Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Ostatnio trochę pojeździłem po dobrych drogach (A4 Katowice -> Wrocław) i coś mnie nie pokoi... wydaje mi się że mam zbyt duże obroty na ostatnim biegu; zrobiłem nawet fotke.

 

http://img68.imageshack.us/img68/1521/image15jn4.jpg

 

Wiem że przy 90 km/h jest około 2000 obr... więc przy 4000 powinno być 180 km/h a nie nie całe 170 km/h :( Czuje że zapina się konwenter, czuje że wrzuca 4-ty bieg... co to może być? Czy tak powinno być?

 

Mam jeszcze zużyte kondensatorki w liczniku... na zimnym szajele a na teście przechodzi ledwo połowę liczyka... może to to? Może w rzeczywistości jechałem tyle ile licznik pokazuje przy 180 km/h?

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Spoko maroko, ja w V12 mam 2600 obr/min przy 140 km/h - tyle pamietam. TY masz rzędówkę - stosunkowo wyższoobrotową więc Twój stosunel obtorów do prędkości jest bardzo możliwy

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano

750iL E32 przy 2600 obrotów ma dokładnie 133.3 km/h na seryjnym ogumieniu .

 

 

735iA z dyfrem 3,91 (zakładam,ze Twoja jest po 09/88 bo wczesniejsze miały dyfer 3.45) przy 4000 obr na ogumieniu 235/45 17 bedzie miała 165.7 km/h.

 

Tak wynika z obliczen na podstawie przełozen skrzyni, dyfra, rozmiaru koł i obrotów silnika. Reszte dodaje licznik .

Opublikowano
kurcze... teraz to mi zaimponowałeś swoim obliczeniem, poważnie!

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
750iL E32 przy 2600 obrotów ma dokładnie 133.3 km/h na seryjnym ogumieniu .

 

 

735iA z dyfrem 3,91 (zakładam,ze Twoja jest po 09/88 bo wczesniejsze miały dyfer 3.45) przy 4000 obr na ogumieniu 235/45 17 bedzie miała 165.7 km/h.

 

Tak wynika z obliczen na podstawie przełozen skrzyni, dyfra, rozmiaru koł i obrotów silnika. Reszte dodaje licznik .

 

dzięki za profesjonalną odpowiedz; rozumiem ze te przed 09/88 to te z długą 1-ka jak 750? A czy dane techniczne na stronie BMW Klubu, dot. przyspieszen, zuzycia paliwa itp sa dla wersji z dyfrem starym czy nowym?

 

Tak sie zastanawiam czy ja nie wolalbym miec tego starego :( Choc dlugie 1 to przesada...

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
A czy dane techniczne na stronie BMW Klubu, dot. przyspieszen, zuzycia paliwa itp sa dla wersji z dyfrem starym czy nowym?

Tak sie zastanawiam czy ja nie wolalbym miec tego starego :( Choc dlugie 1 to przesada...

Pozdrawiam

 

Dane te dotyczą dyfra 3.91. Przy 3.45 do setki 735iA "rozpędza" się w 9.8 s.

Jeśli nie jechałeś lekko z górki to masz nieprawidłowe wskazania ekonomizera moim zdaniem.

peace & love
Opublikowano

Frank: a oblicz mi jaka bede mial v-max po swoim swapie??

 

swap to bmw 530iT m60b30 na m60b40

 

skrzynia zostaje 5 biegow manual z 530...dyfer 3.15, opony 225/55r16.

 

5 bieg to chyba 1:1

 

max RPM silnika to oblicz 6,5k

 

mozesz mi przy okazji obliczyc ile bedzie mial rpm przy 100 i 150km/h??

