Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Nie tak dawno radziłem się Was na temat mojego problemu.

Sprawę chce poruszyć jeszcze raz.Może ktos będzie wiedział.

Dwa tygodnie temu kupiłem E39 3.0d z 2001r w automacie.

Wszystko było ok dopóki nie wcisnąłem gazu w podłogę.

Podczas gdy obroty doszły do +/- 4200 skrzynia nie wrzucała mi kolejnego biegu, a silnik odcinał. Nie chciałem nic testować żeby nie popsuć nic dalej.Pojechałem do pana Olczaka w Nadarzynie na wymianę oleju w skrzyni.Olej okazał się dość czarny ale nie było dużo szlamu ani żadnych opiłków na misce.Filtr był trochę zabrudzony.Ogólnie mechanik stwierdził że wygląda to dobrze. Wyjechałem z warsztatu, dałem olejowi troszkę się wymieszać no i znowu gaz w podłogę.Tym razem postanowiłem troszkę potestować. No i gdy znowu silnik osiągnął te 4200 obr/min, szarpnął kilka razy i trzymając cały czas pedał gazu w podłodze, ku mojemu zdziwienu wszedł kolejny bieg.

Co może być przyczyną takiego stanu ?

Dodam że nie ma różnicy czy jade na "D" czy na "M". Nie ma też różnicy czy gaz wciskam z kickdownem czy bez.

Może to wina elektroniki a nie skrzyni ?

Pozdrawiam,

Pavlo.

Opublikowano

Hmmmm, wydaje mi sie ze to nie wrozy nic dobrego. Jak sam widzisz lekka poprawa jest ale skrzynia nie pracuje idealnie.

Nie sadze raczej aby byla to wina elektroniki. Moze byc rowniez spowodowana iz mechanik nie zalal odpowiedniej ilosci oleju i jest go moze za malo albo za duzo

Opublikowano

M to tryb MANUAL więc nie dziwne że nie wrzuca ci wyższego biegu.

A jak chodzi skrzynia jak ręcznie przerzucasz? Dobrze włącza biegi?

Opublikowano

Witam

 

Nie ma znaczenia czy jedziesz na D czy na M i tak po osiągnięciu max. obrotów dla danego biegu skrzynia wrzuca następny bieg sama, no chyba że jest coś nie tak.

Jeśli chodzi o usterkę to nie pomogę bo nic mądrego do głowy mi nie przychodzi

 

Pozdrawiam :D

Opublikowano

pewnie sie orientujesz ze olej w automacie mozna wymienic na dwa

sposoby dynamicznie - wtedy wymieniasz ok 7.5l lub standardowo wted wchodzi okolo 3,5l, byc moze pomieszalem cos z ilosciami,

 

jaki olej byl zalany do tej skrzyni?

czy to jest skrzynia 5hp18?

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano

O to czy własciwy olej czy nie i ile go zalac to bym sie nie martwił gdyż robił to facet którego z czystym sumieniem moge polecić. Zresztą było już o nim kilka razy na forum. Spojrzał na skrzynie i od razu wiedział co robić.

Poza tym pytałem sie naszego kolegi klubowego, który latał za olejami i mechanikami, i on tez potwierdził ten olej.

Pozdrawiam,

Pavlo.

Opublikowano

Z tego co mi tłumaczył mechanior od skrzyń - czarny olej (lub dość czarny) to nic dobrego.

Stan starego oleju wiele mówi o stanie samej skrzyni. Olej powinien być klarowny - nawet gdy go wymieniasz (mimo że wygląda ok to stracił już swoje właściwości).

Skonsultuj to z innym mechanikiem (jeśli masz taką możliwość).

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Opublikowano
Witam nie chce straszyc ale w mojej buni w E36 mam to samo i myslalem ze skrzynia, a to niestety silkin odcna obroty przy okolo 4500-4700 bo jest do remontu, jak to M40... Pozdrawiam
Opublikowano

Wymieniłem olej i jak na razie jest ok :)

Za jakiś czas mam podjechać do warsztatu i sprawdzić jaki będzie po wymieszaniu z pozostałym.

Jeżeli będzie czarny to mam podobno jeszcze raz dokonać takiej wymiany.

Pozdrawiam,

Pavlo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.