Skocz do zawartości

[EXX] Wymiana Płynu Wspomagania


szwedu

Rekomendowane odpowiedzi

witam dzis plukalem caly uklad, zalalem na tydzien olej do wspomagania lotos-po tygodniu jazdy, olej czarny. dodatkowo jeszcze wyplukalem przed zalaniem nowego-jeszcze raz lotosem.... teraz zalalem valovoline, wspomaganie lzej chodzi:P i pompa nie rzęzi... pozdrawiam i polecam plukanie ukladu wspomagania... oraz wymiane tego plynu systematycznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

"2. Odczepiamy waz odchodzacy od zbiorniczka do pompy\maglownycy (czyli odczepiamy waz na koncu nie przy zbiorniczku tylko na drugim jego koncu)"

tak dla scislosci to ma na mysli waz nr 1 z rysunku??

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF71&mospid=47429&btnr=32_0727&hg=32&fg=20

 

dostep do tego weza jest na wierzchu czy jest trudny dostep??

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Witam.

A po odczepieniu przewodu i pokręceniu kierownicą można jeszcze uruchomić silnik i pozwolić żeby pompa wypluła resztę płynu który został ? Bo wątpię że przez kręcenie kierownica bez odpalonego silnika ( nie chodzącej pompy ) cały płyn zleciał ?

Drugie pytanie to takie czy na nowy płyn nada się Orlenowski płyn do przekładni automatycznych ? atf II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Procedura jest ta sama niezależnie od marki i modelu samochodu, tu chodzi o wymianę płynu i przepłukanie całego systemu. Wiadomo, że poszczególne elementy będą się różnić rozmieszczeniem ale zasada jest ta sama. Olej ATF II D, taki jak do skrzyń automatycznych co już nie raz zostało przedstawione.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc po wymianie stwierdzam, że jednak silnik trzeba uruchomić i pokręcić wtedy kierownica żeby wszystko wyleciało. Gdy tego nie zrobimy to sporo płynu zostanie w rurce za pompą. Jeszcze po wydmuchnięciu wszystkiego zalałem trochę świeżego oleju i zrobiłem tak samo żeby ładnie wszystko przeczyściło. Teraz spokojnie można zalewać olej, odpowietrzać i mamy czyściutki układ wspomagania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Procedura jest ta sama niezależnie od marki i modelu samochodu, tu chodzi o wymianę płynu i przepłukanie całego systemu. Wiadomo, że poszczególne elementy będą się różnić rozmieszczeniem ale zasada jest ta sama. Olej ATF II D, taki jak do skrzyń automatycznych co już nie raz zostało przedstawione.

 

Dzięki za info!

 

Tak więc po wymianie stwierdzam, że jednak silnik trzeba uruchomić i pokręcić wtedy kierownica żeby wszystko wyleciało. Gdy tego nie zrobimy to sporo płynu zostanie w rurce za pompą. Jeszcze po wydmuchnięciu wszystkiego zalałem trochę świeżego oleju i zrobiłem tak samo żeby ładnie wszystko przeczyściło. Teraz spokojnie można zalewać olej, odpowietrzać i mamy czyściutki układ wspomagania.

 

Czy zabieg, w którym pompa wspomagania "chodzi na sucho", po wypluciu resztek oleju, nie jest dla niej szkodliwy?

Dzięki chłopaki za pomoc!

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zabieg, w którym pompa wspomagania "chodzi na sucho", po wypluciu resztek oleju, nie jest dla niej szkodliwy?

Dzięki chłopaki za pomoc!

taki sposób możesz wykonać tylko na chwilę żeby wyleciały resztki z nieszkodliwością dla pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię żeby to w jakimkolwiek stopniu szkodziło to pompie. Ja tak robiłem i nawet na chwile nie dała oznaki że z nią jest coś nie tak ( nie buczała ). Także spokojnie można wywalać resztki płynu w taki sposób i później cieszyć się czystym płynem w obiegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachęcony niniejszym postem postanowiłem wymienić płyn wspomagania.

 

Moje E90 318d ma na liczniku 156k km.

Płyn raczej nie był nigdy wymieniany.

 

Proszę się nie sugerować napisem E46 na osłonie filtra, musiałem kupić inną z uwagi na zniszczone przez jakiegoś "fachowca" gniazda śrub mocujących.

 

Poniżej parę fotek z wymiany.

 

Zaznaczone położenie zbiornika płynu (na zakrętce widnieje napis Only ATF)

Dodatkowo uwieczniona została "strzykawka" YATO.

