Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

1. Mam ten aku 6 mieś (BANNER POWER BULL 75AH ), przyszedł mrozek i akumulator zdechł.. Pojechałem do sprzedawcy, sprawdził ładowanie, itp itd, wszystko okazało się ok, powiedzał tylko akumulator był niedoładowany na akumulatorze prąd rozruchowy wynosi 700EN u niego na mierniku pokazło 609, stwierdził ze to samochód podczas postoju "zjada" prąd... ??? Co wy na to??

 

2. Kupiłem taki prostownik :

http://www.allegro.pl/item161263463_prostownik_unitec_nowy_gwarancja_24m_12v_4a.html

W instrukcji pisze ze ładuje akumulatory do pojemności 70AH, znaczyło by to że większych nie łąduje?? Czy jest to możliwe??

 

Dzięki za pomoc

Pozdrawiam

Wazik

Opublikowano

Akumlatory powinno się ładować natężeniem odpowiadającym 10% pojemności akumlatora. W Twoim przypadku 7,5A. Prawdopodobnie ten prostownik ma max natężenie 7A.

Jak wspomniał przedmówca spokojnie możesz ładować tylko, że dłużej.

 

Ten nadmierny pobór prądu przez auto to jakaś plaga ostatnio.

Opublikowano

1. Sprawdź wszystko co się dzieje dookoła klem - mocowania, zaśniedzenia, masę itd. Bałagan wokół klem to najczęstsze przyczyny znikającego prądu z akumulatora. Jeśli przewód plusowy przy aku będzie ciepły, to będziesz miał pewność, że tamtędy znika prąd.

 

Poza tym przyczyn może być mnóstwo... Klima, alarm, różne rzeczy mogą mieć awarię i pobierać prąd wtedy, gdy nie powinny...

 

2. Teoretycznie optymalne ładowanie to ładowanie prądem o wartości 1/10 amperopgodzin akumulatora. Jeśli jednak będzie mniej, to tylko z pożytkiem dla baterii - będzie się co prawda ładowała kilka godzin dłużej, za to w zdrowym stylu.

pzdr

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

Opublikowano
No jam tak samo! Nowy akumulator BANNER POWER BULL 55Ah i zdechl mi przez lekki mroz a mam go od 3 miesiecy.. Co jest z tymi aku panowie, kupilem go bo byl chwalony na tym forum jako najlepszy akumulator. :|
Opublikowano
... jak nie robisz dłuższych tras tylko po mieście to czsami trzeba doładować - światła , dmuchawa / klima i pozostałe odbiorniki a tych na prąd to sam wiesz ile jest a ciągną - warto jest podjechać do elektryka i sprawdzić ładowanie - niech Ci z ciekawości pokaże ładowanie pod pęłnym obciążeniem elektrycznym i bez ..
* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano

Za długich tras nie robię to fakt, ale jak miałem poprzedni akumulator bosch'a to też dłlugich nie robiłem i w zimie przy 30 stopniowym mrozie zapalał bez problemu. Jeśli chodzi o ładowanie to wszystko jest w normie, sprawdzał ten facet od akumulatora., klemy przy aku są czyściutkie jak trza, wydaje mi się że to problem tego aku. Coś kręcił ten sprzedawca, jak wyszedł jego pracownik i sprawdzał powiedział ze faktycznie coś z nim nie tak, jak wyszedł właściciel podregulował urządzenia pomiarowe i stwierdził ze aku jest dobry...

Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam

wazik

Opublikowano

Ostatnio gadalem z elektrykiem, bo w Mietku 307D padl mi akku (92Ah) Pozyczylem prostownik i akku ladowal sie pradem okolo 3A przez 2 dni. Zadowolony, ze bateria naladowana podlaczylem do auta, a tu ZONK. Akumulator byl jeszcze slabszy niz przed wyjeciem. Nawet nie zakrecil. W rozmowie z tym elektrykiem dowiedzialem sie iz za maly prad ladowania (prostownik) dziala odwortnie do zamierzanego efektu. Rozladowauje baterie. Idzie tzw. prad zwrotny, jesli w akku jest wiekszy zapas mocy niz costam (jakies elektrofizyczne, niezrozumiale dla manie famagorie :) ) Takze, nie naladuje sie akumulatora za malym prostownikiem lub gdy alternator przewidziany na akku powiedzmy 120Ah ma wydajnosc 65Ah. Tak to wyglada wg teorii, no i jak sie przekonalem na wlasnej skorze takze i w praktyce.

A co do plagi padajacych akumulatorow to wspomne tylko, ze w mojej buni tez padl. Zakupilem cos takiego http://www.allegro.pl/item160950233_aku_70_ah_bmw_2006_rok_6_mies_gwar.html

 

Chyba bedzie dobre co ?

Opublikowano

Jeżeli amperomierz odpowiada do Twojego auta, to na pewno będziesz z tego akumulatora zadowolony. Mam w warsztacie duży oryginalny akumulator BMW (100 am/h), który służy mi do rozruchu motocykli. To jest niezniszczalny sprzęt, targami nim po warsztacie, ciągle przestawiamy z miejsca na miejsce. Musimy go tylko ładować (no bo on nie poracuje w aucie).

pzdr

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

Opublikowano

Heh - jestem następny - jeżdżę mało, ale akumulator wytrzymał już pół roku (a ile u poprzedniego właściciela to nie wiem) - nawet w mrozy nie było problemu. Dziś robiłem przy schowku, radyjko grało i nagle głośność spadła dwukrotnie.

 

Prostownik mam, także aku się ładuje - wskaźnik już zielenieje, także będzie żył :cool2:. Możliwe, że załatwiła go wymiana kół na zimowe :lol: - a konkretnie dopompowanie z użyciem elektrycznej pompki - bo akurat tydzień temu wymieniałem - niby później jeździłem, ale mało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.