Skocz do zawartości

Tarcze hamulcowe Racing :)


SN3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Niedawno otrzymałem pierwsze kpl. tarcz hamulcowych które zostały wyprodukowane na indywidualne zamówienie według mojego projektu.

Produkcja i testy wytrzymałościowe trwały ok. 2 tygodni. Za podstawę projektu posłużyła tarcza hamulcowa firmy ATM Mikoda ze względu na sposób i jakość towaru. Tarcze hamulcowe będą testowane w dwóch samochodach, moje BMW 325i z klockami EBC Redstuff oraz w Renault Laguna II z seryjnymi klockami

 

Oto kilka fotek :norty:

http://img101.imageshack.us/img101/1195/20070127lp4.jpg

http://img152.imageshack.us/img152/1994/20070127001ck8.jpg

http://img101.imageshack.us/img101/7792/20070127003od7.jpg

 

Tarcze wykonane dla lewej i prawej strony montażu.

Po pierwszych kilometrach można zauważyć zwiększenie skuteczności układu hamulcowego, niestety jest trochę głośniejszy :roll2:

Czas pokaże na jak długo wystarczą klocki hamulcowe zarówno zwykłe jak i spieki :roll2:

...no i jaka będzie wytrzymałość tarcz hamulcowych :roll2:

 

Co o tym myślicie???

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tarcze ładnie wyglądają a czas pokaże jakie mają własciwości, tzn czy się nie ścierają nadmiernie, nie pekają , nie krzywią.

Zrobili je na twoje zamówienie czyli od początku stworzyli formę, zrobili odlew, obrobili i ponawiercali czy tylko gotowe tarcze ponacinali i nawiercili? Jaka jest cena takich tarcz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zadaje sobie pytanie po co.......mas ztak duzo pieniedzy ze nie wiesz ju zco wymyslic czy jak, rysunek wykonawczy, proces technologiczny material, obrobka itd co to wszytsko..........?!czy standardowe tarcze dostepne na ryku juz ci nie wystarczaja?!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, przeczytajcie jeszcze raz :duh:

Projekt obejmował obróbkę mechaniczną gotowych tarcz :shock:

Co do ceny, pierwsze dwa komplety oczywiście trochę kosztowały - ale bądźmy dobrej myśli, jeśli wszystko przez ok 1500 / 2000 km. będzie ok. (Spokojna jazda + sprint + hamowanie z większych prędkości np.: 180/200/235-max km./h.), czyli jeśli nie trzeba będzie robić poprawek i co za tym idzie zwiększać kosztów, cena będzie konkurencyjna (na dziś ok. 190 - 200 zł szt. przód E36)

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok. ale w twoim poście nie jest napisane jednoznacznie że tarcze tylko poprawiłeś. Pod nazwa "podstawa projektu" mozna też rozumieć że wziąłeś z tamtych tarcz wymiary do wykonania kokili albo formy piaskowej. Zresztą mniejsza z tym i życzę powodzenia w testach "prototypu".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie podobaja. Auto poprostu ladnie wyglada jak za felga sa tekie tarcze, juz mniejsza o wlasciwosci jakies lepsze itp. bo i tak ja tam bym sie nigdzie nie scigal wiec roznicy nie robi ale wyglad jak najbardziej fajny. Kupil bym takie jak bym mial juz felgi nowe.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie podobaja. Auto poprostu ladnie wyglada jak za felga sa tekie tarcze, juz mniejsza o wlasciwosci jakies lepsze itp. bo i tak ja tam bym sie nigdzie nie scigal wiec roznicy nie robi ale wyglad jak najbardziej fajny. Kupil bym takie jak bym mial juz felgi nowe.

 

szwedu nie obraz sie nie traktuj tego jako obraze, ale to jest jakies nieporozumienie to co piszesz...........bo tarcza nie ma ladnie wygladac zakladajac kolo tego nawet nie widac dobrze( zelznie jeszcze od tegojakiego wzoru sa felgi)............jak mozna mowic ze ktos kupuje tarcze bo sa ladne skoro one ulegaja zuzyciu........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę iż moje tarcze mają więcej plusów niż minusów

 

+ atrakcyjny wygląd

+ wyższa wydajność tarczy hamulcowej w porównaniu do tradycyjnej

+ oczyszczenie i wyrównanie okładziny klocka hamulcowego

+ odprowadzenie gazów powstałych w wyniku tarcia oraz dodatkowe chłodzenie jego okładziny i co za tym idzie wydajniejszą pracę układu hamulcowego

+ krótsza droga hamowania (wyniki podam po dotarciu)

 

- zużycie klocków hamulcowych

- nieco głośniejsza praca układu hamulcowego

 

 

Paweł Sitek - jeśli masz dodatkowe uwagi + lub - napisz (taka mała uwaga: jak można się domyśleć te tarcze nie są dla tradycjonalistów lecz dla ludzi chcących zmienić nieco wygląd swojego auta lub podnieść wydajność niektórych układów pojazdu).

 

Bez obrazy, po co kupować ładne buty jeśli one i tak ulegną zużyciu - lepiej chodzić w gumofilcach :twisted2:

 

Jak już napisałem nic na siłę...

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obrazy, po co kupować ładne buty jeśli one i tak ulegną zużyciu - lepiej chodzić w gumofilcach :twisted2:

 

Jak już napisałem nic na siłę...

 

nie, nie. buty ni etyle co wygladaj ale spelniaja inna funkcje bo co komu ladne buty jak nei mozna w nich przesc 100m-zle porownanie

to takl jak kupic sobie specjane wkladki do butow-wygodne i zdrowe dla stopy aone jak i twoje tarcze nie maja wygladac ŁADNIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obrazy, po co kupować ładne buty jeśli one i tak ulegną zużyciu - lepiej chodzić w gumofilcach :twisted2:

 

Jak już napisałem nic na siłę..

