Skocz do zawartości

Jak wzmocnić rzędowe 3,5l?


napi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mamwielkie pytanko co zrobić żeby wzmocnić moją 5? Jest to E-34 535 z 1988r. Jest już w niej zmieniony most i dzięki niemu jest eleastyczniejsza, włożyłem szperę z M5, ale ciagle mi mało i szukam sposobu na poprawienie jej osiągów. Niestety nie dyspnuje workiem pieniędzy (bo jakby tak było to kupiłbym sobie M5 e-60 i jeszcze oddał ja do hammana) i szukam w miarę możliwości alternatywnych rozwiazań. Myślałem o założeniu turbo lub wymianie slinika na 4,4 V8 z e-39. Poradźcie co i jak.

Z góry dziękuję :D

If BMW is a relligion M5 would be a mesiah

http://picasaweb.google.com/napi1982/MojeBeemeczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o założeniu turbo lub wymianie slinika na 4,4 V8 z e-39. Poradźcie co i jak.

Myślisz, że to zrobisz za drobne :twisted2:

Sprzedaj 535i i kup 540i lub M5 w E34 :wink: .

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No...zgadzam się Z Cubą, jak byłbyś w stanie montować zestaw turbo, bądź bawić się w zmianę silnika to lepiej sprzedaj swoją Beemke i kup sobie M5, a jak to będzie mało to idź sie zbadaj :wink:

Pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napi 3,5l w e34 to nie tak mało... może Twoje auto nie trzyma już serii, albo gaz go hamuje - nic o tym nie piszesz...

spróbuj pooglądać co robiono -nascie lat temu z tymi silnikami (może tam nie zaglądałeś):

www.e30.de

www.e34.de

 

i tu też było coś o wzmacnianiu M30

www.streetracing.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz zmieić soft w komputerze.

 

Ja u siebie miałem przez kilka dni założony komputer zrobiony w berlinie... i była masakra. Ale musisz wywalić katalizator i sonde. Autko na 3 biegu rzucało tyłkiem... a no i odcięcia nie było więc można na prawde było zdziałąć sporo.

 

Wada - 36-38L/100km ;-)

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaz jest sekwencyjny i co 2 miesiące strojony na nowo więc gaz nie moze jej zwalniać. Jeśli chodzi o silnik to w wakacje wymieniałem uszczelkę pod głowicą i przy tym wszystkim splanowałem głowicę, powymieniałem wszystkie uszczelniacze itp, zeszlifowałem zawory więc jesli chodzi do silnik tez jest mocny :) katalizatora juz nie ma za to są dwa tłumikina każdej rurze po jednym z 525 :)

A co było robione przy tym komputrze i jak wyniki spalania?

If BMW is a relligion M5 would be a mesiah

http://picasaweb.google.com/napi1982/MojeBeemeczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sekwencja przy 3.5L? Możesz mi dokładniej opisać swoją instalacje?

 

Z tymi tłumikami to rozumiem, że ktoś Ci to policzył i jesteś na 100% pewiem ze o to Ci chodziło (wiesz.. nad wydechem to sztab mądrych głów myślał i obliczał...)

 

Jeśli idzie o robienie komputera... poprostu dostałem komputer w inną mapą. Program był taki aby dawał maksymalną ilość paliwa któaby nie zalała silnika i którą był w stanie przepalić. No i oczywiście wywaone odcięcie. Jazda była niesamowita. Ciężko było ruszyć aby nie zarzucało tyłu... ale jak napisałem spalanie przepotworne.

 

Ale skoro masz sekwnecje (opisz ją bardzo proszę) to nic nie zrobisz takiego. Instalacja wymaga sondy Lambda więc mapa taka jak moja odpada

"Only two things are infinite:

the universe, and human stupidity

...and I'm not sure about the universe"

A. Einstein

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm nikt nie obliczał wydechu - to metoda prób i błedów :lol:

jeśli chodzi o instalację gazową to jest sekwencyjny wtrysk gazu firmy DTGaz System i pewnymi elementami KME. Poproszę o szczegółowe pytanie jesli chodzi o ta instalację bo nie bardzo łapię co mam opisywać?

