Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Posiadam e36 316i od początku grudnia i jak na razie mam z nim cały czas problemy, poprzedni właścicel musiał go strasznie zapuścić.

 

Dzisiaj coś ma zaczęło strasznie stukać w bagażniku. Dodatkowo samochód stracił po prawej stronie (tył) całą amortyzację.

 

Po zdjęciu wykładziny okazało się, że amortyzator dostał się do bagażnika i wystaje do środka jakieś 30 - 40 cm.

:?

Poszukałem troche na forum i znalazłem podobny temat dotyczacy e30. Tam wystarczyło wymienić jakąś gumę mocującą amorek do nadwozia. No i w związku z tym mam pytanie:

 

-czy e36 tez posiada coś takiego? Myslałem ze amorek jest przykręcany do nadwozia dwoma śrubami widocznymi w bagażniku. Jeżeli tak, to czy owa guma jest przyczyną moich problemow?

 

-na czym mniej wiecej bedzie polegała naprawa? Co trzeba kupic i jaki będzie mniej wiecej tego koszt? Czy musze wymieniać tylne amory?

 

Z góry dzięki za pomoc

Edytowane przez Shodan
Opublikowano

tu sobie popatrz jak jest zamontowany amortyzator.....( mysle ze puscil ci kielich od amortyzatora-ppatrz czy tamnic nie przerdzewialo ci)

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA11&mospid=47434&btnr=33_0386&hg=33&fg=45

Opublikowano
części nr 12 (to chyba gumowa osłonka) nie było wcale, cała ta wąska część amortyzatora (pręt) jest w bagażniku, razem z częścią nr 10 i śrubą, nie mam pojęcia czy jest tam rdza bo jest już ciemno i ciążko sie czegokolwiek dopatrzeć. Jutro od rana będę z tym walczył ale pytam bo chcę mieć jakieś rozeznanie i może będe wiedział od czego zacząć. Czy ktoś miał może podobny problem?
Opublikowano
Części od 5 do 10 to właśnie górne mocowanie amortyzatora tył-przez niego przechodzi amorek i jest w nie wkręcony nakkrętką 11.całośc jest do nadwozia przykręcona na dwie nakrętki na klucz nr 13,Tobie pewnie amor przewalił taką metalową podkładkę w tym mocowaniu i wlazł do środka-proponuję kupić nowe górne mocowanie,kiedys na allegro widziałem za bodajże 30zł,A wymiana tak jak przy wymianie amora-lewarek,koło w dół,na dole amorek do wachacza jest przykręcony śrubą na klucz 18!! zaopatrz się w niego bo w standardowych zestawach nie ma ,potem odkręć te dwie 13 w bagażniku i wypadnie ci cały amor,wymień te górne mocowanie i zakręc spowrotem w odwrotnej kolejności.I mam nadzieję że to nie rdza na kielichach, tylko rozerwało tą blaszkę ,bo jak rdza to :cry2: Powodzenia
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Opublikowano
czy e36 tez posiada coś takiego

 

... posiada - to jest poduszka amortyzatora i myślę że to jest tego powodem - rozwarstwiła się guma a wygląda tak jak na tej aukcji :

 

http://www.allegro.pl/item160221248_mocowanie_poduszka_amortyzatora_bmw_e30_e36_e46_ss.html

 

a na Oem_IE jest oznaczona nr 8/9

 

na czym mniej wiecej bedzie polegała naprawa

to już opisał Ci Tomcio / Tomcio Ty go nie strasz że mu zgniło :mrgreen: / i możesz jeszcze poczytać opis w dziale " zrób to sam "

autorstwa kolegi Sitka :

 

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=33342&sid=19a92ae076c96a81e1b1901044d828fb

 

Co trzeba kupic i jaki będzie mniej wiecej tego koszt

 

zobaczysz po demontarzu amora i oby koszt był jak najmniejszy

 

Czy musze wymieniać tylne amory?

 

 

możesz się liczyć z tym że ten co wlazł do bagażnika mugł się skrzywić nawet minimalnie - puści za jakiś czas - oile już tego nie zrobił - zobaczysz jak zdejmiesz poduszką i sprężynę ...