Polecam wszystkim domorosłym mechanikom, znakomicie ułatwia prace przy wymianach wielu płynów w samochodzie.

 

http://i.imgur.com/QDhRiTo.jpg

 

Po odessaniu około 300ml uruchomiłem silnik i wykonałem 2 pełne obroty kierownicą (pompa wyła z braku płynu).

 

Odessałem resztę, zalałem około 0,5l nowego Mobil ATF 220 i zrobiłem parę kilometrów.

Oryginalny płyn zlany do pojemnika.

 

http://i.imgur.com/kblyx4S.jpg

 

Ponownie odessałem całość i dopiero teraz oczom mym ukazał się piękny widok osadu na dnie zbiornika, gdzieniegdzie "posmyranego" końcówką węża strzykawki.

 

http://i.imgur.com/m9U1QRR.jpg

 

Uzupełniłem cały zbiornik świeżym płynem.

Do tego momentu zużyłem około 0,9l płynu.

 

Sądzę, że ten sposób może nie jest najlepszym z możliwych, jeśli chodzi o dokładność przepłukania układu.

Niemniej, zużywamy mniej niż 1l płynu za około 26 zł.

Ja zakupiłem niepotrzebnie 2l, bo byłem przekonany, że z wykorzystaniem powyższego sposobu układ wypluje mi pełne 1,2l starego płynu z obiegu wspomagania.

 

Płyn, który kupiłem ma kolor ciemno czerwony, to co wypluło wspomaganie ma kolor zupełnie inny...

http://i.imgur.com/q7FNRKX.jpg

 

Jeśli ktoś chce to zrobić na własną rękę i nie chce tracić czasu:

- na rozkręcanie osłon silnika w kanale

- rozszczelnienie ciśnieniowego układu, tylko by umożliwić odpływ starego płynu tuż za maglownicą

- ryzykowanie uszkodzenia miedzianego pierścienia uszczelniającego w/w układ

- ubabranie się w niezbyt przyjemnym płynie, jakim jest ATF

 

to ja polecam powyższy sposób :)

 

Za 2 tyg mam zamiar ponownie przepłukać układ i mam nadzieję, będę miał spokój na kolejne 100k km.

Sądzę, że lepiej zrobić to w ten sposób, niż czekać aż maglownica albo pompa ciśnieniowa padnie.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a macie jakiś inny pomysł na płukanie niż marnowanie nowego oleju?

Jeśli nie to jaki olej(tańszy) kupić do płukania?

 

Sądzę, że wydatek 20 -paru złotych na zakup 1l płynu i przepłukanie układu metodą przedstawioną powyżej nie jest ogromny :)

 

Pozdrawiam

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby oszczędzić komuś kłopotu -

 

Przed uruchomieniem silnika i kręceniem kierownicą w celu "wyplucia" przez układ resztki oleju, KONIECZNIE ZAKRĘCIĆ KOREK ZBIORNIKA.

Nie próbowałem robić tego bez w/w korka, ale domyślam się, że bez niego będziecie mieli jeszcze do mycia cała komorę silnika i pół garażu...

 

Pozdrawiam :D

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a macie jakiś inny pomysł na płukanie niż marnowanie nowego oleju?

Jeśli nie to jaki olej(tańszy) kupić do płukania?

 

Sądzę, że wydatek 20 -paru złotych na zakup 1l płynu i przepłukanie układu metodą przedstawioną powyżej nie jest ogromny :)

 

Pozdrawiam

płukać i zalewać tym mobilem czy zalać czym innym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płukać i zalewać tym mobilem czy zalać czym innym?

 

Ja płukałem i zalewałem właśnie tym Mobilem ATF 220.

Ogólnie, płyn ma spełniać normy GE Dexron II.

Jakiej firmy kupisz płyn to już twoja kwestia :).

 

Widziałem jeden post w tym temacie, gdzie kolega kupił płyn za ponad 100 zł/l.

 

Można i tak, ale sądzę, że układ wspomagania będzie nam bardziej wdzięczny, jeśli przepłukamy go płynem 4x tańszym, ale przez to np. co rok.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby oszczędzić komuś kłopotu -

 

Przed uruchomieniem silnika i kręceniem kierownicą w celu "wyplucia" przez układ resztki oleju, KONIECZNIE ZAKRĘCIĆ KOREK ZBIORNIKA.

Nie próbowałem robić tego bez w/w korka, ale domyślam się, że bez niego będziecie mieli jeszcze do mycia cała komorę silnika i pół garażu...