 

nie, nie. buty ni etyle co wygladaj ale spelniaja inna funkcje bo co komu ladne buty jak nei mozna w nich przesc 100m-zle porownanie

 

Nie no rozumiem Cie calkowicie , fakt ze od wzoru zalerzy, ja bede mial taka szpryche bbs-a i taka tarcza by fajnie wygladala-sportowa takie juz mam zdanie. Do tego moze pomalowal bym bloczki na czerwono :cool2: :mad2: i by bylo cool :duh: . Ale na serio mi sie podobaja i co do butow to widzisz ja wole lade i te co zpelniaja swoja funkcje w jednym :cool2:

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie coś też pokręciłem...

...a bo to chyba przez te buty i cholewki...zupełnie nie na temat...

 

...wracając do tematu

- pod koniec lutego lub w połowie marca będzie już coś wiadomo o prototypie, jeśli jest ktoś zainteresowany niech zostawi kontakt najlepiej E-mail na pw

 

:mrgreen: luzik :mrgreen:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam, że tarcza tarczą, sportowa jest OK i do sportowych klocków musi być, ale największą wydajność podczas hamowania dają porządne klocki!!!

Ja mam w swojej tarcze Zimmermann Sport przód i tył, klocki tył EBC Red Stuff a na przodzie FERODO RACING DS3000 !!! Ze względu, że piszczały założyłem na przód również EBC Red Stuff, lecz po miesiącu wyrzuciłem je i z powrotem założyłem Ferodo Racing!!!

Ludzie!!! Nie macie pojęcia jak OGROMNA jest różnica w hamowaniu na DS3000!!!!!

Dla mnie teraz EBC to złom!!! Nie wiem na jak długo wystarczą te DS3000 ale jadąc 140 km/h wystarczy nacisnąć pedał hamulca z 1/3 siły hamowania jak do tej pory a opony już piszczą i idzie na ABSach na suchym asfalcie!!!!

Tak więc dobry klocek to podstawa!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- no to jest następny minus dla zamontowanego kompletu (co prawda dotyczy klocków), mianowicie przy spokojnej jeździe po mieście, korki itd. piszczą w końcowej fazie hamowania, za to nie ma takiego kłopotu jeśli się je trochę ostrzej potraktuje.

 

...nie używałem DS3000, ale śmiało mogę stwierdzić iż w porównaniu do normalnych klocków EBC sprawują się naprawdę dobrze

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- no to jest następny minus dla zamontowanego kompletu (co prawda dotyczy klocków), mianowicie przy spokojnej jeździe po mieście, korki itd. piszczą w końcowej fazie hamowania, za to nie ma takiego kłopotu jeśli się je trochę ostrzej potraktuje.

 

...nie używałem DS3000, ale śmiało mogę stwierdzić iż w porównaniu do normalnych klocków EBC sprawują się naprawdę dobrze

piszcza hmm, a przeprowadziles cala procedure docierania tarcz i klockow? Pamietam jakas stronbe mialem gdzie to opisywali ze sie chamuje z roznych prdkosci ale nigdy do konca itp.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez Mikoda ma w swojej ofercie takie tarcze po jakies 120-130zl/sztuka

 

Owszem Mikoda posiada w swojej ofercie tarcze hamulcowe "Tuningowe", lecz ich wygląd i wykonanie mi nie odpowiadały.

Np.:

- tarcze Mikoda są przewiercane na wylot wyłącznie pełne, wentylowane są tylko nawiercane

- kierunek nacięć i wierceń są w jednym kierunku

 

Wykonanie mojej tarczy jest bardziej skomplikowane, trzeba m.in. obliczyć dokładnie miejsce wiercenia tarczy wentylowanej by trafić między żebra, poża tym są dwa oddzielne procesy obróbki dla L i P strony montażu.

 

Oto tarcze oferowane przez ATM Mikoda

http://img358.imageshack.us/img358/8274/tuningwent02uy6.jpg

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po pierwszym 1000 km. można śmiało powiedzieć że hamulce :norty: IGŁA :norty:

 

- klocki przestały popiskiwać

- nie ma już szurania podczas hamowania, hamulce zachowują się jak seryjne

- ostre hamowanie + ABS z prędkości ok.240/230 do 0 bez uwag, furka staje w miejscu a oczy wypadają na deskę rozdzielczą :mrgreen:

- żadnego bicia podczas hamowania

- zapach klocków pojawił się tylko raz przy długotrwałym hamowaniu z ok 180 do ok 60 km/h, pedał hamulca nieco miękki, lecz po zwolnieniu pedału i przejechaniu kilkudziesięciu metrów wszystko wraca do normy

 

...do szybkiej jazdy po mieście - idealne

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EBC Redstuff - ciężko powiedzieć kiedy przestały piszczeć, ok 300-500 km

 

...tyle że tak jak już pisałem - piszczały tylko podczas spokojnego pląsania w korku, po ostrzejszych hamowaniach przestawały piszczeć

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne dobrze hamują, lecz powtórze się, że przy DS3000 to (sorki) mizerota!

W skali 100% gdzie DS załóżmy mają 100% w skuteczności szybkiego i skutecznego hamowania to red mają (według mnie) 20%...

Nie są złe redy, ale jakbyś założył DS to nigdy nie kupowałbyś inych kolcków.

Oczywiście DS mają i swoje minusy, ale watro choć raz mieć namiastkę prawdziwego RACINGu w mormalnym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.