Jeśli chodzi o ten link z tuningiem to super sprawa musze to wydrukować i podjechać do mechanika. :)

Chciałem jeszcze tylko dodać żenie chodzi mi o start spod świateł lecz o dynamikę jazdy i prędkość maxymalną w trasie :) :oops:

If BMW is a relligion M5 would be a mesiah

http://picasaweb.google.com/napi1982/MojeBeemeczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtaniej i najprościej wyjdzie wrzucenie V8. A taki tuning jak wywalenie katalizatorów i zamontowanie tłumików od 325 na pewno pogorszył parametry silnika. Jak nie wierzysz to podjedź na jakąś wiarygodną hamownie i sprawdź :wink: A tak na marginesie, w 535 brakuje ci prędkości maksymalnej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wywalenia katalizatora to bym się kłucił. Katalizator obniża trochę moc i moment, ale przy silniku 3,5 wyciągnięcie kata i nie robienie innych przeróbek da praktycznie niezauważalny efekt.
"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o prędkość maxymalną to niestety brakuje - stara teoria jak świat - masz dużo chcesz więcej :D

Jeśli chodzi o tłumiki to nie odczułem ani poprawy ani pogorszenia osiągów, tak czy siak w najbliższym czasie mam zamiar zjawić się w Łodzi na hamowni i sprawdzić jaką mocą i momentem dysponuje moje autko.

Czytając coraz więcej tematów na Waszym forym dochodze do wniosku że wrzucenie V8 (4,0 z E-34 a nie 4,4 z E-39) da chyba najlepszy efekt, choć ostatnio natkałem się na wypowiedź że wszadzenie silnika od M5 (315KM) bedzie najłatwieszą operacją polepszającą osiągi. Ale teraz nasuwa się kolejne pytanie jeśli chodzi o silnik z M5 - tego chyba się nie gazuje? Bo w 4,0 to nie ma żadnego problemu z przełożeniem mojej instalacji (jedynie co wtryski wzmocniłbym zamieniając je na matrixy), a jak to się ma w silniku z "emki"?

If BMW is a relligion M5 would be a mesiah

http://picasaweb.google.com/napi1982/MojeBeemeczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o prędkość maxymalną to niestety brakuje - stara teoria jak świat - masz dużo chcesz więcej :D

Jeśli chodzi o tłumiki to nie odczułem ani poprawy ani pogorszenia osiągów, tak czy siak w najbliższym czasie mam zamiar zjawić się w Łodzi na hamowni i sprawdzić jaką mocą i momentem dysponuje moje autko.

Czytając coraz więcej tematów na Waszym forym dochodze do wniosku że wrzucenie V8 (4,0 z E-34 a nie 4,4 z E-39) da chyba najlepszy efekt, choć ostatnio natkałem się na wypowiedź że wszadzenie silnika od M5 (315KM) bedzie najłatwieszą operacją polepszającą osiągi. Ale teraz nasuwa się kolejne pytanie jeśli chodzi o silnik z M5 - tego chyba się nie gazuje? Bo w 4,0 to nie ma żadnego problemu z przełożeniem mojej instalacji (jedynie co wtryski wzmocniłbym zamieniając je na matrixy), a jak to się ma w silniku z "emki"?

 

Dołączam pytanie. Ile może kosztować przełożenie i przeróbka sekwencji z R6 do V8? Bo pewnie mojego E32 z sekwnecją nikt za dobrą kase i tak nie nigdy nie kupi :( A może za jakiś czas trzeba by jakieś V8 :)

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o gaz to powiem Ci że jeśli Twój komputer od gazu jest dobry to musisz wymienić tylko wtryski (ok 1000zł) i ewentualnie reduktor (ok 300zł)plus przełożenie i ustawienie - to zależy już od warsztatu. Więc sam gaz to nie są aż tak duże koszta.

If BMW is a relligion M5 would be a mesiah

http://picasaweb.google.com/napi1982/MojeBeemeczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm mierny to może jesteś sam mistrzuniu :modlitwa: ! a nie każdy jest tak wykształcony i oblatany w mechanice jak Ty! Są ludzie którzy dobiero zdobywają wiedze w tym temacie i chcą się czegoś dowiedzieć od innych lub też podzielić się swoimi pomysłami. Po to przecież jest to forum, a jak nie chcesz się wypowiadać lub dzielić doświadczeniem w tej kwesti to poprostu nie pisz nie czytaj itp... a nie grasz kozaka na osiołku!!!

Ja załozyłem ten post i go nie zamykam!!!

Jeśli jeszcze macie jakieś pomysły to walcie śmiało ja z chęcią poczytam i skonsultuje z Wami swoje pomysły.

Pozdrawiam :D

If BMW is a relligion M5 would be a mesiah

http://picasaweb.google.com/napi1982/MojeBeemeczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.