 

Pozdrawiam :D

 

Bzdura totalna. Ja jakoś robiłem z całkiem wymontowanym zbiornikiem i cały garaż mam czysty i komorę silnika też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby oszczędzić komuś kłopotu -

 

Przed uruchomieniem silnika i kręceniem kierownicą w celu "wyplucia" przez układ resztki oleju, KONIECZNIE ZAKRĘCIĆ KOREK ZBIORNIKA.

Nie próbowałem robić tego bez w/w korka, ale domyślam się, że bez niego będziecie mieli jeszcze do mycia cała komorę silnika i pół garażu...

 

Pozdrawiam :D

 

Bzdura totalna. Ja jakoś robiłem z całkiem wymontowanym zbiornikiem i cały garaż mam czysty i komorę silnika też.

 

 

Skoro miałeś wymontowany zbiornik, to gdzie wyleciał płyn, który pompa wspomagania tłoczy pod ciśnieniem?

Wyparował ? :D

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby oszczędzić komuś kłopotu -

 

Przed uruchomieniem silnika i kręceniem kierownicą w celu "wyplucia" przez układ resztki oleju, KONIECZNIE ZAKRĘCIĆ KOREK ZBIORNIKA.

Nie próbowałem robić tego bez w/w korka, ale domyślam się, że bez niego będziecie mieli jeszcze do mycia cała komorę silnika i pół garażu...

 

Pozdrawiam :D

 

Bzdura totalna. Ja jakoś robiłem z całkiem wymontowanym zbiornikiem i cały garaż mam czysty i komorę silnika też.

 

 

Skoro miałeś wymontowany zbiornik, to gdzie wyleciał płyn, który pompa wspomagania tłoczy pod ciśnieniem?

Wyparował ? :D

 

Do wiadereczka. I nie ma tam takiego znów ciśnienia żeby panikować, że ci cały garaż zaleje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...

Więc faktycznie nie masz pewności ani pojęcia, czy przy odkręconej zakrętce zbiornika płyn + powietrze nie rozbryzga się po silniku.

Oczywiście pisząc "pół garażu", wyolbrzymiałem sytuację.

Niemniej, jeśli wymieniałeś ten płyn to sam wiesz jakie to sku*wysyństwo.

Spadnie ci kropla na podłogę, albo jeszcze lepiej na plastiki w komorze i weź to szoruj...

 

Zaznaczam, że przewody zwrotne układu podłączane są do zbiornika od spodu, więc wg. mnie mamy idealne warunki do powstania fontanny płynu AFT.

To, że miałeś odpięty przewód w wiadereczku nie znaczy, że przy odkręconym wieku nie zaleje silnika.

Jeśli nagrasz filmik, że tak się nie stanie, to uwierzę :)

 

Wszystkim innym polecam dla świętego spokoju zakręcić ten korek!

Dużo pracy to nie kosztuje, a wersja z odkręconym korkiem nie została przez nikogo kogo znam sprawdzona :).

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy można dolać olej ATF jeśli mam go za mało? (prawie poniżej minimum)

 

Chciałbym niedługo sam zabrać się za wymianę oleju i przepłukanie układu, nigdy tego nie robiłem.

 

W punkcie 1 jest napisane że samochód musi być podniesiony na podnośniku lub tak aby koła się kręciły, jak mam to zrobić bez podnośnika? czy chodzi o to żeby podnieść jedną stronę lewarkiem, coś podłożyć, i następnie druga stronę i coś podłożyć? Jeśli tak to co bezpiecznie można podłożyć aby samochód stał stabilnie? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

dextron2 to idealny plyn do starszych pojazdow a dextron 3 jest w uzyciu juz od 1993r :)

auta wyprodukowane po 2000r moga spokojnie uzywac dextron 3 do ukladow wspomagania ATF.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam.

 

Mechanik z Bydgoszczy zmienił mi pompę wspomagania kierownicy na nową, zalał nowy płyn Mobila. Po odbiorze auta wszystko było ok. Po wyłączeniu silnika i ponownym jego włączeni płyn w zbiorniczku bardzo mocno pieni się i wylatuje górą, przez korek.

 

Gdy jest go za mało, pompa zaczyna wyć.

 

Fotki:

 

http://zapodaj.net/images/fbd14fdbfc767.jpg

 

http://zapodaj.net/images/6c2186d8b91c3.jpg

 

 

Płynu sporo ubywa. Próbowałem na własną rękę odpowietrzać układ. Czego może być to wina ? Błędnego odpowietrzenia ?

 

Bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.