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
Wymiana tych poduszek jest banalnie prosta (juz to przerabialem) tak wiec, jesli to sa te poduszki to szybko kupuj na allegro i do roboty :)...bedzie dobrze zobaczysz...

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano

Wszystkim dziękuję za pomoc, :cool2: :cool2: :cool2: problem został już rozwiązany. Rzeczywiście nawaliła guma w tej części mocowanej do nadwozia. Amorek po prostu wyrwał się z tej gumowej tulejki.

 

Niestety nie mogłem skorzystać z oferty na allegro bo w sobote czeka mnie dłuższa trasa i już nie mogłem zwlekać z naprawą.

 

Dodatkowo kupiłem nowy odbojnik do amorka bo stary był w opłakanym stanie - przegnity i w częściach, no i osłonke do odbojnika.

 

Mocowanie amorka - 37zl

Odbojnik + osłonka - 33zl

 

Razem wyszlo 70 zeta, sama naprawa to 10 minut :D pracy

 

Oczywiscie jak wszystko w moim samochodzie, amorek był oryginalny, ze znaczkiem BMW. Chyba na mnie przypadł czas wymiany oryginalnych części :?

 

Mam nadzieje ze beemka odwdzieczy sie za moje zabiegi :)

Opublikowano
Jest jeszcze jeden szczegól na który mało kto zwraca uwagę. Niby wymiana gniazda na szybko to powiedzmy dziesięć minut ale między gniazdo a kielich idzie uszczelka papierowa którą mało kto zakłada (moze nawet nikt) a ta uszczelka zabezpiecza właśnie przed obawami czy to gumę zerwało czy amortyzator przebił skorodowaną blachę. Jeśli nie ma tej uszczelki to woda wyrzucana spod koła z duża siłą dostaje się między blachy a gdy uchwyty u gniazda są mocno naciągnięte bo ktoś przesadził przy dokręcaniu to woda potrafi nawet lać się pod wykładzinę do bagażnika. I nie zawsze pomoże tu docięcie uszczelki z papieru albo uszczelka z aso ale trzeba też posmarowac silikonem albo w ostateczności dać sam silikon bez uszczelki.
Opublikowano
Kowal, rzeczywiście założyłem tą poduszkę bez uszczelki.. :? Jak na razie w tym miejscu nie było ani grama rdzy, ale lepiej dmuchać na zimne. Napewno wkrótce wszystko rozkręce i włoże podkładkę. Ale tu pytanko: czy można ją zamówić w sklepie czy trzeba jechać do ASO? Jeśli można przyciąć samemu to z czego najlepiej ją robić i jaki mam mieć dokładnie kształt?
Opublikowano
W realoem mniej więcej zobaczysz jak ona wygląda (numer 13). Jest to zwykła uszczelka z papieru a kształt jest taki jak otwór na górne gniazdo amortyzatora w nadwoziu. Jeśli nie masz ASO pod ręką (a w ASO też mogą nie mieć na stanie bo mało kto kupuje te uszczelki a poza tym ludzie wolą górne gniazda w zamienniku niż oryginał) to mozesz dociąć tą uszczelkę z cienkiego kartonu np. z pudełka po butach a wcześniej mozesz sobie ją zrobic na podstawie starego gniazda które wymieniłeś. Na wszelki wypadek tą dorobioną uszczelkę i tak połóz na silikonie bo oryginalna jest z papieru impregnowanego.
Opublikowano

Załamka. Nowa poduszka którą zamontowałem wczoraj rozsypała sie po przejechaniu około 100 km :duh:

 

Nieopatrznie najechałem na dziurę (nie zauważyłem jej) i odrazu poczułem stuki w bagażniku i kołysanie autem, od razu wiedziałem że mam powtórke problemu. Jechałem około 40km/h i dziura nie była znowu aż taka spora

 

Stało sie dokładnie to samo co wcześniej - amorek wyrwał gumę z tej poduszki i dostał sie do bagażnika... :doh:

 

Część którą kupiłem jest firym Sachs, czy ktoś może mi coś powiedzieć o tej firmie? W sklepie wogóle mi nie uwierzyli. Powiedzieli że Sachs robi oryginalne części do beemek i że taka część wytrzymuje lata. Normalnie mam załamke. Jak mogło do tego dojść? Czy to możliwe że część była wadliwa? Może mam jechać na sprawdzenie geometri bo w zawieszeniu działają jakieś siły?? No ja już nie wiem, rozkładam ręce.