 

aa..jesli bedziesz mial czas to oblicz mi jeszcze co sie bedzie dzialo przy dyfrze 2.93 z 740 oraz 2.65 z TDS'a..ale nie wiem czy z TDS'a bedzie pasowal bez przekladania tylnej belki ;(

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Opublikowano

530 4.0 5b z dyfrem 3,15 - 243,9 km/h przy 6500 rpm na 5 biegu

 

z 2,93 - 262.2 km/h

 

z 2,65 - 289,9 km/h ( wg mnie 2,65 to za długie przełozenia)

 

 

 

z 3,15 - przy 100 km/h na 5b - ok 2800 obr , przy 150 km/h - 3400 obr

Opublikowano
ja mam ags czyli adaptacyjna skrzynke i przy 150-160 mam jakies 1000 na piatym przelozeniu to jest cos ;)
Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Opublikowano
ja mam ags czyli adaptacyjna skrzynke i przy 150-160 mam jakies 1000 na piatym przelozeniu to jest cos ;)

 

To sprawa przełożeń czy AGS? Wydaje mi się że tylko przełożen?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
a mi sie wydaje ze i tego ags bo ja w przelaczniku nie mam a,s,* a tylko A i S adaptive jest po to aby sobie sam dobieral ustawienia do mojego stylu jazdy tak jak np. teraz rusza z wiekszych przelozen i w inny sposob jak jest slisko i powoli jezdze a inaczej jak jade na trasie z ta sama predkoscia przez dluzszy czas poza tym na S mam cos takiego jak w innym aucie japoncu odlaczany over drive czyli trzyma oborty dluzej tak jakby w manualu dobre na miasto i jazde po kretych sciezkach ;) ". W trybie automatycznym moment przełączania biegów sterowany jest przez układ AGS odpowiednio do sytuacji, a w trybie sportowym można obsługiwać skrzynię biegów podobnie jak skrzynię ręczną" to cytat ze strony bmw "AGS dobiera dynamicznie odpowiedni w danej sytuacji punkt przełączenia. Dzięki temu można cieszyć się jazdą na poziomie sportów motorowych, tyle że bardziej komfortową." a to byl drugi
Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Opublikowano
thnx frank:

 

a mozesz mi jeszcze obliczyc przy 100 i 150km/h przy tylnym moscie 2.93?

 

 

jeszcze raz bo sie zamotałem:

 

przt dyfrze 3,15 i 5 biegu 1:1 -

100 km/h = 2700

150 km/h = 4000 obr

 

2,93:

100 - 2500

150 - 3700

 

 

dv32v - przy 1000 obrotow masz 51 km/h na piatce a przy 160 km/h - 3150 obr

 

jak masz przy 160 1000 obrotów to wspołczuje bo chyba cos CI nie gra..

Opublikowano

Troche pojezdzilem sobie w ten weekend i troche poobserwowalem sobie moje auto.

Przy 160 mam 4tys obr/min.

Powiedzcie mi co to jest ten "konwerter" i czy pada mi skrzynia jak na 3 i 4 biegu przy 4tys obr czuje lekki uslizg sprzegla??

Przypominam ze mam 730i automat, olej wymienialem jakies 2 miesiace temu. Ponadto czasami szrpnie przy zmianie biegow.

Czy skrzynia jest montowana na jakis poduszkach ktore moga byc juz wyrobione??

Ponadto zauwazylem ze mam, sporo brakow w zawieszeniu ale nie bede teraz smiecil tego topicu.

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Dane te dotyczą dyfra 3.91. Przy 3.45 do setki 735iA "rozpędza" się w 9.8 s.

Jeśli nie jechałeś lekko z górki to masz nieprawidłowe wskazania ekonomizera moim zdaniem.

 

Sądzisz ze zaniża? Z drugiej strony gdy jade 90 km/h to ciężko mi jest uzyskać okolice 8... a tyle powinno być, może i było lekko z górki ale w gruncie rzeczy to własnie nie pokoi mnie trochę to że nie widzę praktycznie różnicy w spalaniu między 120 a 170 km/h a chyba powinny one być?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

tez uwazam ze jesli nie jechales z gorki to zaniza:)

 

mialem 535i na manualu i wygladalo to mniej wiecej tak:

 

90km/h 8-9l

120km/h 10-11l

150km/h 14-15l

200km/h 19-20l :)

 

z gorki jechalem 250km/h :)) na autostradzie a4 z wroclawia do legnicy...za mostem jest tak ladnie z gorki ze kazda fura tam jedzie duzo szybciej :))

 

ps...do jazdy w trasie to tylko v8...pali duuuzooo mniej :))

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Opublikowano
thnx frank:

 

a mozesz mi jeszcze obliczyc przy 100 i 150km/h przy tylnym moscie 2.93?

