdzi swoja CSi, a taki niski, czy drobny nie jest.

 

*Podobnie sprawa ma się z częściami zawieszenia. Słyszałem, że są strasznie drogie (koszt regeneracji przedniego zawieszenia waha się w okolicach 20 tyś. PLN).

Czy to prawda?

Nie prawda. Mozesz zrobic zawieszenie na dobrych zamiennikach i wyjdzie na pewno sporo taniej. Nawet gdybys chcial wymienic wszystko, lacznie z amortyzatorami to mysle ze zmiescisz sie w 1/4 w/w kwoty. Nowe amortyzatory Bilstein kosztuja 500zl/szt. Jesli masz EDC, to koszt regeneracji jednego amortyzatora kosztuje 190zl. Amortyzatory te mozna podobno wielokrotnie regenerowac. Zreszta zazwyczaj jest tak ze wymieniasz tylko poszczegolne elementy w zawieszeniu - te ktore sa dobre zostawiasz w spokoju. Wtedy nawet robiac na oryginalach nigdy nie zblizysz sie do kwoty 20tys. No chyba ze zapragniesz kupic nowe amortyzatory EDC, to wtedy faktycznie wyjdzie drogo.

 

*Jak wygląda awaryjność skrzyni automatycznych? Wiem poniekąd, że w modelach np. E34 bywają dość awaryjne.

840i ma ten sam problem, bo to jest ta sama skrzynia co np. w wspomnianej przez Ciebie e34. Steptronic z pierwszych lat produkcji (nie wiem jak te pozniejsze) tez mial problemy z awaryjnoscia. Zostaje jeszcze 4biegowa skrzynia 4hp24 i mysle ze ta prawidlowo eksploatowana jest nie do zdarcia, ale jak to mowia kazdy swoje chwali :wink:

 

*Jak E31 spisuje się w dłuższych trasach? Jest znaczna różnica między trybem zawieszenia Sport/Komfort?

 

To jest typowe GT (Grand Turismo), a wiec idealne auto na dalekie trasy. Po kilkugodzinnej trasie wysiadajac z auta czuje zawsze niedosyt ze to juz koniec. Jezdzac innymi autami marze tylko zeby jak najszybciej dojechac do celu :mrgreen: Patrzac z praktycznego punktu widzenia: zasieg na trasie max 600km, bagaznik 320l, do ktorego nie wejdzie zaden przedmiot o wiekszych gabarytach, ale walizki dla dwojga na tygodniowy wypad mieszcza sie idealnie na styk, do dzis doskwiera mi brak podlokietnika i podstawek na napoje (symboliczne podstawki pojawily sie dopiero pod koniec 1992r.) Tak poza tym bardzo komfortowo, cicho dopoki obchodzisz sie delikatnie z gazem, bezpiecznie podczas wyprzedzania. Calosci uzupelnia bardzo bogate wyposazenie, ASC i ABS bylo standardem, bardzo wydajna dwusferowa klimatyzacja, AUC (wykrywajacy szkodliwe substancje w powietrzu, rowniez te bezwonne), bardzo przydatna el. roleta, podgrzewane fotele i naturalnie elektrycznie regulowane i duzo takich bajerow typu samoczynne domykanie sie szyb po przekroczeniu 150km/h, szyberdachu po przekroczeniu 200km/h, el. kierownica podnoszaca sie podczas wysiadania i opuszcajaca do zapamietanej pozycji po zajeciu miejsca za sterami. Pelny OBC nie ustepujacy funkcjami duzo nowszemu e38 (pokazuje srednie spalanie, chwilowe spalanie, spalanie w litrach na godzine, zasieg, temperature zewnetrzna, srednia predkosc, ilosc paliwa w litrach w baku i duzo innych). Jest rowniez funkcja przewietrzania auta o zaprogramowanej godzinie, ale osobiscie nie testowalem tego, gdyz zeby to zadzialalo musi byc okreslona temperatura (chyba +3 stopnie), a ja zima trzymam auto w ogrzewanym garazu. Przy okazji moze testowal ktos dzialanie tego :?:

Opublikowano

[quote name="MArcin 850i

 

*Jak wygląda awaryjność skrzyni automatycznych? Wiem poniekąd' date=' że w modelach np. E34 bywają dość awaryjne. [/quote]

840i ma ten sam problem, bo to jest ta sama skrzynia co np. w wspomnianej przez Ciebie e34. Steptronic z pierwszych lat produkcji (nie wiem jak te pozniejsze) tez mial problemy z awaryjnoscia. Zostaje jeszcze 4biegowa skrzynia 4hp24 i mysle ze ta prawidlowo eksploatowana jest nie do zdarcia, ale jak to mowia kazdy swoje chwali :wink:

 

Marcin, a gdzie ja mam u siebie tego Steptronica szukać? w pierwszych latach produkcji ani w E34, ani w 840 stce nie było steptronica, a jeśli chodzi o skrzynki w E34 to było kilka różnych modeli zależnych od rocznika i silnika, a które są najbardziej awaryjne to już inna sprawa.