 

Jedno jest pewne - jutro bede to zakładał drugi raz, i nie zapomne o uszczelce...

Opublikowano
Już pierwszy raz, gdy podkładka przeleciała ci przez gniazdo wydał mi się podejrzany. Guma jeśli nawet ulegnie zerwaniu to trzpień amortyzatora nie ma prawa wejść do bagażnika a jesli tak się stało dwa razy pod rząd to znaczy ze podkładkę stalową (numer 6) na trzpieniu amortyzatora masz za małą. Powinna byc ona większa niż dziura w gnieździe a dodatkowo z wywiniętym kołnierzem w dół. A Sachs to bardzo dobra firma i takie gniazda miałeś w oryginale bo robią dla BMW na pierwszy montaz.
Opublikowano

:shock: :shock: hmm żadnej takiej podkładki nie było wcale... Teraz patrząc na realoem widze że mam nr 5 (taka gumowa tulejka) ale wogóle nie było czegoś takiego jak części nr 6 i 7 :duh: :duh: :duh: Kurcze że też szybciej na to uwagi nie zwróciłem...

 

Sytuacja dziwna bo na amorku jest widoczny znaczek bmw - myślę że może być oryginalny i nie był wymieniany... stare gniazdo też wyglądało jakby miało swoje lata, jakim cudem zginęły mi 2 części.. No nic, czy taki kołnież (6) mogę włożyć samemu np jakiś podobny? I co to jest nr 7 dokładnie?

 

Mam nadzieje że teraz jak już wszystko dopasuję to będzie trzymać jak trzeba...

Opublikowano
Numer 5 i 7 nie musisz mieć wcale bo nie zawsze były stosowane a ta podkładka nr 6 to ogranicznik niedopuszczający do zerwania właśnie górnej poduszki. W ASO zapłacisz za tą podkładkę kilka złotych a ma ona zasadnicze znaczenie.
Opublikowano

Podkładka powinna oprzeć się na podtoczeniu trzpienia a pod nią znajduje się odbój z założoną osłoną. Między dolną podkładkę nr 6 a górną wchodzi właśnie poduszka gniazda i ani przy ostrym dobiciu ani przy powrocie guma nie zostanie wyrwana. Wszystko powinno byc skrecone oryginalną samokontrujacą nakretką a dokrecajac tą nakrętkę nie trzymasz za trzpień poniżej podkładki 6 bo mozesz go porysowac tylko za koniec trzpienia gdzie masz podfrezowane na kluczyk.

Co do odboju to powinien byc oryginał a w szczególności oba odboje powinny byc jednakowe zeby auto równo siadało przy maksymalnym dobiciu a tej cienszej części trzpienia, jeśli wszystko jest w oryginale to powinno wystawac tyle aby po skręceniu wszystkiego cała nakretka zmiesciła się na gwint i jeszcze wystawała końcówka trzpienia z podfrezowaniem na kluczyk.

Opublikowano

OK, kolejna poduszka została zamontowana, tym razem została posmarowana silikonem i na to położona uszczelka z kartonika. Niestety do ASO mam kawał drogi więc został użyty kołnież z innego amortyzatora (wcale nie od BMW), ale powinien dobrze spełniać swoją rolę. Jego średnica jest większa niż otwór w poduszce. zauważyłem że chodzi o to, że gumowa część w poduszce gdy jest naciskana z 2 stron prze te kołnieże rozszerza się - dzieki czemu nie ma obawy o to że się wypnie.

 

Mam nadzieje że moje doświadczenia jeszcze sie komuś przydadzą. :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.