 

 

jeszcze raz bo sie zamotałem:

 

 

dv32v - przy 1000 obrotow masz 51 km/h na piatce a przy 160 km/h - 3150 obr

 

jak masz przy 160 1000 obrotów to wspołczuje bo chyba cos CI nie gra..

a jezdziles kiedys franek a ags to bylo 1000 obrotow a nie mi sie wydawalo bo slysze jak silnik pracuje i jak sie poruszam po prostu wczesniej mi pewnie piaty bieg zalaczyl bo gdy chce to samo zrobic na miescie to sie nei da przy takiej ostrzejszej jezdzie a wtedy jechalem spokojnie przez dluzszy czas i mi na piaty zmienil ;) i to bylo bardzo oszczedne i szybkie przemieszczanie :lol:

Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Opublikowano
dv32v: ja jednak obstawiam ze Ci sie wydawalo...to jest po prostu fizycznie nie mozliwe...skrzynia z adaptacyjnym sterowaniem ma tylko inne sterowanie...a przelozenia ma takie same jak zwykly automat!! pewnych rzeczy sie nie da obejsc..no chyba ze jest jeszcze taka opcja ze bylo z gorki a ta skrzynia adaptacyjna odciela naped i silnik pracowal tak jakby tylko delikatnie hamowal silnikiem...ale ja w to nie wierze!!...w kazdym razie na 5 przelozeniu nie ma takiej opcji abys jechal 160 przy 1000rpm...

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Opublikowano
cale szczescie ze nie musze tego tobie udowadniac przy normalnej dynamicznej jezdze piaty zalacza sie cos w okolicach 200 wiec jaki problem aby mi przelaczyl przy nizszej predkosci a wtedy to byla prosta krajowa 12 ci co jezdza to wiedza i na tym odcinku jest prosciutko jak po stole jechalem tak jakies kilkanscie kilometrow z predkoscia 120 i oborty jakies powyzej 2000 wyprzedzalem cos i mi przelaczyl na piaty i oborty spadly do tego tysiaca dodam ze normalnie sie rozpedzal do 180 i jakichs tam 1500-1800 zrobie kiedys zdjecia jak bedzie okazja i bedzie tak :jawdrop:
Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Opublikowano
thnx frank:

 

a mozesz mi jeszcze obliczyc przy 100 i 150km/h przy tylnym moscie 2.93?

 

 

jeszcze raz bo sie zamotałem:

 

 

dv32v - przy 1000 obrotow masz 51 km/h na piatce a przy 160 km/h - 3150 obr

 

jak masz przy 160 1000 obrotów to wspołczuje bo chyba cos CI nie gra..

a jezdziles kiedys franek a ags to bylo 1000 obrotow a nie mi sie wydawalo bo slysze jak silnik pracuje i jak sie poruszam po prostu wczesniej mi pewnie piaty bieg zalaczyl bo gdy chce to samo zrobic na miescie to sie nei da przy takiej ostrzejszej jezdzie a wtedy jechalem spokojnie przez dluzszy czas i mi na piaty zmienil ;) i to bylo bardzo oszczedne i szybkie przemieszczanie :lol:

 

nie wiem kto to jest franek pajacu ale powiem ci ,ze chyba miałes te 1000 obrotów jak cie na linie ciagneli 160 km/h. Ags to sterownik skrzyni i nie ma zadnego wpływu na długosc przełozen auta. JEdziłem i 540 i 740 a ty chyba tylko na obrazku widziałes. Bajki to sobie na blogu opowiadaj a nie tutaj.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.