 

Wiadomo, że wszystko co nowsze to bardziej zaawansowane technicznie i zarazem najbardziej narażone na awarię, ale tu masz rację skrzynia 5HP30 ma częste problemy ze wstecznym biegiem(choć ja tego narazie nie doświadczyłem-na szczęście), natomiast 4HP24 jesty technologicznie bardzo prosta wręcz archaiczna i stąd jej mniejsza awaryjność.

 

To tak jak z nowymi autami im nowsze tym bardziej problemowe.

Opublikowano

OK, to ewentualne koszta i korzyści mamy omówione. Dzięki za wyczerpujące wypowiedzi.

 

Niestety nadal boję się o miejsce. Mam 197cm wzrostu i nadal rosnę, co nasuwa pewne obawy odnośnie przestrzeni. A moim wielkim marzeniem (i planem na przyszłość) jest właśnie E31.

Opublikowano
Marcin, a gdzie ja mam u siebie tego Steptronica szukać?

 

U siebie nie znajdziesz, ale omawiamy temat e31, wiec wymienilem wszystkie skrzynie automatyczne wystepujace w osemce. Steptronic byl w 850 5,4 juz od 1994 roku (do e38 wszedl dopiero w 1996 roku :8) ) i w 840 4,4 od 1996 roku. Gdybym szukal osemki jedyna opcja to steptronic ze swoim znakomitym manualnym trybem.

Opublikowano
Mam 197cm wzrostu i nadal rosnę

 

Uuu bedzie ciezko :( Daje znikome szanse ze wytrzymasz w tym aucie wiecej jak 5 minut :( Zreszta najlepiej sam sie przekonaj i upoluj jakas osemke do przetestowania. Na naszym forum jest jeden kolega z Rzeszowa: http://www.bmw-klub.pl/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=14204

Opublikowano
Te Steptroniki wcale nie są takie znakomite, w mojej E38 jest takowe ustrojstwo, ale zmiany biegów na zwykłym D w programie Sport odbywają się szybciej niż ręczna zmiana na Steptroniku.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
A tu znalazłem naszą ulubienice z myjni :mrgreen: :duh:

w realnej cenie za jaką chcą ją sprzedać

http://www.autotrader.pl/details,29181,103481005.asp

30400netto to daje nam brutto 37 000,-

Jak swoją skończę to bez skrępowania będę wołał 70 000,- :mrgreen:

 

A ta 850-ka warta jest ogladniecia i ewentualnego zakupu?

Na allegro jest po 25 tys netto.

Opublikowano
Zdecydowanie odpada, nikt z forumowiczów Ci nie powie nic dobrego na temat tego auta. Pozdro.

 

Tak jak piszę Kincek na zdjęciach wygląda jeszcze spoko ale oglądałem ją z bliską . Na szrot powinni ją wywieź !!!

Pozdrawiam,


Tomek

Opublikowano

Dzięki za opinie! Tak myślałem, że to nic sensownego.

Auta w dobrym i bardzo dobrym stanie nie czekają zbyt długo na nowego właściciela :)

Opublikowano
Ta sztuka przez pobyt na allegro podrożała

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4502627

 

najpierw kosztowała 26 900 zł a teraz a teraz 35 900 zł

gdybym nie miał tak daleko to był podjechał i obejrzał

 

Nie podrożała tylko przedtem podawali cenę netto ,a teraz brutto.

 

W takim razie przepraszam za pomyłkę !! Ale autko wygląda nawet dosyć ciekawie ( oczywiście na zdjęciach ) ktoś może oglądał to autko ??

Pozdrawiam,


Tomek

Opublikowano
Nie znam, trzeba byłoby się kopnąć, jak dla mnie za daleko, ale uważam to za ciekawą propozycję ma telefunken i okleinę drewnopodobną, felgi wzorem przypominają oryginalne tylko, że większe. Oryginalne radio. Tłumiki wymienione - jeden wydatek mniej(choć nie specjalnie leży mi ten wzór) Dopatrzyłem się zarysowania, albo pęknięcia na lewej lampie w zderzaku i prawy fotel jest jakoś rozdarty(porysowany).

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano
Nie znam, trzeba byłoby się kopnąć, jak dla mnie za daleko, ale uważam to za ciekawą propozycję ma telefunken i okleinę drewnopodobną, felgi wzorem przypominają oryginalne tylko, że większe. Oryginalne radio. Tłumiki wymienione - jeden wydatek mniej(choć nie specjalnie leży mi ten wzór) Dopatrzyłem się zarysowania, albo pęknięcia na lewej lampie w zderzaku i prawy fotel jest jakoś rozdarty(porysowany).

 

Jak dla mnie też jest daleko a na dodatek brakuje czasu , mi też te tłumiki nie pasują , lepsze oryginalne ale co tam szkoda nie jest bliżej

Pozdrawiam,


Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.